It is currently Mon Aug 04, 2025 1:18 pm

Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: trenger hjelp!
PostPosted: Fri Apr 20, 2012 1:08 pm 

Nå har jeg bedt advokaten min til å gi bv en fiiiiiin beskjed om at dem har ingenting her å gjøre,får håpe på at saka blir "henlagt " da!<3

Profile  

PostPosted: Fri Apr 20, 2012 1:18 pm 
Rang: Ivrig bruker

Svane wrote:
Whoppii: Du bør lese andre tråder, så ser du hva bv'et pleier gjøre- og hvordan. Ett eksempel er denne tråden: viewtopic.php?f=146&t=6955
Ja. Begynn med den tråden, men du må lese mye i nesten alle seksjoner på forumet. Det virker ikke som du har lest serlig enda, Whoppii. Men det er verd tiden å gjøre det, helt nødvendig egentlig når du vet nærmest ingenting. Du må være streng med deg selv. Da gjør du det du kan for å beskytte barnet ditt.

Profile  

PostPosted: Sat Apr 21, 2012 6:38 am 

Ta barnet og stikk ut av den siste komunist stat. Du har ikke en sjans i havet.

De har ødelagt mange mere liv en han har gjort!
Så har mann fått medias oppmersomhet på hva de gjør...

[Admins edit: Der det er en tom linje har jeg fjernet en klart ulovlig oppfordring til vold. Jeg skjønner jo hvorfor folk føler trang til vold mot de som ødelegger deres og andres liv. Men tankene og følelsene man har rundt dette må beskrives på måter som kan tolereres av makten. Ellers blir bare forumet stengt ned av myndighetene. Vi er altså tvungne til å fjerne voldsoppfordringer.]

Profile  

PostPosted: Sat Apr 21, 2012 12:17 pm 
Rang: Storbruker

whoppii wrote:
Nå har jeg bedt advokaten min til å gi bv en fiiiiiin beskjed om at dem har ingenting her å gjøre,får håpe på at saka blir "henlagt " da!<3

Du har ingen tid tilgjengelig for håp.

Det er ikke slik at du kan bruke altfor mye tid til å lese hvordan du skal beskytte barnet ditt og deg selv.

Advokater pleier gjerne å "spille" ballen i mål for bv'et, de. Det er de tusener av kroner for dem som lokker mest. De er ikke på din side.

For å ikke spille verdifull tid, anbefaler jeg deg handle etter Rodkaps tips, det er nemlig sant det han sier( og det samme som står i det jeg mente du MÅ lese) :

Du har ikke en sjanse i havet.

Profile  

PostPosted: Sat Apr 21, 2012 12:20 pm 

Golita wrote:
Svane wrote:
Whoppii: Du bør lese andre tråder, så ser du hva bv'et pleier gjøre- og hvordan. Ett eksempel er denne tråden: viewtopic.php?f=146&t=6955
Du må være streng med deg selv. Da gjør du det du kan for å beskytte barnet ditt.

Å være streng , og sterk, er å glemme fortiden og handle etter det som gjelder nå. Det er det eneste du får gjort noe med.

Profile  

PostPosted: Sat Apr 21, 2012 7:56 pm 

Ser ut til at barnevernet morer seg på forumet - Rodkap og Whoppii. Lavmål.

Profile  

PostPosted: Sat Apr 21, 2012 9:44 pm 

athene wrote:

Hæ?

Profile  

PostPosted: Sun Apr 22, 2012 4:22 pm 

athene wrote:

Mulig, men det finnes heldigvis "ordninger" for slikt. Arilds søppelkategori eller noe ;) -

Profile  

PostPosted: Sun Apr 22, 2012 6:16 pm 

Må bare beklage til Admin igjen, jeg er litt krass i mine ord...

Så har jeg sett hvordan de har dratt mitt barn fra ett trygt miljø med bra familie nettverk osv rundt seg, da sier man ting som man aldrig skulle sagt.

Men fra den andre side av saken får jeg være nær henne, hjelpe henne til å stå på sine egne ben når hun blir voksen.

Igjen takk til forumet som ga meg "pushen" til å stikke fra den siste komunist stat...

MVH en glad far

Profile  

PostPosted: Sun Apr 22, 2012 7:16 pm 
Site Admin

rodkap wrote:
Må bare beklage til Admin igjen, jeg er litt krass i mine ord...

Fikk en klage på kommentaren og hadde ikke noe annet å gjøre enn å fjerne den. Rent ideologisk har jeg ivertfall to grunner for væpnet kamp.

Det må BÅDE være
1. rasjonelt.
2. som følge av at makten bryter negative menneskerettigheter, altså vår rett til å leve i fred.

