Sak: "Mor ikke i stand og far såvidt i stand til å ta vare på sine barn......" "far viser klare symptoner på identiteds forstyrelse og schizotyp presonlighet......" Fremlegger sakyndig spes. i klinisk psykologi HOLTE, Dag.
Situasjon: Endelig klart å flytte fra en ikke barne vennlig leilighet til en mer stabil barnevenlig plass, med lekeplass meteren ovenfor garasjen og inngangs døren. Begynner å få ting i orden og er i positiv utvikling med situasjonen rundt oss.
Barn: Jente 4, Gutt 3 og Jente 2
HISTORIEN OM SAKEN:
Det begynte med at vi måtte flytte fra en litt trang leilighet til en vertikaldelt bolig på leie markede. Etter å ha fått den nye plassen, fikk vi en meget hyggelig nyhet etter en handle tur. "-dere må flytte raskest mulig, leiligheten er under vann. dreneringen er tett og det har regnet masse." JIPPI. En flytte runde uten side stykke. pappesker som ble fylt opp av stue, bad, kjøkken -ting om en annen. ingenting ble som det skulle. Etter flytte prosessen var ferdig, så var vi foreldre ikke flyttet mentalt. selv etter et år i boligen måtte vi hente fra esker. fikk aldri det ekstra gnistet til å få orden på sakene. Vi fikk på den tiden ca 2,5 år si, barnehage plass i korttid barnhage 3d. uka. far jobbet 3 uker nat og 1 uke dag. 3-4 km til barnehagen. upps, vi hadde et problem. kyss til og fra hjem/barnhage når jeg gikk dag. (eneste med billappen) mor kunne heller ikke ta buss, ca 1,5km til nærmeste bussholdeplass og en veg med ca 60km/t uten tur sti. LØSNING; HJELP FRA BARNEVERNET I TIME.
etter å ha snakket med dem, fant de ut at for at de kunne hjelpe, måtte en undersøkelse gjennomføres. i ca 3 mnd. skeptiske var vi jo, men følte oss nødvendig til å takke ja, for at barna skulle få kommet seg til barnehagen. For å få ungene sosialisert. plassen vi bodde på var oss og naboen på lande.
Heimen var nogså rotete, det såg vi jo selv. men desverre hadde vi på den tiden lite overskudd til hverdagen, etter den fantastiske flyttinga. Det var heller ikke en situasjon som vi likte. vi brukte mang en gang skippertak for å få kåken ryddet. ca 4,5 el. 6 ganger var vi uheldige i tankene våre og satte barne på rommet i ca 15- 20 minutter slik at vi fikk rydda. det vi ikke kom på,i det tidspunktet, var at det ikke var smarteste vi hadde gjort

. hadde selv vondt inni meg når dette ble gjort. likte det overhode ikke. fikk heldigvis kutta dette ut, og det ca 1 mnd før BV kom inn i bilde.
her var da fortiden. 2006 kommer, 7 - 8 mnd med BV og miljø arbeider. Tiltaket var miljøarbeider som skulle jobbe med rutiner i heimen.
Greit nok
Januar 06. Flytter inn i ny kåk etter BV sine anbefalinger. Flytter i ro og mak, slik flytting skal flyttes på heimen blir holdt i god stand og ikke så my skippertak lengre, vi klarer oss bedre og bedre. Februar 06. Vi får beskjed om besøks/avlastningshjem er innvilget snart klar til å gjennomføres. kåken er fremdeles i stand uten skippertak. midten av mars 06. BOMBEN: "-VI HAR FUNNET UT AT VI TRENGER NOEN NYE ØYNER SOM SER. SÅ DERFOR SETTER VI INN EN SAKKYNDIG INN."
Hvorfor sakyndig når pilens retning er på veg opp!!!???!!!
7 Ganger på 1,5 mnd konkluderte han i sin rapport om at vi ikke duger.
og omsorgsovertakelses anbefaling kom.
Selv når pilene peika opp over etter denne sakyndige ble det ikke gjort noe fra BV sin side foruten om å gå til sak mot oss.
mai 06 var rapporten klar. juli06 var begjæringen sendt. des 06 kom saken opp. 3 mot 2 dommere for overtakelse. De 3 fag domerne såg på situasjonen vi var i for 1 - 1,5 år siden. De 2 lekdomerne såg på situasjonen nå i dag. Saken ble anket på stedet.
MEN.....
SPØRSMÅL:
HVORFOR SKAL DE SE PÅ 1 -1,5 ÅR SI OG IKKE SAKEN SISTE UTVIKLING
De har til og med tydet frem, vannskjødsel av barna , da hun på 4 ikke har 4årings nivå til å snakke på. Dette ble oss beskyldt. Selv om hun har hatt 3 ganger opperasjon grunnet væske dannelse i mellom øret. ikke har vi blitt kurset i tegn til tale for å styrke hennes språk.
Helt til slutt:
Dette er ikke hele saken men prøvd å gjengi så mangt jeg kan klare. det kan gjerne høres forferdelig ut på enkelte plasser jeg har skrevet, men har prøvd å gjenngi så korrekt jeg har kunnet. dog ser jeg, etter å ha skrevet; at teksten kan fremstille saken mer negativ enn den faktisk er.