Lena wrote:
Rett meg om jeg tar feil, dere som vet mer enn meg:
Har du fått vedtaket? Hvis ikke, kan det hende du har krav til å få babyen hjem med en gang!
Hvorfor skal du godta hjelpetiltak? Jeg kan ikke helt se at det er noe galt med deg, derfor lurer jeg...
Ja vedtaket har jeg fått... Det er ABSOLUTT ingenting galt med meg... Men om hjelpetiltak er det eneste som kan gi meg barnet tilbake, er jeg villig til å gå med på det...
Frøken Fryd wrote:
Jeg tror du kanskje skulle hatt en annen advokat.
Du har jo tatt imot hjelpetiltak før og da tok de jo barnet på akuttvedtak.
Skjønner ikke hvorfor advokaten din ikke har bedt om å få datteren din tilbake før saken skal opp
Hun har aldri nevnt dette som mulighet... Dessuten fikk jeg beskjed om at bv har mye mer makt enn advokater, til og med politi

Dessuten, har jeg fått altfor lite tid med hjelpetiltak før de tok barnet. Kan hende de går med på å gi meg mer tid.
Turid Holta wrote:
Så lenge du står med den diagnosen klistra til deg... Og burde selvfølgelig bli kvitt den. Dette med hjelpetiltakosv evt. mødrehjem huff... Men nå er du helt uten barnet. Det er tross alt et skritt nærmere enn at di bare overtar barnet og flytter det langt vekk fra mor. Jeg syns ikke om dette opplegget, men lurer på om du må ta i mot det fordi det er makta som har tatt makta. Jeg er jo redd di ikke vil gi deg noen muligheter dersom du ikke tar imot alt dette unødvendige tullet, på en person som virker frisk. Men går det dit at det fører til samtidig utredning og du får bli kvitt diagnosen og får ditt barn hos deg. Så blir du friskmelt og kan ta ditt barn og dra hjem.
Fint du har sent mail til Vally Vegge. Enkelte må igjennom noe for å vinne, når først makta har glefsa til. Selv om en ikke liker det så kan hende det går ant å gjøre det slik. Det kan jo ikke vare evig om du blir kvitt diagnosen.
Jeg håper du har en bra advokat da. Lykke til i alle fall. Dette er vondt for deg. Måtte det gå bedre og bra på torsdag. Når du ikke får tid bli kvitt en slik alvorlig diagnose før fylkes nemda, da spørs det om ikke dette må til, i dette retts system vi har. Vi liker det ikke. Kanskje må du det for å få fred, og ditt barn tilbake.
Poeng der... Hvis jeg må bo på mødrehjem, så skal jeg selvfølgelig jobbe med å få vekk diagnosen. Begynner allerede imorgen, da jeg skal ta skjemaet jeg fikk, med til behandlerne. Så tar vi det derfra. Nekter de å få diagnosen fjernet, blir det nok en mer langvarig prosess men tilslutt kommer jeg til bv med papir på at jeg er frisk, og da må de la meg flytte hjem igjen, og aldri prøve å ta meg mer!
Har skrevet om saken min på nettby, noe som ble lest over 18 000 ganger, dette resulterte i at jeg nå drukner i brev og gjestebokinnlegg... Hehe... Men jeg er glad for at jeg har nådd fram til så mange