It is currently Tue Jun 17, 2025 4:12 pm

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 24 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Den aktuelle saken:
PostPosted: Thu Feb 12, 2009 10:53 am 
Superposter

Pink wrote:
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1020199.ece

Det aller mest sjokkerende ved denne artikkelen er jo gjennomgangstonen i leserreaksjonene under - er dette representativt for nordmenn, så hjelpe meg...

:(

Det mest sjokkerende er at nesten ingen synes det er galt at barnet har blitt tatt fra de naturlige foreldrene og plassert hos andre.

Det reageres på at den muslimske familien ikke ønsker barnet plassert hos lesbiske og på at noen våger å insinuere at lesbiske ikke er like gode fosterpersoner som alle andre.

Men det aller mest sjokkerende er jo at samfunnet faktisk tillater at barn blir bortført fra foreldrene og holdt fanget hos fremmede, som får betalt for å holde barnet borte fra foreldrene!

Jeg vil si at det lesbiske paret må være ganske syke i hodet som kan gjøre noe sånt mot andre mennesker. Det å stjele andres barn har ingenting med kjærlighet å gjøre.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 12, 2009 5:06 pm 

Jeg er så enig, Agrippa - dette har null og niks med kjærlighet å gjøre.
Ser også hvordan enkelte dømmer foreldrene nord og ned uten overhodet å ha kjenneskap til saken - de burde være takknemlige, er det faktisk enkelte som mener, for at "andre tar seg av barna deres når de ikke klarer det selv"... Det er så jeg skummer når jeg leser slikt!!

Det var aldri snakk om ikke å klare det selv i DENNE saken, i alle fall - det var derimot snakk om overgrep mot en familie, tvang og til og med rent lureri i og med at de fikk henne til å skrive under på noe hun ikke kunne lese og tyde - "stol på oss", sa de; dette er det beste for barnet ditt. Moren ante ikke at det var snakk om å ta datteren ut av hjemmet - hva faen, liksom? Hva er det for en måte å behandle mennesker på, sågar fra en offentlig instans??

Noe annet som jeg lurer på, er tankegangen bak dette at moren "jobber" slik hun gjør (hun er i realiteten utplassert av sosialkontoret), mens dette lesbiske paret hever lønn for å ta seg av datteren som barnevernet tok fra foreldrene... Barnet ansees nå plutseøig 'skadet' og med 'spesielle behov', slik at de har noe utvidet stønad for å ta seg av henne. Hvor mye penger er det egentlig snakk om? Hva tjener slike fosterforeldre?

Det holdes nemlig mot min kollega at hun ikke var i arbeid og at familien hadde elendig økonomi...

Moren sier at hun aldri har opplevd datteren som annerledes eller skadet på noe vis - det er først i årene etter tvangsadskillelsen fra foreldrene at hun har blitt fremmed overfor sine egne. Jeg skrev tidligere at hun får se datteren en gang i måneden - det korrekte er en gang annenhver måned - med en av fostermødrene samt en oppsynsperson til stede - hva ER det for noe??
Det har aldri vært mishandling e.l. i saken, altså, heller ikke rus o.l.
Jenta snakker nå nesten ikke i det hele tatt sitt opprinnelige språk, og spiser vestlig mat (svinekjøtt osv) tross morens innstendige bønn direkte til fostermødrene om å ta hensyn til at barnet er muslimsk.
"Vi skal prøve å ta hensyn til det" er svaret moren får fra dem.

Jeg tenker at med de nye reglene som er underveis, for tvangsbortadopsjon av fosterbarn, sammen med den nye ekteskapsloven, ligger alt til rette for at de lesbiske snart kan feire at de har fått seg ei datter og sette presedens for fremtidig praksis - det er jo horribelt!

Mormor: Masse lykke til i deres sak også!!

