It is currently Thu Jul 17, 2025 4:24 pm

Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 19, 2008 1:10 am 
Site Admin

Diamanten wrote:
Dette skrev du:

Arild wrote:
homseorganisasjonene tilføres svært mye penger pr person

I forhold til tema var det vel strengt tatt du som gjorde det til det.

Ja, og du svarte med at jeg hadde gitt inntrykk av at homsene fikk mye penger. Så langt jeg vet deles ikke penger ut til homser, men til organisasjoner. Det er forskjell på individer og organisasjoner. Jeg snakket om organisasjoner. Og poenget var at pengene styrker holdninger om at man kan stjele andres barn.

Men kanskje homsene er edlere enn alle andre i Norge, og bør hvitmales når de vil være med på barnefjernernes overgrep?

Diamanten wrote:
Arild wrote:
Når jeg diskuterer med dem, så agiterer de sterkt for stjeling av barn fra biologisk familie.

Jeg har ikke samme erfaring, med ditt utsagn blir alle homofile en homogen gruppe som vil stjele barn og det er en påstand jeg finner en smule drøy.

Jeg kan godt snakke om en gruppe uten at det gjelder hvert individ. Jeg kritiserer ofte pressen og journalister som gruppe. Det betyr ikke at alle individ, hver journalist, nødvendigvis er inkludert i kritikken. Man kan snakke om nordmenn som gruppe mht den norske selvgodheten. Det betryr ikke at hvert individ i Norge er selvgode.

Diamanten wrote:
Hvilke organisasjoner sikter du til?

Tja, nå har jo du gitt inntrykk av å kunne noe om dette, så hvorfor spør. Ikke gidder jeg å lete etter navnt og tall som jeg tidligere har registrert.

Poenget er at vi har et voksende problem etter hvert som homseorganisasjonene venner opinionen til at de skal kunne overta biologiske foreldre sine barn. Da har barnevernet raskt noen hundre flere fosterpersoner.

Jeg er ikke imot at homser adopterer, selv om jeg er svært skeptisk til adopsjon grunnet at det skader mange barn og biologiske foreldre. Men det er bedre at et barn vokser opp med to homsepappaer enn at det dør voldtatt i en bakgate i et u-land.

Grunnen til at jeg blir irritert, er at det virker som om uttalelsene mine skal "spisses" slik at jeg tillegges meninger jeg ikke har. Det må være mulig å kritisere også homser som roper etter mer barnefjerning, på samme måte som man kan kritisere alle andre som vil har stjeling av andres barn. Jeg forsøker å ikke ha noen hellige kyr.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 19, 2008 8:24 am 
Superposter

Det gjelder for homser som for alle andre grupper at de først og fremst ønsker å tilfredstille sine egne behov - tidligere la naturen begrensninger på deres muligheter til å "stifte familie", nå kan de skaffe seg dette og ha juridisk ryggdekning.

Problemet er at de fulle konsekvensene av dette ikke begrenser seg til spørmålet om homofiles rettigheter - akkurat som "kvinnefrigjøringen" ikke begrenser seg til å gjelde kvinnenes rettigheter.

Jeg kjenner ikke til hvordan homseorgansiasjonene har skaffet sine økonomiske midler, men jeg vet at storkapitalen har støttet kvinnebevegelsen - i USA i det minste.

Avdøde Georg Johannessen sa at den amerikaniserte kvinnebevgelsen hadde vært med å ødelegge sosialismen - hva han nå la i begrepet sosialisme.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 21, 2008 7:32 am 
Rang: Ivrig bruker

Dersom homofile vil ha barn, da mener de vel i utgangspunktet at de barna ikke skal vokse opp hos begge de biologiske foreldrene. Det er et nokså kort skritt derifra til å nedvurdere biologiske bånd i det hele tatt. Slik som Bunkholdt og andre argumenterer om homofiles rettigheter til å ha barn, adoptere og så videre, så ser det ut som de legger all vekten på at de kan gi like "god omsorg". Det er det ikke noen grunn til å tvile på generelt. Homofile er like gode mennesker og potensielt like snille mot barn som det andre adoptivforeldre og fosterforeldre er. Men den tankegangen er et sidespor, fordi den ikke tar hensyn til barnas virkelige behov for å være hos de egne foreldrene og den egne slekta. Det behovet forstår ikke Bunkholdt og derfor tror hun ikke det eksisterer. Og hun bruker makten sin til å spre mytene om tilknytning og at omsorgspersoner er sosiale konstruksjoner.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 21, 2008 10:47 am 
Rang: Storbruker

Det er da vel ikke så veldig mange årene siden både den politiske, pedagogiske og medieoffisielle hypotesen var at barn med to foreldre- en av hvert slag, var "det beste".
70- tallet?

