It is currently Thu Jun 19, 2025 11:05 pm

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 102 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 1:20 pm 
Superposter

Enig man kunne innført straff for utroskap.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 2:31 pm 
Superposter

Agrippa skrev:

Quote:
Man kunne gjeninnføre straff for utroskap. Veldig mange barn lider som følge av at foreldrene driver hor. Derfor burde hor straffes selv om dette strider mot enkeltes oppfatning av hva som er "frihet". Frihet til å drive hor er ikke en frihet som bør gå på bekostning av barna. Når man har inngått et forpliktende ekteskap, så burde det ikke være så lettvint å oppløse det. Jeg foreslår også å gjeninnføre forbudet mot konkubinat.

Det må i så fall bli i et helt annet samfunn enn det vi lever i nå. Både høyre og venstresiden er skjønt enige om at familien er menneskets største tvangstrøye, og at alt som undergraver den, er av det gode.

Profile  

Post subject: Re: Trenger vi stat i staten?
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 2:36 pm 
Superposter

Nina wrote:
EXxon81 wrote:
Hvem skal håndtere slike saker? Politiet? De har jo knapt kapasitet til å passe på Oslo by for bråkemakere en helg, langt mindre jobbe med etterforsking av barn som lider.

Jeg skjønner ikke problemet ditt. Hvem skulle overta "jøde-problemet" etter nazistenes fall? For det var helt klart jøder som var kriminelle...

Jeg tror Exxon81 er temmelig feilinformert når hun skriver at politiet ikke har kapasitet til å etterforske saker med "barn som lider". Jeg går ut i fra at det her siktes til grove forbrytelser mot barn, ikke sånn Kari Killén manglende blikkontakt fordi barnet er opptatt med å se på noe annet- problematikk.

Politiet prioriterer voldssaker mot barn, men det er dessverre mange skrullinger som sender inn falske meldinger, og dette opptar politiets ressurser. Hvis alle meldingene fra de innsatte på Gaustad skal tas alvorlig av politiet, så vil det gå ut over andre ting.

"Heldigvis" (les: dessverre) er det ingen slike kapasitetsproblemer i det såkalte "barnevernet"". Der sitter det en gjeng kaffedrikkende tullinger og bare venter på neste falske melding, og kommer det ingen, så melder de "sin egen bekymring". Disse tvangsnevrotikerne er kronisk bekymret. Det er bare synd at slike personlighetsforstyrrede gærninger skal ha makt til å ta barna fra folk. Men slik vil myndighetene våre ha det.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 3:07 pm 
Rang: Storbruker

Turid Holta wrote:
Enig man kunne innført straff for utroskap.

Muslimene har det.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

PostPosted: Sat Nov 15, 2008 3:08 pm 
Rang: Ivrig bruker

agrippa wrote:
Nina wrote:
EXxon81 wrote:
Hvem skal håndtere slike saker? Politiet? De har jo knapt kapasitet til å passe på Oslo by for bråkemakere en helg, langt mindre jobbe med etterforsking av barn som lider.

Jeg skjønner ikke problemet ditt. Hvem skulle overta "jøde-problemet" etter nazistenes fall? For det var helt klart jøder som var kriminelle...

Jeg tror Exxon81 er temmelig feilinformert når hun skriver at politiet ikke har kapasitet til å etterforske saker med "barn som lider".

ehem, bare for å korigere kjapt. Hun er Han :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 3:42 pm 

Arild Holta wrote:
EXxon81 wrote:
Liv Marit Bakke wrote:
Hm... aner ikke hvilken § det er. Men å sende henne utenlands under en anke, selv om hun er 18. Med barnevernet innvolvert vil dere nok da bare forverre saken ved å få en kidnappingssak på dere. Så den løsningen er nok ikke det klokeste valget desverre.

Det har du i og for seg rett i, og vi har også kommet frem til den konklusjonen. Men vi vurderte også dette hos advokaten hennes, som mente at det ikke fantes noen lov som forhindrer en i å holde skjult en person som er under barnevernets varetekt.
Det er kun kriminelle man ikke kan holde skjult.

Tre års fengsel er trusselen. Det skjer ikke i praksis da...

:arrow: Det såkalte barnevernet har anmeldt damen
, og "Lensmann i Søgne og Songdalen, Terje Pedersen sier til NRK at kvinnen nå kan risikere inntil tre års fengsel."

Artikkelen kan kommenteres.

