Diamanten wrote:
Quote:
Jeg trodde ikke jeg kunne ta opp saken igjen.
Fikk 6 ganger i året. 4 ganger der han bor i 6 timer og 2 ganger i oslo men overnatting til dagen etterpå
Du kan kreve ny vurdering etter et år. Og det bør du kreve 6 mnd før det har gått er åt.
Først kan du ta en runde i fylkesnemda, dersom du ikke får han hjem der er det tingrett neste. Send anken raskt.
Dommen du har fått er slett ikke verst, det kan tyde på at de tenker at en tilbakeføring på sikt kan være hensiktsmessig. Dersom alt går bra kommende år tror jeg at du har han hjemme etter tingrett neste runde. 1,5 år om alt klaffer.
I det kommende året må du være flittig på brevfronten, skriv brev og be om mer samvær i forbindelse med sommerferie, vinterferie, påske etc.
Begrunn med at du er "godkjent" av utredere, og knytt det opp mot det positive i dommen. Skyld gjerne på barnets beste, bruk deres formuleringer.
Videre kan du be om å bli innkalt til foreldremøter og foreldresamtaler på kristoffers skole, gjør det og hold deg oppdatert. Selv om du ikke har aglig omsorg har du foreldrerett, benytt den.
Be videre om utskrift fra ev rapporter fra PPT ol. Da kan de ikke si at du ikke er engasjert, og du bygger relasjon:)
Stå på dette fikser du.
Stor Klem
hei.. kopierte dette ut.
Videre kan du be om å bli innkalt til foreldremøter og foreldresamtaler på kristoffers skole, gjør det og hold deg oppdatert. Selv om du ikke har aglig omsorg har du foreldrerett, benytt den.
Be videre om utskrift fra ev rapporter fra PPT ol. Da kan de ikke si at du ikke er engasjert, og du bygger relasjon:)
må man gå igjennom bv for og bli innkalt til foreldremøter, osv. ikke fått noe beskjed om dette i det hele tatt. har mista omsorgen for barna men ikke foreldrertten.
har det noe betytning i det hele tatt????
noen som har noe greie på dette og hvordan gå fram.