agrippa wrote:
Nina wrote:
EXxon81 wrote:
Hvem skal håndtere slike saker? Politiet? De har jo knapt kapasitet til å passe på Oslo by for bråkemakere en helg, langt mindre jobbe med etterforsking av barn som lider.
Jeg skjønner ikke problemet ditt. Hvem skulle overta "jøde-problemet" etter nazistenes fall? For det var helt klart jøder som var kriminelle...
Jeg tror Exxon81 er temmelig feilinformert når hun skriver at politiet ikke har kapasitet til å etterforske saker med "barn som lider". Jeg går ut i fra at det her siktes til grove forbrytelser mot barn, ikke sånn Kari Killén manglende blikkontakt fordi barnet er opptatt med å se på noe annet- problematikk.
Politiet prioriterer voldssaker mot barn, men det er dessverre mange skrullinger som sender inn falske meldinger, og dette opptar politiets ressurser. Hvis alle meldingene fra de innsatte på Gaustad skal tas alvorlig av politiet, så vil det gå ut over andre ting.
"Heldigvis" (les: dessverre) er det ingen slike kapasitetsproblemer i det såkalte "barnevernet"". Der sitter det en gjeng kaffedrikkende tullinger og bare venter på neste falske melding, og kommer det ingen, så melder de "sin egen bekymring". Disse tvangsnevrotikerne er kronisk bekymret. Det er bare synd at slike personlighetsforstyrrede gærninger skal ha makt til å ta barna fra folk. Men slik vil myndighetene våre ha det.
Jeg sikter selvfølgelig til saker som er reelle. Ikke basert på noen bøker forfattet av Killen og hennes "kumphaner"
Dessverre kan jeg ikke være enig med deg i at politiet jobber pro aktivt i slike situasjoner hvor det virkelig forekommer overgrep. De skulle ønske at de kunne gjøre det, men med de knappe resusjene de har, og tro meg jeg har snakket mye med ledene personer innenfor politietaten som føler seg maktesløse pga av manglende økonomi. Dette skal også sies at det er veldig mange av de samme innen for politietaten som går "mot strømmen" og som har blitt kneblet og satt munnkurv på av sin egen etat.
Jeg tror det er skummelt å tro at politiet virkelig har "styring på skuta". Spesielt en "skute som er lekk som en sil" Jeg tror man må erkjenne at selv denne etaten må rulle seg langflate for politikere.
At BV bare sitter å "venter" på neste sak er det vell liten, eller ingen tvil om. De må da "jobbe" som de så pent beskriver det de også.
Jeg ser det levende for meg, en gjeng med kaklehøner som sitter å småskvadrer over en kopp kaffe om hvem som har hatt "den verste saken" og hvor ille det kan bli. Det er rart at det finnes mennesker som jobber inne for denne etaten som har egene barn selv? Om det virkelig skulle være så ille, måtte de jo strengt tatt mene at det er ren ondskap å sette til livs et nytt barn til verden?
Men på mange måter er de jo i en form for konstant fornektelsestadie.
eller som Killen så fint skriver STS, STSD...... (Påpeker at dette er sarkastisk)
Problemet er at med det interaktive sammspillet som BV har med politiet, spesielt i distriktsnorge, blir det lett til at politiet og BV har et alt for tett sammarbeid, og at alle de feil rapportene som kommer inn blir tatt seriøst av Politiet. Dette skaper enda større problem for politietaten, for da bruker de plutselig resusjer på fiktive saker.
Så når det gjelder politiet og deres omgang med reelle saker er vi nok veldig uenige.