It is currently Thu Jun 19, 2025 7:04 am

Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: "Barnevernet" påfører stress og lidelse
PostPosted: Sat Jan 02, 2010 8:49 am 
Superposter

Mayday wrote:
De vil og ha det til at faren min er en gris som slikker tallerknene sine, noe som ikke stemmer. Pappa er en elegant herremann på 63 som viser omsorg for hele sin familie og har lært oss fine bordmanerer.

De rakker og ned på kattene mine, og mener at de er en trussel for barna, fordi snokende silje så at den ene katten min lå i veslegutten min på 2.5 år sin seng og sov. Forrige helsesøster oppfordret meg og samboeren min til å kvitte oss med kattene. Noe vi aldri ville gjort, da kattene er og en del av min familie og jeg har hatt katter i sengen min siden jeg var liten, så jeg er et kattemenneske ;)

Så hvis man:

1. slikker tallerknene etter middag og/eller

2. har katter

så bør "barnevernet" gå inn i familien og tvangsfjerne barna?

Da er det mange som bør få barna sine tvangsfjernet, gitt. Det er kanskje ikke alle som slikker tallerknene i andres påsyn, især ikke på Theatercaféen eller tidligere Bagatelle, men det er sikkert noe alle har gjort en eller annen gang. (Jeg gjør det selv en gang iblant).

I mange kulturer er det vanlig å spise med fingrene. Det er ikke kniv og gaffel som er comme il faut på steppene i Afrika eller i Kina. I Kina bruker man spisepinner. Der ville "barnevernet" fått mye å gjøre!

Idiotkvinnene i "barnevernet" er noen ordentlige snobber. De er sosiale strebere som innbiller seg at de blir intellektuelle ved å iføre seg firkantede Gucci-briller, men dumheten deres er så massiv at den ikke lar seg skjule om de så hadde ikledd seg heldekkende burka.

I Iran og Saudi-Arabia har de også et slags hemmelig politi som går rundt og forteller folk hvordan de skal kle seg. Vil vi virkelig ha et slikt hemmelig familiepoliti i Norge som kan troppe opp i hjemmene og skrive anmerkninger på bakgrunn av angiveri fra naboer og sure slektninger som ikke har fått viljen sin?

"Barnevernet" skaper så mye stress og lidelse. Det beste hadde vært å få uvesenet nedlagt som raskt som mulig.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 05, 2010 12:33 pm 

Ja de har påført hele familien stress.

Men håper saken min er over 22.mars 2010, så jeg kan få litt ro. Er saken over da så blir det 2 til meg 0 til barnevernet og deres lakei(er)

Nå har dem begynt å gnåle i barnehagen hvor gutten min går om samarbeid med PPT , fordi han er litt sen til å snakke. Vi tar ikke imot samarbeid med PPT siden PPT er barneverns lakeier .

Profile  

Post subject: "Barnevernets" lakeier: PPT, barnehagene, skolene
PostPosted: Tue Jan 05, 2010 2:34 pm 
Superposter

Mayday wrote:
Ja de har påført hele familien stress.

Men håper saken min er over 22.mars 2010, så jeg kan få litt ro. Er saken over da så blir det 2 til meg 0 til barnevernet og deres lakei(er)

Nå har dem begynt å gnåle i barnehagen hvor gutten min går om samarbeid med PPT , fordi han er litt sen til å snakke. Vi tar ikke imot samarbeid med PPT siden PPT er barneverns lakeier .

Barnehagene er også "barnevernets" lakeier.

Hva er det som skal skje den 22. mars 2010? Skal saken behandles i Fylkesnemnda eller tingretten?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 05, 2010 8:37 pm 

Vurdering: Barnefjern tjenesten anser i midlertid at innholdet i meldingen, gir grunn til bekymringer og er usikker på foreldrenes evner til å følge opp ***** og **** individuelle utviklingsbehov på en tilfredsstillende måte, uten støtte og tett oppfølging fra hjelpeaparatet. Det er defor beslutta at saken vil bli opprettet igjen i en ny undersøkelse 22.mars 2010, for å kartlegge familiens situasjon og behov. Formål med undersøkelsen er å kontrollere at barna har hatt en tilfredsstillende utvikling og at foreldrene mestrer de utfordringer som er knyttet til det og ha ansvar for 2 barn.

