It is currently Wed Jun 18, 2025 9:42 am

Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hei, er ny her
PostPosted: Wed Apr 08, 2009 5:38 pm 

Hei

Jeg er ei jente på 23 år som nettop har funnet ut om barnevernet. Det var ganske tilfeldig hvordan jeg fant ut om det, en kollega på jobb nevnte her om dagen at "folk som jobber i barnevernet er de værste" hun snakket om hennes søskenbarn som er sammen med en som jobber i barnevernet, denne mannen psyker ned hennes søskenbarn og enser ikke hennes barn, min kollega sier barna er deprimerte og hennes søskenbarn er helt ødelagt. Derfor bestemte jeg meg for å søke litt på nettet, og fant til slutt Mari Lygres blogg, og tittet på diverse videoer på youtube, dette var bare i går. Det var som å få et hardt spark i magen, dette er virkelig Norges mørke hemmelighet, forferdelig. Jeg har vært litt overveldet og fikk nesten ikke sove i natt. Jeg har lest en del tråder på denne siden nå, og tenker på alle dere som har gått og fortsatt går igjennom dette helvetet.
Jeg er altså her fordi jeg vil hjelpe, jeg har ikke så mye penger, men vil gjerne hjelpe på andre måter :!: Jeg tenker mest på ting jeg kan gjøre for å spre våkenhet ang. dette. Jeg føler at dette er gjemt rett under nesa på folk som et resultat av hjernevasking av massene, slik det var gjemt rett under nesa på meg.

Jeg har vært skeptisk mot myndigheter og undersøkt en del ting i noen år nå, og kan ikke fatte at jeg ikke har sett dette før.

Jeg vil hjelpe og mitt hjerte går ut til dere, alle gode mennesker som lider pga. barneværnet og maktmisbruk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 08, 2009 7:29 pm 
Site Admin

En grei plass å starte, er med dette oppropet.

Få flest mulige til å underskrive.

Minner om FN sin fordømmelse av Norge (Oversatt til norsk):
    Barn fratatt sine familiemiljøer

23. Komiteen er bekymret over antallet barn som har blitt flyttet fra familien og lever i fosterhjem eller institusjoner. Komiteen tar til etterretning at staten (Norge) er villig til å gå gjennom praksisen med å flytte barn ut av sine familier.

24. Komiteen anbefaler at staten undersøker hvorfor antallet barn som fjernes øker så kraftig, og sørge for at det ytes hjelp til biologisk familie. Komiteen oppfordrer staten til å beskytte biologisk familie, og sørge for at barn bare fjernes som siste utvei når det er til barnets beste.

Periodisk tilsyn ved plassering

25. Komiteen er positiv til bestrebelsene fra Barn- og Familiedepartement på dette område, men er bekymret for det utilstrekkelig tilsyn som føres med barnet etter barnet er plassert. Dette på grunn av for få tilsynsførere og oppfølging av dem faglig.

26. Komiteen anbefaler at staten fremmer tiltak for å sikre nødvendig tilsyn med situasjonen for de plasserte barna både i fosterhjem og institusjoner.

FN har forstått at Norge går alt for langt i å stjele barn fra foreldre. For foreldrene og barna som opplever dette, er det gjerne helvete på jord.

Vil også anbefale at du leser "Sjokkfakta" - lenke på toppen av denne side, andre linje, i midten.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 08, 2009 8:54 pm 

Jeg har signert på oppropet.

Jeg kommer til å være sjenert med å dele denne informasjonen med folk, hadde nettop en venn (av kjæresten) på besøk som så at jeg var litt deppa, men følte ikke for å fortelle det, fordi jeg vet denne personen er veldig konform, og tror på samfunnet og myndighetene, hadde sikkert rynket på nesa til meg, selv om han er et godt menneske. Istedet for å prate med folk kunne jeg heller tenkt meg å for å legge ut flygeblader for eksempel. Vil også møte noen av dere, vil gjerne prate med dere og gi støtte og finne ut mer av hva vi/jeg kan gjøre.

Er dere veldig få? Ser at det er bare rundt 500 medlemmer på dette forumet :(

Takk, skal lese sjokkfaktaene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 09, 2009 12:13 am 
Site Admin

[url=http://forum.r-b-v.net/viewforum.php?f=68]
    :arrow: Her er det plakater man kan henge opp.
    [/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 09, 2009 9:14 am 
Superposter

Det er en bra jobb å henge opp plakater det har jeg gjort en del av ja vi begge. Nå blir det jo bedre årstid til det og. Så det skal du bare gjøre. Da får man ut informasjon uten å si et ord selv.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 09, 2009 1:57 pm 

Ja, jeg tror det kan hjelpe mye. Jeg blir nok å prate og men mest til folk som virker litt mer åpne.

Et spm, er dere ganske få eller? Kanskje dere ikke vil svare på det...

Møtes dere ofte? Kan jeg være med på et slikt møte?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Apr 10, 2009 1:06 pm 
Site Admin

VilHjelpe wrote:
Ja, jeg tror det kan hjelpe mye. Jeg blir nok å prate og men mest til folk som virker litt mer åpne.

Høres bra ut.

VilHjelpe wrote:
Et spm, er dere ganske få eller? Kanskje dere ikke vil svare på det..

Det er flere tusen som har markert sin reaksjon på bv, på internett. Media boikotter oss og hele problemstillingen. Det såkalte barnevernet får imidlertid hvor mye gratisreklame som helst. Daglig får jeg artikler om hvor flott barnevernet er, i mine nyhetssøk. Dette synes ikke det såkalte barnevernet at er nok, og klager ofte på medias påståtte støtte til barnevernsofre, uten at vi har mulighet til å protestere, og fremlegge vårt syn. Barnevernet krever total mediakontroll. Derfor er vi på nett.

Mediakontrollen finner vi også på internett. en gruppe mot bv, på 3000 personer, ble stengt ute fra Nettby. Vi har ofte blitt kastet ut fra debatter og fora, eller fått fjernet våre innlegg.

Vi bygger oss imidlertid opp igjen på flere fronter. På Facebok er vi flere med grupper og friends på mange hundre hver. F.eks denne på nesten 1300 medlemmer. (Sist jeg sjekket var den på 500 medlemmer. Her er det noen som har jobbet godt!)

VilHjelpe wrote:
Møtes dere ofte? Kan jeg være med på et slikt møte?

Gruppen til Familiens Selvstendige Rett (GFSR) har grupper rundt omkring. Disse har interne møter. Da må man være medlem. Kontakt Mona Lygre eller Bjørn Erik her på forumet. Bjørn Erik er også mye på Origo - barnevernet.origo.no. GFSR finner man også på gfsr.no.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Apr 10, 2009 2:06 pm 

Tusen takk for svar :)

Godt å høre at dere er en del mennesker. Helt uakseptabelt hvordan barnevernet med media holder på. Det er sjokkerende at nettby gruppen ble stengt, hva sa de var grunnen til det? Hva kunne i det hele tatt være deres unnskyldning til å gjøre det?!

Har begynt å lese sjokkfaktaene, synes det var veldig bra skrevet. Kunne tenkt meg å bruke mye fra det til å lage informasjonsblader eller noe.

Jeg vil dele en video som jeg synes er interesant. Den handler om freeman on the land, og er fra kanada hvor det gir mulighet til å unngå de nye orwelliske "lovene" som freeman. Jeg lurer på om noe liknende er mulig i Norge...

http://www.youtube.com/watch?v=JzxMakuI ... playnext=1

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Apr 10, 2009 4:42 pm 
Rang: Ivrig bruker

Nettby gruppen ble stengt ute på grunn av noen bagateller.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Apr 10, 2009 7:19 pm 
Site Admin

VilHjelpe wrote:
Det er sjokkerende at nettby gruppen ble stengt, hva sa de var grunnen til det? Hva kunne i det hele tatt være deres unnskyldning til å gjøre det?!

Undskyldningen var at noen la ut bilder av festende barnevernsstudenter. Bilder som ble hevdet å være offisielle, og som var publisert på nett. Altså: Noe som var offisielt og offentlig, var ikke lov å offentliggjøre...

VilHjelpe wrote:
Har begynt å lese sjokkfaktaene, synes det var veldig bra skrevet. Kunne tenkt meg å bruke mye fra det til å lage informasjonsblader eller noe.

Bare bruk det. Kopier som det måtte passe. Det gjelder alle som vil støtte denne kampen.

Alt JEG måtte skrive her på forumet, kan også kopieres og brukes fritt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 19, 2009 2:51 pm 
Site Admin

VilHjelpe wrote:
Jeg vil dele en video som jeg synes er interesant. Den handler om freeman on the land, og er fra kanada hvor det gir mulighet til å unngå de nye orwelliske "lovene" som freeman. Jeg lurer på om noe liknende er mulig i Norge...

Er ikke helt sikker på hva du mener.

Er det friborgerskap du tenker på, så ville noe slikt være utenkelig i kontroll-landet, Norge. Her gjelder: "Alle SKAL med!" Ingen stortingsparti er FOR friborgerskap, selv om jeg vet at det finnes Høyre-folk som liker tanken. Det er vel grunn til å tro at det finnes folk både i Venstre og Fremskrittspartiet som tror på dette.

Friborgerskap bryter totalt med hva det såkalte barnevernet tror, nemlig: - Fordi vi tror noe er rett, så har vi rett til å prakke det på ALLE.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 08, 2009 4:20 am 

Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv.

Det er et fint motto, som man fort glemmer. Jeg var under barnevernets søkelys i fjor høst, og hadde mange spørsmål. Men da vi fikk medhold i at vi var gode foreldre, så ble tanken om alle andre som opplever urett glemt. Og det er jo en synd. Barnevernet gjør sikkert mye bra, men at de ødelegger mye også basert på tvilsomme henvendelser er jeg sikker på.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ]