It is currently Sat Aug 16, 2025 10:42 pm

Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Om såkalt "tilknytning"
PostPosted: Wed Nov 26, 2008 7:27 pm 
Superposter

Frøken Fryd wrote:
Tusen takk gode energier trengs nå.
I morgen er det siste dagen og jeg er så sliten nå. Det har vært tungt å sitte i tingretten, men ikke like tungt som sist gang.
Det er ikke lengre snakk om min omsorgsevne, men tilknyttning :roll:
Heldigvis ble jeg "friskmeldt" av sakkyndig.

Det var aldri snakk om "tilknytning" da Ingrid Betancourtble befridd fra FARC-geriljaen etter seks års fangenskap i jungelen.

Skulle man latt være å befri Ingrid Betancourt fordi hun var blitt så "tilknyttet" sine fangevoktere der ute i jungelen?

"Barnevernet" har misbrukt lille Kristoffer på det grovste. De traumer "barnevernet" har påført ham er sammenlignbar med den tortur Ingrid Betancourt opplevde ute i jungelen. Et lite barn kan ikke forventes å klare like mye som en voksen.

Når voksne kvinner og menn bemektiger seg et lite barn for å tjene penger på det, så må samfunnet gripe inn og gjøre sitt ytterste for å stoppe misbruket. Jeg tror at det er Kristoffers fangevoktere som er knyttet til pengestrømmen som følger med Kristoffer.

Det er fosterpersonenes tilknytning til inntektskilden Kristoffer som står i veien for tilbakelevering til naturlig familie.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Re: Om såkalt "tilknytning"
PostPosted: Wed Nov 26, 2008 7:33 pm 
Rang: Ivrig bruker

agrippa wrote:
Frøken Fryd wrote:
Tusen takk gode energier trengs nå.
I morgen er det siste dagen og jeg er så sliten nå. Det har vært tungt å sitte i tingretten, men ikke like tungt som sist gang.
Det er ikke lengre snakk om min omsorgsevne, men tilknyttning :roll:
Heldigvis ble jeg "friskmeldt" av sakkyndig.

[face=Impact]Det var aldri snakk om "tilknytning" da Ingrid Betancourtble befridd fra FARC-geriljaen etter seks års fangenskap i jungelen.[/face]
Skulle man latt være å befri Ingrid Betancourt fordi hun var blitt så "tilknyttet" sine fangevoktere der ute i jungelen?

"Barnevernet" har misbrukt lille Kristoffer på det grovste. De traumer "barnevernet" har påført ham er sammenlignbar med den tortur Ingrid Betancourt opplevde ute i jungelen. Et lite barn kan ikke forventes å klare like mye som en voksen.

Når voksne kvinner og menn bemektiger seg et lite barn for å tjene penger på det, så må samfunnet gripe inn og gjøre sitt ytterste for å stoppe misbruket. Jeg tror at det er Kristoffers fangevoktere som er knyttet til pengestrømmen som følger med Kristoffer.

Det er fosterpersonenes tilknytning til inntektskilden Kristoffer som står i veien for tilbakelevering til naturlig familie.

Jeg syns du tillegger barnevernet litt for mye kreditet når du nå sammenligner dem me FARC geriljaen.

Profile  

PostPosted: Wed Nov 26, 2008 7:59 pm 
Superposter

EXxon81 wrote:
Jeg syns du tillegger barnevernet litt for mye kreditet når du nå sammenligner dem me FARC geriljaen.

"Barnevernet" er del av norske myndigheter, i motsetning til FARC som opererer på sidelinjen. Derfor er "barnevernet" en farligere fiende enn FARC-geriljaen, som holder kanskje noen hundretalls gisler. "Barnevernet" i Norge holder nærmere 8 000 barn fanget. Disse barna har ikke frihet til å besøke sine foreldre, og de må sitte i fangenskap til de er 18 år.

Væpnede aksjoner nytter ikke mot "barnevernet", som har støtte av både politi og militæret, om det skulle være nødvendig. Foreldre står alene mot det mektige "barnevernet", som herjer det norske samfunnet slik Camorraen herjer Napoli.

"Barnevernet" er etter min mening, en kriminell organisasjon som støttes av norske myndigheter.

Profile  

PostPosted: Wed Nov 26, 2008 8:34 pm 

agrippa wrote:
EXxon81 wrote:

"Barnevernet" er del av norske myndigheter, i motsetning til FARC som opererer på sidelinjen. Derfor er "barnevernet" en farligere fiende enn FARC-geriljaen, som holder kanskje noen hundretalls gisler. "Barnevernet" i Norge holder nærmere 8 000 barn fanget. Disse barna har ikke frihet til å besøke sine foreldre, og de må sitte i fangenskap til de er 18 år.

Væpnede aksjoner nytter ikke mot "barnevernet", som har støtte av både politi og militæret, om det skulle være nødvendig. Foreldre står alene mot det mektige "barnevernet", som herjer det norske samfunnet slik Camorraen herjer Napoli.

