Savner_jenta_mi wrote:
Hei.
Tusen takk for det. Men det vil være en viss risiko knyttet til en ny utredning akkurat nå. Ja jeg er klar i hodet og klarer å formulere tankene og følelsene mine og dele dem med andre, men om jeg klarer å ta viktige tester, det tviler jeg på. Så for sikkerhets skyld utsetter jeg dette til saken er oppklart og datteren min er hos sin biologiske familie igjen.
Jeg tviler ikke på at både jeg og de pårørende får posttraumatisk stresslidelse i etterkant. Da kan vi kanskje fremme en erstatningssak for psykiske påkjenninger og lidelsene vi har blitt påført pga denne feil diagnosen, behandlingen jeg ble utsatt for på Aline og ikke minst det at de tok barnet mitt.
Du er ikke alene om å ønske erstatning for de påkjenningene det grusomme "barnevernet" har påført deg og din familie, ikke minst din lille datter. "Barnevernet" har imidlertid så vide fullmakter at de kan gjøre nesten hva de vil. De kan sette sine "diagnoser" og komme med sterke vurderinger om "tiltak" uten at de risikerer noen verdens ting.
Det er ingen kvalitetskontroll av "barnevernet" overhodet. Fylkesmannen er bare sandpåstrøer. Jo verre og mer inngripende "barnevernets" tvangstiltak er, jo bedre synes Fylkesmannen det er.
Domstolene står også helt og holdent på "barnevernets" side. "Barnevernet" er tålmodig og slipper aldri taket i sitt bytte. Dersom du skulle vinne én gang, fremmer det bare ny sak. Rettsbeskyttelsen til familiene er ikke-eksisterende.
Politikerne synes det er gjevt at så mange barn får vokse opp i "fosterhjem". Dette er velferd de-luxe, synes de. Livet hos de naturlige foreldrene har de bare forakt for.
Neste helg er det innsamlingsaksjon til Blå Kors, som hevder at så mange som 120 000 barn har rusmisbrukende foreldre. Pengene skal brukes på nye "tiltak" som ellers ikke ville ha blitt satt i verk.
NRKs TV-innsamling høsten 2008 går til Blå Kors og organisasjonens arbeid med forebygging, behandling og oppfølging av enkeltpersoner og familier som slitermed alkohol- og narkotikamisbruk.
Jeg kan garantere at jeg ikke skal være en av bøsse-bærerne. Når man vet hvor mange barn som blir fratatt foreldrene sine på grunn av "barnevernets" falske anklager og 1) psykisk sykdom eller 2) rusmisbruk er det uetisk å delta i hylekoret.
Hvorfor er det ingen innsamlingsaksjoner til støtte for barn som "barnevernet" har fratatt foreldrene? De kunne virkelig trenge samfunnets støtte. Nesten 8 000 barn blir årlig fratatt foreldrene med tvang. Hva er verst? Å bli fratatt din familie med tvang eller se at mor og far tar noen glass rødvin til maten?
Fariseerne i vårt samfunn har monopol i media. Omsider har barnehjemsbarna fra 50-tallet fått innvilget beskjeden erstatning, men når skal det gå opp for almenheten at overgrepene fortsetter og er verre enn noensinne? Dette burde Kongen stille seg som beskytter av istedenfor å legitimere Blå Kors' falske tall om at så mange som 120 000 barn har rusmisbrukende foreldre. Det skal bli fullt på
Borgestad klinikken etterhvert når tusener av foreldre må innlegges.
Vi har god kompetanse på behandling av gravide rusmiddelmisbrukere og har en egen skjermet enhet for kvinner som legges inn etter § 6.2a i sosialtjenesteloven.
Er det slike tiltak Blå Kors' aksjonen tenker at pengene skal gå til?