It is currently Sun Aug 17, 2025 8:07 pm

Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Flaks at jeg fant dere!
PostPosted: Tue May 27, 2008 12:31 pm 

Jeg har trøbbel med bv. Det mener jeg ikke bryr meg om barna mine når jeg ruser meg innimellom. De skjønner ikke at jeg ruser meg når jeg er deprimert og sliten. Det er ikke noe problem for meg, og jeg tror ikke barna merker det heller, får de er så små, og jeg ruser meg nesten bare når de er hjemmefra. Jeg blir nesten paranoid av alt maset demmes.
Noen som vet om en god advokat eller noen somkan hjelpe meg? Ikke så alt for dyr.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue May 27, 2008 1:06 pm 

Ingen som kan hjelpe meg?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue May 27, 2008 2:05 pm 
Site Admin

Det er ingen advokat som kan hjelpe.

Det såkalte barnevernet kan gjøre det de vil om de mener seg være bekymret.

Mange i din situasjon får fratatt sine barn.

Loven tillater bv å bruke skjønn.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue May 27, 2008 3:03 pm 
Rang: Ivrig bruker

Det er uhyre risikabelt å bruke noen som helst form for rus hvis en er i barnevernets søkelys. Det spiller ingen rolle for barnevernet om barna faktisk har det ok. Barnevernet er kun opptatt av å få fatt i barn. Og rus er et førsteklasses argument de har. Fylkesnemnda og retten vil gi dem rett med en gang.

Hvis du leser her på forumet, finner du snart ut at slik er det. Vil du ha sjanse til å beholde barna dine, må du holde fullstendig opp, men det er slett ikke sikkert at det er nok.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue May 27, 2008 3:08 pm 

Når det gjelder å få hjelp, er det beste at du går sammen med andre i samme og lignende situasjon. Se på om Gruppen til Familiens Selvstendige Rett (GFSR) – har avdeling nokså høyt på forsiden her på forumet – er noe for deg å melde deg inn i. Mona Lygre, som leder gruppen, har telefon. Les tråden "KONTAKTPERSON i Bergen: Mona Lygre".

GFSR kan ikke trylle, men iallfall gir de muligheten for fellesskap og felles innsats mot barnevernet.

Profile  

Post subject: Re: Flaks at jeg fant dere!
PostPosted: Tue May 27, 2008 5:55 pm 
Superposter

Para Noid wrote:
Jeg har trøbbel med bv. Det mener jeg ikke bryr meg om barna mine når jeg ruser meg innimellom. De skjønner ikke at jeg ruser meg når jeg er deprimert og sliten. Det er ikke noe problem for meg, og jeg tror ikke barna merker det heller, får de er så små, og jeg ruser meg nesten bare når de er hjemmefra. Jeg blir nesten paranoid av alt maset demmes.
Noen som vet om en god advokat eller noen somkan hjelpe meg? Ikke så alt for dyr.

Jeg går ut ifra at du er ansatt i "barnevernet". Du er rusa, du er dum, og du tror du kan komme inn her og holde oss for narr. Jeg foreslår at du går inn til barnevernsleder og dasker henne på rompa før du gir henne noen opphissende ørefiker og deretter er hun din. Det vil lette presset. Gjør dette hver gang kjerringa får lyst til å skrive et nytt vedtak. Hun har godt av litt action. Mannen hennes er kjempegammel og treig. Gi henne litt ungdommelig pågangsmot, så vil hun bli mindre sur og bekymret. Lykke til! Hilsen en som kjenner lusa på gangen

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Jeg har
PostPosted: Tue May 27, 2008 7:09 pm 
Superposter

Jeg har både telefon og mailadresse; 53 51 02 11, 97 16 78 08, mona.lygre@gmail.com

Rus er en diagnose i seg selv. Selv om rusmisbrukere er utmerkede foreldre. Men, det nytter selvfølgelig ikke å forklare disse barnevernstuppene, de vil ha barn. Det er det de lever av.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 28, 2008 8:40 am 
Superposter

Jeg vet ikke riktig hva som er verst i barnevernets øyne- at du ruser deg innimellom (noe svært mange gjør) eller at du innrømmer at du kan bli deprimert til tider.

