It is currently Thu Jun 19, 2025 7:25 pm

Post new topic Reply to topic  [ 251 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 10:59 pm 
Rang: Storbruker

Stå på, Raven! Ære være deg som har det som skal til for å stå oppreist gjennom dette.......... Jeg beundrer deg virkelig :D
Jeg håper du vinner og krysser alle fingre for deg og barna!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 18, 2007 12:14 am 

Tusen takk, Bestemamma. :)

Det er alltid godt å vite at man har støtte. ^^

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 18, 2007 11:46 am 

Det er bra at de vil støtte deg med uttalelser basert på "observasjoner". Håper det hjelper og at advokaten din skjønner viktigheten av å utnytte det.

-da hvis prosessdukumentmassen fra bv er over 10-15 sider er det mest sannsynlig ingen av dem som skal ta stilling til omsorgsspørsmålet som i det hele tatt gidder å lese de og enda mindre klarer å få meg seg annet enn det bildet bv ønsker å fremstille av din "tvilsomme omsorgsevne", som jo er på tiltalebenken slik de ser det.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 18, 2007 12:08 pm 

Og da har far til eldstejenta lagt ned påstand... Om at barnevernet skal overta omsorgen, og sende henne i fosterhjem... :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 18, 2007 12:20 pm 

Det kan dere frykte for kan bli utslagsgivende, da har de et ønske som sammenfaller med deres syn og fra en i familien som "kjenner" deg og omsorgssituasjonen "godt"- det er tilogmed mulig bv "later" til å senere ville overføre omsorg til han bare han støtter dem nå.

Det kommer neppe til å skje kan du hilse han og i samme anlening kan du jo hilse og spørre om han aktivt ønsker å gå inn for å ødelegge sitt eget barn.

Jeg må jo spørre: er han helt åndsfrisk eller er det bare at han ikke engang prøver å orientere seg innom barnevernsproblematikken og metodene de bruker.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 18, 2007 3:16 pm 
Rang: Ivrig bruker

At han er gift 3 ganger sier en del om hans stabilitet... om jeg ikke husker feil, så var dette tilfelle?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 18, 2007 4:38 pm 

Om det er tilfelle vil de neppe ha noen problemer med å ta ungene fra han senere- argumentet gir seg jo selv i denne sammenheng selv om de i første omgang støtter seg til hans "ønsker".

Eneste problemet da vil være selvmotsigelsen som oppstår om de støtter/utvider sin argumentasjon mot moras "omsorgsevne" ved hjelp av han nå.
Men det kommer lite sansynlig til å bli anført noe sted av noen.

Desverre er det mor og barn som må leve med konsekvensen om det skjer slik.

Den siste idioten er sansynligvis ennå ikke født, bruk kondom :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 18, 2007 8:05 pm 

Nei, han har aldri vært gift. Tror du blander meg med en annen. :)

Han kjenner derimot ikke jenta. Han har sett henne 4 eller 5 ganger siden hun var et par mnd gammel. Siste gang var 5 år siden, og hun blir 9 i januar. Så lurer på hva som går av ham.

Og å få ham til å begripe hva han har begitt seg ut på nå...

Han har nedlagt påstand om samvær. Det er vel det som driver ham. At barnevernet skal være mer samarbeidsvillige enn meg... Han kommer til å få seg en overraskelse...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 18, 2007 8:29 pm 
Superposter

Kanskje barnevernet lokker ham med penger? At han kan bli godt lønnet fosterfar for sitt eget barn. Utviklingen går i retning av at egen familie kan brukes, men i så fall 1) med barnevernet gående som grå katter som bestemmer alt mulig tull, og 2) bare når denne fosterpersonen – enten det er den andre forelderen eller andre slektninger – stiller seg fiendtlig til den forelderen som barnet tas fra og holder barnet helt borte fra henne/ham.

Det er sannsynligvis allikevel, i nesten alle tilfeller, bedre for barnet å bo hos en slik forelder enn å bo hos fremmede. Men det er klart det er en belastning for barnet at den det bor hos, gjør seg til fiende med den forelderen barnet tas fra. Det blir på samme måte som når ubeslektede fosterforeldre nesten alltid gjør seg til biologiske foreldres fiender, de instrueres jo av barnevernet til det. Når denne personen barnet bor hos, er en forelder, er det nok en stor sorg for barnet at dets egen forelder kan få seg til å behandle den andre slik og behandle sitt eget barn slik.

Jeg tror også det kan være svært viktig hvorfor faren ikke har sett sin datter. Er det han som ikke har giddet, eller er det du som har hindret ham? I sistnevnte tilfelle er det vel ikke så klokt av deg?

Du vet at vi på dette forumet ikke vil ta stilling mellom foreldre i barnefordelings-konflikter. Men vi synes uansett at det er klanderverdig av en forelder å involvere barnevernet, når barnevernet er som det er. For ikke å snakke om når forelderen er så oppsatt på å skade barnets forhold til den andre forelderen at han/hun involverer barnevernet for å få barnet sendt til fremmede.

