It is currently Fri Jun 20, 2025 10:11 am

Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Hva gjør jeg
PostPosted: Sat May 29, 2010 3:02 pm 

Barnevernet har funnet ut at de skal ta fra meg omsorgen for barnet mitt. De har i tillegg bedt om null samvær for meg og barnet. Barnet er autist, og 13 år gammel. Begrunnelsene er mange og veldig gode. De er ute etter blod. :( Jeg tror helt sikkert at de vinner saken, pga at de har mange gode vitner og etater i ryggen mot oss.
Det jeg lurer på er hva skjer hvis jeg feks. flytter med datteren min til sverige/et annet sted i norge. Vil jeg miste alle trydge ytelsene jeg får for barnet? Hvordan vil de gå frem for å finne oss igjen? Hvordan går polititet frem for å finne forsvunnede personer igjen? Har lest om fam. som har vært på rømmen fra barnevernet i flere år for deretter og bli funnet og straffet.

Profile  

Post subject: Re: Hva gjør jeg
PostPosted: Sat May 29, 2010 4:49 pm 
Rang: Storbruker

pippi wrote:
Barnevernet har funnet ut at de skal ta fra meg omsorgen for barnet mitt. De har i tillegg bedt om null samvær for meg og barnet. Barnet er autist, og 13 år gammel.

Det såkalte "barnevernet" konstruerer omsorgssvikt for at kommunen skal spare penger på lovfestede rettigheter for barnet ditt!

Den eneste omsorgssvikten som finnes her, er at kommunen ikke har gitt barnet ditt og deg den hjelpen dere har krav på etter loven!

Se denne tråden http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=27084#27084

og denne http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=6105

Søk støtte og hjelp hvor enn du kan finne det, røm landet! Ikke noe kan skade barnet ditt verre enn å bli tvangsskilt fra familien sin.

Syke barn er dessverre helt rettsløse her til lands.

Og husk, det er ikke din feil, det er veldig mange som har opplevd tilsvarende overgrep.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat May 29, 2010 5:21 pm 
Site Admin

Om du rømmer FØR fylkesnemnden, så kan ikke barnevernet eller myndighetene gjøre noe som helst.

Du mister ikke egen evnt. pensjon.

I Sverige vil du få ny behandling av saken.

Rømmer du etterpå, så er eneste muligheten å rømme til land som ikke har tilbakeleveringsavtaler med Norge. Men slike rømminger er ulovlige og usikre.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat May 29, 2010 6:49 pm 
Superposter

Når barnevernet har bestemt seg for å ta din datter, har du mulighet for å reise før en fylkesnemd. Det er lovlig og blir ingen politi sak.

Det er selfølgelig best at du drar. Der vil du få en ny mulighet. Hvordan den økomosiske støten er i Sverige vet jeg ikke. Men barnetrygd er det jo. Men det er vell ikke så viktig for i Norge tar de jo fra deg datra de.

Går jo an å søke sosiale hjelpeytelser i Sverige og. Evt trygdeytelser etter som du setter deg inn i deres system.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat May 29, 2010 8:08 pm 

Arild Holta wrote:
Om du rømmer FØR fylkesnemnden, så kan ikke barnevernet eller myndighetene gjøre noe som helst.

Du mister ikke egen evnt. pensjon.

I Sverige vil du få ny behandling av saken.

Rømmer du etterpå, så er eneste muligheten å rømme til land som ikke har tilbakeleveringsavtaler med Norge. Men slike rømminger er ulovlige og usikre.

De har sendt inn saken min for fylkesnemda. Har fått dato får når saken skal komme opp. Men hvis jeg da rømmer feks nå. Så skjer det ikke noe? er ikke det ulovelig? Ikke det at jeg bryr meg om det, men praktisk å vite i forhold til hvor mye jeg må evnt. gjemme meg bort.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat May 29, 2010 8:11 pm 

Turid Holta wrote:
Når barnevernet har bestemt seg for å ta din datter, har du mulighet for å reise før en fylkesnemd. Det er lovlig og blir ingen politi sak.

Det er selfølgelig best at du drar. Der vil du få en ny mulighet. Hvordan den økomosiske støten er i Sverige vet jeg ikke. Men barnetrygd er det jo. Men det er vell ikke så viktig for i Norge tar de jo fra deg datra de.

Går jo an å søke sosiale hjelpeytelser i Sverige og. Evt trygdeytelser etter som du setter deg inn i deres system.

men jeg må jo ha noe å leve av i sverige også. Har ikke mulighet til å jobbe pga. datterens sykdom. i dag lever jeg på trygde ytelser, som jeg mottar pga sykdomen til dattera mi.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun May 30, 2010 12:34 am 
Superposter

Jeg må bare presisere: å flytte fra Norge er ikke ensbetydende med å rømme. Du har lov til å flytte ut av landet, og du har lov til å ta barnet ditt med deg (husk: meld fra om flytting!). Dersom du venter med å foreta deg noe til barnevernet har overtatt omsorgen, så er muligheten for å flytte med barnet på en lovlig måte bortfalt.