Hvordan har du det ellers? Er du "fattig", har du "nettverk", hvordan bor du? Er barna dine (hvor mange) i barnehage? Har du selv en historie med barnevernet? Du sier du ikke tror at barna dine merker noe? Er det fordi du alltid er nykter når de er i nærheten? Hvordan påvirker dine depresjoner barna? Alt dette må du tenke nøye i gjennom for barnevernet er ikke til å spøke med.
Hva slags rus er det snakk om?
Hvordan har barnevernet fått vite om ditt eventuelle rusproblem? Har du selv fortalt/innrømmet det eller har du havnet i trøbbel med omgivelsene/loven på grunn av det?

Det er mange faktorer som spiller inn her.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 28, 2008 9:30 am 

Jeg har vært fattig hele livet. Men jeg fikk meg da utdannelse. Problemet er at ingen vil ansette meg så lenge jeg har ruser meg. Jeg tror alle her vet at jeg ruser meg.

Barnevernet kom fordi samboeren min kan være ganske voldelig. Jeg har ikke sett at han slår barna, men jeg har begynt å lure litt.
Det var pappen dems som sendte dem etter meg. Også sa de noe om at kattene mine var ett problem. Det blir jo litt vanskelig å holde det rent når man har katter, men det skjønner det ikke. De vil bare mase på meg og gjør meg redd.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 28, 2008 10:41 am 
Rang: Storbruker

Dette er hva jeg ville gjort:

Kvitta meg med kattene og "rusproblemet" og gått aktivt inn for å skaffe meg en jobb- selv om at i dag er det at man er aktiv søker ingen garanti for en ansettelse noe sted.
At man har så mange katter at renhold blir et problem er ingen unnskyldning uansett, så alternativet til å holde det rent er å kvitte seg med dem.
Noe mindre enn det fører i dette tilfellet nokså sikkert til en såkalt omsorgsovertakelse
- og tar de på argumentet rus kan du være sikker på at det blir svært vanskelig- for ikke å si helt umulig, å få barna tilbake noengang.
De elsker også å skaffe seg støtteargumenter fra sakkyndige utredninger på slike ting som depresjoner.

Har barnevernet en "bekymring" fra en i familien ser de på det som svært troverdig og tungtveiende da denne er å anse for å ha innsikt- dette uansett hvor fantastisk vanvittige og subjektive påstandene måtte være.
De blir ikke etterprøvd heller, de bruker dem konsekvent og lager sine egne tilpassede formuleringer på dem.

Du har altså et problem, ikke et rusproblem, men et alvorlig barnevernsproblem.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Last edited by B. E. Bjorbekkmo on Thu May 29, 2008 11:43 am, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 28, 2008 10:48 am 
Superposter

Kjære Para Noid, jeg vil gjerne tilføye til rådene: Ikke bruk tid på å prøve å overbevise barnevernet om noe som helst. Du tar feil, problemet er ikke at de "ikke tror deg" eller "ikke forstår". Uansett hva barnevernet sier, så er de ikke interessert i å finne ut at alt er bra for dine barn, de vil aldri godta det du sier og ønsker ikke å bli beroliget eller overbevist. Heller ikke er de opptatt av hva som er sant. De er interessert i å få makt over dine barn og deg, for å skaffe arbeidsoppgaver til seg selv.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 28, 2008 12:58 pm 

Det såkalte barnevernet vil ikke forstå eller forholde seg til at det finnes forskning i mengder og av høy kvalitet som viser at barn tar MER skade av ADSKILLELSE fra BIOLOGISKE foreldre enn av nesten hvilket som helst personlig problem.

Barnefjernsfjols nekter å forholde seg til at det er for sendt å hevde at jorden er flat, når det motsatte er bevist. Derfor fortsetter de å sikle etter de biologiske foreldrenes sine barn. For dette skulle de naturligvis vært fengslet. De ødelegger jo barn, voksne og familier.

Vask av hus kan bv hjelpe til med.
Pass av barn grunnet rus kan de hjelpe til med.
Støtte grunnet depresjoner kan de sette inn.

De velger imidlertid en MYE DYRERE "løsning" som også er svært skadelig for barn og foreldre: Såkalt omsorgsovertakelse.

