It is currently Wed Jun 18, 2025 6:35 pm

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 102 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 10:15 pm 
Superposter

1) Barnevernssaker går konsekvent for lukkede dører, både hva angår nemnda og retten.

2) Skal utroskap straffes? Skal vi straffe alt vi ikke liker? Nå må vi passer oss slik at vi ikke krever mer inngripen i privatlivet; det bærer galt avsted.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 10:20 pm 
Rang: Storbruker

ja det er det.... bv saker går for lukkede dører... men ikke straffesaker... hm....

å jeg tviler på at en som er dømt av en dommer (i bv sak) får innsyn i andre (straffe)saker denne dommeren har dømt i. :roll:

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject: finne ut av
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 10:25 pm 
Rang: Ivrig bruker

Jeg skal finne ut av eksakt hvordan man får tilgang på saksdokumenter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 10:56 pm 
Superposter

Det kommer jo ant på om det blir anmeldt. Det blir vel som med voldtektsaker at en velger å ikke amelde utroskap.

Det man leser i aviser er stadig mord i økende omfang der det foreligger utroskap. Dersom det var kvinnen som var utro ,kunne jo mannen anmeldt
det. Og jeg vil tro det kunne satt ned noen drap.

Så det kan ha en visjon og efekt. For ikke alle klarer å tilgi ikke alle skiller seg for sånt. det vil jo gått utover barna. Skillsmisse er ikke bra for barn.

Man kan ikke staffe alt man ikke liker. Men i havet av barnevernsaker på grunn av alenemødre med barn som følge av en skillsmisse . Er verken skillsmisse eller barnevern noe bra.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 10:56 pm 
Site Admin

Nina wrote:
2) Skal utroskap straffes? Skal vi straffe alt vi ikke liker? Nå må vi passer oss slik at vi ikke krever mer inngripen i privatlivet; det bærer galt avsted.

Avtaleretten er basert på retten til seg og sitt. Å beskytte avtalerett er å beskytte privatlivet - retten til seg og sitt.

Vil man har rett til en på si, så får man få det med i avtalen.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 11:03 pm 
Site Admin

Turid Holta wrote:
Er verken skillsmisse eller barnevern noe bra.

En skilsmisse er valg mellom to individer - den enkelte.

Barnevern handler om staten og individet - politistaten og stalinisme.

Prinsipielt er det veldig forskjellige saker.

Det er vel ingen tvil om at vår Store Allmektige Stat, er veldig mye farligere enn en person som skiller seg!!

Men nå var ikke dette tema i denne tråden.

Last edited by Arild Holta on Sun Nov 16, 2008 12:54 am, edited 3 times in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 11:05 pm 
Superposter

Ja man kan jo få med i ekteskapsavtalen hva man vil. Er det så viktig å ha en x tra på lur så får man ta det med. Leste om noen som giftet seg di tok vielses avtalen slik..Elske hverandre til kjærligheten tok slutt...Di ville ikke love mere i sin ekteskapsavtale.

Bjørn Erik skriver at muslimene har straff for utroskap,ja og det hadde vi før i tiden i Norge og. Som sagt må mannen eller kvinnen ha den mulighet til å ha en på si få det endelig med i ekteskapsavtalen.

- - - -

Nina nevnte på det om man skulle straffe utroskap bare for at man ikke likte det. 50% av den noske befolkningen leste jeg var utro.Så det virker som det er like mange som liker det som di som ikke liker det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 16, 2008 1:10 am 
Rang: Storbruker

Utroskap i alle former er en svakhet og ikke noe å dyrke frem.
Det kan også være TREDJEPARTS definisjon av andres handlinger, men uansett, utroskap mot seg selv er det alvorligste i henhold til min filosofi/livssyn.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject: Utroskap er en invitasjon til "barnevernet"
PostPosted: Sun Nov 16, 2008 9:08 am 
Superposter

Nina wrote:
1) Barnevernssaker går konsekvent for lukkede dører, både hva angår nemnda og retten.

Inngåelse av ekteskap er ikke en privatsak. Ekteskapet gir rettigheter, deriblant har gjenværende ektefelle rett til å sitte i uskiftet bo dersom den andre dør. Ektefeller har også gjensidig forsørgelsesplikt overfor hverandre.

Tidligere var det vanskeligere å oppløse et ekteskap. Man kunne ikke bare oppløse det ved å si "jeg skiller meg fra deg" tre ganger, slik man faktisk kan idag. Idag kan begge ektefeller skille seg uten å oppgi begrunnelse. Tidligere var utroskap gyldig grunn for å kreve skilsmisse, det vil si, man var ikke nødt til å fortsette ekteskapet når ektefellen delte seg med andre.

Straffen for utroskap skal selvfølgelig ikke være steining, men man kunne kanskje gjøre det vanskeligere for den utro ektefellen å få med seg like mye ut av ekteskapet. Den som velger å bryte ekteskapet bør kanskje ikke få med seg hele huset og barna i tillegg?

Dersom flere ektepar hadde holdt sammen vil jeg hevde at det såkalte "barnevernet" hadde fått vanskeligere kår. "Barnevernet" elsker nemlig oppløste familier. Det bør være vanskeligere å oppløse ekteskapet, mener jeg. Derfor bør det heller ikke være så lett for kvinner å gå til såkalte "krisesentre". Enhver krangel med ektemannen bør ikke føre til at kvinnen tar med seg barna og stikker til nærmeste krisesenter.

Ved å hegne om ekteskapet, bidrar man til å verne den private sfære. Det som foregår i et ekteskap skal ikke være et offentlig anliggende. Derfor er det galt med alle disse familierådgiverne som springer frem som paddehatter. Ved å innvie andre i sitt ekteskap bryter man pakten med ektefellen. Det er nettopp hva familieødeleggerne ønsker å gjøre.

Selv om jeg tar til orde for å verne og ekteskapet, betyr ikke det at jeg fordømmer dem som av ulike grunner har et brutt ekteskap bak seg. Men jeg tror at et godt ekteskap er bra for alle, ikke minst barna. Det at alle ikke lykkes med å holde sammen i ekteskap, betyr ikke at ekteskapet som institusjon er dårlig.

Tenk om vi kunne unngå alle disse vanvittige barnefordelingssakene, hvor de offentlige snushanene stikker sine lange neser og "barnevernet" ligger og lurer i sivet?

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 16, 2008 11:45 pm 
Superposter

Svane skriver at en livspartner vil virke mot sin hensikt, da barnevernet ser på det som ustabilt forhold. Det gjelder jo da å finne en stabil mann som er intressert i et fast langvarig forhold. Og selfølgelig hvem det er. En kvinne har behov av beskyttelse og kan sette større krav til en mann enn han til ho.

Hun har barn å ta seg av og kan ikke ha hvem som helst til ektefelle. Men leter man på feil sted etter mann vil trolig barnevernet dukke opp.

Vell noen tanker rundt hvordan bv fungerer: Da vi hadde barnevernsak skulle Bangsund og Abel til Arilds søster for å se hvordan mine to sønner hadde det som var der en del av sommeren. De fikk avsmak av å dra dit da det gikk opp for dem at Arild søster var tidligere krf politiker, og drev et hotel. De turte ikke dra til henne. Jeg spurte både Arilds søster og barnevernet men de hadde ikke vært der.

Jeg tror du fattet hintet. Finn en mann de frykter.Enten han er krf eller ateist . Men fortsatt springer barnevernet helst etter noen utvalgte. Derfor kan det hjelpe med en beskytter\mann å gift seg med. Men se til at han da kan beskytte også mot barnevernet.

Profile  

Post subject: Re: Trenger vi stat i staten?
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 12:58 am 

agrippa wrote:
Nina wrote:
EXxon81 wrote:
Hvem skal håndtere slike saker? Politiet? De har jo knapt kapasitet til å passe på Oslo by for bråkemakere en helg, langt mindre jobbe med etterforsking av barn som lider.

Jeg skjønner ikke problemet ditt. Hvem skulle overta "jøde-problemet" etter nazistenes fall? For det var helt klart jøder som var kriminelle...

Jeg tror Exxon81 er temmelig feilinformert når hun skriver at politiet ikke har kapasitet til å etterforske saker med "barn som lider". Jeg går ut i fra at det her siktes til grove forbrytelser mot barn, ikke sånn Kari Killén manglende blikkontakt fordi barnet er opptatt med å se på noe annet- problematikk.

Politiet prioriterer voldssaker mot barn, men det er dessverre mange skrullinger som sender inn falske meldinger, og dette opptar politiets ressurser. Hvis alle meldingene fra de innsatte på Gaustad skal tas alvorlig av politiet, så vil det gå ut over andre ting.

"Heldigvis" (les: dessverre) er det ingen slike kapasitetsproblemer i det såkalte "barnevernet"". Der sitter det en gjeng kaffedrikkende tullinger og bare venter på neste falske melding, og kommer det ingen, så melder de "sin egen bekymring". Disse tvangsnevrotikerne er kronisk bekymret. Det er bare synd at slike personlighetsforstyrrede gærninger skal ha makt til å ta barna fra folk. Men slik vil myndighetene våre ha det.

Jeg sikter selvfølgelig til saker som er reelle. Ikke basert på noen bøker forfattet av Killen og hennes "kumphaner"

Dessverre kan jeg ikke være enig med deg i at politiet jobber pro aktivt i slike situasjoner hvor det virkelig forekommer overgrep. De skulle ønske at de kunne gjøre det, men med de knappe resusjene de har, og tro meg jeg har snakket mye med ledene personer innenfor politietaten som føler seg maktesløse pga av manglende økonomi. Dette skal også sies at det er veldig mange av de samme innen for politietaten som går "mot strømmen" og som har blitt kneblet og satt munnkurv på av sin egen etat.

Jeg tror det er skummelt å tro at politiet virkelig har "styring på skuta". Spesielt en "skute som er lekk som en sil" Jeg tror man må erkjenne at selv denne etaten må rulle seg langflate for politikere.

At BV bare sitter å "venter" på neste sak er det vell liten, eller ingen tvil om. De må da "jobbe" som de så pent beskriver det de også.
Jeg ser det levende for meg, en gjeng med kaklehøner som sitter å småskvadrer over en kopp kaffe om hvem som har hatt "den verste saken" og hvor ille det kan bli. Det er rart at det finnes mennesker som jobber inne for denne etaten som har egene barn selv? Om det virkelig skulle være så ille, måtte de jo strengt tatt mene at det er ren ondskap å sette til livs et nytt barn til verden?

Men på mange måter er de jo i en form for konstant fornektelsestadie.
eller som Killen så fint skriver STS, STSD...... (Påpeker at dette er sarkastisk)
Problemet er at med det interaktive sammspillet som BV har med politiet, spesielt i distriktsnorge, blir det lett til at politiet og BV har et alt for tett sammarbeid, og at alle de feil rapportene som kommer inn blir tatt seriøst av Politiet. Dette skaper enda større problem for politietaten, for da bruker de plutselig resusjer på fiktive saker.

Så når det gjelder politiet og deres omgang med reelle saker er vi nok veldig uenige.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 1:06 am 
Site Admin

Turid Holta wrote:
Svane skriver at en livspartner vil virke mot sin hensikt, da barnevernet ser på det som ustabilt forhold.

Det er en kjent sak at det tar noen år før et par er samkjørt. Ofte reagerer også barna på den nye parten.

Barnevernet vil bruke den nye for å dokumentere at partnere kommer og går. Enhver reaksjon hos barna vil de tolke som tegn på psykisk mishandling og at man ikke tar hensyn til dem.

Så det er ikke bare enkelt å få seg en livspartner når bv lager helvete.

MEN. SOM SAGT:
Dette var ikke tema i denne tråden.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 1:11 am 

Arild Holta wrote:
Turid Holta wrote:
Svane skriver at en livspartner vil virke mot sin hensikt, da barnevernet ser på det som ustabilt forhold.

Det er en kjent sak at det tar noen år før et par er samkjørt. Ofte reagerer også barna på den nye parten.

Barnevernet vil bruke den nye for å dokumentere at partnere kommer og går. Enhver reaksjon hos barna vil de tolke som tegn på psykisk mishandling og at man ikke tar hensyn til dem.

Så det er ikke bare enkelt å få seg en livspartner når bv lager helvete.

Sant sant, uansett hva slags reaksjon barna har vil vell Barnevernet tolke signalene slik de selv ønsker det.
Men til dels vil jeg si at den "øvre del av middelklassen" samt "overklassen" er mindre utsatt for denne sjikaneringen i saker som omhandler sammlivsbrudd en resten av samfunnet?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 1:35 am 
Superposter

Så enig barnevernet vil bruke stort sett alt. Men ser de nesten hele tiden tar fra enslige forsørgere. Har jo sett tilfeller fra den verden vi bor i at barnevernet kan gå om de på strå lettere enn andre.Så i blant kan en livspartner på strå hjelpe. Men intet sikkert det heller. Og det vil å bli værre der å med den nye barneloven.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 1:49 am 
Superposter

Barnevernsofrene klarer nok å finne livspartner. Men problemet er at barnevernet kommer og bruker det i mot dem. at barna får det ustabilt osv .De finner nok like lett som andre . Helst noen fra samme miljø som de selv . Det er det vanlige.

skilte finn gjerne skilte osv. Og som Arild skriver barn a vil ikke like den nye faren eller moren . Så enig så enig ....stemoderlig behanling faderlig.....Men kan hende ser ikke barnevernet den ste... behandlinga for de kan jo selv bruke fosterfanden. Så det kan hjelpe mor\far vekk fra barnevernet .Men være til belastning for barna med en ny mor \far.

Så det er best å bynn livet med å gift seg inngå avtaler . Og ikke skill seg. Barndommen er så kort bruk den til å gjøre livet fint for barna . derfor må vi få kasta barnevernet på søppeldynga\arbeidsleir :D Barnevernsofre som andre klarer fint skaffe seg mann overalt ser man i dagens samfunn at mødre har barn med flere forskjellige menn ,noe man såklart og ser her på forumet. Så mann klarer de fint å skaff,som andre.

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 102 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next