Profile  

Post subject: Re: Den aktuelle saken:
PostPosted: Thu Feb 12, 2009 6:45 pm 
Site Admin

Pink wrote:
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1020199.ece

Det aller mest sjokkerende ved denne artikkelen er jo gjennomgangstonen i leserreaksjonene under - er dette representativt for nordmenn, så hjelpe meg...

:(

Det er derfor vi trenger MANGE her på forumet.

OG. Derfor trenger vi å motivere mange til å delta i debattene.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 12, 2009 8:39 pm 
Rang: Storbruker

Pink wrote:
Mormor: Masse lykke til i deres sak også!!

Takker :-) De får ikke lov og dø i synden ustraffa..-

.
..
...

Hvilket minner meg om :
Til et møte vi skulle til på sjukhuset og ikke kunne finde parkeringsplass så vi ringte og sa vi var litt forsinka, da den *bip*bv-representant opfordra dattra mi til å si jeg skulle parkere ulovlig på de til bloddonorenes reserverte parkeringsplas. Det gjorde han..- DETTE skrev jeg selvfølgelig i klaga til kommunen og spurte om kommunen dekka parkeringsbot ? Og om det var almindelig prasis at kommunens ansatte brukte handicap eller tilsvarende parkeringsplas i arbejdstia..- Har ikke fåt svar ennu.. :roll:

MEN det minne meg om at et eller anna sted i lovtekster står at ingen skal opfordre noen til å opløse et ekteskap. Huske ikke ordlyden, men synes klart det skal leites op, og klage over det. Kansje det også er noen skriftsteder i Koranen om dette ?
Samtidig skal du huske og klage og søke om utvida samkvem, når det blir avslåt, skal du anke avgørelsen. (Vi fik seksdobla vores men klage selvfølgelig og vil ha mere)

Dere skal selvfølgelig også lage ei klage på den med grisekjøttet. Siden det er religionsfrihet i loven, så finn et eller flere teksteder fra Koranen.
(Er det ikke også noen tekster i Koranen om lespiske og bøsser i parforhold?)

Og så kan det være mulighet å få enten legen til å meddele at hennes eplepsi enten ikke er til hindring for å ha jentungen hjemme (dersom den er godt medicinert) eller dersom den ikke er, så skal hu da sjukemeldes ?
Det var litt mere dersom du synes som meg at man ska fordrive ondt med ondt.

Jeg krysser fingrene for at jenta kommer hjem til mamma hvor hu høre til :)

Profile  

Post subject: Averøysaken
PostPosted: Thu Feb 12, 2009 8:50 pm 
Superposter

Moren i John Hollens bok Formynderterror ("Averøysaken") hadde epilepsi, og ble nesten terrorisert til døde av barnevernet. Epilepsi skal selvfølgelig ikke føre til at man mister barna sine! Men slik er det blitt i Skandinavia...

Det kan kanskje være vanskelig å skaffe boken nå (ser at den ikke er å få bestilt fra haugenbok.no lenger), men forsøk med henvendelse direkte til forlaget:
http://www.communicatio.no/2005/formynderterror.htm

Mer om Averøysaken:
http://www.barnasrett.no/Relevante%20Sa ... -saken.htm

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Feb 13, 2009 1:33 am 
Rang: Storbruker

Boka kan vel lånes på bibloteket ? Sikkert mye godt i den, og kontakt Epilepsiforbundet. Kansje de husker saka, og kan hjælpe til ? Uanset så er det precedens for å få hjælp som epeleptiker, og det skal advokaten selvfølgelig gjøres opmærsom på.
Advokater er bare glade for å få argumenter og hjælp :) (vores er)

og ein liten ting mere..- Pappa har vel også samkvem ? Han skal også anke og søke om mere. Håper han har fått hjælp med tungsindet sit, selv om at jenta blev fjerna og kona var nødt til å flytte etter "råd" fra bv sikkert ikke har gjort det lettere :cry:

Profile  

Post subject: Karakterdrap på foreldrene
PostPosted: Fri Feb 13, 2009 6:42 pm 
Superposter

Pink wrote:
Jeg er så enig, Agrippa - dette har null og niks med kjærlighet å gjøre.
Ser også hvordan enkelte dømmer foreldrene nord og ned uten overhodet å ha kjenneskap til saken - de burde være takknemlige, er det faktisk enkelte som mener, for at "andre tar seg av barna deres når de ikke klarer det selv"... Det er så jeg skummer når jeg leser slikt!!