Dette får meg til å skjelve av angst og stresser meg unødig, fordi visst de finner noen feil, sånn som sist de påstod at jeg lekte med barna på en mekanisk og tillært måte. Og kjenner jeg barnevernshurpene rett så, vil de bruke den falske ADHD diagnosen de har gitt meg til å stemple meg som uegna mor, og dermed trekke den konklusjonen at min forlovede og er uegna som far.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 05, 2010 10:30 pm 
Rang: Storbruker

Kan godt forstå din panik etter den utmelding, og kan se at det ikke er slutten, men inledningen til næste gang igennem maskineriet.. (desværre :( )
MEN når det er sagt, så vil en total avisning af hjelpeapparatet utelukkende gi yderligere bekymring (min erfaring)
Talepædagogen vil dersom hun nektes å snakke med barnet med garanti ha yderligere bekymring på læsset.
Prøv å lese hvad Marianne her på forum skriver om barns språkutvikling, og få gutten en tur til ørelæge (mellomste gutten min var halvdøv til vi fik fjerna polypper og lagt ind dræn i ørene) Glemmer aldrig ansiktet hans da vi kom hjem efter indgrepet og han groggy ble sat ut i sandkassen med sin nye traktor og hans ansikt da han for første gang hørte fuglesang :) )

Alt det andet med "mekanisk lek" osv er ren babbel derimot, huf !
Det arbejdsskema som jeg posta link til er veldig godt ilustrerende. Det er som med å lese i kaffegrums eller lægge horoskop..- du bør kjenne læreboka for den som lægger horoskopet og selv velge din fødselsdato, så kan du være heldig og få fine prognoser.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 06, 2010 2:22 am 
Site Admin

Mayday wrote:
påstod at jeg lekte med barna på en mekanisk og tillært måte

Variasjonene i sosiobabbel fasciner. Skrullinger har ofte livlig fantasi.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: Ny undersøkelse
PostPosted: Wed Jan 06, 2010 9:33 am 
Superposter

Mayday wrote:
Vurdering: Barnefjern tjenesten anser i midlertid at innholdet i meldingen, gir grunn til bekymringer og er usikker på foreldrenes evner til å følge opp ***** og **** individuelle utviklingsbehov på en tilfredsstillende måte, uten støtte og tett oppfølging fra hjelpeaparatet. Det er defor beslutta at saken vil bli opprettet igjen i en ny undersøkelse 22.mars 2010, for å kartlegge familiens situasjon og behov. Formål med undersøkelsen er å kontrollere at barna har hatt en tilfredsstillende utvikling og at foreldrene mestrer de utfordringer som er knyttet til det og ha ansvar for 2 barn.

Dette får meg til å skjelve av angst og stresser meg unødig, fordi visst de finner noen feil, sånn som sist de påstod at jeg lekte med barna på en mekanisk og tillært måte. Og kjenner jeg barnevernshurpene rett så, vil de bruke den falske ADHD diagnosen de har gitt meg til å stemple meg som uegna mor, og dermed trekke den konklusjonen at min forlovede og er uegna som far.

Jeg råder deg til ikke å samarbeide om "undersøkelsen". Få en advokat til å skrive at det vurderes å ikke være til barnets beste å utsette dem for en ny undersøkelse på nåværende tidspunkt fordi barna trenger ro. Eller noe lignende i den duren.

Jeg skjønner at bare tanken på møte disse halvgale sosiopatkvinnene får deg til å skjelve av angst. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg pakket kofferten og dratt utenlands.

Frasen "støtte og tett oppfølging fra hjelpeapparatet" er forøvrig til å le seg ihjel av. Hvilken støtte kan disse inkompetante og maktsyke kvinnene gi? Nada. Det eneste de kan er å skremme vettet av barna og gjøre foreldrene til utslitte og skremte mus.

Har de skrevet hvordan de har tenkt å gjennomføre undersøkelsen? Jeg ville absolutt ikke hatt dem inn i hjemmet. Det de har å si, kan de fremføre skriftlig. Det er det tryggeste og beste for deg, forloveden din og barna.

Husk at husinkvisisjoner (hjemmebesøk) er forbudt i henhold til Grunnlovens § 102 unntatt i kriminelle tilfelle. Da er det bare å nekte. Det er langt farligere å slippe dem inn. Ikke gjør det lett for dem. De skal ikke kunne komme og gå som de lyster i private hjem.

Dersom advokaten forsøker å presse deg til å møte dem, bør du gi advokaten sparken. Slike advokater er farlige for barnefamiliene. De tenker nemlig mer på sitt eget honorar enn hva som er bra for klienten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 08, 2010 3:08 pm 

Angående den grunnlov paragrafen, så når barnefjernet kommer på besøk så bryter de selve grunnloven. Kjekt å vite så vi kan finne en meget god advokat, var ikke fornøyd med den forrige, han virket litt slapp og mente at vi måtte slippe inn barnevernet i hjemmet vårt.

Så neste gang de foreslår hjemmebesøk så har jeg rett til å si nei:)

Anyway har fått nanny til gutten min en gang i uken, fra Homestarters fra bymisjonen:) Disse er imot barnevernet og liker alternative løsninger.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 3:15 am 
Superposter

Det var slappfisk til advokat som mente dere måtte slippe barnevernet inn i hjemmet. Det er mest trolig en system advokat som bare vil tjene penger på andres lidelser. Og ikke bryr seg det grann om hvordan det går dere. Slik er dessværre de fleste advokater. Det er sant og veldig uriktig. Med det vil jeg og si at der finnes trofaste advokater mot barnevernet og.