Du vil kan hende miste trygdeytelsene dine. Uførepensjoner kan ofte beholdes (det kommer an på hvor du slår deg ned), men barnevernet får ofte stanset barnetrygd og andre ytelser.
Man må ikke fortelle noen om flytte-planene. Dersom barnevernet får vite om slike planer, eller får mistanke om det, så kan de fatte akutt-vedtak og frata deg barnet på timen! Husk: venner og familie melder også fra til barnevernet.

Hvor er faren? Dersom han har del i foreldreansvaret, så kan du ikke flytte ut av landet med barnet uten hans samtykke.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun May 30, 2010 12:38 am 
Site Admin

Man mister ikke uførepensjon, om man flytter til utlandet. Vet ikke hva du får.

Edit: Dette skrev jeg SAMTIDIG med Nina sitt. Ser hun skriver at noen land får man ikke med seg uførepensjon. I EØS og EU får man det med seg. F.eks til Spania.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: Re: Hva gjør jeg
PostPosted: Sun May 30, 2010 7:31 am 
Superposter

pippi wrote:
Barnevernet har funnet ut at de skal ta fra meg omsorgen for barnet mitt. De har i tillegg bedt om null samvær for meg og barnet. Barnet er autist, og 13 år gammel. Begrunnelsene er mange og veldig gode. De er ute etter blod. :( Jeg tror helt sikkert at de vinner saken, pga at de har mange gode vitner og etater i ryggen mot oss.
Det jeg lurer på er hva skjer hvis jeg feks. flytter med datteren min til sverige/et annet sted i norge. Vil jeg miste alle trydge ytelsene jeg får for barnet? Hvordan vil de gå frem for å finne oss igjen? Hvordan går polititet frem for å finne forsvunnede personer igjen? Har lest om fam. som har vært på rømmen fra barnevernet i flere år for deretter og bli funnet og straffet.

Hvis du drar fra landet etter å ha tapt i nemnda, så vil dere bli etterlyst av Interpol som kriminelle.

Derfor er det viktig at dere flytter fra landet før behandlingen i nemnda. Husk å sende flyttemelding til folkeregisteret!

Du vil uansett bli fratatt barnetrygd og andre ytelser når barnet er plassert i fostergulag.

Hvis jeg var deg, ville jeg tatt barnet og kommet meg ut av landet, jo før jo heller. Men husk at det er mange angivere, og "barnevernet" sitter og nileser på dette forumet. Vi er i praksis overvåket, og dette er ingen innbilning fra min side. Jeg vet det.

Du har ikke nubbesjans i nemnda, som er en kvasidomstol hvis funksjon er å gi skinn av rettssikkerhet.

Du har krav på trygdeytelser i andre EU-land. Jeg håper det går bra for dere. Du må ta truslene fra "barnevernet" ytterst alvorlig. "Barnevernet" har tilnærmet uinnskrenket makt, som det misbruker på det grovste.

Husk, advokatene får honoraret sitt uavhengig av utfallet i nemnda. Derfor vil advokatene råde deg til å bli i landet, selv når de vet at det kun er en teoretisk mulighet for å vinne. "Barnevernsofre" er melkeku også for advokatstanden. Så godt som alle tjener på "barnevern", unntatt barna og foreldrene. Det er derfor det er så vanskelig å få gjort noe med uvesenet.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun May 30, 2010 8:00 pm 

Nina wrote:
Jeg må bare presisere: å flytte fra Norge er ikke ensbetydende med å rømme. Du har lov til å flytte ut av landet, og du har lov til å ta barnet ditt med deg (husk: meld fra om flytting!). Dersom du venter med å foreta deg noe til barnevernet har overtatt omsorgen, så er muligheten for å flytte med barnet på en lovlig måte bortfalt.

Du vil kan hende miste trygdeytelsene dine. Uførepensjoner kan ofte beholdes (det kommer an på hvor du slår deg ned), men barnevernet får ofte stanset barnetrygd og andre ytelser.
Man må ikke fortelle noen om flytte-planene. Dersom barnevernet får vite om slike planer, eller får mistanke om det, så kan de fatte akutt-vedtak og frata deg barnet på timen! Husk: venner og familie melder også fra til barnevernet.

Hvor er faren? Dersom han har del i foreldreansvaret, så kan du ikke flytte ut av landet med barnet uten hans samtykke.

ok. det med far har jeg ikke tenkt på. Så det er lov å ta med seg barnet til et annet land. kjekt å vite. Men hvordan stopper de barne trygd ol? sier de bare i fra til trygdekontoret da?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun May 30, 2010 9:11 pm 
Rang: Storbruker

Nå er det vel slik at barnet ditt kan gi en pen inntekt til en institusjonseier eller en flott inntekt til en fosterfamilie, skal tippe at lønnen her for ditt barn ligger på rundt kr. 500.000,- i året i tillegg til utgifts-dekninger.