Undertegnede wrote:
Politibløff! Ikke tre år!
At noe har en såkalt strafferamme på opp til 3 år har omtrent ingen ting med faktisk lengde på fengselstraff! Det er skremselspropaganda fra makten.
I vår tid sitter man ikke tre år i fengsel om man til og med skulle få tre år - hvilket trolig aldri skjer i slike tilfeller.
Derimot kan man få såkalt betinget fengsel, som betyr: Du skal underkaste deg alle lover de neste månedene, så slipper du fengsel. Altså ikke noe fengsel i det hele tatt.
Jeg anbefaler imidlertid alle som får bøter i slike situasjoner, til å nekte å betale, og heller ta 14 dager i fengsel.

For hvorfor støtte overgriperne med penger, OM man har mulighet til å sitte i fengsel.

Vil bare poengtere her at som frilansjournalist fagorganisert bruker jeg kildevernet mitt for å beskytte. Derfor var våre tanker på eventuelt å flytte vedkommende ut av landet veldig aktuelt. Også fordi advokater har taushetsplikt. Så advokat sammen med kildevernet gir større makt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 4:00 pm 
Superposter

Det stemmer at muslimene har straff for utoskap. Type straff kan jo diskuteres. Det er jo ikke sikkert man er fornøyd med vilke straffetyper man bruker på mennesker heller da,verken iden muslimske verden eller i den norske.Mennesker som er direkte farlige burde blitt tatt vare på på en forvarlig måte.

jeg har ikke sagt vilke type straff jeg mener heller burde vært,for både det ene og andre.

Profile  

PostPosted: Sat Nov 15, 2008 4:02 pm 

Liv Marit Bakke wrote:
EXxon81 wrote:
Det ville vert utrolig bra å kartlegge rettsystemet og spesielt tingrettsdommere og tidligere dommer som omhandler BV saker. Det finnes sikkert noen få innen for psykiatrien som deler vårt syn i Norge, men jeg tror god forskningsdata og sammarbeid må gå på kryss og tvers av landegrenser.
Jeg kan godt se om jeg finner internasjonale eller utenlandske grupperinger som jobber mot tilsvarende infrastrukturer. Det ville vert en vinn vinn situasjon, samtidig som politikere i Norge har en tendens til å være veldig tilbøyelig i forhold til utenlandsk fagpersonell.

hm... ja du er inne på noe der tror jeg.

angående dommere og kartlegging. di samme dommerne dømmer i mange ulike saker, ikke bare bv saker. hva med straffedømte som mener seg utsatt for justismord.... kansje di har vært borti di samme aktørene som vi har...

Ja, det lar seg fult ut gjøre å prøve å kartlegge tidligere dommer, av spesielt tingrettsdommere. Dette gjør det enklere å også kunne legge ned en presedens for hvem man kan akseptere som dommere og ikke. Kan man foreksempel fagbegrunne at en dommer i så og så mange BV saker dømmer i saker som blir anket og vunnet, har man en form for presedens til å be om å få en ny dommer basert på at alle ankene blir vunnet i tingrett, eller ny runde i lagmansrett.
Dette skal etter min oppfattning være åpen info for alle.
Når det gjelder "justis mord" i alle andre saker, går det også ann og se på dommer dømt av samme dommer.
Man må også eventuelt gå inn og se på lekdommere og statistikken rundt en lekdommer. Denne info kan bestilles fra tingretten slik jeg forstår loven.
Så lenge saken ikke går for lukkede dører er alle dommer ment for offentligheten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 5:10 pm 
Superposter

Straff utroskap i Norge har man frivillig ekteskap.Likedan som forumet straffer med å kaste ut barnevernsfanatikere og andre som ikke har noe på forumet å gjøre. Forumet som ekteskapet er frivillig. Det er vanlig at det innebærer straff eller konsekvenser der det inngås avtaler. Derfor bør også selfølgelig utroskap straffes. Konsekvensene kan bli for harde.

Profile  

Post subject: Digresjon
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 6:07 pm 

Islam Utroskap skal straffes, står ingenting i Koranen om at det skal straffes ved steining, men det praktiseres ofte slik i sunny ( tradisjonell rettning)
I praksis, Kvinner blir straffet, også dersom de blir voldtatt.
Bibelen foreslår også steining ved utroskap, det er da Jesus sier dette om å kaste den første steinen.
Steining ved utroskap synen derfor som en gammel tradisjon som ikke har så mye med religion å gjøre.