"Barnevernet" er etter min mening, en kriminell organisasjon som støttes av norske myndigheter.

I verste fall kan BV med fylkesnemda utvide tvunget vedtak opp til fylte 23 år.
Nei, selvfølgelig er en "parramillitær" løsning totalt meningsløst så lenge både politi og millitær er på myndighetenes side, og majoriteten i sammfunnet ikke vet hva BV gjør.
Men sikkerhetsmessige foretak kan gjøres av private foretak for eventuelt å hjelpe mennesker ut av Norge. (NB, Ikke reg Norske foretak)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 27, 2008 8:12 pm 
Rang: Storbruker

ER Jorden Universets straffekoloni?
Man kan jammen undres i blant.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 15, 2008 7:06 pm 

Da har dommen kommet og jeg fikk ikke Kristoffer hjem igjen grunnet tilknyttningen han har til forsterhjemmet. Ingen som ønsket å vektlegge hans ønske om å få komme hjem.
Men det postive er at tilsynet er borte og at han nå skal få lov til å besøke meg hjemme og med overnattning.... :)
Det var vel kanskje det beste jeg kunne håpe på.
Er ikke sikker på hva jeg gjør videre....

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 15, 2008 8:34 pm 

Da jobber du med å få et så godt forhold du kan til Kristoffer neste året. Begjær ny runde i nemda, du har rett til å prøve saken der et år etter siste domsavsigelse. DVS send begjæringen i god tid, de somler ofte..

Da har du bygget opp god tilknyttning til Kristoffer og det blir vanskeligere å nekte på det grunnlaget. Få samme sakkyndige til å utrede deg en gang til dersom han/ henne gjorde en god jobb denne gangen.

Da har du han forhåpentlig hjemme neste jul. mager trøst, men dog.

Hvor mye samvær fikk du eksakt?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 15, 2008 9:17 pm 
Superposter

Frøken Fryd wrote:
Da har dommen kommet og jeg fikk ikke Kristoffer hjem igjen grunnet tilknyttningen han har til forsterhjemmet. Ingen som ønsket å vektlegge hans ønske om å få komme hjem.
Men det postive er at tilsynet er borte og at han nå skal få lov til å besøke meg hjemme og med overnattning.... :)
Det var vel kanskje det beste jeg kunne håpe på.
Er ikke sikker på hva jeg gjør videre....

Veldig bra at han får overnatte hos mamman sin,da får han kanskje treffe mormor og? De har vell hatt mye med hverandre å gjøre. Lykke til videre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 16, 2008 4:23 am 
Rang: Storbruker

Å, jeg gleder meg med dere, dette varmer meg langt inn i sjelen og hjerteroten. Tenk han får komme og sove hjemme, sammen med mamma, og dere får være sammen uten tilsyn. Måtte dette vare og vokse seg stort. Dette er godt for Kristoffer.

At han ikke fikk lov å flytte hjem for godt, i denne omgang, det vil jeg ikke tenke på akkurat nå. Jeg er så glad for at han får komme hjem overhodet. Tapt eller vunnet? Han får nå oppleve sitt eget hjem, være der, kjenne lukter, stemning, sove i sin egen seng, møte slekten sin. Han får oppleve å være der han hører til. Og har sin tilknytning, selvfølgelig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jan 04, 2009 4:06 pm 

Diamanten wrote:
Da jobber du med å få et så godt forhold du kan til Kristoffer neste året. Begjær ny runde i nemda, du har rett til å prøve saken der et år etter siste domsavsigelse. DVS send begjæringen i god tid, de somler ofte..

Da har du bygget opp god tilknyttning til Kristoffer og det blir vanskeligere å nekte på det grunnlaget. Få samme sakkyndige til å utrede deg en gang til dersom han/ henne gjorde en god jobb denne gangen.

Da har du han forhåpentlig hjemme neste jul. mager trøst, men dog.

Hvor mye samvær fikk du eksakt?

Jeg trodde ikke jeg kunne ta opp saken igjen.
Fikk 6 ganger i året. 4 ganger der han bor i 6 timer og 2 ganger i oslo men overnatting til dagen etterpå

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jan 05, 2009 12:06 am 

Quote:
Fikk 6 ganger i året. 4 ganger der han bor i 6 timer og 2 ganger i oslo men overnatting til dagen etterpå

Du kan kreve ny vurdering etter et år. Og det bør du kreve 6 mnd før det har gått er åt.
Først kan du ta en runde i fylkesnemda, dersom du ikke får han hjem der er det tingrett neste. Send anken raskt.

Dommen du har fått er slett ikke verst, det kan tyde på at de tenker at en tilbakeføring på sikt kan være hensiktsmessig. Dersom alt går bra kommende år tror jeg at du har han hjemme etter tingrett neste runde. 1,5 år om alt klaffer.

