It is currently Wed Jun 18, 2025 11:11 pm

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 102 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: Trenger vi stat i staten?
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 9:21 pm 
Rang: Storbruker

EXxon81 wrote:
Svane wrote:
EXxon81 wrote:
Quote:
Spørsmålet ditt vekker ubehag hos meg. Hva vil du her egentlig?

Jeg sitter nå og fordyper med i drittlitteratur skrevet av en psykotisk kvinne, kun for å få en forståelse av hvordan BV faktisk fungerer!

Da tror jeg du kan lete andre steder. F.eks. ved å bli med venninnen din som har havnet i klørne på bf. PÅ møter og annet. Eller helst lese Mona Lygres 10 bud.
Kostbare erfaringer.

Har du lest om årsaken til at jeg har valgt å lese bøkene hennes?
Jeg tror at om man går inn med den riktige innstillingen, kan man øke skytsen mot BV.

Det finnes ingen riktige innstillinger i denne sammenheng. Men lykke til!

Profile  

PostPosted: Fri Nov 14, 2008 9:26 pm 

EXxon81 wrote:
Jeg tror at om man går inn med den riktige innstillingen, kan man øke skytsen mot BV. Ved å lese litteratur skrevet av "fienden", lærer man også hvordan de tenker, og kan sette opp taktiske strategier ut i fra dette for å forhindre at BV gjør overgrep.
Tror du Barack Obama lot være å lese Republikanernes planer bare fordi de ikke stemte over ens med demokratenes?

Strategi. Lær fienden å kjenne før du går til motangrep. Slik finner man ut hvor svakhetene hos den sterke motstanderen ligger. Det lønner seg aldri å gå til angrep der fienden har forsterket sine forsvarsverker. Ja nettopp. Der fienden forventer angrep. Gå heller omveien rundt å angrip fra baksiden. Ta infrastrukturen først for å svekke fienden.

Ja jeg har selv fundert på å lese hennes bøker, men jeg har enda ikke hatt ork til det.

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 9:45 pm 
Superposter

Syns Exxxon81 har holdt en klar og ryddig debatt. Ingen har vel tatt skade av dette. Syns noen har vært litt brå mot han og bare vil kaste han ut. Spørmålene er vel greie di. Nok av kunnskapsrike mennesker på forumet. Må være mulig svare om man vil. Desutten skal man bekjempe barnevernet, kan man jo dra nytte av noen spørsmål. Og ikke minst hva er vel noen spørsmål fra han, mot kampen mot barnevernet. Man kan jo bli litt trent på denne måten og faktisk. Det blir nok tøffere tider med barnevernet fremover. Litt mer tykkhuda treng man vel å bli. I alle fall noen burde være mer tykkhuda. Ser ikke noe galt i disse spørsmålene. Litt intresangt med noe nytt på forumet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 9:49 pm 
Rang: Ivrig bruker

Hvorfor er dette forumet så millitant?
Jeg skjøbber godt spørsmålet til exon, hva gjør vi med de som virkelig lider ?

Barn bør viselig skjermes for seksuelle overgrep i heimen, foreldres avrusning fra tunge narkotikum, foreldre i akutt psykose etc.
dersom familien rundt, eller nettverket rundt ikke er istand til å hjelpe til, hvem skal da gjøre den jobben?

Hvis vi forsøker å være litt konstruktive, hvilke alternativer ser vi for oss?
Politiet kan ikke oppbevare barn, politiet kan fjerne overgriperen, innlegge den akutt psykotiske eller fengsle rusmissbrukeren, men skal barna være hjemme alene?

Jeg skulle gjerne levd i et varmere samfunn, der folk i større grad tok vare på hverandre og hverandres barn, men foreløpig har vi en hel del private prysselusker som melder til BV for det minste avvik.

Et eller annet sikkerhetsnett behøver vi, men hvem og hva?
Burde det ikke være slik at hvis livet ble tøfft og oppgavene med barna ble temporært i overkant krevende at noen stiller opp, uvilkårlig og uten å true deg med omsorgsovertakelse og et stempel som vedvarende psykisk syk. For det er det som skjer når BV skal hjelpe.

At BV gjør en usansynlig slett jobb er hevet over enhver tvil. BV er farlig fordi de kaster rundt seg diffuse begreperr om omsorgssvik, videre argumentasjoner og påstander om hva som er en god omsorgsbase preget av eksempelvis Kari Killen med flere. At BV er gjennomsyret av en idiologi som er forkvaklet, inkompetent og psyk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 9:57 pm 

Liv Marit Bakke wrote:
Turid Holta wrote:
Exxxon81.Har vel bare stilt noen spørsmål.Litt må man vel tåle.

