It is currently Thu Aug 07, 2025 7:46 pm

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 102 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 3:00 pm 
Superposter

Hva som er bedre enn barnevern.Og hjelpe mange.Hoveddelen av forumets brukere er enslige kvinner.Er man alikevel i en situasjon hvor man er ensom ,er det bedre å finne seg en livspartner .For to står sterkere enn en mot barnvernet.Og stefar er tross alt bedre enn barnevernet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 3:01 pm 
Rang: Ivrig bruker

Nina wrote:
Turid Holta wrote:
Seksuelle overgrep mot barn er straffbart og forsvares ikke.Og bør straffes.Som nevnt er familien slekt venner oppnevnt som kan hjelpe familier som det måtte trenge.Man treng ikke røsk barn i fra hele sitt opphav og hjem.

Litt åpen for spørsmål syns jeg nå at forumet må tåle.Til en viss grad.Det gjør jo og at folk får svar på hva en tenker om det hele.Og mange her har jo sine tanker vet jeg.Man bør vise samfunnet at andre alterativ er bedre.Så spørsmålene er faktisk litt nyttig og.

Når det viser seg at barn tar mest skade av å bli adskilt fra sine foreldre.Går man selfølgelig mot det som alterativ.

Skal forumledelsen akseptere slike tema som over? Skal vi delta i hylekoret og akseptere masse-hysteriet om at familien er et farlig sted for barn å oppholde seg? Skal vi diskutere som om at barnevernet virkelig beskytter noen? Nei, vet du hva!!

Jeg har da aldri påstått at BV beskytter noen? Er det et hylekor? Masse-hysteri? Har jeg under noen omstendigheter skrevet at familien er et farlig sted for barn? Tvert i mot! Beklager om temaet var feil, beklager at jeg var nyskjerrig.. Jeg får ha meg unskyldt alt jeg måtte ha fornermet deg på. Det var på ingen måte meningen!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 3:06 pm 
Superposter

EXxon81 wrote:
Nina wrote:
Turid Holta wrote:
Seksuelle overgrep mot barn er straffbart og forsvares ikke.Og bør straffes.Som nevnt er familien slekt venner oppnevnt som kan hjelpe familier som det måtte trenge.Man treng ikke røsk barn i fra hele sitt opphav og hjem.

Litt åpen for spørsmål syns jeg nå at forumet må tåle.Til en viss grad.Det gjør jo og at folk får svar på hva en tenker om det hele.Og mange her har jo sine tanker vet jeg.Man bør vise samfunnet at andre alterativ er bedre.Så spørsmålene er faktisk litt nyttig og.

Når det viser seg at barn tar mest skade av å bli adskilt fra sine foreldre.Går man selfølgelig mot det som alterativ.

Skal forumledelsen akseptere slike tema som over? Skal vi delta i hylekoret og akseptere masse-hysteriet om at familien er et farlig sted for barn å oppholde seg? Skal vi diskutere som om at barnevernet virkelig beskytter noen? Nei, vet du hva!!

Jeg har da aldri påstått at BV beskytter noen? Er det et hylekor? Masse-hysteri? Har jeg under noen omstendigheter skrevet at familien er et farlig sted for barn? Tvert i mot! Beklager om temaet var feil, beklager at jeg var nyskjerrig.. Jeg får ha meg unskyldt alt jeg måtte ha fornermet deg på. Det var på ingen måte meningen!

Du har ikke fornærmet meg personlig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 3:12 pm 

Nina wrote:
EXxon81 wrote:
Nina wrote:
Turid Holta wrote:

Du har ikke fornærmet meg personlig.

Uansett, jeg beklager på det sterkeste. Jeg har like lite til overs for BV som det du har. Tro du meg!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 3:15 pm 
Superposter

Bør ikke forumet kunne besvare litt på noen nysjerige spørsmål. Det syns jeg. Man bør jo vise at man har alterativ, at dette barnevern er feil. Det må man vel tåle. Barnevernet er jo di største overgripere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 5:06 pm 
Superposter

Seksuelle overgrep er det vel heller lite og sjelden av. Man hører noen få historier. I Mosjøen hadde vi en sak hvor en lærer utnyttet en elev på ungdomskolen. Og man hører om div foregår på iddretsarangemang ol.

