Følgende skrev jeg i forrige uke:
Quote:
Jeg har lest historien din og sett videoen som du har lagt ut på YouTube. Det de har gjort mot deg og Thea er skrekkelig, en forbrytelse! Jeg blir rent dårlig når jeg ser slike innslag - og nettopp derfor skal du ikke la deg overtale til å fjerne videoen din. Noen - f.eks barnevernet eller en advokat - kan nemlig forsøke å presse deg til å slette all informasjon du har lagt ut på nettet. Barnevernet vil si at du ikke skjermer Thea, at du eksponerer henne og at det "beviser" at du er ustabil. Men sannheten er at de vet at folk sjokkeres over hvordan de har behandlet dere. De vet at dere får all mulig sympati og støtte fra folk flest; det gir inntrykk å se bildene av den skjønne lille datteren din.
Advokater kan finne på å si at du ikke må gå ut på nettet eller ta bort alt du har skrevet, men det er fordi de vet at barnevernet vil bruke det mot deg. Du skal fastholde på din rett til å fortelle åpent og offentlig hvordan kommunen og mødrehjemmet har krenket din datter og deg. Du tjener på det i lengden. Hvis kommunen får holde på i det skjulte, så kan de finne på hva som helst (og det er nettopp det som skjer!).
Det er fint hvis du også forteller navnet på bydelen som fører sak mot deg, og navnet på mødrehjemmet. Kort sagt: fortell hvem de er, de som har bidratt til å skille Thea fra deg.
Det er synd og skam at advoktaten din har gjort følgende for å "hjelpe" deg:
1) Ikke krevd at Thea skal tilbakeføres inntil nemnda skal behandle saken
2) Bedt deg om å ta bort videoene fra nettet
Om videoene: Det er ikke farlig at barnevernet bruker mot deg at de ligger på YouTube. DET ER IKKE DET DE I UTGANGSPUNKTET HAR ANFØRT MOT DEG, så det kommer ikke til å spille noen rolle for saken at du har latt deg true til taushet. Tvertimot så vet barnevernet nå at de kan fortsette med å gjøre hva de vil mot deg uten at allmennheten får kjennskap til det. ET AV DINE viktigste kort var nemlig at du offentliggjorde saken din.