Trå til med sakkunnskapene deres folkens. Lær opp frilandsjournalisten. Kansje vi kan dra nytte av et slikt sammarbeid. :wink:

Angående politiet Exxxon81. Jeg har ikke satt meg så veldig inn i den saken, men mener det er det økonomiske di driver på slik for.

Uten et barnevern får vi frigjort 10,5 milliarder kr pr år. Putt en god sum av disse inn i politiet, så får di mer ressurser til å ta dem som skal straffes i dagens barnevernsaker. Ser du? problem løst. :wink:

Å lære meg opp ville kanskje ikke være så dumt nei :) Selv om jeg vet at det er mye grums i BV trenger jeg enda mere info om hva som egentlig foregår oppe i hodene til disse menneskene når de med uretskaffet makt går inn å tar barn vekk fra sine foreldre.

Putt hele summen inn i politiet, og vi vil ha en rettsikkerhet som land bare kan misunne oss.

Profile  

PostPosted: Fri Nov 14, 2008 10:11 pm 

Liv Marit Bakke wrote:
EXxon81 wrote:
Jeg tror at om man går inn med den riktige innstillingen, kan man øke skytsen mot BV. Ved å lese litteratur skrevet av "fienden", lærer man også hvordan de tenker, og kan sette opp taktiske strategier ut i fra dette for å forhindre at BV gjør overgrep.
Tror du Barack Obama lot være å lese Republikanernes planer bare fordi de ikke stemte over ens med demokratenes?

Strategi. Lær fienden å kjenne før du går til motangrep. Slik finner man ut hvor svakhetene hos den sterke motstanderen ligger. Det lønner seg aldri å gå til angrep der fienden har forsterket sine forsvarsverker. Ja nettopp. Der fienden forventer angrep. Gå heller omveien rundt å angrip fra baksiden. Ta infrastrukturen først for å svekke fienden.

Ja jeg har selv fundert på å lese hennes bøker, men jeg har enda ikke hatt ork til det.

Jeg kan godt skjønne at du ikke har ork til det. Rett og slett fordi hun med sine verk er med på å skade utallige familier bevist med feilinfo

Strategien å lære sin fiende går så langt tilbake som det har vert strid.
De første 100 sidene jeg nå har beveget meg inn på "fiendtlig" terretorium viser allerede fundamentale brister.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 10:13 pm 

Diamanten wrote:

Godt spørsmål. Å jeg har tenkt litt på den saken.

Vi trenger en form for familievern. Som ikke har mulighet til å omplassere barn. Di skal kun ha mulighet til å hjelpe, å lytte til den som trenger hjelp, for å finne hvor skoen trykker. Så skal hjelpen familien selv mener di trenger settes inn.

angående insest og andre voldsovergrep og psykiske overgrep. det er veldig sjelden at begge foreldrene driver med dette. Den foreldern som driver med det, skal straffes. Den andre skal få all den hjelp og støtte det trenger til å oppdra barna alene.

Rusproblemer. Hvorfor ikke sende hele familien samlet på rusavvenning? for at hele familien skal kunne fungere sammen, trenger di også å få samlet hjelp. Ja man skal heller ikke glemme barna. Di sitter også inne med erfaringer og vonde minner som di trenger å få snakket ut om og legge bak seg.

I noen ytterst få tilfeller er begge foreldrene uegnede omsorgspersoner. Da er det veldig viktig at barnet ikke mister sine øvrige slektninger, kamerater og resten av omgivelsene di er vant til fra før. Kan ikke noen i biologisk familie overta omsorgen, så må det da finnes noen i dems bekjentskapskrets eller nabolag som kan ta over omsorgen for det barnet.

Ved begge foreldres fravær i korte perioder. La barnet bli boende hjemme å sett inn andre voksne der som kan gi det den omsorgen det trenger til foreldrene er tilbake igjen.

Det er utrolig mange enslige som føler seg alene og glemt, som sikkert hadde tatt på seg den jobben.

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 10:17 pm 

EXxon81 wrote:
Å lære meg opp ville kanskje ikke være så dumt nei :) Selv om jeg vet at det er mye grums i BV trenger jeg enda mere info om hva som egentlig foregår oppe i hodene til disse menneskene når de med uretskaffet makt går inn å tar barn vekk fra sine foreldre.

Putt hele summen inn i politiet, og vi vil ha en rettsikkerhet som land bare kan misunne oss.

