It is currently Thu Jun 19, 2025 7:05 pm

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next

RUS, VOLD O.L. ER IKKE TILSTEDE, MEN; - ER DET DA RIKTIG AT BV SKAL TA BARNA VÅRE SELV NÅR PILENE GÅR OPP?
JA 10%  10%  [ 2 ]
NEI 90%  90%  [ 18 ]
VET IKKE 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 20
Author Message
 Post subject: NY I BV`S KLØR "SVAKE FORELDRE"
PostPosted: Sat Feb 17, 2007 1:51 am 

Sak: "Mor ikke i stand og far såvidt i stand til å ta vare på sine barn......" "far viser klare symptoner på identiteds forstyrelse og schizotyp presonlighet......" Fremlegger sakyndig spes. i klinisk psykologi HOLTE, Dag.
Situasjon: Endelig klart å flytte fra en ikke barne vennlig leilighet til en mer stabil barnevenlig plass, med lekeplass meteren ovenfor garasjen og inngangs døren. Begynner å få ting i orden og er i positiv utvikling med situasjonen rundt oss.
Barn: Jente 4, Gutt 3 og Jente 2

HISTORIEN OM SAKEN:

Det begynte med at vi måtte flytte fra en litt trang leilighet til en vertikaldelt bolig på leie markede. Etter å ha fått den nye plassen, fikk vi en meget hyggelig nyhet etter en handle tur. "-dere må flytte raskest mulig, leiligheten er under vann. dreneringen er tett og det har regnet masse." JIPPI. En flytte runde uten side stykke. pappesker som ble fylt opp av stue, bad, kjøkken -ting om en annen. ingenting ble som det skulle. Etter flytte prosessen var ferdig, så var vi foreldre ikke flyttet mentalt. selv etter et år i boligen måtte vi hente fra esker. fikk aldri det ekstra gnistet til å få orden på sakene. Vi fikk på den tiden ca 2,5 år si, barnehage plass i korttid barnhage 3d. uka. far jobbet 3 uker nat og 1 uke dag. 3-4 km til barnehagen. upps, vi hadde et problem. kyss til og fra hjem/barnhage når jeg gikk dag. (eneste med billappen) mor kunne heller ikke ta buss, ca 1,5km til nærmeste bussholdeplass og en veg med ca 60km/t uten tur sti. LØSNING; HJELP FRA BARNEVERNET I TIME.
etter å ha snakket med dem, fant de ut at for at de kunne hjelpe, måtte en undersøkelse gjennomføres. i ca 3 mnd. skeptiske var vi jo, men følte oss nødvendig til å takke ja, for at barna skulle få kommet seg til barnehagen. For å få ungene sosialisert. plassen vi bodde på var oss og naboen på lande.
Heimen var nogså rotete, det såg vi jo selv. men desverre hadde vi på den tiden lite overskudd til hverdagen, etter den fantastiske flyttinga. Det var heller ikke en situasjon som vi likte. vi brukte mang en gang skippertak for å få kåken ryddet. ca 4,5 el. 6 ganger var vi uheldige i tankene våre og satte barne på rommet i ca 15- 20 minutter slik at vi fikk rydda. det vi ikke kom på,i det tidspunktet, var at det ikke var smarteste vi hadde gjort :oops:. hadde selv vondt inni meg når dette ble gjort. likte det overhode ikke. fikk heldigvis kutta dette ut, og det ca 1 mnd før BV kom inn i bilde.
her var da fortiden. 2006 kommer, 7 - 8 mnd med BV og miljø arbeider. Tiltaket var miljøarbeider som skulle jobbe med rutiner i heimen.
Greit nok
Januar 06. Flytter inn i ny kåk etter BV sine anbefalinger. Flytter i ro og mak, slik flytting skal flyttes på heimen blir holdt i god stand og ikke så my skippertak lengre, vi klarer oss bedre og bedre. Februar 06. Vi får beskjed om besøks/avlastningshjem er innvilget snart klar til å gjennomføres. kåken er fremdeles i stand uten skippertak. midten av mars 06. BOMBEN: "-VI HAR FUNNET UT AT VI TRENGER NOEN NYE ØYNER SOM SER. SÅ DERFOR SETTER VI INN EN SAKKYNDIG INN."

