It is currently Tue Jun 17, 2025 10:11 pm

Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Sitter på vent.
PostPosted: Wed Nov 19, 2008 11:42 pm 

Jeg er for tiden rimelig trist. De hos meg har nå kommet frem til at jeg driver omsorgsvikt. Blir bare sittende og vente her. Advokaten har sagt jeg ikke skal gjøre noe enda, bv gjør ikke noe enda, folk mener jeg skal gjøre sånn og sånn og selv er jeg trist, fortvila, har det vondt osv osv.... Det virker så ufattelig idiotisk det de sier gså for den saks skyld. Gurimalla jeg skulle ønske jeg kunne godt til di politikerne og gitt de en på trynet ass. Jeg sitter selv og tenker ut det beste for barna mine og ikke meg selv. Tenker på familien rundt meg. Ja, jeg kommer til å få et rent......når jeg velger det jeg gjør. Har hatt unga siden de ble født, nesten hvær eneste dag. Og tenke tanken på og ikke ha de sånn og ikke......vet ikke helt hva jeg skal skrive jeg. :.(

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 12:02 am 
Superposter

Dette er veldig trist for deg. Men får du ikke tak i en bra advokat som kan hjelpe deg vidre. Forstår du venter på hva de vil gjøre vidre. Eller var det ikke slik.Iallefall skulle en ønske at alt falt på plass at du fikk beholde dine barn som altid har bodd hos deg. Ønsker deg lykke til. Har heller ikke noe til overs for den politikk vi har,og serlig ikke barnevernet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 12:11 am 

Turid Holta wrote:
Dette er veldig trist for deg. Men får du ikke tak i en bra advokat som kan hjelpe deg vidre. Forstår du venter på hva de vil gjøre vidre. Eller var det ikke slik.Iallefall skulle en ønske at alt falt på plass at du fikk beholde dine barn som altid har bodd hos deg. Ønsker deg lykke til. Har heller ikke noe til overs for den politikk vi har,og serlig ikke barnevernet.

Om jeg har en god advokat får jeg dog se. Jeg har på en måte gitt beskjed om at jeg lar fedrene overta omsorgen. Er det beste for alle parter som jeg ser det.

Jeg står og venter på hva som skal skje videre ja. Det aner jeg ikke helt enda. Hue er fullt av både det ene og det andre. De som kjenner meg osv mener at grunnlaget deres er for dårlig til å kalle det omsorgsvikt. Særlig når hu som har vært her ikke har vært her og sett en gang, men vi har sitti på et kjøpesenter. Reaksjonene mine er vist det at jeg ikke er sammarbeidsvillig, total uforstående på at ting skal være sånn og sånn og det at hu ikke fr kontakt. Jeg blir vel mer eller mindre oppgitt av hele opplegget som har vært. Alle som kjenner meg har sett resultater på høyt plan og de hakke sett den forandringen de ønsker å se. (Nemlig at alt skal skje over natta)
Alt har gått kun på detaljer og jeg fikk beskjed om at jeg tar ikke ansvar for mine barns utvikling og jeg er ingen god rollemodell. Ting som er sagt er brukt i mot meg og gjort om til sitt eget. Herregud og idiotiske folk. 8+(

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 12:46 am 
Superposter

Virkelig idiotiske folk, tenk å behandle mennesker slik. Og ta fra deg omsorgen, bruke ditt og datt. Har barnevernet bestemt seg for å ta, da bruker de alt vrøvl uansett i mot enn. Selv om du er værdens beste mamma for dine barn. Du har bestemt at fedrene skal overta omsorgen. Håper ikke barnevernet lager noe bråk med det også da. Men jeg forsto deg slik at det skulle gå greit. Selvfølgelig ikke greit for deg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 12:54 am 

Turid Holta wrote:
Virkelig idiotiske folk, tenk å behandle mennesker slik. Og ta fra deg omsorgen ,bruke ditt og datt. har barnevernet bestemt seg for å ta de bruker de alt vrøvl uannsett i mot enn. selv om du er værdens beste mamma for dine barn. Du har bestemt at fedrene skal overta omsorgen. håper ikke barnevernet lager noe bråk med det også da. Men jeg forsto deg slik at det skulle gå greit .Selfølgelig ikke greit for deg.

Nei det virker ikke som de har tenkt til det, men de kan klare å lage enda mere eller for si det annerledes de kan få fedrene til å tvile trur jeg. Rapportene som er skrevet osv osv skal de få innsyn i så vidt jeg vet. Bv har jo den at de f... med hue ditt for å si det på den måte og jeg blir da fremstillt som en skikkelig.....uff orker ikke tenke tanken en gang her. Ingen av rapportene som er skrevet er noe særlig å lse og full av løgn egentlig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 1:01 am 
Superposter

Det høres ikke noe greit ut for deg i det hele tatt dette. Syns det er så leit for deg dette, og alle disse løgnene og feil fremstilling av deg som person. Nei søppelgjeng er hva barnevernet er.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 1:06 am 

Skulle gjærne ha skrevet hva jeg egentlig mener om dem men det hadde blitt en litt for stor sensur du.... |-D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 1:19 am 
Superposter

Ja det er sant man må dessværre passe seg for hva man skriver om disse barnerøverne.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 11:21 am 

Mhm. Man må vist passe seg for alt når det gjelder dem.

Profile  

Post subject: Re: Sitter på vent.
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 6:16 pm 
Superposter

vrona80 wrote:
Jeg er for tiden rimelig trist. De hos meg har nå kommet frem til at jeg driver omsorgsvikt.

Den såkalte "omsorgssvikten" må være alvorlig for at "barnevernet" skal kunne ta fra deg barna. Det er ikke et hvert avvik fra "normalen" som er tilstrekkelig.

Det nytter lite å synes synd på seg selv når man er utsatt for "barnevernets" terror.

Hvis du fremdeles har barna hos deg, så ta dem og reis ut av landet. Det er bedre å sitte på gaten og tigge i et fremmed land, enn å leve som slave under "barnevernets" kontroll i Norge.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 6:50 pm 
Superposter

Om hun skal dra ut av landet, må hun vel ha tilatelse fra barnefedrene. Ellers er det et godt forslag. Man må selfølgelig prøve gjøre noe aktivt selv i barne vernsaker. Nei å syntes synd på seg selv hjelper jo ingen. husker vår sak vi jobbet og sloss så intens mot barnevernet at det ble ikke tid å syntes synd på seg selv. Derimot så en for seg våre egne barn hvordan de måtte komme til å savne oss. Hvor forferderlig grusomt det måtte bli for dem, om barnevernet skulle kjart å tatt dem.etterpå var vi utslitt av kampen mot dem, men uenderlig glad. Man er nødt å gjør noe. Men gråt mye gjorde en jo samtidig som en sloss mot maktpakket. forde om Jesus hjelpte oss ,så måtte vi stå på å gjøre de rette avgjørelser for vår sak.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 10:12 pm 
Rang: Storbruker

vrona80 wrote:
Nei det virker ikke som de har tenkt til det, men de kan klare å lage enda mere eller for si det annerledes de kan få fedrene til å tvile trur jeg. Rapportene som er skrevet osv osv skal de få innsyn i så vidt jeg vet. Bv har jo den at de f... med hue ditt for å si det på den måte og jeg blir da fremstillt som en skikkelig.....uff orker ikke tenke tanken en gang her. Ingen av rapportene som er skrevet er noe særlig å lse og full av løgn egentlig.

Hvis fedrene overtar omsorgen før barnevernet, så er vel det brudd på taushetsplikten eller? noen som vet?

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 10:21 pm 

Jeg blir dratt i den ene enden og den andre enden her. Vet neimen ikke hvem jeg skal........ på alle sider sitter det noen som prøver å s ditt at sånn og sånn må man gjøre. Jeg har en som har stått på siden min siden alt begynte og han er redd for at ting skal bli sånn og sånn og vil ordne alt klart fort som mulig, advokatten min sier at hu vil ha alt av papirer på det ene og det andre og jeg....hallo da. Er det virkelig mulig. Det eneste jeg prøver er å få unga til å bli såbb at ingen av oss mister dem, men det virker jo nesten håpløst jo. 8+(

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 10:22 pm 

Hadde jeg hatt råd og mulighet og hjerte til det så hadde jeg tatt de med meg og stikki for lengst men jeg har ikke hjerte til å ødelegge for resten av familien heller.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 10:59 pm 
Superposter

Bare det ikke blir barnevernet som ødlegger som de pleier for hele familien da. Ellers forstår en godt dine tanker. Ikke lett å bare dra nei. Koster penger og barna har flere i fam. Flere å ta hensyn til.

Så det er jo vist du om mulig avtalte det slik med fedrene at du kunne dra ut av landet. Og siden du har hatt omsorgen hele tiden. Kunne de vell fedrene hjelpt deg økonomisk til å leve fortsatt sammen,bare et annet sted i verden.

Men er dere kanskje uvenner? Da blir jo det værre. Ellers burde fedre støtte opp om det som er best for sine egne barn. De er vant med deg. Du sier dem kanskje skal ha omsorgen , er det noe de har bedt om å få?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next