Så problemet har man rundt i samfunnet. Men neppe et stort problem, og di kan bare bli straffet. Det kan være kjekt å sende barn trygt på søndags skolen og... For om noen er slemme mot barn er det nok i stort flertall andre voksne enn foreldrene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 5:22 pm 
Rang: Storbruker

Barnevernspedagogene og sosionomene leser barnemorderen Killen grundig, og de tar henne til sitt hjerte. Senere spiller de henne ut, og "prøver" seg, med hennes metoder på folk, ettersom det passer. Både her og der. Ingen ofre tilgjengelig inne på kontoret for øyeblikket? Jepp! Da går vi et annet sted.

Få ting irritererer, provoserer - og skremmer - barnevernsarbeidere mer, enn Forumet Redd Våre Barn m.fl. Det er en "pain in the ass"! Men her på forumet kan man da få tatt seg litt ut, uten å havne på svartelistene - hvis man ikke er der allerede.

Barnevernsarbeidere kjennetegnes ved at de gjerne lar sine frustrasjoner gå utover andre, med hyl og skrik, ved selvmotsigelser, og de trenger seg inn der de ingenting har å gjøre, for eksempel i folks private hjem. De invaderer.

Dernest bruker de forvirringstaktikker - det er de mestre i. De påstår og blir uhyre opprørt over, ting folk aldri hverken har sagt eller ment.

Påpeker noen at de motsnakker seg selv, eller at de tillegger andre meninger de ikke har, slår den andre ytterligheten inn: De blir de dypt fornærmet. Jeg er krenket.

Barnevernsarbeiderne elsker å trenge seg inn på andres privatsfære. Når de for øyeblikket ikke har et hjem de kan invadere og ødelegge, fins det alltids andre steder hvor man kan være til plage for andre.

Så sier vi: Takk til deg. EXxon81.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 5:29 pm 

athene wrote:
Barnevernspedagogene og sosionomene leser barnemorderen Killen grundig, og de tar henne til sitt hjerte. Senere spiller de henne ut, og "prøver" seg, med hennes metoder på folk, ettersom det passer. Både her og der. Ingen ofre tilgjengelig inne på kontoret for øyeblikket? Jepp! Da går vi et annet sted.

Få ting irritererer, provoserer - og skremmer - barnevernsarbeidere mer, enn Forumet Redd Våre Barn m.fl. Det er en "pain in the ass"! Men her på forumet kan man da få tatt seg litt ut, uten å havne på svartelistene - hvis man ikke er der allerede.

Barnevernsarbeidere kjennetegnes ved at de gjerne lar sine frustrasjoner gå utover andre, med hyl og skrik, ved selvmotsigelser, og de trenger seg inn der de ingenting har å gjøre, for eksempel i folks private hjem. De invaderer.

Dernest bruker de forvirringstaktikker - det er de mestre i. De påstår og blir uhyre opprørt over, ting folk aldri hverken har sagt eller ment.

Påpeker noen at de motsnakker seg selv, eller at de tillegger andre meninger de ikke har, slår den andre ytterligheten inn: De blir de dypt fornærmet. Jeg er krenket.

Barnevernsarbeiderne elsker å trenge seg inn på andres privatsfære. Når de for øyeblikket ikke har et hjem de kan invadere og ødelegge, fins det alltids andre steder hvor man kan være til plage for andre.

Så sier vi: Takk til deg. EXxon81.

Påstår du at jeg løper BV's æren? Vil du ha NJ id nummeret mitt?
Jeg jobber som frilansjournalist. Nå får dere ta det litt med ro! Men hvis jeg er en så stor plage for dere, lar jeg admin avgjøre den saken.

Profile  

Post subject: Re: Lurer på strategi?
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 7:39 pm 
Superposter

EXxon81 wrote:
For det finnes familier som trenger hjelp, det finnes barn som blir misshandlet i hjemmene sine, og det finnes overgripere i etater som skole, helsevesen, SFO, barnehager osv.
Hvem skal håndtere slike saker? Politiet? De har jo knapt kapasitet til å passe på Oslo by for bråkemakere en helg, langt mindre jobbe med etterforsking av barn som lider.