PS: Jeg mener ikke med dette å sette i gang en debatt eller en redegjørelse for ditt forhold til barnets far. Barnefordelingskonflikter og forhold mellom foreldre er ikke tema på dette forumet, så jeg burde kanskje ikke sagt noe særlig om det i det hele tatt. Men at barnevernet kommer til å forvandle flere og flere barnefordelings-saker til barneverns-saker, er sikkert. Det gir barnevernet en perfekt mulighet til å bli populære hos den ene part, uansett hvilken side de velger.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 18, 2007 8:43 pm 

At han er fiendtlig innstilt, er åpenbart. Det har han vært siden jeg tok ungen og stakk.

Han ringte til og med barnevernet for noen år tilbake (under omsorgstvist, så klart), og påsto at jeg gikk på stoff. Så jeg ba om urinprøvetaking. MIN idè, IKKE barnevernets. Og jeg klarte meg selvsagt gjennom det med glans.

Dette ser ut til å bli mer livlig enn jeg så for meg.

Edit: Vil ikke gjøre dette til en debatt om foreldreansvar. Så jeg vil prøve å ikke utdype noe som helst, eller fordele skyld, men gi den informasjonen jeg tror er relevant i forhold til saken. Og da fortrinnsvis kun ved å svare når jeg blir spurt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 18, 2007 9:20 pm 

Om dere ikke har en samværsordning idag burde det jo være mulig og svært taktisk å komme frem til sådan med barnet i fokus, kanhende barnet som tross alt er 9 år har egne ønsker og synspunkter på dette.

Disse bør respekteres av ALLE parter.

Iallefall vil bv bruke denne "konfliktsituasjonen" mot dere

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 18, 2007 10:20 pm 

Vi prøvde ut en samværsordning, men han klarte ikke å følge opp. Å sette igang med samvær nå, vil være en lang prosess. Hun kjenner ham ikke overhodet, og hun har kalt samboeren min "pappa" i 4-5 år. Vi har bodd sammen i 6 år.

På grunn av dette, vil jeg ha en langsom opptrappingsavtale, inntil hun kjenner ham godt nok til at ordinære samvær kan iverksettes. Dette har han til dags dato ikke hatt helt sansen for, siden han helst vil ta jenta med seg avgårde fra dag 1.

Mulig den holdningen også gjør at han er så ukritisk til å sende henne i fosterhjem. Men samtidig er det litt skremmende, at han ikke er interessert i å prøve å få omsorgen selv. Jeg hadde ikke blitt mer fornøyd men en sånn påstand, men da hadde jeg iallefall hatt mer troen på at han oppriktig bryr seg om henne, og ikke bare har lyst å "blande seg". Sånn som det er nå... Føler jeg meg veldig mistroisk.

Hele greia virker oppkonstruert, spør dere meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 23, 2007 9:48 pm 

Vel... Da er det bare en dag igjen i nemnda.

Sverre våger seg på å være optimistisk, så han sier at vi kanskje kan håpe litt. Syns han er litt overmodig, jeg. :roll: lol

Ellers er det ikke lett å si. Vi drar fram alle de negative sidene barna har vist, påpeker at de aldeles ikke er sånn hjemme, og at det må da være fullstendig åpenbart at barna forandrer oppførsel blant fremmede, og SÆRLIG i en sånn situasjon.

De svartmalte faktisk eldsta så mye, at faren hennes nesten virker redd for å starte opp med samvær. Og det sier ikke lite. Menmen... Det er iallefall ikke en konflikt de ikke kan bruke mot oss, da vi har fått pratet sammen, og begge parter er innstilt på å få til et samarbeid. Og de vurderer å endre påstand.

At barnevernet er usikre, komm også tydelig fram, i det at de endret påstand om samværet.

Nå nedla de påstand om samvær med overnatting en natt hver 4. uke, i tillegg til ordinært samvær, 3 timer, hver 4. uke, slik at vi fortsatt får samvær annenhver uke. Og det er jo verdt å spekulere på hvorfor de gjør det sånn. Men det synes ganske klart at de prøver å senke nemndas terskel for medhold til bv ytterligere. Og vi har vårt eget motangrep til den. Så får vi se, da.

I morgen skal psykiatrisk sykepleier vitne. Og så er det prosedyrene. Måtte le i dag, da kommunen uttalte at deres prosedyre nok kom til å ta omtrent 3 kvarter. Og Sverre uttalte at "Ja, min tar nok dobbelt så lang tid". Da gikk lufta ut av dem. :D *godte seg*

Profile  

Post subject: lykke til
PostPosted: Wed Oct 24, 2007 5:33 am 
Rang: Ivrig bruker

ønsker deg lykke til i dag kjære raven,skal be for deg og barna,varme klemmer og tanker til dere i dag,klem

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 24, 2007 6:22 pm 

Tusen takk, Alexandra.

Endelig ferdige, nå er det bare å vente. Jeg er lei av hele nemnda, og vil bare vite deres konklusjon, sånn at jeg vet om det blir tingretten neste...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 251 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Next