Hvorfor sakyndig når pilens retning er på veg opp!!!???!!! :roll:

7 Ganger på 1,5 mnd konkluderte han i sin rapport om at vi ikke duger.
og omsorgsovertakelses anbefaling kom.
Selv når pilene peika opp over etter denne sakyndige ble det ikke gjort noe fra BV sin side foruten om å gå til sak mot oss.
mai 06 var rapporten klar. juli06 var begjæringen sendt. des 06 kom saken opp. 3 mot 2 dommere for overtakelse. De 3 fag domerne såg på situasjonen vi var i for 1 - 1,5 år siden. De 2 lekdomerne såg på situasjonen nå i dag. Saken ble anket på stedet.

MEN.....

SPØRSMÅL:
HVORFOR SKAL DE SE PÅ 1 -1,5 ÅR SI OG IKKE SAKEN SISTE UTVIKLING :?: :?: :?:
De har til og med tydet frem, vannskjødsel av barna , da hun på 4 ikke har 4årings nivå til å snakke på. Dette ble oss beskyldt. Selv om hun har hatt 3 ganger opperasjon grunnet væske dannelse i mellom øret. ikke har vi blitt kurset i tegn til tale for å styrke hennes språk.

Helt til slutt:
Dette er ikke hele saken men prøvd å gjengi så mangt jeg kan klare. det kan gjerne høres forferdelig ut på enkelte plasser jeg har skrevet, men har prøvd å gjenngi så korrekt jeg har kunnet. dog ser jeg, etter å ha skrevet; at teksten kan fremstille saken mer negativ enn den faktisk er.

Last edited by frankiboy79 on Sat Feb 17, 2007 9:28 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Feb 17, 2007 2:13 am 
Site Admin

Rot i huset løses ikke med omsorgsovertakelser. Det er ikke skadelig med mye rot.

Språkvrøvlet er mote blant barnefjersfjolsene. (Vi har en språkprofessor på forumet.) Arv er også viktig.

Å være så psykisk avvikende at man er til skade for barn, skal veldig mye til. Skulle man være spinn hakke tullete, så er løsningen nær familie, venner etc.

Det er nesten aldri nødvendig å overlate barn - varig - til andre mennesker.

MAN STJELER IKKE BARN!

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Feb 17, 2007 5:28 am 
Rang: Ivrig bruker

Les denne.

:arrow: Det var ikke din feil.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Feb 17, 2007 9:49 am 
Superposter

Det høres ut som en nokså typisk barnevernssak, ingen av elementene i den er ukjente her. At barnevernet bringer inn en "sakkyndig" er ingen bombe men helt forutsigbart, likeledes at de vil "utrede" og "veilede" i lange baner istedenfor å sette inn praktisk hjelp.

Dere bør gå sammen med andre barnevernsofre i samme område om gjensidig støtte, og om å informere og advare andre om barnevernet, det er faktisk omtrent det eneste dere kan gjøre for øyeblikket, tror jeg. Ta kontakt med Mona Lygre og meld dere inn i "Gruppen": Se på forsiden av BarnasRett, en ramme i høyre kolonne:
Føler du deg urettferdig behandlet av barnevernet?
Din anonymitet beskytter ikke deg,
men barnevernet.
Ring Mona Lygre, tlf. 53 51 02 11
- Gruppen til Familiens Selvstendige Rett -
Innmeldingsskjema

Se også i rubrikken GFSR i menyen til venstre (også på BarnasRett).

Dertil har dette forumet en seksjon for Gruppen; se nokså langt nede på siden, like ovenfor det gule opprops-bildet.

Det er svært positivt hvis du/dere bidrar ved å skrive her på forumet.

Hilsen
Marianne Skånland

Profile  

Post subject: EMK
PostPosted: Sat Feb 17, 2007 2:37 pm 
Superposter

Jeg vil i tillegg foreslå at dere alt nå sender sak inn til advokat som har påtatt seg oppgaven med å sende sakene avgårde til EMK da dere er totalt uten rettsikerhet i Norge, på lik linje som resten av skandinavia.

