It is currently Fri Jun 20, 2025 3:56 pm

Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Sukk
PostPosted: Mon Jul 28, 2008 11:43 pm 
Rang: Storbruker

Hei

Lang kamp, usikkert med alt. Tenkte fortelle litt :

Nå er det ferie- også for barnevernet. Derfor får vi vel fred en stund. Det har vært en lang runde, nesten 1,5 år. Pdd. er jeg bl.a. politianmeldt som en del av denne historien.
Jeg gikk på møte med bv, og etter det virker det som om de tok hele hånden og mer til.
De truer, lager muntlige avtaler- som selv advokaten sier er gyldige.Og som av samme person karakteriserers som mitt valg mellom pest og kolera- altså å være nødt til å samarbeide for å beholde barna.

De ringer hjem til oss og sier de har avtaler( gjort muntlig i møte) som de ber oss overholde.
De ringer hjem og ber om å få snakke direkte med barn.
Andre 'prominente' og 'viktige' personer ringer også for den minste ting. Hvorfor det?
Bør de ikke kunne bruke penn og papir når de vil noe?

Jeg har tenåringsbarn som barnevern skulle ta til beredskapshjem i vår. Jeg vet egentlig ikke hvorfor- har aldri sett noe vedtak eller noe skriv på dette. Røveriet ble forhindret, men de som forhandlet på vår vegne 'satset sine gode navn ' for vår del', og vi ble tvunget til å gå på møte med bv.tjenesten korttid etterpå. Om vi gjorde det, lovet de altså å ikke ta barna.
I mine øyne skjedde det en byttehandel.
Det har vært flere trusler. Blant annet denne: "Vi kan når som helst trekke 'saken' dersom du samarbeider."
De etablerte så et 'tilbud' som vi ikke er interesserte i, men som ble benyttet et par ganger- ut fra ren frykt.

Historien er lang og vond.Selv har jeg hatt en skikkelig 'kollaps'- eller hva jeg skal kalle det.
Vi har opplevd trusler, sakkyndig har 'utredet' oss( vet ikke noe om hva vedk. har skrevet enda). Barnevernet sparker deg hvor som helst og tar ikke hensyn når de først har kloa i deg. Så er det sagt. Som de fleste her inne har erfart..Ser jeg.

Økonomien er ruin, sosialkontor skal hjelpe- med frivillig tvang(ta styring over inntekt). Om jeg nekter, blir vi husløse.Lett å si at jeg er økonomisk uansvarlig. Og uansvarlig forelder. Nok et par stener i kisten, det.

Dette er grovt og krenkende. Og jeg vet at det er deres løgner som kommer til å bli stående som sannheter. Hva kan jeg gjøre for å forhindre dette?
Jeg vet det her rådes til å ta opptak av alle samtaler, men det har ikke skjedd.

Ellers må jeg bare si at dette er noe av det verste jeg har vært med på. Og hva gjør man i en sådan situasjon?
Jeg nekter å svartmale ting. Redd er jeg, men det må da finnes en løsning.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 30, 2008 8:26 am 

Først og fremst begynn å ta opptak av allt og alle fra og med idag. Også alle telefonsamtaler.

Bytt advokat. Den du har jobber ikke for deg men for barnevernet og barnevernets forlengede arm, fylkesnemnda.

Å krev at all kommunikasjon skal foregå skriftlig.

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject: "Barnevernets" trusler
PostPosted: Mon Aug 04, 2008 6:07 pm 
Superposter

Svane wrote:
Hei

Nå er det ferie- også for barnevernet. Derfor får vi vel fred en stund. Det har vært en lang runde, nesten 1,5 år. Pdd. er jeg bl.a. politianmeldt som en del av denne historien.
Jeg gikk på møte med bv, og etter det virker det som om de tok hele hånden og mer til.
De truer, lager muntlige avtaler- som selv advokaten sier er gyldige.Og som av samme person karakteriserers som mitt valg mellom pest og kolera- altså å være nødt til å samarbeide for å beholde barna.

De ringer hjem til oss og sier de har avtaler( gjort muntlig i møte) som de ber oss overholde.
Andre 'prominente' og 'viktige' personer ringer også for den minste ting. Hvorfor det?

