Sanne wrote:
Hvor mange av dere har vært utsatt for falske bekymringsmeldinger?
mars 2000 tok jeg med barna å gikk jeg fra X. X lovte meg at vi ikke skulle klare oss uten ham.
sept 2000 kom det inn en anonym bekymringsmelding. Barna er dårlig kledd, får ikke mat osv. Jeg ble utredet i 3 mnd. Så ble saken henlagt.
mai 2005 kom en ny anonym bekymringsmelding inn. Barna er dårlig kledd, får ikke mat osv. Jeg misstenkte X for hevnaksjon å fortalte dette til barnevernet. Saken henlagt straks, uten utredning.
sept 2005 bekymringsmelding på X kommer inn. Fra ungdomskolen min datter nettopp har begynt på. Bekymringen gjelder hvordan barna har det hos far under samvær.
Barnevernet velger å utrede meg i stedet for X. Å jeg merker straks at di er ute etter barna mine. Di lager en sak, slik at alle dems papirer stemmer overens med di to anonyme bekymringsmeldingene.
Men det er ikke nok. Di må også ha en sakkyndig utredning for å gjøre saken overbevisende nok.
I fy-nemnda, sept 2007, kommer det frem at det er X som står bak di to anonyme bekymringsmeldingene.
Men barnevernet har allerede nok "bevis" for at jeg ikke er en god mor. For sikker hets skyld velger di å si at di selv har lagt inn en bekymringsmelding. Den har jeg aldri sett. Jeg ble dømt av en innhabil fylkesnemndleder som tok fra meg alle tre barna.
Fy-nemnds-dagene startet allerede kl 6 om morgenen for at jeg skulle rekke frem med buss til kl 9. Å sluttet ikke før etter 19.30, slik at jeg ikke rakk transport hjem før langt ut på kveldene. Noen ganger var jeg ikke hjemme før 21.30.
Under fy-nemnd forhandlingene sier denne fy-nemndleder at hun skulle likt å se hvordan det så ut hos meg.
Kvelden før en fy-nemnd.dag, ringer det på døren kl 21.00. Barnevernet har fått inn en bekymringsmedling fra miljøarbeider.
Di deler seg i to og går til hver sin ende av leiligheten, mens di holder hver sin mobiltlf i hånden. Jeg prøver å holde øye med begge, men det er nytteløst. Jeg skjønner jo fort at di ikke er bekymret for barna, men driver å tar bilder av barna og huset.
Jeg hiver dem ut fordi di skremmer barna med sin oppførsel.
Bekymringsmeldingen har jeg aldri sett kopi av, men dagen etter, i fy-nemnda ble det bestemt av fy-leder at den siste dagen i fy-nemnda skulle droppes.
I tingretten vinner jeg tilbake omsorgen for det eldste barnet. Di yngste blir dømt til fortsatt omsorgssvikt under barnevernets omsorg.
Samme dommeren som dømte i saken om jentene, altså X's døttre, skrev også under på å kaste og gi bort arven til jentene. Nok en gang innhabilitet.
Aug/sept 2008. En bekymringsmelding kommer inn angående min datter, som jeg nettopp har fått hjem. Det er advokatene for Våler og Askim overformynderi, med bobestyrer som står bak.
En hevnaksjon fordi vi har begynt å forstå hva di egentlig driver med. Å forsyne seg med arven, slik at ikke mine jenter skal få noen ting. Saken ble henlagt med en gang, da jeg krevde det.
Jada barnevernet brukes som hevnaksjon. Å di er dumme nok til å la seg bruke.