It is currently Sun Jun 22, 2025 12:09 pm

Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject: Ondskapsfullhet
PostPosted: Sun May 27, 2007 9:27 am 
Superposter

r-b-v wrote:
Det kan også være verdifullt for folk her i forumet å se ett og annet eksempel på hvor ondskapsfulle barnevernere og deres entusiaster faktisk er,

Det er ikke tvil om at mange barnevernere rett og slett er motivert av ondskapsfullhet. Det er ondskapsfullt å kalle for eksempel psykiske plager for psykisk lidelse og insinuere at mange av foreldrene som får problemer med barnevernet, får det fordi de er "borderline", slik som Sørlandsjente med flere har gjort.

Det minner veldig mye om god gammeldags misunnelse: Jeg har større bil enn deg, vi bor flottere enn dere, barna mine er mer vellykkete enn dine, jeg er kort sagt, bedre enn deg. :twisted:

Det å komme og pukke på foreldres "feil" er intet annet enn fordekt begjæring av nesten. Det er noe sykelig ved mennesker som til stadighet må skryte av seg selv og nedvurdere andre. Hvis noe kan kalles brist på personligheten, så er det vel det. Bak denne snobbetheten ligger en ikke ubetydelig grad av ondskapsfullhet. Slik nedrakking av andre er barnevernerne ekperter på. Det er bare å ta en titt i hvilken som helst barnevernsjournal for å finne eksempler på ondskapsfull nedrakking av både barn og foreldre. Barnevernsjournalene er gjennomsyret av hånlig ondskapsfullhet overfor de menneskene barnevernet angivelig "skal hjelpe'". Utredningsrapportene til barnevernspsykologene er preget av samme ondskapsfulle holdning. "Du er dum, barnet ditt er imbesilt, dere hører hjemme i psykiatrien, du trenger hjelp, klærne dine er stygge, dette klarte du ikke bra, samspillet er dårlig, du er hjelpetrengende men forstår det ikke selv fordi du er dum i hue".

Dette er altså "hjelpen" barneverntjenesten har å tilby barn og foreldre.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun May 27, 2007 12:42 pm 
Superposter

Pir skrev:

Quote:
Jeg klarer ikke være like overbærende eller åpen som Anne Brit Raaen her.

Jeg har ingenting å frykte jeg :) , ingenting som har med min aktivitet her å gjøre i hvert fall.
Ingen barn som kan taes fra meg, ingen jobb eller karriere som står på spill.
Jeg bor på et sted der jeg kan være meg selv med alt det innebærer og jeg vet at den eneste som kan ødelegge alt dette er meg selv.

Det er lett for meg å tilgi andre, men også nødvendig, siden jeg på langt nær er perfekt selv.

Profile  

Post subject: Re:
PostPosted: Sat Aug 14, 2010 7:52 pm 

Nina wrote:
Sørlandsjente wrote:
(Men som Arild Holta har sagt tidligere, heller adopsjon enn fosterhjem, om ikke familien kan hjelpe. Det er ekte kjærlighet, ikke kjærlighet for penger)

Dette er jeg totalt uenig i. Adopsjon burde ikke forekomme dersom foreldrene fortsatt lever, eller så lenge det fins nære slektninger som kan overta foreldreansvaret etter foreldrenes død.

Ved adopsjon bryter man alle juridiske bånd mellom et barn og dets foreldre/øvrige familie. Dette er slett ikke ukomplisert.

For øvrig har myndighetene åpnet for at også adoptivforeldre kan motta fosterhjemslønn...

Ja vel det forklarer jo alt. Kjente til en sak hvor mora mista ungen som to åring og foster foreldre skulle adoptere barnet som 12 åring. Hu blei truet til å adoptere bort barnet sitt, eller så fikk ikke de lov til å være foster foreldre noe mer for dette barnet.

Profile  

Post subject: Utpressing
PostPosted: Sun Aug 15, 2010 9:38 am 
Superposter

pippi wrote:
Kjente til en sak hvor mora mista ungen som to åring og foster foreldre skulle adoptere barnet som 12 åring. Hu blei truet til å adoptere bort barnet sitt, eller så fikk ikke de lov til å være foster foreldre noe mer for dette barnet.

Utpressing er "barnevernets" foretrukne arbeidsmetode. Foreldrene presses på alle mulige måter. I den innledende fasen presses foreldrene til såkalt utredning ved at de ansatte lover at undersøkelsen skal nedgraderes dersom foreldrene bare aksepterer å la seg utrede på en beryktet anstalt. Senere, etter at barnet er bortført og deportert, presses foreldrene til å godta tvangsplasseringen for i det hele tatt å få treffe barnet. Foreldrene skal trues til lydighet, og "barnevernet" bruker foreldrenes frykt for at det skal tilstøte barnet noe. De er fullstendig kyniske, de som sitter og tar avgjørelser i såkalte "barnevernssaker". Barna holdes som gisler og misbrukes for å presse foreldrene. Også dommere tar i bruk denne taktikken. Det er nemlig tett samarbeid mellom domstolene og forvaltningen.

Det å true med å flytte barnet til en annen "fosterfamilie" dersom de naturlige foreldrene ikke aksepterer adopsjon, er utpressing av verste sort.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Re: Burde jeg få barn?
PostPosted: Thu Aug 26, 2010 12:18 pm 
Rang: Ivrig bruker

Du burde få barn, du burde ikke la myndighetene nekte deg noe du har lyst til. Ikke la de vinne.....

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4