Ja, politiet er rette instans til å ta seg av barnemishandling, som er en straffbar handling. Hadde politiet fått de 12 milliardene som sløses bort på det såkalte "barnevernet" hvert år, ville vi fått et politi som effektivt ville ha forhindret kriminalitet både mot voksne og barn.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Re: Lurer på strategi?
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 7:42 pm 

agrippa wrote:
EXxon81 wrote:
For det finnes familier som trenger hjelp, det finnes barn som blir misshandlet i hjemmene sine, og det finnes overgripere i etater som skole, helsevesen, SFO, barnehager osv.
Hvem skal håndtere slike saker? Politiet? De har jo knapt kapasitet til å passe på Oslo by for bråkemakere en helg, langt mindre jobbe med etterforsking av barn som lider.

Ja, politiet er rette instans til å ta seg av barnemishandling, som er en straffbar handling. Hadde politiet fått de 12 milliardene som sløses bort på det såkalte "barnevernet" hvert år, ville vi fått et politi som effektivt ville ha forhindret kriminalitet både mot voksne og barn.

Det har du helt rett i.... Er det virkelig 12 milliarder som brukes på BV i året? Og politiet som ba om stakkarslig 500 mill for å få rettet opp i mye av det de sliter med?!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 8:49 pm 
Superposter

Exxxon81.Har vel bare stilt noen spørsmål.Litt må man vel tåle.

Profile  

Post subject: Re: Trenger vi stat i staten?
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 9:07 pm 

EXxon81 wrote:
Quote:
Spørsmålet ditt vekker ubehag hos meg. Hva vil du her egentlig?

Jeg sitter nå og fordyper med i drittlitteratur skrevet av en psykotisk kvinne, kun for å få en forståelse av hvordan BV faktisk fungerer!

Da tror jeg du kan lete andre steder. F.eks. ved å bli med venninnen din som har havnet i klørne på bf. PÅ møter og annet. Eller helst lese Mona Lygres 10 bud.
Kostbare erfaringer.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 9:10 pm 

Turid Holta wrote:
Er man alikevel i en situasjon hvor man er ensom ,er det bedre å finne seg en livspartner .For to står sterkere enn en mot barnvernet.Og stefar er tross alt bedre enn barnevernet.

Særlig. Om man allerede er angrepet av BF, så vil da en stefar el. livspartner virke mot sin hensikt. Det er bare å "gi barnet enda mer ustabile forhold". Det er hva BF vil si. Alt brukes mot familiene. :x

Profile  

Post subject: Re: Trenger vi stat i staten?
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 9:15 pm 

Svane wrote:
EXxon81 wrote:
Quote:
Spørsmålet ditt vekker ubehag hos meg. Hva vil du her egentlig?

Jeg sitter nå og fordyper med i drittlitteratur skrevet av en psykotisk kvinne, kun for å få en forståelse av hvordan BV faktisk fungerer!

Da tror jeg du kan lete andre steder. F.eks. ved å bli med venninnen din som har havnet i klørne på bf. PÅ møter og annet. Eller helst lese Mona Lygres 10 bud.
Kostbare erfaringer.

Har du lest om årsaken til at jeg har valgt å lese bøkene hennes?
Jeg tror at om man går inn med den riktige innstillingen, kan man øke skytsen mot BV. Ved å lese litteratur skrevet av "fienden", lærer man også hvordan de tenker, og kan sette opp taktiske strategier ut i fra dette for å forhindre at BV gjør overgrep.
Tror du Barack Obama lot være å lese Republikanernes planer bare fordi de ikke stemte over ens med demokratenes?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 9:20 pm 

Turid Holta wrote:
Exxxon81.Har vel bare stilt noen spørsmål.Litt må man vel tåle.

Enig med du. Det var nysjerrige spørsmål uten kritikk i, slik jeg ser det. Å disse må vi da kunne klare å besvare saklig folkens? Trå til med sakkunnskapene deres folkens. Lær opp frilandsjournalisten. Kansje vi kan dra nytte av et slikt sammarbeid. :wink:

Angående politiet Exxxon81. Jeg har ikke satt meg så veldig inn i den saken, men mener det er det økonomiske di driver på slik for.

Uten et barnevern får vi frigjort 10,5 milliarder kr pr år. Putt en god sum av disse inn i politiet, så får di mer ressurser til å ta dem som skal straffes i dagens barnevernsaker. Ser du? problem løst. :wink:

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 102 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next