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 21, 2008 1:08 pm 
Site Admin

bjørn erik wrote:
Det er da vel ikke så veldig mange årene siden både den politiske, pedagogiske og medieoffisielle hypotesen var at barn med to foreldre- en av hvert slag, var "det beste".
70- tallet?

Dette har det blitt barn av i tusenvis av år. Når det gjelder hvor godt "Adam og Even" tar seg av barn, så er nok det individuelt. På gruppenivå er det, så langt jeg har forstått, ikke ferdig utforsket. Og i vert fall ikke langtidsvirkninger for individene/barna som vokser opp, eller for samfunnet.

Fra min side er ikke den forskningen så interessant. Poenget mitt er at mennesker har rett til eget liv, inkludert det å adoptere foreldreløse barn som ikke har familie til å hjelpe seg. Jeg mener at jeg har ingen RETT til å bestemme hvem som får adoptere. Verken gjennom demokratiske midler, politistaten eller hva som helst.

Min ideologi er at vi har ingen rettigheter i andre menneskers liv. Mennesker (individet) må gjøre noe bevisbart galt mot andre, på tvers av andres valg for seg og sitt, om vi skal ha rett til å gripe inn.

Altså er det i enlighet med min ideologi uetisk å nekte homofile adopsjon.

Problemet er at det blir et stadig høyere rop om at de skal være med å adoptere eller være fosterpersoner for barnevernsofrenes barn. DET er ikke akseptabelt. Like lite som det er akseptabelt at hvem som helst overtar VÅRE barn. Skal noen ha barna VÅRE "til låns" en stund, så skal det være i enlighet med FORELDRENES VALG.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 21, 2008 1:43 pm 
Rang: Storbruker

Arild Holta wrote:
bjørn erik wrote:
70- tallet?

Dette har det blitt barn av i tusenvis av år. Når det gjelder hvor godt "Adam og Even" tar seg av barn, så er nok det individuelt. På gruppenivå er det, så langt jeg har forstått, ikke ferdig utforsket. Og i vert fall ikke langtidsvirkninger for individene/barna som vokser opp, eller for samfunnet.

Det finnes forskning på dette, det gikk et program på en av de norske kanalene om dette for et- to år siden.
Der kom det frem at barn som vokste opp hos homoseksuelle uforholdsvis ofte fikk samme legning.
Tror "materialet" for dette programmet var New Orleans eller San Fransisco, i alle fall den byen som er kjent for å ha mennesker med slik legning helt tilbake til etterkrigstiden- soldater med homoseksuell legning "fant" dit etter andre verdenskrig og siden har det vokst.

Quote:
Altså er det i enlighet med min ideologi uetisk å nekte homofile adopsjon.

Problemet er at det blir et stadig høyere rop om at de skal være med å adoptere eller være fosterpersoner for barnevernsofrenes barn. DET er ikke akseptabelt.

Det er uetisk å nekte "par" adopsjon, men som du også fremhever; "Problemet er at det blir et stadig høyere rop om at de skal være med å adoptere eller være fosterpersoner for barnevernsofrenes barn."

- og det kan nok bli en av de nye kjepphestene for såkalt barnevern.

Homofile par uten særlig inntekt er nok like villige som hvem som helst andre av disse amoralske fjolsene til å "ta til seg" et barn i ly av såkalt omsorg- mot god betaling.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 21, 2008 5:32 pm 
Site Admin

Forskning finnes, ja. Men i hvilken grad den er egnet til sikre konklusjoner, er mer usikkert. Men som sagt er det ikke det som avgjør mitt standpunkt.

En interessant forskning relatert til legning, er tvillingforskningen som viser at to enegga (like) tvillinger gjerne ikke får samme legning.

