It is currently Thu Jun 19, 2025 10:16 pm

Post new topic Reply to topic  [ 100 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 6:34 pm 
Superposter

fortsett å jobbe med å bli kvitt diagnosen .Hvem er det som ikke tror på deg,

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 6:42 pm 
Rang: Storbruker

Turid Holta wrote:
Hverken helsevesenet, bv eller ansatte på Aline tror på meg... Men jeg skal vise dem, den gangen jeg kommer med papirer på at jeg er helt frisk! :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 7:12 pm 
Superposter

Alle har rett til å få leve sammen med barnet sitt. Foreldre har behov for å ha barnet sitt sammen med seg, se at det har alt det trenger osv. Og - aller viktigst - barnet har behov for å være hos foreldrene sine (for de aller minste er moren aller viktigst). Barnet er avhengig av nærheten til moren og den kjærligheten som bare barnets naturlige mor (og far) kan gi. Det kan være svært skadelig for barnet å bli avskåret fra foreldrene sine. Det er påvist emosjonelle skader i tillegg til fysiske problemer som en følge av atskillelse.

Menneskerettighetene og FNs menneskerettighetskonvensjon sier at familier har rett til å leve sammen. Dette skal ikke krenkes av statene.

Barn av narkomane mødre, og barn av mødre med psykiske lidelser har de samme behovene og de samme rettighetene som andre barn. Og mødrene deres har de samme rettigheter som andre foreldre. Det er grovt krenkende å ta barn fra mødre som har ulike problemer og lidelser. Omsorgsovertakelse skulle ikke forekomme uten som en følge av en strafferettslig handling som er knyttet direkte til barnet. Og selv da: når barnets sikkerhet er etablert skal mor og barn forenes så langt det lar seg gjøre. Dette gjelder selvsagt også fedre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 7:33 pm 
Superposter

du nevnte opp fiendene dine som ikke trodde på deg.Ergo tror kan henne foreldrene dine på deg.far til barnet kan hende tror på deg .Du blir trodd her på forumet ,men vi kjenner deg jo ikke helt .Snakket du med VallyVegge hva sa hun Kunne hun hjelpe deg å bli kvitt diagnosen .Ellers forøvrig korekt det Nina skriver.far til barnet burde få seg advokat så han kan få samvær med barnet han som du.Syns du må bli kvitt en feildiagnose.Stå på med det så ser jeg mye lysere på at du kan ha håp.

Men vit at tiden går og tiden vil barnefjernet bruke i mot deg.Barnet skulle knyttet seg til deg , far .Men sånn som det er nå blir det holdt vekke fra dere. Noe en senere rett tar i betraktning for hvor barnet skal bo. Di sysler nok med fosterfanden nå.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 7:42 pm 

Ja, de som er på min side, tror på meg og vet at jeg lykkes med å få vekk diagnosen. Jeg har fått svar, ja, limer det inn her:
Quote:
Kjære [navn]!
Ja, jeg synes så absolutt at du skal ta med deg skjemaet og kreve "sletting av psykiatrisk diagnose".

Det er ingen pasienter i psykiatrien som noen gang har fått målt "kjemisk ubalanse i nevrotransmittere i hjernen". Og psykofarmaka er fysisk, psykisk og sosialt helsenedbrytende.

Lykke til!
Vh
Vally Vegge

Jeg har gjort som nevnt og tatt med meg skjemaet, men det hjalp ikke... Behandlerne mine ville ikke skrive under :( Så må nok gå via en ny utredning...

Godt poeng ang. splitting av familier. Slikt er direkte skadelig, særlig for barnet. Men det bryr ikke barnefjernerne seg noe om, dessverre :(

Profile  

Post subject: Kvakksalverdiagnoser
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 7:42 pm 
Superposter

Savner_jenta_mi wrote:
Turid Holta wrote:
Hverken helsevesenet, bv eller ansatte på Aline tror på meg... Men jeg skal vise dem, den gangen jeg kommer med papirer på at jeg er helt frisk! :D

De vet at det ikke feiler deg noe. Det er bare et spill. De er uærlige. Barnestjeling er yrket deres. De trenger barn for å få lønn. Ta fra dem pengene, så stopper barnestjelingen.

Du vil aldri klare å tilfredsstille "barnevernet" og skjøgen Aline. Du kan komme med hvilke papirer som helst. De vil underkjenne dem og fortsette å skrive at de "stiller spørsmål ved mors psykiske helse."

Men husk at det er domstolene eller "domstollignende organer" du skal overbevise. Glem bv og Aline. De ser alt svart/hvitt: Fosterpersonene som helgener og foreldrene som djevler.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 8:11 pm 
Superposter

Ja du må få ordnet en ny utredning, Og det er ikke gjort over natten.Det bør du snarest starte med .

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 8:31 pm 
Rang: Ivrig bruker

Jeg har gjort som nevnt og tatt med meg skjemaet, men det hjalp ikke... Behandlerne mine ville ikke skrive under :( Så må nok gå via en ny utredning...

Du trenger ikke foreta noen ny utredning. Man skriver til den personen som har utstedt diagnosen med krav om å slette journal etter § 43 i Helsepersonelloven med begrunnelse: fordi opplysningene er feilaktige og belastende. Nederst på arket skriver du "Kopi: Helsetilsynet"
Sammen med denne kopien må du utdype hvorfor du vil ha denne slettet, og anmode om tilsynssak p.g.a. uforsvarlig diagnostisering og behandling.

Hvis de finner ut at diagnosen er stilt feil, vil den bli borte fortere enn om du på ny skal gå gjennom en ny utredning av de som har stilt den første gangen og ikke innrømmer at de har gjort feil. Da kan dattera di være konfirmert før du er kvitt diagnosen din.

En psykolog eller lege har ikke lov til å stille denne diagnosen, man må være psykiater. Og denne diagnosen skal ikke stilles "over natta".

Har du ikke fulgt denne oppskriften enda, syns jeg du burde sette igang på mandag.

Last edited by Quack on Sat Oct 25, 2008 8:52 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 8:38 pm 

Quack wrote:

Du trenger ikke foreta noen ny utredning. Man skriver til den personen som har utstedt diagnosen med krav om å slette journal etter § 43 i Helsepersonelloven med begrunnelse: fordi opplysningene er feilaktige og belastende. Nederst på arket skriver du "Kopi: Helsetilsynet"
Sammen med denne kopien må du utdype hvorfor du vil ha denne slettet, og anmode om tilsynssak p.g.a. uforsvarlig diagnostisering og behandling.

Hvis de finner ut at diagnosen er stilt feil, vil den bli borte fortere enn om du på ny skal gå gjennom en ny utredning av de som har stilt den første gangen og ikke innrømmer at de har gjort feil. Da kan Thea være konfirmert før du er kvitt diagnosen din.

En psykolog eller lege har ikke lov til å stille denne diagnosen, man må være psykiater. Og denne diagnosen skal ikke stilles "over natta".

Har du ikke fulgt denne oppskriften enda, syns jeg du burde sette igang på mandag.
Ja det skader jo ikke å prøve... Hva mener du med anmode om tilsynssak?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 8:44 pm 
Superposter

Skal hun ha ny utredning må hun få andre enn di som stilte diagnosen til å gjøre det .Noen bedre kvalifiserte til det.Det kan ta noen mnd. alt etter som.

forøvrig driver di jo på med å skaffe en ny barnelov som bare blir værre.Det skal bli lettere å ta barna og vanskeligere å få den tilbake pluss at det skal være lettere å kunne adoptere barnet.Og blir det adoptert har ikke biologiske foreldre noen som helst rettigheter i forhold til barnet.

så tiden er knapp skal hun i det hele tatt ha noe som helst mulig het må hun starte nå.Ja faren og . Media \ aviser ol . forteller at di har ingen mulighet .Og at di ikke bryr seg om far.Og vanskeligere barnefjern i sikte ille nok som det er værre skal det vist bli.Ellers lykke til med det du kommer frem til .enten den gamle psykobableren innrømmer feil eller ikke betyr ingen ting om utredelsen foregår av mer kvalifiserte utredere .Snakk med en proff.som kan sprenge i lufta hele diagnosen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 8:56 pm 

En tilsynssak betyr at Helsetilsynet får saken din, de går igjennom den. Finner de ut at diagnosen er stilt på feil grunnlag må den slettes med en gang, og den som har stilt diagnosen får advarsel eller noe i den dur.

Hvis det viser seg at diagnosen er stilt feil, kan dette hjelpe både deg og andre som går til denne legen/psykologen og får samme behandling som deg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 10:30 pm 
Superposter

Quack wrote:

Hvis de finner ut at diagnosen er stilt feil, vil den bli borte fortere enn om du på ny skal gå gjennom en ny utredning av de som har stilt den første gangen og ikke innrømmer at de har gjort feil. Da kan dattera di være konfirmert før du er kvitt diagnosen din.

Takk, Quack, for denne gjennomgangen. Altså: 1) Krev at den som har satt diagnosen sletter den - med kopi til Helsetilsynet; og 2) Kopien til Helsetilsynet er vedlagt et brev der man redegjør for hvorfor man krever at diagnosen slettes, samt anmode om tilsynssak.

Uten at jeg har erfaring med psykiatriske diagnoser, så høres dette ut som riktig fremgangsmåte. I hvertfall som en begynnelse.

Til dere alle: Vi driver ikke saksbehandling her, så ingen kan forvente at råd som blir gitt er 100 % korrekte. Vi svarer ut fra egen erfaring. Og noen ganger også uten at vi har erfaring innenfor et spesifikt område. Men vi gjør så godt vi kan. Og fordi vi ikke er helt proffe og kan gi proffe råd, så skal vi også være forsiktige med å kommandere andre. Enhver må foreta egne vurderinger og valg - og skal jo selv leve med konsekvensene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 10:50 pm 

Helt enig Nina.
Det er opp til den enkelte hva man gjør eller ikke gjør.
Om man spør etter råd og vink, så betyr ikke det at man absolutt må følge dem.
Men dette er fremgangsmåten jeg fikk forklart når jeg ringte og undersøkte hva man måtte gjøre i en slik situasjon.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 11:43 pm 
Superposter

Helt korekt at man ikke driver med saksbehandling her bare råd og vink .Og selvsagt må man gjøre akkurat som man selv vil.Trenger ikke bry seg om noe som helst som blir sagt her om man vil.Og ingen må føle seg presset til noe.

For å bruke den fremgangs måten dere skriver forå slette diagnosen.er det jo uansett klart at ved å ha en ny å bedre utredning å vise til enn bare ens egne ord,så er jo sjangsen for å få diagnosen fjernet større.

Men dette må ho velge selv ,En ny utredning kan jo og bety at hun fremdeles blir stående med diagnosen.Og har flere psykobablere sagt det står ho trolig værre stilt . Så det er ikke lett ho får velge selv.

Er ho heldig går det så enkelt som dere sier det .Men tror det er vanskelig med en så svært alvorlig diagnose .Å ba re kreve den fjerna ..

Om en ny utredelse hadde gått til hennes favør vvgjort av andre enn di forige .Så vil en rett se på hvem av di som har stilt diagnosen som er mest kompetente til det.En rett forholder seg til det den mest kompetente sier

spesialister idiagnoser.proffer. Så ho kan vinne i en rett ved den fremgangsmåten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 26, 2008 12:30 am 
Superposter

Har di stil diagnosen på et så tynt grunnlag som her kommer frem .Av fjotter i psykiatrien burde tilsynet lett slette den. Håper det hele la seg ordne enkelt så du kan få lev i fred for den tullette og be lastende feildiagnosen .Håper du lett blir kvitt den uten ny utredning . Skal være unødvendig gå å bær på den skitten som psykobablerne har funnet på. Lykke til i dine valg og lykke til .Kunne du bare fått heim babyen din.Så du og faren kunne gledet dere over barnet. håper du har bare lykke nå for nå har du hatt nok ondt.Du har neppe den diagnosen di har klistra på deg.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 100 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next