Jeg har tenåringsbarn som barnevern skulle ta til beredskapshjem i vår. Jeg vet egentlig ikke hvorfor- har aldri sett noe vedtak eller noe skriv på dette. Røveriet ble forhindret, men de som forhandlet på vår vegne 'satset sine gode navn ' for vår del', og vi ble tvunget til å gå på møte med bv.tjenesten korttid etterpå. Om vi gjorde det, lovet de altså å ikke ta barna.
Det har vært flere trusler. Blant annet denne: "Vi kan når som helst trekke 'saken' dersom du samarbeider."
De etablerte så et 'tilbud' som vi ikke er interesserte i, men som ble benyttet et par ganger- ut fra ren frykt.

Historien er lang og vond.Selv har jeg hatt en skikkelig 'kollaps'- eller hva jeg skal kalle det.
Vi har opplevd trusler, sakkyndig har 'utredet' oss( vet ikke noe om hva vedk. har skrevet enda). Barnevernet sparker deg hvor som helst og tar ikke hensyn når de først har kloa i deg. Så er det sagt. Som de fleste her inne har erfart..Ser jeg.

Økonomien er ruin, sosialkontor skal hjelpe- med frivillig tvang(ta styring over inntekt). Om jeg nekter, blir vi husløse.Lett å si at jeg er økonomisk uansvarlig. Og uansvarlig forelder. Nok et par stener i kisten, det.

Dette er grovt og krenkende. Og jeg vet at det er deres løgner som kommer til å bli stående som sannheter. Hva kan jeg gjøre for å forhindre dette?
Jeg vet det her rådes til å ta opptak av alle samtaler, men det har ikke skjedd.

Ellers må jeg bare si at dette er noe av det verste jeg har vært med på. Og hva gjør man i en sådan situasjon?

Etter å ha lest din historie mener jeg at tittelen "Sukk" er en grov undervurdering (engelsk: understatement) og burde erstattes av :cry: :cry: :cry: eller helst et icon for "voldsom gråt"/"krampegråt", som dessverre ikke finnes.

Jeg vil råde deg til å ikke "samarbeide". De forsøker å true deg til lydighet fordi de har en dårlig sak. "Hjelpetiltakene" har kun til hensikt å gjøre saken bedre, sett fra deres side. Ikke hjelp dem med å legitimere tvangsovertagelsen av dine barn.

Trusler om tvangsfjernelse av barna dersom du ikke "samarbeider" er maktmisbruk. Politianmeld "barnevernsleder" for grov tjenesteforsømmelse. Husk å skaffe bevis i form av lydopptak.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Aug 05, 2008 9:22 am 

Liv Marit Bakke wrote:
Først og fremst begynn å ta opptak av allt og alle fra og med idag. Også alle telefonsamtaler.

Bytt advokat. Den du har jobber ikke for deg men for barnevernet og barnevernets forlengede arm, fylkesnemnda.

Å krev at all kommunikasjon skal foregå skriftlig.

Det hadde vært ok med en knalløff advokat, men hvor finnes en slik da? Takknemlig for tips

Profile  

Post subject: Re: "Barnevernets" trusler
PostPosted: Tue Aug 05, 2008 9:28 am 

agrippa wrote:
Svane wrote:
Hei

Etter å ha lest din historie mener jeg at tittelen "Sukk" er en grov undervurdering (engelsk: understatement) og burde erstattes av :cry: :cry: :cry: eller helst et icon for "voldsom gråt"/"krampegråt", som dessverre ikke finnes.

Jeg vil råde deg til å ikke "samarbeide". De forsøker å true deg til lydighet fordi de har en dårlig sak. "Hjelpetiltakene" har kun til hensikt å gjøre saken bedre, sett fra deres side. Ikke hjelp dem med å legitimere tvangsovertagelsen av dine barn.

Trusler om tvangsfjernelse av barna dersom du ikke "samarbeider" er maktmisbruk. Politianmeld "barnevernsleder" for grov tjenesteforsømmelse. Husk å skaffe bevis i form av lydopptak.

Jeg er veldig,veldig lei meg- dette er noe av det verste jeg har vært med på- om ting kan sammenlignes. Det er ihvertfall intet vern av barn fra myndighetenes side. Men barna blir hos meg. Det bestemmer jeg.Dersom noen skulle våge seg hit, så tror jeg at det blir månelyst.
Jeg føler meg som i en slags tåke. Glede, trygghet og slike ting er ganske fraværende. Men vi lever da. :?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Aug 05, 2008 9:37 am 

Og jeg håper inderlig de brenner- og at det ikke blir noen aske igjen(ser signaturen din)- den kan være svært giftig for omverdenen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 06, 2008 3:31 pm 
Superposter

Når du skriver atdet blir månelyst hvis barnevernet prøver å ta barna dine, tyder det på at du ikke forstår klart nok at du ikke har noen sjanse til å hindre barnevernet. De kan enten ta barna på hastevedtak, eller de kan gå til fylkesnevnden først og få retten til å fjerne barna. I begge tilfeller kan de uten videre bruke politi til å sette sitt igjennom.

Det er nok flere tusener som har trodd det samme som du.

Eneste mulighet til å være nogenlunde trygg, er å forsvinne med barna til utlandet uten å la noen få vite det på forhånd, og så skaffe deg arbeid der, og ikke komme hjem igjen. Dette må gjøres FØR barnevernet har fått igjennom noe vedtak om at de har rett til å ta barna, og også FØR en fylkesnevndssak faktisk er i gang, ellers tilhører barna staten og de kan - og vil - få barna hentet fra utlandet ved hjelp av politi, og få deg satt i fengsel for kidnapping.

Så alvorlig er det dessverre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Aug 09, 2008 8:52 pm 
Rang: Ivrig bruker

Se her:
BARN OG FORELDRE SOM BLIR STRAFFET FOR OPPRØR MOT BARNEVERNET

Mange artikler der, så pass på at du ikke tror du kan kjempe på den måten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Aug 10, 2008 9:45 am 
Superposter

Å forsvare barna når barnevernet og politiet vil ha dem

Her er et nytt eksempel: Myndighetene er hysterisk redde for at foreldre skal kjempe for å holde familien samlet. Derfor går de hardt på og stiller slike foreldre – og andre hjelpere som forstår hvor viktig det er for barn å beholde foreldrene og ikke komme på vidvanke – for strafferett. Gjennom en slik straffeprosess får myndighetene både stigmatisert opponentene for livet gjennom at de nå er "straffede personer" i godtfolks øyne. OG meget viktig: myndighetene får påført dem så store personlige belastninger at det er "godt håp" (i myndighetenes øyne positivt) om å få sprengt familien totalt og få kvittet seg med disse som hele tiden vil gjøre det "vanskelig" for myndighetene og alle deres lakeier i barnevernssystemet.

Jæren: Truet barnevernssjef
For å hindre at en slektning skulle havne i fosterhjem, ringte 37-åringen til sjefen for barnevernet. .... Jæren tingrett har dømt mannen til fengsel i 45 dager. Dommer i saken var dommerfullmektig Kine Bråten, meddommere Mona Nordbøe og Bjørn Moi.

Mannen er også dømt for å ha skallet ned en dørvakt på et utested, men dette synes nærmest bagatellisert i forhold til å ha satt seg opp mot barnevernets familieødeleggelse?

*

Forholdene går mer og mer i den retning at barnevernsfolk melder folk for alt mulig. Og dette støtter rettsapparatet dem i. Minner det hele om noe? Å ja, det er til kjedsommelighet gjenkjennelig fra alle slags diktatur-regimer. Er det fortsatt mange som innbiller seg at Norge – hvor en stadig økende andel av befolkningen er funksjonærer i offentlig tjeneste eller på annen måte avhengig av det offentlige i sitt arbeid – har vært garantert mot diktatur? Tenk igjen!

Profile  

Post subject: Trusler
PostPosted: Sun Aug 10, 2008 10:33 am 
Superposter

MH Skånland wrote:
For å hindre at en slektning skulle havne i fosterhjem, ringte 37-åringen til sjefen for barnevernet. .... Jæren tingrett har dømt mannen til fengsel i 45 dager. Dommer i saken var dommerfullmektig Kine Bråten, meddommere Mona Nordbøe og Bjørn Moi.

– Når du er dau, skal jeg stappe deg i jorden, sa 37-åringen i en telefonsamtale med barnevernssjefen i en jærkommune i januar 2007.

I retten fortalte den kommunale lederen at dette ble oppfattet som drapstrusler og at den offentlige tjenestemannen ble redd for sitt eget liv.

"Barnevernsleder" truer daglig foreldre meg å ta barna på akuttvedtak dersom de ikke gjør som "barnevernsleder" kommanderer. Det kan dreie seg om tiltak uten hjemmel i norsk lov, men som "barnevernsleder" krever for å få tilfredsstilt sitt personlige maktbehov. Slike trusler er det umulig å anmelde. Anmeldelsen vil kun bli brukt til å dokumentere foreldrenes angivelige "manglende samarbeidsevne" med "barnevernet".

