Bestemamma wrote:
Det er du som eier dette forumet, Arild. Det ville muligens vært litt underlig om de skulle kritisere deg. Dessuten er din formuleringsevne langt over den jevne Nordmanns, og innbyr således ikke til noen kritikk............
Takk.
Jeg diskuterte med Nina på VGD og Skånland på annet forum lenge før jeg startet dette. Siden det er ytringsfrihet her, innenfor TEMA, så kan Skånland og Nina kritisere meg som de måtte ønske. Tror ikke man kjenner Skånland, om man tror hun ikke vil si fra, bare fordi jeg er forumeier.
Bestemamma wrote:
I det M.Skånland la inn her er det ikke nevnt ett ord om Grunnlovens § 102.
Det den saken derimot dreier seg om er at saksøker føler seg trakassert av "BV" og klager på det grunnlag........
Vi må altså først ha en sak som er kjørt eksplisitt på "BV" § 4-3 opp mot Grunnlovens § 102 før vi med rettspraksis og loven i hånd kan hevde at vi ikke er forpliktet til å motta hjemmebesøk av "Barnevernet" i det minste èn gang.
Som allerede sagt: Barnefjernsarbeiderne har ofte dårlig kjennskap til lover, og man bruker det man har for å unngå kontakt - inkludert menneskerettigheter, Grunnlovens §102 og FNs klager på Norge.
Bestemamma wrote:
Jeg har ikke til hensikt å krangle med noen hverken på dette forumet eller andre steder. Diplomati er noe jeg er vandt med å bruke overfor alle mennesker, ikke bare de jeg ser. Når jeg så blir møtt med at dere er trøtte av at det stadig kommer nye mennesker til dette forumet og forteller om hvordan de oppfatter sin virkelighet er det nesten så at jeg lurer på hvem som oppfatter hvems virkelighet. Er dere flue på veggen hjemme hos alle oss nye?
I de nye trendene som postmodernismen, som delvis er grunnlag for at demokratiet, rettstaten og vitenskapen svekkes, så er det nok "in" med idéer som min og din virklighet. For oss som vil ha frem klare fakta, så er ikke dette holdbart.
Men jeg nekter å tro at du ikke kan forstå at det sliter å stange hodet i veggen overfor fastlåste myter, i 15-20 år. Ikke minst mht de evindelige gjentakelsene.
Bestemamma wrote:
Om vi skal ta "Barnevernet" MÅ det være på et juridisk grunnlag, ikke som følge av anarki eller masseflukt.
Om jeg vinner over barnevernet fordi 50 tusen mennesker oppfører seg truende overfor mennesketyver, eller fordi politikere kaster barnefjernere ut av deres stillinger, eller fordi man får rettsavgjørelser som pluttselig respekteres, er ikke så viktig. Og jeg er ikke anarkist, men libertarianist og tror på retten til seg og sitt.
Bestemamma wrote:
Opplysning om galskapen er det som skal til, men en får ikke folk til å jobbe for saken uten at en tar vell imot dem og hjelper dem til å bli selvhjulpne.............
Kampen mot barnevernet har aktivert ca 3000 mennesker på internett. Og det vokser kraftig. Mest sentralt i dette står Mona Lygre, Nina Hauge, MH Skånland og jeg. Og vi hjelper folk med å bli selvhjulpne. Selv om noen blir støtt nå og då, når vi prøver å hindre at misinformasjon får slippe til eller får støtte på sentrale fora, eller blandt de vi prøver å hjelpe med informasjon.
Vi driver med opinionsdanning. I den sammenhangen er det nødvendig å vise at det kan være livsfarlig å slippe det såkalte barnevernet inn på livet. Sky det som pesten. I prinsipp alle som har fått ødelagt sitt liv pga barnevernet, har sluppet barnevernet nært inn på seg. Derfor MÅ vi advare på det sterkeste mot dette.