Slapp av. Kunnskapene kommer med tiden. Det er begrenset hvor mye kunnskap en hjerne kan klare å fordøye av gangen. :wink:

Skulle veldig gjerne ha gjort det, men uten et velsmurt skolesystem kommer vi heller ikke langt. Vi må jo ha et politi som kan bruke all den nye teknologien også 8)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 10:27 pm 

Liv Marit Bakke wrote:
EXxon81 wrote:

Slapp av. Kunnskapene kommer med tiden. Det er begrenset hvor mye kunnskap en hjerne kan klare å fordøye av gangen. :wink:

Skulle veldig gjerne ha gjort det, men uten et velsmurt skolesystem kommer vi heller ikke langt. Vi må jo ha et politi som kan bruke all den nye teknologien også 8)

Sant nok. Grunnen til at jeg prøver å crashkurse meg rundt dette temaet er fordi jeg ble gitt en sak om en jente som ble på §2-24 som med sine 18 år har blitt tvangsinnlagt ved en instittusjon. Etter en liten stund begynte jeg jevnlig å snakke med både mor og datter, og har fått et personlig forhold til de begge to. I tider har jeg selv vert med på å skjule henne for BV. Dette har gitt "blod på tann" og søkte på dette grunnlag opp dette forumet i stor grad for å få råd, men også for å se hva alternativer man har. Vi har også vurdert å sende henne utenlands så lenge saken hennes er under anke, så derfor mitt personlige engasjement. Jeg skal også stille i tingretten som vitne for hennes advokat, og dette er veldig viktig at jeg gjør riktig!

Profile  

PostPosted: Fri Nov 14, 2008 10:29 pm 

EXxon81 wrote:
Jeg kan godt skjønne at du ikke har ork til det. Rett og slett fordi hun med sine verk er med på å skade utallige familier bevist med feilinfo

De første 100 sidene jeg nå har beveget meg inn på "fiendtlig" terretorium viser allerede fundamentale brister.

Ja den dama må være psykopat. Hun skulle vært straffet. :evil:

Jeg viste at min lidenskap for spillet Settler ville komme til nytte en dag :lol:

problemet er å finne ut hva som er barnevernets svakheter.

Barnevernets infrastruktur = barnefjernet
Regjeringen som yter dem penger.
Fosterhjem og institusjoner som gjør omplasseringer mulig.
Sakkyndige som skriver falske rapporter.
Advokater som ikke jobber for klienten, men heller melker kua barnefjernsystemet.
Fylkesnemnder og rettsystemet som fullfører overgrepet.

Vi må ta disse først, for å få svekket fienden. For uten disse aktørene er ikke barnevernets overgrep lenger mulig. Di er da så å si uskadeliggjort og da er det bare å sette inn dødsstøtet.

Problemet er.... hvor er akkilleshelen til denne infrastrukturen?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 10:31 pm 

Diamanten wrote:
Hvorfor er dette forumet så millitant?
Jeg skjøbber godt spørsmålet til exon, hva gjør vi med de som virkelig lider ?

Barn bør viselig skjermes for seksuelle overgrep i heimen, foreldres avrusning fra tunge narkotikum, foreldre i akutt psykose etc.
dersom familien rundt, eller nettverket rundt ikke er istand til å hjelpe til, hvem skal da gjøre den jobben?

Hvis vi forsøker å være litt konstruktive, hvilke alternativer ser vi for oss?
Politiet kan ikke oppbevare barn, politiet kan fjerne overgriperen, innlegge den akutt psykotiske eller fengsle rusmissbrukeren, men skal barna være hjemme alene?

Jeg skulle gjerne levd i et varmere samfunn, der folk i større grad tok vare på hverandre og hverandres barn, men foreløpig har vi en hel del private prysselusker som melder til BV for det minste avvik.

Burde det ikke være slik at hvis livet ble tøfft og oppgavene med barna ble temporært i overkant krevende at noen stiller opp, uvilkårlig og uten å true deg med omsorgsovertakelse og et stempel som vedvarende psykisk syk. For det er det som skjer når BV skal hjelpe.

At BV gjør en usansynlig slett jobb er hevet over enhver tvil. BV er farlig fordi de kaster rundt seg diffuse begreperr om omsorgssvik, videre argumentasjoner og påstander om hva som er en god omsorgsbase preget av eksempelvis Kari Killen med flere. At BV er gjennomsyret av en idiologi som er forkvaklet, inkompetent og psyk.

Jeg kan vel si at det var noe slikt som dette jeg ønsket å spørre om, men jeg kan ha feilskrevet noe som gjør at det ble feiltolket.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 10:41 pm 

EXxon81 wrote:
Sant nok. Grunnen til at jeg prøver å crashkurse meg rundt dette temaet er fordi jeg ble gitt en sak om en jente som ble på §2-24 som med sine 18 år har blitt tvangsinnlagt ved en instittusjon. Etter en liten stund begynte jeg jevnlig å snakke med både mor og datter, og har fått et personlig forhold til de begge to. I tider har jeg selv vert med på å skjule henne for BV. Dette har gitt "blod på tann" og søkte på dette grunnlag opp dette forumet i stor grad for å få råd, men også for å se hva alternativer man har. Vi har også vurdert å sende henne utenlands så lenge saken hennes er under anke, så derfor mitt personlige engasjement. Jeg skal også stille i tingretten som vitne for hennes advokat, og dette er veldig viktig at jeg gjør riktig!