Barne"vernet" har alltid mange og gode "argumenter" for å ta andres barn.
"Du er sikkert en mor med liten selvinnsikt, mangler evne til å se ditt barnsbehov, urealistiske oppfattelser av virkeligheten, veldig selvopptatt, osv."
Barne"vernet" leier ofte inn andre for å skrive argumenter til fylkes/"døds"-nemnda.

De liker også å slenge rundt, "hva sier forskning".
Ansatte i barne"vernet" og deres lakaier, vet ikke hva forskning er.
(De tror at 2-3 vekttall i vitenskapsteori er det maksimale av tenke evne, da de ikke makter å tilegne seg kunnskap utover det)

Enhver med samfunnsvitenskap som fagfelt, vet en skal gå gjennom alt som kommer fra psykologer, grunnet at mange av de ikke har den mest fundamentale tallforståelsen som er påkrevd for å uttale seg om nettopp forskningsresultater.

Dersom en skal drive korrupsjons drifting i lukka regimer, som barne"vernet" er så holder de seg gjerne til sjanger der de vet de gjør mest mulig skade på foreldre å barn. Å et åpent regime der en ikke kan dekke seg bak taushetsplikt ville disse sjangerne ikke blitt tillatt, da en vet skadevirkningene og den hyppige selvmordsraten for de som blir utsatt for det.

Profile  

Post subject: Barnetrygd
PostPosted: Mon May 31, 2010 6:39 am 
Superposter

pippi wrote:
Men hvordan stopper de barne trygd ol? sier de bare i fra til trygdekontoret da?

Noe av det første "fosterforeldrene" gjør etter at de har mottatt barnet er å kreve at barnetrygden overføres til dem. Barnetrygden er penger rett i lommen på fosterpersonene, og den vil de selvfølgelig ha som en del av den økonomiske pakken de mottar for å ha barnet under sitt tak.

"Barnevernet" melder fra til NAV om at barnet ikke lenger bor hos deg men er overført til de nye fosterpersonene, og da vil NAV stoppe barnetrygden og sende pengene til fosterpersonene isteden.

Det er ganske vondt å få beskjed om at barnetrygden er stoppet når man har barn. Barnetrygden burde ikke vært stoppet før barnet fyller 18 år, men når man blir fratatt barnet av myndighetene så stoppes barnetrygden samtidig. Dette skjer selv om man fortsetter å forsørge barnet ved å kjøpe klær og lignende. Husutgiftene vil også være de samme selv om barneværelset står tomt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 31, 2010 8:16 am 
Rang: Ivrig bruker

Selv om en er fratatt barnetrygd kan myndighetene også i tillegg kreve at en betaler oppfostringsbidrag til barnevernet. Det kan vedtas i rettssak. Mange folk som er fratatt barna sine må betale for oppfostringen av barna. Politikerne og myndighetene sier at dette er akkurat det samme som ved skilsmisse og andre tilfeller der foreldre ikke bor sammen. En forelder som ikke bor sammen med barnet må betale sin del av utgiftene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 31, 2010 8:40 am 

ok men hva skal en sånn praktisk leve av i et annet land? bør vel flytte til et land uten utleverings avtale med Norge? har ikke uføre trygd dessverre selv. Har heller ikke masse penger på bank kontoen.

Profile  

Post subject: Lavere levekostnader i andre land
PostPosted: Mon May 31, 2010 1:17 pm 
Superposter

pippi wrote:
ok men hva skal en sånn praktisk leve av i et annet land? bør vel flytte til et land uten utleverings avtale med Norge? har ikke uføre trygd dessverre selv. Har heller ikke masse penger på bank kontoen.

Du må tenke på at det er billigere å leve i de fleste andre land. I Norge har vi et veldig prisnivå fordi lønningene er så høye.

Hva jobber du med idag?

Det går alltids an å skaffe seg en jobb. Det er mange, mange mennesker som klarer å etablere seg i andre land. De har heller ikke mye penger.

Det er faktisk pengemangel som er årsaken til at mange velger å flytte til et annet land.

Det er ikke bare Norge som har sosialhjelp. Satsene er nok lavere i andre land, men levekostnadene er også lavere.

Man må ha troen på at ting vil ordne seg. Det er bedre å leve med økonomisk usikkerhet i utlandet enn å leve uten barnet ditt i Norge.

Ikke vent med å ta avgjørelsen til etter at "barnevernet" har fratatt deg barnet. Det er et helvete å leve uten barnet sitt. Jeg satt heller i kassen på Carrefour enn å leve her i Norge som tvangsfratatt mor.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next