It is currently Thu Jul 17, 2025 11:52 pm

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Den nye folkesykdommen i Norge . . .
PostPosted: Fri Oct 03, 2008 2:14 pm 

Oslo, 03.okt. 2008.
I hele år har det blitt referert til "psykisk syke eller psykisk ustabile" foreldre / voksne.
Barnevernet bruker denne benevnelsen for å "gripe inn og hjelpe barna".
Jeg spør meg selv: Ta barna fra hr. og/eller fru Nordmann, så skal vi se hvor mange stabile voksne det blir igjen her i landet.
Men de må jo finne på noe, ellers blir de arbeidsløse. Nå vil de ha mer penger. Jeg ler meg skakk.
Nei, la heller pengene gå til de eldre.
Ikke penger til barnevernet takk. Ikke mine penger i hvert fall. Ikke at det er noe særlig igjen etter den hjelpen vi fikk.
Tømte alle mine sønns konti gjorde de automatisk, anmeldte meg for oppdiktede ting.
For en gjeng. DE BURDE VÆRE BURET INNE, HELE GJENGEN.
Kathrine.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 03, 2008 4:03 pm 
Rang: Storbruker

Hvor gikk pengene de tok ?

Anmelde for oppdiktede ting? Ja, de kan ikke annet enn å dikte de i den gjengen der.......... Burde få Nobels litteraturpris samtlige (uten penger) :evil:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 03, 2008 4:23 pm 
Site Admin

Bestemamma wrote:
Burde få Nobels litteraturpris samtlige

Latterliturpris for dårlig skrevne rapporter.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 03, 2008 6:06 pm 

Arild Holta wrote:
Bestemamma wrote:
Burde få Nobels litteraturpris samtlige

Latterliturpris for dårlig skrevne rapporter.

Ja, den burde de ha fått om den hadde vært oppfunnet. Ser ikke for meg at vi kunne delt den ut rett nok - til det er det vi blir utsatt for av disse oppfinnsomme vesenene altfor grusomt og alvorlig.......... :x

Profile  

Post subject: Re: Den nye folkesykdommen i Norge . . .
PostPosted: Fri Oct 03, 2008 9:56 pm 
Superposter

Kathrine wrote:
Oslo, 03.okt. 2008.
I hele år har det blitt referert til "psykisk syke eller psykisk ustabile" foreldre / voksne.
Barnevernet bruker denne benevnelsen for å "gripe inn og hjelpe barna".
Jeg spør meg selv: Ta barna fra hr. og/eller fru Nordmann, så skal vi se hvor mange stabile voksne det blir igjen her i landet.
Men de må jo finne på noe, ellers blir de arbeidsløse. Nå vil de ha mer penger. Jeg ler meg skakk.
Nei, la heller pengene gå til de eldre.
Ikke penger til barnevernet takk. Ikke mine penger i hvert fall. Ikke at det er noe særlig igjen etter den hjelpen vi fikk.
Tømte alle mine sønns konti gjorde de automatisk, anmeldte meg for oppdiktede ting.
For en gjeng. DE BURDE VÆRE BURET INNE, HELE GJENGEN.
Kathrine.

Det er lovbestemt at "barnevernet" må få mer penger. Hvert år øker bevilgningene til "barnevernet", for det kommer stadig flere "bekymringsmeldinger". Bevilgningene til "barnevernet" øker også i takt med befolkningsveksten. Dess flere barn, dess mer "barnevern" trengs, er politikernes enkle filosofi.

Det er klart at foreldre blir psykisk ustabile av å bli fratatt barna sine med tvang. Slik sett er "barnevernet" den mest sykdomsfremkallende institusjonen i landet. Psykiske lidelser kunne sannsynligvis blitt redusert med 50 % dersom barnevernsloven ble opphevet og det såkalte "barnevernet" fikk mindre spillerom. Omvendt, vil en økt satsning på "barnevern" føre til at forekomsten av psykiske lidelser i landet bare øker.

Alle undersøkelsessakene som "barnevernet" iverksetter, fører til økt stress hos foreldre. En del familier må igjennom undersøkelse etter undersøkelse. Familien Holta har, såvidt vites, vært gjennom kontinuerlige undersøkelser i 20 år.

Det beste man kan si om "barnevernet" er at det senker det generelle trivselsnivået i samfunnet. Foreldre som blir utsatt for "barnevernet" mer eller mindre dulgte tvangstiltak, stråler ikke som en sol når de henter barna i barnehage eller SFO. Dårlig livskvalitet er som oftest resultatet av "barnevernets" inngripen i familien. Hverken barna eller foreldrene trives med tvungen overvåkning og kontroll, selv om hensikten aldri så meget er "å hjelpe".

Det er bare ikke slik man hjelper mennesker. Barnevernerne kunne hatt godt av å lese Bibelen, om Den barmhjertige samaritan. Da kunne de lært litt om hvordan man hjelper andre mennesker. Det gjøres ikke ved å fremheve seg selv. Respekt skal være mer enn ord i en fancy brosjyre som er verdt mindre enn papiret det er skrevet på.

Den nye svartedauen i Norge... heter "Barnevernet".

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

PostPosted: Sun Oct 05, 2008 11:50 am 

Takk for tilbakemeldinger . . .
Hvor pengene ble av ?
Tja, hvem vet. . .! Men under den tiden min sønn var i det fosterhjemmet,(som var å regne som institusjon uten at foreldre fikk vite om det), kjøpte disse fosterforeldrene seg 200 mål dyrkbar mark i Finnmark bl.a.
Nærmere bestemt Nesseby på Varangerhalvøya.
Ikke bare det: Fostermor ringte rundt og bestilte varer og tjenester i mitt navn. Jeg så aldri varene, men jeg fikk fakturaer på ditt og datt, bestilt over internett . . ., uten at vi hadde datamaskin.
Da jeg ringte de ulike selskaper for å høre hva jeg skulle betale for, så ble det hele så diffust, at de forstod at jeg ikke hadde bestilt.
Likeledes, samme dag som Oslo Tingretts dom falt, men før min advokat eller jeg hadde fått domsavsigelsen, sender de inn søknad til Statens Lånekasse for Utdanning en søknad om lån og stipend til min sønn, . . .og undertegner som mor og far!!! Slå den.

Profile  

PostPosted: Sun Oct 05, 2008 11:54 am 

Jeg glemte å fortelle at til min sønn hadde de sagt at bare han undertegnet uten å si noe til mamma, så ville han bli rik !!!
Min sønn, som er døv og dysfatisk og dyslektisk, visste ikke hva han skrev under på. Alt det andre hadde de fyllt ut.

Profile  

PostPosted: Sun Oct 05, 2008 11:54 am 
Superposter

Kathrine wrote:
Likeledes, samme dag som Oslo Tingretts dom falt, men før min advokat eller jeg hadde fått domsavsigelsen, sender de inn søknad til Statens Lånekasse for Utdanning en søknad om lån og stipend til min sønn, . . .og undertegner som mor og far!!! Slå den.

Bodde sønnen din i fosterhjem da? Fosterbarn skal vel ikke få studielån, så vidt jeg vet. Deres livsopphold betales allerede av det offentlige.

Profile  

PostPosted: Sun Oct 05, 2008 2:09 pm 

Ja, han og jeg ventet på at dommen skulle falle, så han skulle få flytte hjem. Juridisk dommer ble overgått av to fagdommere, ( mye brukt av barneverntjenesten). De fikk heller ikke hverken lån eller stipend . . ., men de prøvde. Og skolen prøvde.

Profile  

PostPosted: Sun Oct 05, 2008 10:53 pm 

Nina wrote:
Bodde sønnen din i fosterhjem da? Fosterbarn skal vel ikke få studielån, så vidt jeg vet. Deres livsopphold betales allerede av det offentlige.

Helt riktig det. Barn i institusjoner og fosterhjem har ingen krav på studielån eller stipend.