At foreldre som har blitt fratatt barna sine, har blitt det fordi de ikke klarer å ta seg av barna sine, er en stor løgn. Barna taes fordi "barnevernet" har altfor stor makt og profitterer på barnerøveriene. Det er aldri hensynet til barna som ligger til grunn. Det er arbeidsplasser og statens kontroll over "brukerne", som er hovedsaken. Det dreier seg om politikk, ikke om vern av barn.

Pink wrote:
Det var aldri snakk om ikke å klare det selv i DENNE saken, i alle fall - det var derimot snakk om overgrep mot en familie, tvang og til og med rent lureri i og med at de fikk henne til å skrive under på noe hun ikke kunne lese og tyde - "stol på oss", sa de; dette er det beste for barnet ditt. Moren ante ikke at det var snakk om å ta datteren ut av hjemmet - hva faen, liksom? Hva er det for en måte å behandle mennesker på, sågar fra en offentlig instans??

Beskrivelsen passer på så godt som alle saker. Barn blir ikke tvangsfjernet fordi foreldrene ruser seg, fordi barna blir seksuelt misbrukt eller mishandlet. Barna blir tatt fordi den forbannede barnevernsloven åpner for det. De bare skriver i dokumentene at det dreier seg om såkalt "alvorlig omsorgssvikt", men det er løgn fra ende til annen i 90 % av sakene. De virkelig alvorlige sakene greier ikke "barnevernet" å avsløre.

Pink wrote:
Noe annet som jeg lurer på, er tankegangen bak dette at moren "jobber" slik hun gjør (hun er i realiteten utplassert av sosialkontoret), mens dette lesbiske paret hever lønn for å ta seg av datteren som barnevernet tok fra foreldrene... Barnet ansees nå plutseøig 'skadet' og med 'spesielle behov', slik at de har noe utvidet stønad for å ta seg av henne. Hvor mye penger er det egentlig snakk om? Hva tjener slike fosterforeldre?

Alle barn som tas fra foreldrene, anses "skadet" og med "spesielle behov". Det er standard prosedyre for "barnevernet" å gi barna disse stemplene. Dermed kan fosterpersonene heve en god årslønn uten å gjøre annet enn å ta seg av barna, noe foreldrene gjorde gratis.

Fosterpersonene får kr. 5 914 pr måned i arbeidsgodtgjørelse. Utgiftsdekningen varierer fra kr. 4 201 til kr. 6 202 pr måned avhengig av barnets alder. Utgiftsdekningen er skattefri.

Et forsterket fosterhjem, er fosterhjem hvor det tilknyttes støttetiltak og / eller økonomiske ytelser, som i vesentlig grad går ut over det som blir beskrevet i avtaleskjemaet.
Forsterkningstiltakene kan bestå av forhøyet arbeidsgodtgjøring, forhøyet utgiftsdekning, veiledning, avlastning, støttekontakt og liknende tiltak, og ofte består de av kombinasjoner av disse.

Trenden er at flere og flere barn plasseres i såkalte "forsterkede fosterhjem" hvor en av fosterpersonene er hjemme på heltid.

Pink wrote:
Det holdes nemlig mot min kollega at hun ikke var i arbeid og at familien hadde elendig økonomi...