Mye interessant. Men det ligger for det meste utenfor dette forumets TEMA. :wink:

Profile  

Post subject: Biologisk foreldreskap og Amnesty
PostPosted: Mon Jul 28, 2008 11:03 am 
Rang: Ivrig bruker

God artikkel om hvordan Norge bryter FNs barnekonvensjon, ikke fordi politikere ikke er klar over hva barnekonvensjonen sier, men fordi de tror de kan tolke konvensjonens ordlyd etter eget befinnende. Forfatteren er også kritisk til norske Amnesty:

Framlegget som bryt både norsk lov og barnekonvensjonen

Quote:
Som aktiv medlem i Amnesty International i over tjue år har det forundra meg at det har vore så stilt, også frå Amnestys side, om det brotet med barnekonvensjonen som eit slikt vedtak er.

Quote:
Rett til å kjenna foreldra
I barnekonvensjonens § 7–1 heiter det: «Barnet skal registreres umiddelbart etter fødselen og skal fra fødselen ha rett til et navn, rett til å erverve et statsborgerskap, og, så langt det er mulig, rett til å kjenne sine foreldre og få omsorg fra dem.» I Ot.prp. nr. 33, framlagd av Barne- og likestillingsdepartementet og godkjend i statsråd i mars 2008, har dei teke ganske lett på denne paragrafen, men på side 11 innrømmer dei i det minste at det her er snakk om biologiske foreldre, og dei innrømmer at det her er rom for tolking:........

Quote:
Tåkelegging
Ein må vel kunna seia at dette ikkje akkurat er klår tale. På den eine sida anerkjenner ein retten som barnet, altså barnet og ikkje den myndige attenåringen, har til å kjenna dei biologiske foreldra sine og få omsorg frå dei. På den andre sida «skilles det ikke etter foreldrenes kjønn». Kva skal det tyda? Biologiske foreldre inkluderer alltid begge kjønn. Kva er det ein her vil tåkeleggja? At kvar unge faktisk har ei biologisk mor og ein biologisk far? Eit vidt familieomgrep kan aldri inkludera meir enn eitt sett biologiske foreldre. Alle barn som kjem under norsk lovgjeving, skal gjennom barnekonvensjonen vera sikra retten til, så langt det er mogleg, å kjenna desse, sine eigne, biologiske foreldre og få omsorg frå dei.

Det å hindra barn frå å kjenna det biologiske opphavet sitt vil såleis vera brot på norsk lov, og brot på barnekonvensjonen til SN, som elles er ratifisert av 192 land...

Også av interesse:

Frankrike avviste kjønnsnøytral ekteskapslov

Profile  

Post subject: Re: Troende.
PostPosted: Mon Jul 28, 2008 2:23 pm 
Superposter

athene wrote:
Vigdis Bunkholdt var pensum på Sosialhøgskolene allerede i 1985. Still going strong. Kvasipsykologi. Slike folk elsker å se sitt navn på trykk i artikler, bakpå bøker, holde foredrag, veilede nye mastergrader osv. Skulle gjerne sett noen MMPI tester av henne. Det er ille at såkalte fosterforeldre fores med slike "fag"artikler, der hun også til slutt gjør seg selv uangripelig med å si "dette er hva jeg .... tror".

Så; hvis noen skulle kritisere henne for å synse, svarer hun enkelt "men det sa jeg da også", - det er hva jeg mener, basert på mine .... og .... tro.

Vigdis Bunkholdt er en farlig kvakksalverske, som burde sone bak murene for sin helsefarlige og skadelige virksomhet. Hun og skrulla Kari Killer, kjent for sin perverse "barnevernsvirksomhet" er ansvarlige for at tusener av norske barn har blitt mishandlet og deportert av moderne slavehandlere (les: "fosterforeldre").

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Aug 01, 2008 10:20 am 
Superposter

Til Bunkholdt og Killen kunne man føye en del til, naturligvis. Men særlig tenker jeg på Elisabeth Backe-Hansen, som styrer adskillig på Nova - i gal retning. Hun holdt også en lang takketale til Killen da sistnevnte fylte - jeg tror det var 70 - år. Takketalen lå på nett en stund, men forsvant visst etter hvert.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2