It is currently Fri Jun 20, 2025 7:19 am

Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Trenger statistikk
PostPosted: Thu Oct 16, 2008 11:38 am 
Rang: Storbruker

Er det noen som kan hjelpe meg å finne statistikk på hvor mange som blir fratatt barna sine under opphold på mødrehjem?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 17, 2008 1:21 am 
Superposter

Håper at det er noen på forumet som kan hjelpe deg med det. Kanskje Skånland. Hun vet svært mye. Jeg må bare igjen si at dine innlegg er så klare og gode. At jeg blir mer og mer sikker på at du har en feildiagnose. Du skriveer et sted at du ikke vil klare noe ny utredning. Men det tviler jeg sterkt på at du ikke skulle klare. Du er veldig klar i alt du skriver, engasjerer deg for statistikker ol. Du ville flott klart en ny utredning. Jeg betviler diagnosen er riktig. Du skriver som om du ikke har gjort annet. Og kunne likesågodt sittet på et kontor, eller vært lærer.

Lykke til i din sak. Fortsett å kjemp for ditt barn.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 17, 2008 9:07 am 

Hei.
Tusen takk for det. Men det vil være en viss risiko knyttet til en ny utredning akkurat nå. Ja jeg er klar i hodet og klarer å formulere tankene og følelsene mine og dele dem med andre, men om jeg klarer å ta viktige tester, det tviler jeg på. Så for sikkerhets skyld utsetter jeg dette til saken er oppklart og datteren min er hos sin biologiske familie igjen.
Jeg tviler ikke på at både jeg og de pårørende får posttraumatisk stresslidelse i etterkant. Da kan vi kanskje fremme en erstatningssak for psykiske påkjenninger og lidelsene vi har blitt påført pga denne feil diagnosen, behandlingen jeg ble utsatt for på Aline og ikke minst det at de tok barnet mitt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 17, 2008 10:15 am 
Superposter

Du må ha det svært vondt og vanskelig nå som di har tatt babyen din. Det må være en uutholdelig smerte. Og selfølgelig for hele din familie. Skulle ønske at du fikk ditt barn tilbake snart. Så mye en skulle ønsket. Vet bare at dette såkalte barnefjerner en kjempehard kamp. Og mange blir syke av det di gjør mot mennesker. Når de er så slemme mot folk og tar det kjæreste de har i fra dem, er det helt å forvente at folk blir syke av det.

Fortsatt lykke til. Jeg håper bare du har fått en bra advokat da.

Profile  

Post subject: Vide fullmakter
PostPosted: Fri Oct 17, 2008 7:00 pm 
Superposter

Savner_jenta_mi wrote:
Hei.
Tusen takk for det. Men det vil være en viss risiko knyttet til en ny utredning akkurat nå. Ja jeg er klar i hodet og klarer å formulere tankene og følelsene mine og dele dem med andre, men om jeg klarer å ta viktige tester, det tviler jeg på. Så for sikkerhets skyld utsetter jeg dette til saken er oppklart og datteren min er hos sin biologiske familie igjen.
Jeg tviler ikke på at både jeg og de pårørende får posttraumatisk stresslidelse i etterkant. Da kan vi kanskje fremme en erstatningssak for psykiske påkjenninger og lidelsene vi har blitt påført pga denne feil diagnosen, behandlingen jeg ble utsatt for på Aline og ikke minst det at de tok barnet mitt.

Du er ikke alene om å ønske erstatning for de påkjenningene det grusomme "barnevernet" har påført deg og din familie, ikke minst din lille datter. "Barnevernet" har imidlertid så vide fullmakter at de kan gjøre nesten hva de vil. De kan sette sine "diagnoser" og komme med sterke vurderinger om "tiltak" uten at de risikerer noen verdens ting.

Det er ingen kvalitetskontroll av "barnevernet" overhodet. Fylkesmannen er bare sandpåstrøer. Jo verre og mer inngripende "barnevernets" tvangstiltak er, jo bedre synes Fylkesmannen det er.

Domstolene står også helt og holdent på "barnevernets" side. "Barnevernet" er tålmodig og slipper aldri taket i sitt bytte. Dersom du skulle vinne én gang, fremmer det bare ny sak. Rettsbeskyttelsen til familiene er ikke-eksisterende.

Politikerne synes det er gjevt at så mange barn får vokse opp i "fosterhjem". Dette er velferd de-luxe, synes de. Livet hos de naturlige foreldrene har de bare forakt for.

Neste helg er det innsamlingsaksjon til Blå Kors, som hevder at så mange som 120 000 barn har rusmisbrukende foreldre. Pengene skal brukes på nye "tiltak" som ellers ikke ville ha blitt satt i verk.

NRKs TV-innsamling høsten 2008 går til Blå Kors og organisasjonens arbeid med forebygging, behandling og oppfølging av enkeltpersoner og familier som slitermed alkohol- og narkotikamisbruk.