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/

Profile  

Post subject: ny i BV`s klør
PostPosted: Sat Feb 17, 2007 9:18 pm 

Saken er videre sendt tingretten.

Men det var visst en ting BV glemte. Det var å se på min bakrunn i forsvaret. Utdannet offiser ved Luftforsvarets Militær Politi Skole. :twisted:
DVS: Denne saken jeg har prøvd å gi en fremstilling på, vil bli besvart frem til absolutte siste innstans, nemlig domstolen i Haag.
Denne saken ser jeg og mine nærmeste samt advokat firmaet Øystein Storrvik med adv. Hay som vår advokat, det at her finnes altformange hull i saken. Fylkesnemnda gikk dessuten i mot en høyesteretts kjennelse datert 1999, som sa at BV ikke hadde gitt tilstrekkelig med hjelpemidler for mor og barn.
Så her skal det KJEMPES til siste mann er nede. <^>
BV i Time kommune gav meg sannelig blod på tann, etter å ha forvoldt meg og mine urett; der iblant div. art. i FN konvensjonen for barnas rett + endel andre menneskerettigheter. Lenge leve MP-skolen for at de gav meg justis kunnskap i norsk og internasjonal rett. 8)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Feb 17, 2007 10:05 pm 
Site Admin

Jeg gir deg herved adgang til resten av forumet.

Regelen er: Ingen barnevernsreklame overhode. Her forsvarer man verken stjeling av barn fra narkomane, psykisk syke eller hvem som helst. Ved å være kreativ kan man hjelpe 99,...% uten å måtte lete etter noen nye "foreldre".

I familie, blandt slekt og venner, finnes det omtrent alltid resurser nok å sette inn for å støtte mennesker. Hjelpetiltak kan man finne på i alle mulige "fasonger".

Det er ganske enkelt ikke nødvendig å stjele barn.

I visse tilfeller kan det være nødvendig å fjerne en steingalen forelder for lengre eller kortere tidsrom. Det være seg voldelige, alvorlig sinnsyke ea.

Barna skal imidlertid ikke stjeles fra foreldre, slekt, familie og venner.

Håper du har lest TEMA, for nå slipper jeg deg til i mesteparten av forumet. :)

Profile  

Post subject: Re: ny i BV`s klør
PostPosted: Sat Feb 17, 2007 10:12 pm 
Superposter

frankiboy79 wrote:
BV i Time kommune gav meg sannelig blod på tann, etter å ha forvoldt meg og mine urett; der iblant div. art. i FN konvensjonen for barnas rett + endel andre menneskerettigheter. Lenge leve MP-skolen for at de gav meg justis kunnskap i norsk og internasjonal rett. 8)

Jeg råder deg til å ikke undervurdere din motstander. Barnevernet er et mangehodet monster. Når det ene hodet blir kappet av, vokser ett nytt ut umiddelbart. Ikke slit deg ut i kampen. Ikke la barnevernet få bundet deg på hender og føtter før du går til motangrep - da vil det være for sent. Utnytt den tidlige fasen til å gå til motangrep, da har du størst sjanse.

Du kjemper mot djevelen selv, vær klar over det.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: FLER HODET UHYRE!?!
PostPosted: Sat Feb 17, 2007 10:24 pm 

Det skal sikkert og visst være sannig at BV har og får flere ondsinnede hoder, etter at man fjerner en eller fler.
Men, selv har jeg i denne saken sett at flere straffe lover samt straffe prosses lover er brudt i større eller i en mindre grad. Dog må man selv vokte sin rygg når man går inn i kampen.

som min MP-Kaptein sa: pass din rygg. du vet ikke når dolken sitter.

Dette nevte han i etterforknings øyemed. og jeg selv vil tro og anta at det er viktig for oss alle i flere av BV sakene, der vi kunne hatt behov for dette utsagnet.
Men vet man at rygg dekke er der, da går man til angrep i full mondur og slår til der de ikke trodde man tørde. Hos oss har jeg selv erklært krig, og jeg gir meg ikke før siste ord er sagt. OG DET SISTE ORD SKAL KOMME FRA MIN SKJEFT

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Feb 18, 2007 2:06 am 
Site Admin

Skjulte rettsaker hvor lover og menneskeretter kun er noe man manipulerer for å tekkes barnefjernsgalningenes forskrudde idéer...

Du er kommet til en verden du ikke trodde fantes.

Profile  

Post subject: Re: NY I BV`S KLØR "SVAKE FORELDRE"
PostPosted: Tue Jul 31, 2007 5:20 pm 

Den 26-28 juni, rettsak "SVAKEFORELDRE" Vs BVT TIME KOMMUNE.

utdrag:
vitnes forkl. saksbeh: Jeg mener at det ikke er stabilt og godt nok for barna å kunne flytte hjem. "dommer" -hvorfor ikke? "saksb" -fordi under mine observasjoner i forkant til fylkesnemnda, viste hele situasjonen for å være kaotisk. Som blant annet at barna sprang rundt, tok ikke kontakt med meg mens jeg var der, de kunne ikke sitte stille med lek mer en 1 minutt sånn ca. osv. osv. "dommer" -Skulle ta kontakt? -hvorfor skulle de ta kontakt med deg? "skasb"- fordi det ville være normalt at barn kommer for å vise bilen sin eller dukka si. "dommer" kunne det tenke seg at de ikke ville ta kontakt? Kunne det tenke seg at du var fremmed og derfor ikke ville ta kontakt? "saksb" - .........?....... "dommer" -var du der for at barna skulle ta kontakt med deg eller for å observere? "saksb" - Observere. "dommer" - hvorfor skulle barna DA ta kontakt, når du var der for å observere? "saks" -.....?.....
"dommer" -har du barn selv? "saks" -nei. "dommer" -hvordan kan du da si at situasjonen var kaotisk? Har du erfaringer med barn? "saks" -Ehh, nei. Men jeg har jo tantunger og jeg vært også ansatt i barnehage. "dommer"-Vil det da si, at du vil behandle dine tantunger som dine egne og kan svare for hvorfor du mener at foreldrene ikke er gode nok? "saksb" -......?......

"dommer" -hvem er du.
"dag" -jeg er sakkyndig og er spes i klinisk psykologi.

Saken går med hans forklaring heltil man skal forklare seg om FAR i huset.
"dag" -ja far i huset er meg en underlig fyr, han har en sånn dere barokk aktig preg når han snakker. han minner meg mye om en som har schizotype diagnose. det kan jeg vise til den ena samtalen han hadde med meg. han sa: -små ører .... nei ... små gryter har også ører.
Dette er meget typisk personer med denne diagnose. "dommer" -så det du sier er at dersom man sier et ordtak feil, så vil man kunne sitte med en diagnose? "dag"- ......?..... ehh....."dommer" -vil det si at det kan dreie seg om en ren og kjær forsnakkelse da? "dag" -ehh..... tja...... Ja, mulig det. "dommer til rettsalen" - Som dere høre her, så må dere være meget foriktig å forsnakke seg her i retten. Dere kan sitte med en psykisk diagnose.:lol: hehehe *retten små flirer*

Jaja, som dere ser gikk retten til vår fordel og vi fikk en Xtremt bra skussmål i vår måte å håndtere saken på. Den var visst "beundrings verdig"
06 Juli. 2007 var retten ferdigbehandlet
barna skal hjem, da det ikke forligger rettslig grunnlag for at det offentlige skal overta omsorgen. Barnaverns tjenesten i Time kommune har ikke gjennomført et godt nok grunnalg, men har valgt å se vekk fra de positive sider foreldrene har.

I dag er det den 31 Juli 2007 mandag den 06agust er ankbehandlings fristen ute. Pussig, Ingen har tatt kontakt med oss etter tingretten.
Lurer meg på om sjefen der inne er meget pissed off :twisted:
hmmm, såg hun var forbannet etter retts dag 2 var ferdig. :lol: :twisted:

Profile  

Post subject: Re: ny i BV`s klør
PostPosted: Tue Jul 31, 2007 5:25 pm 

agrippa wrote:
frankiboy79 wrote:

Jeg råder deg til å ikke undervurdere din motstander. Barnevernet er et mangehodet monster. Når det ene hodet blir kappet av, vokser ett nytt ut umiddelbart. Ikke slit deg ut i kampen. Ikke la barnevernet få bundet deg på hender og føtter før du går til motangrep - da vil det være for sent. Utnytt den tidlige fasen til å gå til motangrep, da har du størst sjanse.