I det kommende året må du være flittig på brevfronten, skriv brev og be om mer samvær i forbindelse med sommerferie, vinterferie, påske etc.
Begrunn med at du er "godkjent" av utredere, og knytt det opp mot det positive i dommen. Skyld gjerne på barnets beste, bruk deres formuleringer.

Videre kan du be om å bli innkalt til foreldremøter og foreldresamtaler på kristoffers skole, gjør det og hold deg oppdatert. Selv om du ikke har aglig omsorg har du foreldrerett, benytt den.
Be videre om utskrift fra ev rapporter fra PPT ol. Da kan de ikke si at du ikke er engasjert, og du bygger relasjon:)

Stå på dette fikser du.
Stor Klem

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jan 05, 2009 11:37 am 

Diamanten wrote:
Quote:

Du kan kreve ny vurdering etter et år. Og det bør du kreve 6 mnd før det har gått er åt.
Først kan du ta en runde i fylkesnemda, dersom du ikke får han hjem der er det tingrett neste. Send anken raskt.

Dommen du har fått er slett ikke verst, det kan tyde på at de tenker at en tilbakeføring på sikt kan være hensiktsmessig. Dersom alt går bra kommende år tror jeg at du har han hjemme etter tingrett neste runde. 1,5 år om alt klaffer.

I det kommende året må du være flittig på brevfronten, skriv brev og be om mer samvær i forbindelse med sommerferie, vinterferie, påske etc.
Begrunn med at du er "godkjent" av utredere, og knytt det opp mot det positive i dommen. Skyld gjerne på barnets beste, bruk deres formuleringer.

Videre kan du be om å bli innkalt til foreldremøter og foreldresamtaler på kristoffers skole, gjør det og hold deg oppdatert. Selv om du ikke har aglig omsorg har du foreldrerett, benytt den.
Be videre om utskrift fra ev rapporter fra PPT ol. Da kan de ikke si at du ikke er engasjert, og du bygger relasjon:)

Stå på dette fikser du.
Stor Klem

Tusen takk.
Jeg tror ikke helt at de tenker seg en tilbakeføring. Men jeg har vel kanskje blitt litt negativ til hele saken nå. Jeg avvises på alle punker når det kommer til PPT, BUO, annsvarsgruppemøter og skole. Dette har jeg prøvd på i flere år nå.
Kristoffer er utredet uten min viten, han er opperert 2 ganger uten at ejg fikk beskjed og vært ute av landet flere ganger uten at jeg ble informert.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jan 05, 2009 1:04 pm 

Diamanten wrote:
Quote:

Stå på dette fikser du.
Stor Klem

hei.. kopierte dette ut.

må man gå igjennom bv for og bli innkalt til foreldremøter, osv. ikke fått noe beskjed om dette i det hele tatt. har mista omsorgen for barna men ikke foreldrertten.
har det noe betytning i det hele tatt????

noen som har noe greie på dette og hvordan gå fram.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jan 05, 2009 5:30 pm 

ja det må gå gjennom BV. Skolen, PPT og BUP har fått beskjed om at hvis jeg tar kontakt så skal de henvise meg til BV igjen...
Jeg har kun foreldreretten "juridisk" ikke i praksis[/code]

Profile  

Post subject: Omsorgsrett v. foreldrerett
PostPosted: Mon Jan 05, 2009 7:09 pm 
Superposter

Frøken Fryd wrote:
Tusen takk.
Jeg tror ikke helt at de tenker seg en tilbakeføring. Men jeg har vel kanskje blitt litt negativ til hele saken nå. Jeg avvises på alle punker når det kommer til PPT, BUO, annsvarsgruppemøter og skole. Dette har jeg prøvd på i flere år nå.
Kristoffer er utredet uten min viten, han er opperert 2 ganger uten at ejg fikk beskjed og vært ute av landet flere ganger uten at jeg ble informert.

Jeg synes skillet mellom såkalt "omsorgsrett" og "foreldrerett" virker ganske kunstig. Hva er egentlig den juridiske forskjellen? Dette med "omsorgsrett" er noe myndighetene våre har funnet på de senere år, antar jeg, i takt med antall barn som har blitt frastjålet sine foreldre. Man skal liksom minske effekten av tvangsfjernelsen ved å omskrive det til en såkalt "omsorgsovertagelse". For en generasjon siden snakket man om foreldrerett, ikke omsorgsrett.

Jeg er klar over at man i de fleste tilfeller har rett til å treffe sitt barn når man har "omsorgsrett", men selv det blir foreldre av og til nektet.

Uansett utfallet av rettssaken mot "barnevernet" så synes jeg du skal fremme ny sak om tilbakeføring så snart det lar seg gjøre. Ikke nøy deg med det beinet de har kastet til deg i form av overnattssamvær med Kristoffer et par ganger i året. Du har rett til å ha Kristoffer boende hos deg samtlige netter i året.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next