Mulig vi kunne steinet prysseluskene, for de har allerede kastet den første steinen:)

Profile  

PostPosted: Sat Nov 15, 2008 6:33 pm 

EXxon81 wrote:
Ja, det lar seg fult ut gjøre å prøve å kartlegge tidligere dommer, av spesielt tingrettsdommere. Dette gjør det enklere å også kunne legge ned en presedens for hvem man kan akseptere som dommere og ikke. Kan man foreksempel fagbegrunne at en dommer i så og så mange BV saker dømmer i saker som blir anket og vunnet, har man en form for presedens til å be om å få en ny dommer basert på at alle ankene blir vunnet i tingrett, eller ny runde i lagmansrett.
Når det gjelder "justis mord" i alle andre saker, går det også ann og se på dommer dømt av samme dommer.
Man må også eventuelt gå inn og se på lekdommere og statistikken rundt en lekdommer. Denne info kan bestilles fra tingretten slik jeg forstår loven.
Så lenge saken ikke går for lukkede dører er alle dommer ment for offentligheten.

Så hvem som helst kan kontakte tingretten for å få all informasjon om en spesiell dommer og hva denne har dømt for saker og hvordan utfallet ble?

Alternativt. Finnes det noen nettsteder man kan finne slik informasjon?

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 6:44 pm 
Superposter

I gammeltestamentet hadde man steining ved utroskap. Jesus sa den av dere som er uten synd kan kaste den første steinen. Ved Jesus ble steining i bibelen opphevet. Da frelsen er ved Jesus. Skulle man ha straffet utroskap er selfølgelig ikke steining vår kristne tro. Og ergo ikke alterativ straff.

Ved straff er det jo og en ting om fornærmede vil anmelde det da. Eller velger å bare tilgi. Som ved andre saker du må ikke anmelde alt du utsettes for. Det er garantert di færeste som anmelder voldtekt og.

Men det burde vært mulig å straffet det om man vil ha det etterforsket og anmeldt da. Og der som i voldtektsaker må bevisene kunne fremlegges.

Nytestamentet har altså ikke steining som straff. Og frelste mennesker lever etter nytestamentet.

Profile  

Post subject: Re: Oppkonstruerte tilfeller av omsorgssvikt
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 7:15 pm 
Site Admin

agrippa wrote:
Man kunne gjeninnføre straff for utroskap. Veldig mange barn lider som følge av at foreldrene driver hor. Derfor burde hor straffes selv om dette strider mot enkeltes oppfatning av hva som er "frihet". Frihet til å drive hor er ikke en frihet som bør gå på bekostning av barna. Når man har inngått et forpliktende ekteskap, så burde det ikke være så lettvint å oppløse det. Jeg foreslår også å gjeninnføre forbudet mot konkubinat.

Ingen bestemmer over andres kropp, OM det ikke fordeligger en avtale. Er ektaskapsavtalen at man ikke skal ha "noe på si", så er det en reell AVTALE.

Alle typer avtalebrudd kan straffes basert på enkel logikk.

Begrepet "hor" er imidlertid mye bredere enn å svike ektefellen.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 15, 2008 7:53 pm 

Turid Holta wrote:
Derfor bør også selfølgelig utroskap straffes. Konsekvensene kan bli for harde.

Har tanken om at utroskap i seg selv kan oppleves som straff i etterkant streifet?

Arild sier: Begrepet "hor" er imidlertid mye bredere enn å svike ektefellen.

Det stemmer (ialle fall med mitt syn/min filosofi)
Det samme gjelder for utroskap, den værste form for utroskap må vel kanskje bli å være utro mot seg selv?

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

PostPosted: Sat Nov 15, 2008 8:02 pm 

Liv Marit Bakke wrote:
EXxon81 wrote:

Så hvem som helst kan kontakte tingretten for å få all informasjon om en spesiell dommer og hva denne har dømt for saker og hvordan utfallet ble?

Alternativt. Finnes det noen nettsteder man kan finne slik informasjon?

Ja, det er den forståelsen av rettsystemet jeg har. Alle har innsynsrett i saker som føres for åpne dører. Når jeg ved krim saker har oververt rettsaker som frilansjournalist har vi fått utdelt dom m begrunnelse. Det eneste som blir fjernet er navnet på tiltalte/fornermede.

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 102 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next