It is currently Fri Jun 20, 2025 3:03 pm

Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon May 31, 2010 1:30 pm 
Superposter

pippi wrote:
ok men hva skal en sånn praktisk leve av i et annet land? bør vel flytte til et land uten utleverings avtale med Norge? har ikke uføre trygd dessverre selv. Har heller ikke masse penger på bank kontoen.

Dersom du flytter med barnet ditt til utlandet på en lovlig måte, så trenger du ikke å tenke på dette med utleveringsavtale. Hva skal de kreve deg utlevert for??

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 31, 2010 4:20 pm 

ok. lovlig måte er vel å melde flytting til et annet land, vil jeg tro. Feks spania,danmark osv. Hvis de ikke kan ta meg for noe så har jeg maxs kanskje 4-7000 i mnd å leve for da.

Profile  

Post subject: Flytt og redd barna
PostPosted: Mon May 31, 2010 7:14 pm 
Superposter

pippi wrote:
ok. lovlig måte er vel å melde flytting til et annet land, vil jeg tro. Feks spania,danmark osv. Hvis de ikke kan ta meg for noe så har jeg maxs kanskje 4-7000 i mnd å leve for da.

Athene, som skriver her på forumet, klarte å redde barna ved å flytte ut fra Norge. Spør henne.

Å flytte fra landet er faktisk eneste måten du kan unngå at "barnevernet" tar barnet ditt.

Det er uhyre alvorlig når "barnevernet" sier at det vil ta barnet. "Barnevernet" vinner alltid, for det er ingen rettferdig rettergang.

Alle som blir forfulgt av "barnevernet" og trues med "hjelpetiltak" eller "omsorgstiltak", bør snarest se og komme seg i sikkerhet. Det er ikke trygt for barna i Norge.

Du kan komme langt med kr. 5000 i for eksempel Spania.

Norge har langt på vei blitt en totalitær stat hvor borgerne frykter staten, ikke omvendt. Det er staten som eier barna, og foreldrene har barna til låns bare så lenge de offentlige ansatte godkjenner det.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 31, 2010 9:41 pm 

Er kanarie øyene eller fastlands spania best å bo i når det gjelder pris? ekstremt billige leiligheter? og lettest for ikke å bli kjent igjen? e

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 31, 2010 10:07 pm 
Superposter

pippi wrote:
Er kanarie øyene eller fastlands spania best å bo i når det gjelder pris? ekstremt billige leiligheter? og lettest for ikke å bli kjent igjen? e

Vel, uansett er det best å slå seg ned et sted utenom de skandinaviske "bosettingene". Du vet nok at våre myndigheter har plassert observatører blant nordmennene i Spania?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 31, 2010 10:12 pm 
Site Admin

Drar du etter fylkesnemnda, så blir du etterlyst internasjonalt for kidnapping av barn. Etterforskningen vil ha tilsvarende prioritering. Dette er politiet eksperter på, så de finner deg med relativ stor sikkerhet, om du er i Europa.

Drar du FØR, så er det INGEN juridiske hindringer. Du er fri FØR "fy-nemnden".

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jun 01, 2010 12:26 am 

Nina wrote:
pippi wrote:

Vel, uansett er det best å slå seg ned et sted utenom de skandinaviske "bosettingene". Du vet nok at våre myndigheter har plassert observatører blant nordmennene i Spania?

ok. har lest om det ja. sinnsykt at de gjør det. lurte bare pga priser på leie markedet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jun 01, 2010 12:36 am 
Superposter

Jeg tror at du nå har fått ut av oss de opplysningene som vi sitter med. Jeg kjenner ikke til noen mottaks-enhet for foreldre med barn der ute i Europa. Enhver får klare seg selv. Faktisk er det sånn at de fleste som blir truet av barnevernet unnlater å handle i tide; de mister ungene. Valget er ditt.

Profile  

Post subject: Valget er ditt
PostPosted: Tue Jun 01, 2010 12:57 pm 
Superposter

pippi wrote:

Jeg vil tro faslands-Spania er billigst. Det finnes masse usolgte, rimelig leiligheter i Spania nå, og den norske kronen er sterk. Forsøk i Murcia-regionen.

