pippi wrote:
Barnevernet har funnet ut at de skal ta fra meg omsorgen for barnet mitt. De har i tillegg bedt om null samvær for meg og barnet. Barnet er autist, og 13 år gammel. Begrunnelsene er mange og veldig gode. De er ute etter blod.

Jeg tror helt sikkert at de vinner saken, pga at de har mange gode vitner og etater i ryggen mot oss.
Det jeg lurer på er hva skjer hvis jeg feks. flytter med datteren min til sverige/et annet sted i norge. Vil jeg miste alle trydge ytelsene jeg får for barnet? Hvordan vil de gå frem for å finne oss igjen? Hvordan går polititet frem for å finne forsvunnede personer igjen? Har lest om fam. som har vært på rømmen fra barnevernet i flere år for deretter og bli funnet og straffet.
Hvis du drar fra landet etter å ha tapt i nemnda, så vil dere bli etterlyst av
Interpol som kriminelle.
Derfor er det viktig at dere flytter fra landet før behandlingen i nemnda. Husk å sende
flyttemelding til folkeregisteret!
Du vil uansett bli fratatt barnetrygd og andre ytelser når barnet er plassert i fostergulag.
Hvis jeg var deg, ville jeg tatt barnet og kommet meg ut av landet, jo før jo heller. Men husk at det er mange angivere, og "barnevernet" sitter og nileser på dette forumet. Vi er i praksis overvåket, og dette er ingen innbilning fra min side. Jeg vet det.
Du har ikke nubbesjans i nemnda, som er en kvasidomstol hvis funksjon er å gi skinn av rettssikkerhet.
Du har krav på trygdeytelser i andre EU-land. Jeg håper det går bra for dere. Du må ta truslene fra "barnevernet" ytterst alvorlig. "Barnevernet" har tilnærmet uinnskrenket makt, som det misbruker på det grovste.
Husk, advokatene får honoraret sitt uavhengig av utfallet i nemnda. Derfor vil advokatene råde deg til å bli i landet, selv når de vet at det kun er en teoretisk mulighet for å vinne. "Barnevernsofre" er melkeku også for advokatstanden. Så godt som alle tjener på "barnevern", unntatt barna og foreldrene. Det er derfor det er så vanskelig å få gjort noe med uvesenet.