Siden beskrivelsen fra Para Noia er så typisk barnevernspropaganda, så ser jeg det som mulig at Para Noia er atter en barnefjerner eller støttespiller, som forsøker å frembringe sine propaganderiske liksompoeng.

Profile  

Post subject: Kutt ut rusen!
PostPosted: Wed May 28, 2008 8:08 pm 
Superposter

Para Noid wrote:
Jeg har vært fattig hele livet. Men jeg fikk meg da utdannelse. Problemet er at ingen vil ansette meg så lenge jeg har ruser meg. Jeg tror alle her vet at jeg ruser meg.

Så slutt og rus deg da!

Para Noid wrote:
Barnevernet kom fordi samboeren min kan være ganske voldelig. Jeg har ikke sett at han slår barna, men jeg har begynt å lure litt.
Det var pappen dems som sendte dem etter meg. Også sa de noe om at kattene mine var ett problem. Det blir jo litt vanskelig å holde det rent når man har katter, men det skjønner det ikke. De vil bare mase på meg og gjør meg redd.

Det er typisk at "barnevernet" synes kattene er et større problem enn at samboeren din slår barna. De synes å mangle vesentlige deler av hjernen og har derfor uoverstigelige problemer med logisk tenkning.

Jeg foreslår at du kvitter deg med den voldelige samboeren. Han er ikke far til barna dine. Kanskje du kan lappe sammen forholdet til pappa'en til barna? Det er synd at han kontakter djevlene i "barnevernet" når du trenger hjelp. Hos dem er det nemlig ingen hjelp å få. De er kun ute etter å rive ned og ødelegge. Det er det eneste de kan.

Det er viktig at du kutter ut rus. Dersom du har kommet ut av kontroll, så må du nok kutte ut helt. Det er forskjell på å være rusbruker og rusmisbruker. Dersom man har krysset grensen, er totalt avhold eneste løsning.

Den eneste "hjelpen" imbesillene i "barnevernet" vil gi deg, er å plassere barna dine i fosterhjem. Vær klar over at mange rusmidler fører til depresjon. Begynn og tren isteden. Du kan selv ta grep i livet ditt. De hjernedøde kvinnemenneskene i "barnevernet" vil ta fra deg livet og knuse alt rundt. De er perverse og destruktive. De ruser seg på å ødelegge livene til andre.

Jeg er neimen ikke sikker på om du bløffer eller ikke. Kombinasjonen av rus, voldelig samboer, psykisk lidelse (depresjon/paranoia) og dårlig renhold i heimen, høres ut som reinspikka "barneverns"-propaganda. Det er slike tilfeller som deg "barnevernet" ynder å trekke frem for å rettferdiggjøre sin eksistens. Headingen "Flaks at jeg fant dere!" i kombinasjon med nick'et "Para Noid" er også litt for utstudert til å virke tilfeldig. Det er mulig at du er en av disse gærne pissologene som har sitt virke på bv-institusjoner.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 29, 2008 12:02 am 
Superposter

Jeg er tilbøyelig til å være enig med Agrippa og Antipsykopaten, det er noe muffens her.

Enten er Para Noid så naiv at det grenser til det utilatelige, eller så har vi med en provokatør å gjøre.

Para Noid - det er ditt trekk!

Profile  

Post subject: Spøkefugl var rette nicket.
PostPosted: Thu May 29, 2008 11:12 am 
Rang: Storbruker

Para Noid, du ville stått seg bedre under nicket Spøke Fugl. Jeg foreslår: Fortell barnevernet, at du er deprimert, har angst, nevroser, ulike rusproblemer, en voldelig samboer, har vokst opp under barnevernet, bordeline personlighetsforstyrrelse, et svært dårlig forhold til mor, ingen kontakt med øvrig familie, mangler nettverk, klarer ikke sette grenser for barna, barna har flyttet to ganger i året, du har tatt de ut av barnehagen og skolen, økonomiske problemer, mangler grunnskoleeksamen.

Send dette skriftlig til barnevernstjenesten, med kopi til barnas far. Tilføy at ingen forstår deg, ingen hører på deg, bortsett fra medlemmene på dette forumet. Be barnevernsarbeiderne gå inn på forumet her, lese det du skriver, så skjønner nok saksbehandlerne deg bedre. :wink:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next