For all del, ikke røp identiteten din. "Barnevernet" vil fatte akuttvedtak hvis det finner ut hvem du er. Dette skjedde med en annen dame på et annet nettsted. Hun ble rådet til å forlate landet, og "barnevernet" konfiskerte barna hennes før hun kom så langt.

Vær for all del forsiktig. Hvis du har planer om å dra, så gjør det raskt og stille. Pakk en bag og kom dere ut. Det kan bli den klokeste avgjørelsen du har tatt i ditt liv. Og ikke kom tilbake før barnet er 18 år!

Du må dessverre klare den praktiske delen av flyttingen på egen hånd. Det finnes ikke som Nina skrev, noe mottaksapparat for norske flyktninger, selv om det så absolutt burde vært det.

Det er bedre å bo på gaten i Spania enn å bli fratatt barnet i Norge. Ikke tenk så mye på de praktiske problemene, som vil løse seg etterhvert. Nød lærer naken kvinne å spinne.

Husk, så flytter ikke fordi du har så veldig lyst til å bo i utlandet. Du flytter fordi du ikke vil miste barnet ditt.

Jeg ser ikke helt bort ifra muligheten for at du kan være en provokatør. Jeg vet at kjerringene i "barnevernet" forsøker å fiske informasjon her inne. Vi har nå gitt deg de rådene vi har å gi. Valget er ditt. Du og barnet ditt må leve med konsekvensene.

Jeg tror det primære for et barn er å vokse opp sammen med foreldrene. Alt annet kommer i annen rekke.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jun 02, 2010 8:16 am 

Vil saken forfale hvis jeg flytter midlertidig ut av landet altså 6 mnd. i dette halvåret og 6 mnd i neste halvår? Eller vil de da kjøre opp saken. Er ikke helt enklet å bo på gata med ei autistisk jente liksom. Vet at det er risiko for at de tar oss når vi kommer tilbake. men blir nesten helt umulig å ikke gjøre det anderledes pga gjelden jeg har i norge.

Profile  

Post subject: Utflytting
PostPosted: Wed Jun 02, 2010 9:09 am 
Superposter

pippi wrote:
Vil saken forfale hvis jeg flytter midlertidig ut av landet altså 6 mnd. i dette halvåret og 6 mnd i neste halvår? Eller vil de da kjøre opp saken. Er ikke helt enklet å bo på gata med ei autistisk jente liksom. Vet at det er risiko for at de tar oss når vi kommer tilbake. men blir nesten helt umulig å ikke gjøre det anderledes pga gjelden jeg har i norge.

Saken vil ikke forfalle. "Barnevernet" vil tvertimot få blod på tann dersom du først forlater landet for så å vende tilbake. Det vil bli oppfattet som særdeles alvorlig at har forsøkt å unndra deg "barnevernets" "gode omsorg".

Glem gjelden din. Jeg tror neppe du blir boende på gata. Det er worst-case. Det er siviliserte land i Europa. Det er utbygget velferdstilbud nede i Spania, også, men du er tryggere dersom du klarer deg på egen hånd.

Har du ingen bekjente eller venner som kan hjelpe deg?

Andre som forlater sine land, klarer seg. Hvorfor skal ikke du klare det samme?

Uansett så er det bedre å forlate landet for en kortere periode. Da får du leve et halvt år lenger sammen med barnet ditt. Kanskje vil du klare å skaffe et brukbart sted å bo i løpet av seks måneder. Gjør et forsøk. For all del, ikke gi opp. "Barnevernet" elsker hjelpesløse, maktesløse mennesker.

Du kan forsøke å forlate landet for så å vende tilbake til en annen kommune. Det kan hende at de nye saksbehandlerne vurderer saken din annerledes, men ikke regn med det.

Du er ikke den eneste med et autistisk barn som har blitt tvunget til å forlate Norge. Myndighetene driver klappjakt på autistiske barn, virker det som. "Barnevernet" mistolker autisme eller Asperger for alvorlig omsorgssvikt, men så er de jo ganske tette i pappen, da, kjerringene som jobber i det såkalte "barnevernet". Ikke bare er de følelsesmessig lobotomerte - de er også dumme som brød. Jeg har aldri møtt så stupide mennesker i min levetid. Men de er slue som slanger. Og de har like mye omtanke for barna de tar som en slange som er i ferd med å sluke en rotte.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous  1, 2