r-b-v wrote:
Det kan også være verdifullt for folk her i forumet å se ett og annet eksempel på hvor ondskapsfulle barnevernere og deres entusiaster faktisk er,
Det er ikke tvil om at mange barnevernere rett og slett er motivert av ondskapsfullhet. Det er ondskapsfullt å kalle for eksempel psykiske plager for psykisk lidelse og insinuere at mange av foreldrene som får problemer med barnevernet, får det fordi de er "borderline", slik som Sørlandsjente med flere har gjort.
Det minner veldig mye om god gammeldags misunnelse: Jeg har større bil enn deg, vi bor flottere enn dere, barna mine er mer vellykkete enn dine, jeg er kort sagt, bedre enn deg.
Det å komme og pukke på foreldres "feil" er intet annet enn fordekt begjæring av nesten. Det er noe sykelig ved mennesker som til stadighet må skryte av seg selv og nedvurdere andre. Hvis noe kan kalles brist på personligheten, så er det vel det. Bak denne snobbetheten ligger en ikke ubetydelig grad av ondskapsfullhet. Slik nedrakking av andre er barnevernerne ekperter på. Det er bare å ta en titt i hvilken som helst barnevernsjournal for å finne eksempler på ondskapsfull nedrakking av både barn og foreldre. Barnevernsjournalene er gjennomsyret av hånlig ondskapsfullhet overfor de menneskene barnevernet angivelig "skal hjelpe'". Utredningsrapportene til barnevernspsykologene er preget av samme ondskapsfulle holdning. "Du er dum, barnet ditt er imbesilt, dere hører hjemme i psykiatrien, du trenger hjelp, klærne dine er stygge, dette klarte du ikke bra, samspillet er dårlig, du er hjelpetrengende men forstår det ikke selv fordi du er dum i hue".
Dette er altså "hjelpen" barneverntjenesten har å tilby barn og foreldre.