Hm... aner ikke hvilken § det er. Men å sende henne utenlands under en anke, selv om hun er 18. Med barnevernet innvolvert vil dere nok da bare forverre saken ved å få en kidnappingssak på dere. Så den løsningen er nok ikke det klokeste valget desverre.

Profile  

PostPosted: Fri Nov 14, 2008 10:44 pm 

Liv Marit Bakke wrote:
EXxon81 wrote:

Ja den dama må være psykopat. Hun skulle vært straffet. :evil:

Jeg viste at min lidenskap for spillet Settler ville komme til nytte en dag :lol:

problemet er å finne ut hva som er barnevernets svakheter.

Barnevernets infrastruktur = barnefjernet
Regjeringen som yter dem penger.
Fosterhjem og institusjoner som gjør omplasseringer mulig.
Sakkyndige som skriver falske rapporter.
Advokater som ikke jobber for klienten, men heller melker kua barnefjernsystemet.
Fylkesnemnder og rettsystemet som fullfører overgrepet.

Vi må ta disse først, for å få svekket fienden. For uten disse aktørene er ikke barnevernets overgrep lenger mulig. Di er da så å si uskadeliggjort og da er det bare å sette inn dødsstøtet.

Problemet er.... hvor er akkilleshelen til denne infrastrukturen?

:) Ja, jeg driver med Word In Conflict som er et realtime strategibasert krigsspill. Det har lært meg en del.

Om man skulle tenke seg et cenario tror jeg det for det første er utrolig viktig at man danner en felles front som kan bli enig om en felles agenda.
Uten en reel agenda og en felles front er det umulig å utføre ødeleggende angrep. Å ta infrastrukturen til BV må i stor grad være å til stadighet skaffe til veie dokumenter som motbeviser deres såkalte "forskningsrap"
For å ta rettsapparatet må man hyppig og hele tiden bruke tidligere presedenser i dommer som går i positiv favør. Man er også nødt til å alliere seg med gode advokater som ikke bare jobber for penger, men også jobber idealistisk. De finnes, selv om det kanskje ikke virkes slik.
I annen trinns fase vil det være viktig å prøve og alliere seg med de politiske personer som har samme oppfattning og mening om BV.
Men, dette er som sagt bare et cenario av mange mange typer.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 10:49 pm 

Liv Marit Bakke wrote:
EXxon81 wrote:

Hm... aner ikke hvilken § det er. Men å sende henne utenlands under en anke, selv om hun er 18. Med barnevernet innvolvert vil dere nok da bare forverre saken ved å få en kidnappingssak på dere. Så den løsningen er nok ikke det klokeste valget desverre.

Det har du i og for seg rett i, og vi har også kommet frem til den konklusjonen. Men vi vurderte også dette hos advokaten hennes, som mente at det ikke fantes noen lov som forhindrer en i å holde skjult en person som er under barnevernets varetekt.
Det er kun kriminelle man ikke kan holde skjult.

Profile  

PostPosted: Fri Nov 14, 2008 10:58 pm 

EXxon81 wrote:
:) Ja, jeg driver med Word In Conflict som er et realtime strategibasert krigsspill. Det har lært meg en del.

Om man skulle tenke seg et cenario tror jeg det for det første er utrolig viktig at man danner en felles front som kan bli enig om en felles agenda.
Uten en reel agenda og en felles front er det umulig å utføre ødeleggende angrep. Å ta infrastrukturen til BV må i stor grad være å til stadighet skaffe til veie dokumenter som motbeviser deres såkalte "forskningsrap"
For å ta rettsapparatet må man hyppig og hele tiden bruke tidligere presedenser i dommer som går i positiv favør. Man er også nødt til å alliere seg med gode advokater som ikke bare jobber for penger, men også jobber idealistisk. De finnes, selv om det kanskje ikke virkes slik.
I annen trinns fase vil det være viktig å prøve og alliere seg med de politiske personer som har samme oppfattning og mening om BV.
Men, dette er som sagt bare et cenario av mange mange typer.

Jepp du er inne på noe der, å det er faktisk noe av det vi driver med på dette forumet allerede 8)

Men i annen trins fase vil det også være positivt å aliere seg med andre fiender av den samme infrastrukturen. Da tenker jeg først å fremst på melkekua staten og rettsystemet.

Finnes det f.eks. noen som jobber mot den samme infrastrukturen som oss, innenfor andre områder som f.eks. psykriatrien, som vi kunne samarbeidet med?

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 102 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next