pippi wrote:
Vil saken forfale hvis jeg flytter midlertidig ut av landet altså 6 mnd. i dette halvåret og 6 mnd i neste halvår? Eller vil de da kjøre opp saken. Er ikke helt enklet å bo på gata med ei autistisk jente liksom. Vet at det er risiko for at de tar oss når vi kommer tilbake. men blir nesten helt umulig å ikke gjøre det anderledes pga gjelden jeg har i norge.
Saken vil ikke forfalle. "Barnevernet" vil tvertimot få blod på tann dersom du først forlater landet for så å vende tilbake. Det vil bli oppfattet som særdeles alvorlig at har forsøkt å unndra deg "barnevernets" "gode omsorg".
Glem gjelden din. Jeg tror neppe du blir boende på gata. Det er worst-case. Det er siviliserte land i Europa. Det er utbygget velferdstilbud nede i Spania, også, men du er tryggere dersom du klarer deg på egen hånd.
Har du ingen bekjente eller venner som kan hjelpe deg?
Andre som forlater sine land, klarer seg. Hvorfor skal ikke du klare det samme?
Uansett så er det bedre å forlate landet for en kortere periode. Da får du leve et halvt år lenger sammen med barnet ditt. Kanskje vil du klare å skaffe et brukbart sted å bo i løpet av seks måneder. Gjør et forsøk. For all del, ikke gi opp. "Barnevernet" elsker hjelpesløse, maktesløse mennesker.
Du kan forsøke å forlate landet for så å vende tilbake til en annen kommune. Det kan hende at de nye saksbehandlerne vurderer saken din annerledes, men ikke regn med det.
Du er ikke den eneste med et autistisk barn som har blitt tvunget til å forlate Norge. Myndighetene driver klappjakt på autistiske barn, virker det som. "Barnevernet" mistolker autisme eller
Asperger for alvorlig omsorgssvikt, men så er de jo ganske tette i pappen, da, kjerringene som jobber i det såkalte "barnevernet". Ikke bare er de følelsesmessig lobotomerte - de er også dumme som brød. Jeg har aldri møtt så stupide mennesker i min levetid. Men de er slue som slanger. Og de har like mye omtanke for barna de tar som en slange som er i ferd med å sluke en rotte.