Hvor mange private hevnaksjoner iverksettes av psykisk ustabile "barnevernsledere" som ikke tåler at foreldre sier dem imot? Her er det ganske sikkert store mørketall.

Selv om det får konsekvenser i form av straffeforfølgelse, mener jeg det er riktig av foreldre å forsvare sine barn. Foreldrene og andre handler i nødverge. Ofte blir barna tvangsfjernet på grunnlag av rene bagateller og påført traumer - alt for å tilfredsstille voksne "barnevernsarbeidere".

Ingen foreldre må samarbeide med "barnevernet". Det blir som å oppfordre kvinner til å samarbeide med voldtektsmenn. Det er bedre å kjempe imot. Man føler seg mye bedre. Psykologisk er det nedbrytende å samarbeide med "barnevernet". Det er som å la seg bli presset til tvangsprostitusjon.

Profile  

Post subject: Re: Trusler
PostPosted: Sun Aug 10, 2008 11:23 am 

agrippa wrote:
MH Skånland wrote:

[i]– Når du er dau, skal jeg stappe deg i jorden, sa 37-åringen i en telefonsamtale med barnevernssjefen i en jærkommune i januar 2007.

Dette er pr justeknisk definisjon IKKE en drapstrussel.
Han sier jo klart og tydelig at han skal vente til . .. .. og så "stappe deg i jorden"- altså etter vedkommendes avgang, som han ikke sier noen ting om.

Jeg har selv anmeldt trusler til politiet, svært urovekkende trusler fra ukjent avsender(msn)- men, da fikk jeg beskjed om at for at det skulle kunne behandles og etterforskes som drapstrusler måtte det stå (svart på hvitt) at vedkommende skulle bruke kniv mot meg og evt hvordan han tenkte å gjøre dette.
Det var det eneste som ikke sto der.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject: Re: Trusler
PostPosted: Sun Aug 10, 2008 6:25 pm 
Site Admin

bjørn erik wrote:
(...)
Jeg har selv anmeldt trusler til politiet, svært urovekkende trusler fra ukjent avsender(msn)- men, da fikk jeg beskjed om at for at det skulle kunne behandles og etterforskes som drapstrusler måtte det stå (svart på hvitt) at vedkommende skulle bruke kniv mot meg og evt hvordan han tenkte å gjøre dette.
Det var det eneste som ikke sto der.

Ja, jeg har også anmeldt diverse trusler av alvorlig karakter. Politiet ignorerer det.

Politiet er korrupt, og driver med grov forskjellsbehandling.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Aug 12, 2008 9:40 am 

Advokaten mottok varsel om at kommunen vil fremme sak om omsorgsovertakelse når ferien er over, Sakkyndig rapport ankommet- helt på jordet. Så mange løgner på en gang har jeg aldri sett før.Sakkyndig går for omsorgsovertakelse også, ikke overraskende. :( :cry: :cry:

Profile  

Post subject: Slavemarkedet
PostPosted: Tue Aug 12, 2008 2:00 pm 
Superposter

Svane wrote:
Advokaten mottok varsel om at kommunen vil fremme sak om omsorgsovertakelse når ferien er over, Sakkyndig rapport ankommet- helt på jordet. Så mange løgner på en gang har jeg aldri sett før.Sakkyndig går for omsorgsovertakelse også, ikke overraskende. :( :cry: :cry:

Det er første gang jeg har hørt at kommunen tar bryet med å varsle om tvangovertagelse, selv om den er forpliktet til det ihenhold til forvaltningsloven.

"Barnevernet" liker vanligvis å la vedtak om tiltak komme som en total overraskelse på ofrene sine, for da får de ikke tid til å forberede seg/flykte.

Det er fryktelig leit å høre at kommunen planlegger å røve barna dine. Dessverre er jeg redd for at behandling av saken i Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker kun er en formalitet når den sakkyndige har anbefalt tvangsovertagelse.

Barna dine er såpass gamle at deres mening skal tillegges vekt, selv om "barnevernet" pleier å overhøre barna når de ikke sier det som "barnevernet" vil høre.

Det er nok noen grådige slavehandlere ("fosterforeldre") som sitter og gnir seg i hendene nå med tanke på alle pengene som vil strømme inn på bankkontoen deres. Fylkesnemnda er vår tids slavemarked.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Aug 12, 2008 2:23 pm 
Site Admin

Svane wrote:

Det såkalte barnevernet lykkes normalt med det. I 90% av tilfellene.

Man må dra ut av landet, og melde flytting, for å unngå det.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next