Du kjemper mot djevelen selv, vær klar over det.

Jeg sa at denne saken var død født for barnefjernet. Jeg nevnte også om all justis som jeg er lært opp til, Dette ble gjenspeilet med glans i domms avsigelsen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 31, 2007 10:15 pm 

Barnevernet vinner over 90% av sakene i fylkesnemda. Tar man med at det i noen saker blir forlik, så er det noen få prosent saker som vinnes av familiene.

Vi tapte ikke, og vant til slutt. Det kaller jeg et mirakel. Andre kaller det flaks.

Det er en mengde dødfødte og ulovlige vedtak der ute. De fleste av disse vinner bv. Her er det lovløsheten som råder. Det er tilfeldigheter. Dette vet vi, fordi kunnskap om systemet, og realismen er på plass.

Årsaken til at jeg skriver det, er at slike innlegg som over, gir folk falske forhåpninger. Det er ikke for ingenting Norge er dømt for brudd på menneskerettighetene mht barnevernsaker og rettspraksis (helt nylig).

Profile  

Post subject: re: frankiboy79
PostPosted: Wed Aug 01, 2007 12:48 am 

Virker som om "bv" nok får seg en motstander de ikke ventet seg seg fra deg :twisted: .
Saken din/vår er dessverre ikke i et lite knipe av beklagelig enkeltilfeller, dette er jo vanlig praksis blant disse "menneskene".
Kjente det i magen når jeg leste historia di.
Ble barna dine fjernet? har de kommet tilbake?

Er i lignende situasjon selv.
Alltid noen forskjeller på sakene her inne, men urovekkende mange likhetstrekk, har "bv" et operativ system hvor de bare putter inn navn, sted og antall barn?.
Har også selv kommet frem til at jeg GIR meg ikke før datteren min er hjemme,
det er min plikt som forelder.

Skjer det ikke, eller mirakelet skjer, og ho skulle være en av de få heldige og vi alle skulle blitt latt være i fred,
betyr det ikke at Kampen tar slutt,
det er min plikt som menneske .

En eller annen sa "De som har mye å håpe på og ikke noe å miste, er alltid farlige".
Full støtte i kampen MOT "bv"! mvh orm

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 01, 2007 6:01 am 

Antipsykopaten wrote:
.........
Årsaken til at jeg skriver det, er at slike innlegg som over, gir folk falske forhåpninger. Det er ikke for ingenting Norge er dømt for brudd på menneskerettighetene mht barnevernsaker og rettspraksis (helt nylig).

Det er med tristhet å se at man heller ønsker å trykke seg selv ned i en sådann vanskelig situasjon som de fleste her inne befinner seg. Det som er saken kjerne, som jeg ville frem til, er at man må stå opp med rak rygg;
vise at man ikke lar seg knekke
ta takk i de små elementer som BV legger frem, om ting de ikke har gjort o.l
Vise at "Jeg vet at jeg duger, og jeg vet at du (BV) suger.

Det er disse tre små ting Vi her hjemme har tatt tak i. Og vi har nå også sett at den Justis som jeg har nevnt til fam. venner og bekjente, er i tråd med justisen til dommerene.
NÅ ER DET SANNELIG PÅ TIDE Å BACKKE OPP DEM SOM IKKE HAR KREFTER IGJEN, VISE AT DET NYTTER Å KJEMPE. SAMMEN ER VI STERKE. <^>

La nå de som har fått det til, vise veien å gå, hjelpe der hjelpen trengs. Slik at våre kjære barn får komme hjem. Det er en skam å se at du ikke er villig til å kjempe. Men det er jeg og min fru. Her hater vi barnevernet som pesten, dog viser det ikke til dem.
Har du ikke hørt at dinne venner skal du holde på avstand, mens dine fiender skal man ha ved sin side. Venner vet man ikke hvor man har, før det virkelig gjelder. Fienden vet man hvor man har, de vet man hva gjør. Så slipp dem inn og følg med på de bitte små ting.

Husk, Det trenges kun en liten dråpe før det renner over.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next