Jeg kan garantere at jeg ikke skal være en av bøsse-bærerne. Når man vet hvor mange barn som blir fratatt foreldrene sine på grunn av "barnevernets" falske anklager og 1) psykisk sykdom eller 2) rusmisbruk er det uetisk å delta i hylekoret.

Hvorfor er det ingen innsamlingsaksjoner til støtte for barn som "barnevernet" har fratatt foreldrene? De kunne virkelig trenge samfunnets støtte. Nesten 8 000 barn blir årlig fratatt foreldrene med tvang. Hva er verst? Å bli fratatt din familie med tvang eller se at mor og far tar noen glass rødvin til maten?

Fariseerne i vårt samfunn har monopol i media. Omsider har barnehjemsbarna fra 50-tallet fått innvilget beskjeden erstatning, men når skal det gå opp for almenheten at overgrepene fortsetter og er verre enn noensinne? Dette burde Kongen stille seg som beskytter av istedenfor å legitimere Blå Kors' falske tall om at så mange som 120 000 barn har rusmisbrukende foreldre. Det skal bli fullt på Borgestad klinikken etterhvert når tusener av foreldre må innlegges.

Vi har god kompetanse på behandling av gravide rusmiddelmisbrukere og har en egen skjermet enhet for kvinner som legges inn etter § 6.2a i sosialtjenesteloven.

Er det slike tiltak Blå Kors' aksjonen tenker at pengene skal gå til?

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Re: Vide fullmakter
PostPosted: Fri Oct 17, 2008 8:35 pm 
Rang: Ivrig bruker

Quote:
Nesten 8 000 barn blir årlig fratatt foreldrene med tvang.

Dette burde Kongen stille seg som beskytter av istedenfor å legitimere Blå Kors' falske tall om at så mange som 120 000 barn har rusmisbrukende foreldre.

Er tallet på barnerøverier virkelig så høyt? det er virkelig vanvittig.
Hva er egentlig god omsorg? hvem fanden har monopol på det?

Blå Kors tall er helt ut av proporsjoner. Burde vært anmeldt for villedende markedsføring.

Ikke gi en krone til årets bøssebærere!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 18, 2008 1:18 am 
Site Admin

Jepp. Det nærmer seg nok 8000. Det er ikke for ingen ting at flere drømmer om å vekke tusener i kamp mot maktpakket.

De hundre og tyve tusen kom de nok frem til, i en helg de lå drita full i rennesteinen og gråt over hvor hardt livet og fortauskanten var.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Last edited by Arild Holta on Sat Oct 18, 2008 3:30 am, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 18, 2008 3:04 am 
Superposter

Så alt for mange. Åttetusen barn som blir tatt årlig med tvang. Det er bare så helt skrull at en finner ikke ord. Det hører ingen steder hjemme.

Profile  

Post subject: Re: Vide fullmakter
PostPosted: Sat Oct 18, 2008 7:28 am 
Superposter

Diamanten wrote:
Quote:
Nesten 8 000 barn blir årlig fratatt foreldrene med tvang.

Dette burde Kongen stille seg som beskytter av istedenfor å legitimere Blå Kors' falske tall om at så mange som 120 000 barn har rusmisbrukende foreldre.

Er tallet på barnerøverier virkelig så høyt? det er virkelig vanvittig.

Ja, det er faktisk så høyt.

I 2007 overtok barnevernet omsorgen for 7.710 barn. Det er nesten 500 flere barn enn året før, og innebærer en økning på over seks prosent.

Vi kan vel regne med at tallet passerer 8 000 i 2008. Det er urovekkende, for å si det mildt. Her er det mange tragiske skjebner. Jeg vil tro at det er hold i anklagene om alvorlig omsorgssvikt i kun en brøkdel av tilfellene. Det betyr at tusenvis av barn årlig blir tvangsfjernet fra sine foreldre uten reelt grunnlag. "Barnevernets" spekulative påstander om omsorgssvikt holder lenge for fylkesnemndene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 18, 2008 8:44 am 

Uff, det er fryktelig høye tall! Tviler ikke på at de fleste foreldrene aldri skulle ha opplevd denne grusomheten... De fleste blir fanget i barnevernets nett pga tidligere psykiske lidelser eller enda svakere grunner. Ingen tror på at man har blitt frisk her i landet. Det knyttes bekymringer til nesten alle. Det er umulig å slippe konsentrasjonsleir da denne blir fremstilt som rene paradiset på jord... Man lures rett og slett til å samtykke til plasseringen. I realiteten trenger man ikke samtykke engang - alt skjer med tvang. Men samtykket er en ren formalitet for å få offeret til å føle seg skyldig og ansvarlig for sine egne lidelser.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 18, 2008 6:08 pm 
Superposter

Ja, det er helt utolig høye tall. Barnefjern er ikke fornøyd med noen di får kontakt med. Det er rent hærværk på familier di driver på med. Og det eneste di får ut av det er ødelagte barn og familier. Og rike fosterfander.

Som agrippa skrev så er det nok mange som skulle fått erstatning for ødleggelsan. Men det er ikke noe enkelt samfunn, og stat skriker opp om barnefjern. Di bryr seg ingen ting om alle barna ødleg og alle heimer di ødlegg. Erstatning kan man bare gløm .

Må først få vekt folket for at deres egen datter eller sønn kan stå for tur i barnerov. Det viktigste er ikke erstatning alle på forumet med fler, skulle hatt. Men å få slutt på dette barnerovet. Klarer man det, har man nådd sitt mål.

I Mosjøen er det ca titusen innbyggere. Åttetusen av di tilsvarer den sum barnefjern røver årlig. Dette er bare galskap. En erstatning vil aldri kunne gi barna tilbake. Selv om en kan forstå din tanke. Et barn kan ikke gjøres i verdi av penger. Det er barnet man savner.

Heller lutfattig med barn enn rik uten.

Obs: Jeg har vært å handla i dag, men jeg såg ingen diagnoser. Di påstår det er så mange diagnoser. Så ingen jeg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 18, 2008 9:19 pm 

Selvfølgelig vil ikke penger erstatte et stjålent barn... Men hvis man er så heldig og få tilbake barnet, skader det vel ikke å prøve å saksøke de som gjorde dette, og kreve erstatning? Får man det ikke, jaja... Sånn er det...

Profile  

Post subject: Søksmål mot "barnevernet"
PostPosted: Sun Oct 19, 2008 6:47 am 
Superposter

Savner_jenta_mi wrote:
Selvfølgelig vil ikke penger erstatte et stjålent barn... Men hvis man er så heldig og få tilbake barnet, skader det vel ikke å prøve å saksøke de som gjorde dette, og kreve erstatning? Får man det ikke, jaja... Sånn er det...

Det er ikke bare, bare å gå til erstatningssøksmål mot kommunen, som har tatt ditt barn. Du risikerer å bli idømt saksomkostninger, også kommunens, som kan beløpe seg til hundretusener av kroner.

Kommunen har uendelig med ressurser. Den private part har begrenset med ressurser. Slik sett er det rått parti når kommunen stevner foreldre for å frata dem barna. Det er den sterke mot den svake.

Jeg vil forøvrig benytte anledningen til å korrigere statistikken. Det ble ikke foretatt 7 701 tvangsfjernelser i 2007, slik journalist Karin Lillian Fladberg i Nordlys feilaktig skrev i artikkelen Flere barn tas fra foreldreneden 18.09.2008.

I følge Statistisk Sentralbyrås (SSB) tabell 2 Barn med barnevernstiltak i løpet av året, per 31. desember og nye barn, etter tiltak, region og fylke. 1987-2007 ble 559 nye barn tvangsfjernet i 2007. Se kolonnen helt til høyre. SSB kaller tvangsfjernelse for "omsorgstiltak" og det henvises hele tiden til at barna liksom "får hjelp". Dette er sterkt misvisende tatt i betraktning den skadelig virkningen det har på barna å miste foreldrene og hjemmet.

Fylkesvise tall for tvangsfjernelser i 2007:

Østfold: 33
Akershus: 52
Oslo: 33
Hedmark: 18
Oppland: 14
Buskerud: 24
Vestfold: 20
Telemark: 20
Aust-Agder: 22
Vest-Agder: 20
Rogaland: 74
Hordaland: 48
Sogn og Fjordane: 1
Møre og Romsdal: 44
Sør-Trøndelag: 35
Nord-Trøndelag: 16
Nordland: 39
Troms Romsa: 32
Finnmark Finnmárku: 15

Tvangsfjernelser i årene 1987 til 2007:

1987: 373
1988: 420
1989: 455
1990: 450
1991: 596
1992: 1 965
1993: 1 280
1994: 743
1995: 517
1996: 462
1997: 370
1998: 397
1999: 460
2000: 381
2001: 424
2002: 432
2003: 503
2004: 415
2005: 393
2006: 427
2007: 559

Tallene viser at det var en voldsom økning i tvangsfjernelser i 1992 og 1993. I løpet av 1992 (annus horribilis) ble hele 1 965 barn tvangsfjernet fra sine foreldre. "Barnevernet" gikk tydeligvis amokk dette året. Hverken før eller senere har så mange barn blitt tvangsfjernet i løpet av ett år. Den nye loven om "barnevern" ble vedtatt i 1992. Det kan tyde på at terskelen for å ta barn ble kraftig senket. Antall tvangsfjernelser gikk så tilbake til "gammelt nivå" i løpet av noen få år. Syntes Departement det ble litt i meste laget og ba "barnevernet" skjerpe seg?

Tabell 2

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 7:32 am 
Superposter

det er vel heller slik at man man må betale til fanden som tok barnet

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ]