Svane wrote:
Hei
Lang kamp, usikkert med alt. Tenkte fortelle litt :
Nå er det ferie- også for barnevernet. Derfor får vi vel fred en stund. Det har vært en lang runde, nesten 1,5 år. Pdd. er jeg bl.a. politianmeldt som en del av denne historien.
Jeg gikk på møte med bv, og etter det virker det som om de tok hele hånden og mer til.
De truer, lager muntlige avtaler- som selv advokaten sier er gyldige.Og som av samme person karakteriserers som mitt valg mellom pest og kolera- altså å være nødt til å samarbeide for å beholde barna.
De ringer hjem til oss og sier de har avtaler( gjort muntlig i møte) som de ber oss overholde.
De ringer hjem og ber om å få snakke direkte med barn.
Andre 'prominente' og 'viktige' personer ringer også for den minste ting. Hvorfor det?
Bør de ikke kunne bruke penn og papir når de vil noe?
Jeg har tenåringsbarn som barnevern skulle ta til beredskapshjem i vår. Jeg vet egentlig ikke hvorfor- har aldri sett noe vedtak eller noe skriv på dette. Røveriet ble forhindret, men de som forhandlet på vår vegne 'satset sine gode navn ' for vår del', og vi ble tvunget til å gå på møte med bv.tjenesten korttid etterpå. Om vi gjorde det, lovet de altså å ikke ta barna.
I mine øyne skjedde det en byttehandel.
Det har vært flere trusler. Blant annet denne: "Vi kan når som helst trekke 'saken' dersom du samarbeider."
De etablerte så et 'tilbud' som vi ikke er interesserte i, men som ble benyttet et par ganger- ut fra ren frykt.
Historien er lang og vond.Selv har jeg hatt en skikkelig 'kollaps'- eller hva jeg skal kalle det.
Vi har opplevd trusler, sakkyndig har 'utredet' oss( vet ikke noe om hva vedk. har skrevet enda). Barnevernet sparker deg hvor som helst og tar ikke hensyn når de først har kloa i deg. Så er det sagt. Som de fleste her inne har erfart..Ser jeg.
Økonomien er ruin, sosialkontor skal hjelpe- med frivillig tvang(ta styring over inntekt). Om jeg nekter, blir vi husløse.Lett å si at jeg er økonomisk uansvarlig. Og uansvarlig forelder. Nok et par stener i kisten, det.
Dette er grovt og krenkende. Og jeg vet at det er deres løgner som kommer til å bli stående som sannheter. Hva kan jeg gjøre for å forhindre dette?
Jeg vet det her rådes til å ta opptak av alle samtaler, men det har ikke skjedd.
Ellers må jeg bare si at dette er noe av det verste jeg har vært med på. Og hva gjør man i en sådan situasjon?
Jeg nekter å svartmale ting. Redd er jeg, men det må da finnes en løsning.
Etter å ha lest din historie mener jeg at tittelen "Sukk" er en grov undervurdering (engelsk: understatement) og burde erstattes av

eller helst et icon for "voldsom gråt"/"krampegråt", som dessverre ikke finnes.
Jeg vil råde deg til å ikke "samarbeide". De forsøker å true deg til lydighet fordi de har en dårlig sak. "Hjelpetiltakene" har kun til hensikt å gjøre saken bedre, sett fra deres side. Ikke hjelp dem med å legitimere tvangsovertagelsen av dine barn.
Trusler om tvangsfjernelse av barna dersom du ikke "samarbeider" er maktmisbruk. Politianmeld "barnevernsleder" for grov tjenesteforsømmelse. Husk å skaffe bevis i form av lydopptak.