"Barnevernerne" er noen hyklere av verste sort. Det står i loven at barn ikke skal tas på grunn av foreldrenes dårlige økonomi. "Barnevernet" har anledning til å gi økonomisk tilskudd til foreldrene, men det er et hjelpetiltak, og "barnevernet" vil alltid hyklende vurdere at "hjelpetiltak anses ikke tilstrekkelig". I mange tilfeller har foreldrene aldri mottatt hjelpetiltak - barna blir tatt fordi foreldrene har bedt de ansatte dra til helvete. Såkalt "manglende samarbeid" med de onde samaritanene anses nemlig som "alvorlig omsorgssvikt", for da ser ikke foreldrene barnets behov. At barnet får en lite optimal barndom ved å plasseres i et fengselslignende system, anses ikke som et gyldig argument mot plassering. Barna er myndighetenes eiendom. Punktum.

Pink wrote:
Moren sier at hun aldri har opplevd datteren som annerledes eller skadet på noe vis - det er først i årene etter tvangsadskillelsen fra foreldrene at hun har blitt fremmed overfor sine egne. Jeg skrev tidligere at hun får se datteren en gang i måneden - det korrekte er en gang annenhver måned - med en av fostermødrene samt en oppsynsperson til stede - hva ER det for noe??

Barna skal vokse opp kun med kjennskap til foreldrene når plasseringen er langvarig, som det heter på "barnevernsk". Det er ikke meningen at barnet skal beholde tilknytningen til foreldrene. Derfor minimeres såkalt "samvær" som uansett ødelegges fordi det skjer under tilsyn. Tilbakeføring vanskeliggjøres maksimalt, selv om det står i loven at "barnevernet" skal arbeide for å tilbakeføre barnet til foreldrene. Dersom foreldrenes livssituasjon forandrer seg, vil det hete seg at barnet har fått så stor tilknytning til fosterpersonene at tilbakeføring vil være til skade for barnet.

Pink wrote:
Det har aldri vært mishandling e.l. i saken, altså, heller ikke rus o.l.
Jenta snakker nå nesten ikke i det hele tatt sitt opprinnelige språk, og spiser vestlig mat (svinekjøtt osv) tross morens innstendige bønn direkte til fostermødrene om å ta hensyn til at barnet er muslimsk.
"Vi skal prøve å ta hensyn til det" er svaret moren får fra dem.

Det er kun offisielt at det er mishandling og rus som er årsaken til at så mange barn tvangsfjernes fra sine foreldre. I virkeligheten blir barna tatt fra helt normale familier som av en eller annen årsak har hatt ulykken å falle i "barnevernet" klør. Har en familie først kommet inn i "barnevernets" sakspapirer, så kommer den seg aldri ut igjen.

Pink wrote:
Jeg tenker at med de nye reglene som er underveis, for tvangsbortadopsjon av fosterbarn, sammen med den nye ekteskapsloven, ligger alt til rette for at de lesbiske snart kan feire at de har fått seg ei datter og sette presedens for fremtidig praksis - det er jo horribelt!

Det er barbarisk. Og hvis det lesbiske paret går lei av hverandre, vil ikke barnet bli levert tilbake til foreldrene.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Feb 14, 2009 9:46 am 

Agrippa, du skriver forståelig og treffsikkert og lynende klart om noe du åpenbart har ubehagelig god innsikt i - du burde skrive for flere!
Skriv en bok om dette uvesenet, la alle få se hva som skjer i dette landet, hva som skjuler seg bak avisoverskriftene som får alle til å skutte seg og føle medlidenhet et øyeblikk før de konkluderer med at "jaja, det er jo barnevernet, de har sikkert greie på det de driver med... de hadde nok en grunn..."

Din evne til å plukke fra hverandre og belyse - den burde du jammen bruke for det den er verd!

Takk for klokt svar.

:)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Feb 20, 2009 6:10 pm 
Site Admin

Her fortsetter debatten rundt denne saken:
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=26419#26419

For å hjelpe leserne til å følge denne saken, så har jeg stengt denne tråden, og laget lenke til der den fortsetter. :wink:

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 24 posts ]  Go to page Previous  1, 2