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject: Lån og stipend
PostPosted: Mon Oct 06, 2008 1:09 pm 
Rang: Ivrig bruker

Da jeg bodde i fosterhjem som 16 i 9mnd tid, fikk jeg borteboer stipend. Heldige meg, rett inn på barnevernet i Melhus' konto for å dekke noen av utgiftene de fikk pga meg. Men fikk selvsagt noen klær, cd spiller, sengeutstyr når jeg flyttet inn, på tvang (frivillig tvang selvsagt). Og en tobakk i uka :D Satan så dyrt sånt er eller?

Det hadde jeg vist skrevet under på var ok. Det vil jeg si at det hadde jeg ikke.
Når de slapp meg som 16 åring (selvsagt fordi jeg var så vrang og uhelbredelig) hadde jeg kun sos stønaden kjæresten min som var 8 år eldre fikk, å leve av.
Null hjelp fra noen, eller null hjelp som jeg trengte kan man si. Men stipendet mitt var vel brukt opp da? hehe...

Får og si at bv og fosterhjemmet viste at han var så mye eldre, og var tidligere straffet, for biltyverier, og narkotika, og vold mot tidligere kjærester... :roll:

Som sta og vill tenåring tok jeg de valg jeg har tatt, utfra omstendigheter, utrygghet og opprør, skapt av bv,men jeg levde de ut, med konsekvenser og alt!
Lært meget, er trygg og balansert. Jeg klarte meg og har nå suksess og lykke i mitt liv på tross av bv, (unntatt selvsagt når det gjelder mitt barn i fosterhjem)
Folk reiser seg mot bv, av alle som ser bvs galskap så er det noen som gjør seg synlige, men det er mange mange flere, også folk som ikke har vært borti bv, annet enn å ha hørt og lest.
Fornuften ulmer i dette lange land. Jeg har tro på at fornuften, folkevett og folkeskikk seirer over denne galskapen

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 06, 2008 8:01 pm 
Superposter

Lån kan de vel ikke ta opp - det må jo i tilfelle gå rett i lomma på søker. Forresten så tror jeg ikke det er lov å gi lån til noen under atten.

Borteboerstipend - gjelder vel i prinsippet bare for de under atten, etterpå må du låne pengene, men 40% gjøres om til stipend ved fullført utdanning under visse betingelser. Det blir vel et slags svarteperspill - det gjelder jo å få mest mulig ut av egne penger - da er det klapp på skuldra og stjerne i boka.

For de over atten blir stipendet omgjort til lån dersom de ikke fullfører utdanningen. Hva som skjer med de under, vet jeg ikke.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 07, 2008 8:42 am 

I dag er det sånn at alle som er under utdanning kan søke lån i satatens lånekasse...de under 18 må ha foreldrenes underskrift...avbrytes utdannelsen så blir det selvsakt foreldrene som må betale gjelden...de har jo skrevet under på lånet. Dette er da behovsprøvd etter foreldrenes inntekt helt til fylte 21 år...så med andre ord så kan en på 21 risikere å ikke få noe lån fra lånekassen viss en av foreldrene tjener for mye...

Profile  

Post subject: Den nyr folkesykdommen...
PostPosted: Tue Oct 07, 2008 1:54 pm 

Det er korrekt at alle kan få lån og stipend selv om de er under 18 år.
Men foreldrene må skrive under.
Det var derfor de hadde skrevet under som mor og far.
Men etternavnene stemte jo ikke heldigvis, men de prøvde i allefall.
Jeg vet forresten at de har fått tak i nye døve barn som de nå holder på for harde taket. Utenlandsk opprinnelse, så hverken de eller deres biologiske foreldre vet hvordan systemet virker i Norge, hverken m.h.t. rettigheter eller lovverk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 07, 2008 4:13 pm 
Superposter

Finns jo ingen annen mening i barnevernet enn å røve barna fra folk. Røvere! Noe stort tull hele greia - dritmas. Noen som ei kan få barn som har bestilt av heksene i systemet... Burde laget en heksekost å overrekt orføreren i byen, som han kunne gitt heksene på rådhuset.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next