Profile  

Post subject: Home-Start og Kirkens Bymisjon
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 10:42 am 
Superposter

Mayday wrote:
Anyway har fått nanny til gutten min en gang i uken, fra Homestarters fra bymisjonen:) Disse er imot barnevernet og liker alternative løsninger.

Jeg har hørt at Home-start har tilknytning til "barnevernet" og gjerne sender melding om "bekymring" når de har fått innpass i en familie og tilgang til dens "hemmeligheter".

Nova (Norsk institutt for forskning om oppvekts, velferd og aldring) finansierer et prosjekt for Oppfølging av Home-Start familiekontakten i Norge.

Kirkens Bymisjon samarbeider tett med "barnevernet" og har mange ansatte som er såkalte "barnevernspedagoger". De er like nidkjære og familiefiendtlige som de ansatte i "barnevernet".

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg vært varsom med å la Home-start få tilgang til privatlivet ditt. Jo mere de vet om deg, jo lettere er det å skrive en troverdig "bekymringsmelding".

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jan 17, 2010 5:34 pm 

Silje J tandberg tørr ikke nærme seg meg, hun var på besøk i november hos husverten vår (som er hennes bror), hun turde ikke ta kontakt med meg:)

Hun er redd familien min hun tørr ikke ta kontakt når hun er på besøk fordi hun ikke hadde ventet at hun møtte mye motstand fra en pengesterk og ressurssterk familie, som ikke er redd for å sette inn fanden og futen:)

men hva hjelper det å ha penger og ressurser når du allerede har et klient nummer i barnevernets arkiv og blir forfulgt, samt at de skal undersøke enda nærmere og finner opp falske diagnoser på meg.

Brøt sammen forleden. greide ikke å holde tårene tilbake.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jan 17, 2010 10:35 pm 
Superposter

Mayday wrote:
Silje J tandberg tørr ikke nærme seg meg, hun var på besøk i november hos husverten vår (som er hennes bror), hun turde ikke ta kontakt med meg:)

Hun er redd familien min hun tørr ikke ta kontakt når hun er på besøk fordi hun ikke hadde ventet at hun møtte mye motstand fra en pengesterk og ressurssterk familie, som ikke er redd for å sette inn fanden og futen:)

men hva hjelper det å ha penger og ressurser når du allerede har et klient nummer i barnevernets arkiv og blir forfulgt, samt at de skal undersøke enda nærmere og finner opp falske diagnoser på meg.

Brøt sammen forleden. greide ikke å holde tårene tilbake.

Når det gjelder ressurser, forbindelser og penger: hvis dette ikke skremmer barnevernet fra å opprette sak på deg, så vil det heller ikke skremme dem fra å kjøre sak mot deg. Og det vil sjelden gjøre nemnda illojal mot barnevernet.

For øvrig: du må ikke la dem se deg gråte...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 21, 2010 10:12 pm 

Skulle gjerne hatt min gamle hund **** fortsatt i live, så tror jeg ikke barnevernstispene hadde turd å gjøre husinkvisisjon:) Siden jeg trente hunden godt opp til å angripe uønska personer. Skulle gjerne ha sluppet henne løs på Christianne Gutteberg (Saksbehandleren min , som har det falske sminkede dukketrynet) **** ville sikkert likt å smake på henne.

Profile  

Post subject: Vær forsiktig med å utsette dyrene for fare
PostPosted: Fri Jan 22, 2010 12:52 pm 
Superposter

Mayday wrote:
Skulle gjerne hatt min gamle hund **** fortsatt i live, så tror jeg ikke barnevernstispene hadde turd å gjøre husinkvisisjon:) Siden jeg trente hunden godt opp til å angripe uønska personer. Skulle gjerne ha sluppet henne løs på Christianne Gutteberg (Saksbehandleren min , som har det falske sminkede dukketrynet) **** ville sikkert likt å smake på henne.

De kunne ha hevnet seg på deg og hunden din ved å gå til politianmeldelse. Da kunne du risikert at hunden din ble avlivet.

Vær forsiktig med disse trollkjerringene fra "barnevernet". De er ondskapsfulle og hevngjerrige.

Christianne Gutteberg smaker dessuten sikkert så vondt at bikkja ville ha kastet opp.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 22, 2010 6:47 pm 

Nå vil de faen meg og ha opplysninger fra barnehagen og. Skal i møte med advokat , mamma er med meg og når vi skal drøfte om det er nødvendig og ta opp saken igjen og se om vi kan få slutt på terroren fra barnevernsmeggene.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next