rodkap wrote:
Må bare beklage til Admin igjen, jeg er litt krass i mine ord...
Fikk en klage på kommentaren og hadde ikke noe annet å gjøre enn å fjerne den. Rent ideologisk har jeg ivertfall to grunner for væpnet kamp.
Det må BÅDE være
1. rasjonelt.
2. som følge av at makten bryter negative menneskerettigheter, altså vår rett til å leve i fred.
Makten bryter stadig de negative menneskerettighetene, uten at man har noe å vinne på å angripe overmakten. For mange herrens år siden hadde vi voldelige anarkister som trodde på drap som metode. (Som ABB.) De ble effektivt utryddet av makten. I dag er anarkisme stort sett kun et ukvemsord for kaos og lovløshet, isolert fra den politiske meningen det en gang hadde. De tapte bl.a grunnet sin voldsstrategi.
Dette kan vi lære av. Er man for hard mot en undertrykkende overmakt, så slår overmakten tilbake og knuser miljøene som motarbeider dem.
Det betyr ikke at vi ikke skal være tøffe og snakke sant. Vi kan lære av miljøbevegelsen, homsebevegelsen, Fr.P sin framgang, slavenes frihetskamp, indernes frihetskamp og flere som faktisk har påvirket samfunnet veldig kraftig og fått lovendringer til sine saker. Jeg er ikke imot sivil ulydighet. Det har vist seg å virke. Man må imidlertid planlegge slikt et annet sted enn på dette forumet, ellers så vil myndighetene forsøke å få det stengt.
Vi har hatt flere runder med Datatilsynet. En gang tapte jeg. En gang vant vi gjennom anke til Personvernnemnden. Slik er det også for andre nettsider mot barnevernsovergrep og grupperinger. De har måttet kjempe mot anmeldelser og advokater. Ja, det har vert helt opp i justisdepartementet. Jeg forsøkte klage en sak helt til menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg, men de ville ikke behandle den saken.
Det er altså en kamp mot overmakten vi stadig får merke, og må forholde oss rasjonelt til.
Men, som sagt, jeg har all forståelse for at folk er rasende og fortvilet når de ser maktpakket ruinere deres liv og deres kjære.