BaktusLire wrote:
spørsmål om det er mulig å få innsyn i hvem som har sittet i fylkesnemda ved forskjellige annledninger?
(...)
Så vidt jeg vet så er jo alle barnevernssaker taushetsbelagt, men er også opplysninger om hvem som satt i fylkesnemda ved det og det tidsrommet også taushetsbelagt?
Hvor bør/skal jeg henvende meg for å finne ut av dette?
og til slutt: Dersom det viser seg at min far faktisk satt i fylksnemda og deltok i barnevernssaker.. Hva skal jeg da gjøre med opplysningene?
Kontakt fylkesnemnden, og spør.
Dette
KAN illustrere litt at fylkesnemnden tiltrekker seg mennesker med maktbehov?
På den annen side så gjør det meg ondt at folk av "samme kjøtt og blod", ikke klarer å finne tilbake til hverandre.
Opplysningene kunne hørt hjemme i det offentlige rom. MEN...
Det er et STORT "men" her.
At du har fått voldsoffererstatning er overhode ikke et bevis på at du har vert utsatt for vold. Slik systemet er vil de naturligvis bygge BLINDT på det såkalte barnevernets versjon.
Det er ingen ting i det du skriver som dokumenterer at din far var voldelig.
Er det tilfelle at han var det, i en grad som skader, så kan han ha endret seg gjennom livet.
Sterke følelser dempes med årene. En 50-åring er ikke på langt nær så hissig som en 20-åring. Livet gjør noe med mennesker.
Det gjelder selvsagt også deg, som du vet. Når du er 50 år så kan du ha et mye mer følelsesmessig avslappet og reflektert forhold til saken. Da kan det imidlertid være for sent å virkelig lære å kjenne din far.
Under barnevernet lærer man ikke den eldgamle visdommen om å hedre sin mor og sin far. Tvert imot opplever barnevernsofre i mengder at foreldrene ble demonisert på det groveste.