Makten bryter stadig de negative menneskerettighetene, uten at man har noe å vinne på å angripe overmakten. For mange herrens år siden hadde vi voldelige anarkister som trodde på drap som metode. (Som ABB.) De ble effektivt utryddet av makten. I dag er anarkisme stort sett kun et ukvemsord for kaos og lovløshet, isolert fra den politiske meningen det en gang hadde. De tapte bl.a grunnet sin voldsstrategi.

Dette kan vi lære av. Er man for hard mot en undertrykkende overmakt, så slår overmakten tilbake og knuser miljøene som motarbeider dem.

Det betyr ikke at vi ikke skal være tøffe og snakke sant. Vi kan lære av miljøbevegelsen, homsebevegelsen, Fr.P sin framgang, slavenes frihetskamp, indernes frihetskamp og flere som faktisk har påvirket samfunnet veldig kraftig og fått lovendringer til sine saker. Jeg er ikke imot sivil ulydighet. Det har vist seg å virke. Man må imidlertid planlegge slikt et annet sted enn på dette forumet, ellers så vil myndighetene forsøke å få det stengt.

Vi har hatt flere runder med Datatilsynet. En gang tapte jeg. En gang vant vi gjennom anke til Personvernnemnden. Slik er det også for andre nettsider mot barnevernsovergrep og grupperinger. De har måttet kjempe mot anmeldelser og advokater. Ja, det har vert helt opp i justisdepartementet. Jeg forsøkte klage en sak helt til menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg, men de ville ikke behandle den saken.

Det er altså en kamp mot overmakten vi stadig får merke, og må forholde oss rasjonelt til.

Men, som sagt, jeg har all forståelse for at folk er rasende og fortvilet når de ser maktpakket ruinere deres liv og deres kjære.
-rom-

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

PostPosted: Mon Apr 23, 2012 6:37 am 

All respekt til forumet!
Men man må jo kunne gjøre noe mere konkret. Feks få ut noe statistikk hvordan det går med bv barn, ikke minst hvordan de bruker private entrepenører til å lete etter feil på barn eller familj. Jeg blev milt sagt overrasket når jeg fant ut att jeg hadde en mann med økonomisk interesse etter meg, tror ikke mange av norges befolkning vet hvordan det går til.
Alle de millioner som blir brukt på bv og entrepenører burde bli brukt till å hjelpe folk som kanskje behøver litt hjelp på vegen. Jeg sendte bla en mail til Brennpunkt for å prøve å få belyst denne O M Hejll men fikk ingen respons.
Som tidligere skrevet vil jeg gjøre noe for å hjelpe folk mot myndigheter som tror de vet hva de gjør...

MVH :?:

Profile  

PostPosted: Mon Apr 23, 2012 9:17 am 
Superposter

Det er utmerket at du vil hjelpe til, og da foreslår jeg at du begynner med å søke ut slike statistikker. Det fins mange av dem, både i gode rapporter og i avisartikler (ihvertfall hvis man leser artiklene med ballast fra kunnskap). En del av dette har også vært skrevet om på dette forumet, naturligvis, flere ganger og i flere sammenhenger også, men ingen av oss kan gjøre alt. Det tar langt mere tid enn du kanskje tror å finne relevante opplysninger, sammenstille dem, analysere helheten, skrive om den. De fleste av oss som har drevet på en stund har ikke mere tid enn det vi allerede bruker på dette, egentlig tvert imot! Det ville være meget nyttig hvis du for eksempel gjorde noe sånt - samlet dokumentasjon om ett eller noen få temaer, så vi fikk mye opplysning om det samlet på bestemte steder.

Profile  

PostPosted: Mon Apr 23, 2012 1:37 pm 
Site Admin

rodkap wrote:
Feks få ut noe statistikk hvordan det går med bv barn,

Her er det samlet en del forskning og statistikk:

http://r-b-v.net/forum/viewforum.php?f=9&start=150

Ca 150 tråder som henviser til forskning og statistikk.

(Det er mitt inntrykk at en del doktoravhandlinger bygger på adskillig mindre. Uten at jeg har greie på det. Men det virker underlig med alle rare påstander som slipper gjennom.)

Det finnes imidlertid mye mer, og mange flere aspekt, som trengst å bli samlet.

Jeg skulle gjerne hatt mer kontakt med antropologer med tro på biologisk slektskap og flere som kan belyse naturlig barnevern. Vi har for lite, på forumet, om hvordan mennesket naturlig løser reelle kriser rundt dette med barn. Da snakker jeg om forskning som har en del kvalitet og dokumenterer noe empirisk. Vi trenger på alle måter å være et miljø som kan slå i bordet med beviser på alle måter.

Ellers er det mye også av norsk, svensk og dansk forskning som trengst å samles mer, evnt belyses og diskuteres ytterligere. Ikke minst må det spres.

Det er altså ubegrenset mye å gjøre. Alle som vil delta her eller andre steder skal være hjertelig velkommen til det.
-rom-

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2