It is currently Thu Jun 19, 2025 2:35 pm

Post new topic Reply to topic  [ 121 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 8:57 am 
Rang: Ivrig bruker

Bestemamma wrote:
Med fare for å bli decapitert: Dette er ikke stedet for interne krangler!
Gjør opp dere imellom på PM er dere snille. :)
signerer den, :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 10:09 am 
Superposter

Dette er ikke et alminnelig chatte-sted (korriger meg om jeg tar feil, Arild), og man kan ikke la stå uimotmotsagt når noen fremmer en holdning som ingen her på forumet kan anbefale, nemlig at det er trygt å slippe inn barnevernet for man synes selv av man ikke har "noe å skjule".

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 10:16 am 

Nina wrote:
Dette er ikke et alminnelig chatte-sted (korriger meg om jeg tar feil, Arild), og man kan ikke la stå uimotmotsagt når noen fremmer en holdning som ingen her på forumet kan anbefale, nemlig at det er trygt å slippe inn barnevernet for man synes selv av man ikke har "noe å skjule".
det er sant,barnevernet er og kan ikke stoles på,de er de farligste rovdyr en kan komme ut for,ikke noe som heter at du ikke har noe og skjule i denne sammenheng,de utfører de mest grufulle overgrep på foreldre og barn, det er det, vi her, vil at hele verden skal bli klar over :!: :!:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 11:01 am 
Rang: Storbruker

Nina wrote:

Uansett om man er enig eller uenig med de som snakker her tar det seg dårlig ut når voksne mennesker flyr i strupen på hverandre.

Det er taktisk sett lite lurt å krangle innad og med dem en gjerne vil hjelpe....
Forumet er åpent for alle og "BV" vil godte seg når de ser splid hos oss.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 11:11 am 

Bestemamma wrote:
Nina wrote:

Uansett om man er enig eller uenig med de som snakker her tar det seg dårlig ut når voksne mennesker flyr i strupen på hverandre.

Det er taktisk sett lite lurt å krangle innad og med dem en gjerne vil hjelpe....
Forumet er åpent for alle og "BV" vil godte seg når de ser splid hos oss.
signerer den også jeg :D :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 11:45 am 

Tillater meg å be Nina om å lese innlegget mitt. Godt. (Noe som uansett er en helt klar fordel, før man svarer på noe som helst...)

Hvor/når har jeg skrevet (enn si sagt) at det er "trygt å slippe inn barnevernet" (som hun hevder i klartekst)?!?

Svaret er: Aldri. ALDRI. Ikke legg ord i munnen på meg, er du snill. Heller ikke ord jeg ikke engang tenker på å si, ord jeg ALDRI ville ha sagt, ord som ikke er sanne. Det er løgn. Og det er løgn å hevde at jeg har kommet med noe slikt!! Og løgner forsvarer jeg meg mot. Enten det nå er rettet mot andre, eller mot meg selv. Fra det holdet de enn måtte komme fra. Attpåtil tillater du deg å påstå at jeg "fremmer en holdning" (se over).

(Og jeg beklager ikke at jeg ikke tolererer denslags utsagn.)

Det er jo nesten så man skulle tro at noen virkelig har noe å skjule... :roll:
(I bl.a. psykologien så lærte jeg at det alltid er grunner til at mennesker "får piggene ut". Jeg har redegjort for mine egne, personlige årsaker: Jeg blir hissig når folk beskylder meg (eller andre) for ting de verken har gjort eller sagt.)

Last edited by Kris on Thu Sep 27, 2007 12:11 pm, edited 2 times in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 12:06 pm 

Bestemamma wrote:
Med fare for å bli decapitert: Dette er ikke stedet for interne krangler!
Gjør opp dere imellom på PM er dere snille. :)

Det er når saker og ting utarter seg, at det kan bli krangel. Og jeg gidder ikke å krangle med noen. Men når folk legger ordene i munnen på andre, hevder ditt og datt og at jeg har sagt det og det (uten at jeg har gjort det) og at "du kaster bort tiden vår!" og man er her av helt andre grunner enn å få løgner og beskyldninger slengt mot seg, så... Er det mest demokratisk å ordne opp her og nå. Åpent. Og jeg må si at det jeg ventet minst av alt HER, er de reneste "BVT-metodene". Ellers takk, men slike fremgangsmåter har jeg fått MER ENN NOK AV!!

Lang fartstid her eller ikke, Nina... Har du vært her en stund, så bør du (kanskje mer enn nykomlinger) vite at det er enkelte ting man bare ikke sier, måter man bare ikke oppfører seg på. Som et voksent menneske.

Og dere? Folk her er oppegående, kan lese, trekke sine konklusjoner. Du trenger ikke være så ille nedlatende, heller. Ikke mot verken andre eller meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 12:11 pm 
Site Admin

Kris wrote:
Kanskje jeg er litt "rar", men... Jeg har ikke noe å skjule i det hele tatt, så jeg åpner døra :lol:

(Misforstå meg rett nå da er dere snille ;) )

Hvordan man skal forstå dette utsagnet, er umulig å vite. Setning nummer to kan virke til å motsi setning nummer en. På hvilken måte, er umulig å vite.

Å uttrykke seg klart, skriftlig, er en treningsak. Ofte blir man misforstått.

Dette kan oppfattes som om man kan slippe inn barnevernet, om man mener man ikke gjør noe galt. Siden det kan oppfattes slik, så finner meddebattanter det naturlig å protestere.

Problemet med det såkalte barnevernet, i slike situasjoner, er at de drar alle mulige forskrudde konklusjoner. Om barnet tilfeldigvis ser lite på moren under besøket, så har barnefjernerne "bevis" for manglende tilknytning. Leker barnet med ord og lyder, kan de konkludere med mangelfull språklig stimulans. Tar barnet kontakt med barnefjernsfjolsene, kan de tolke det som at barnet ikke får dekket sine følelsesmessige behov. At foreldre gir uttrykk for at de ikke setter pris på innblanding i hjemmet, kan oppfattes som overdrevent sårbart. Etc etc.

I fy-nemnden kan de si: -Vi har selv sett hvordan det er.

Siden de såkalte barnevernerne ikke er saklige, objektive eller faktaorienterte, så kan de få mye merkelig utav besøk i hjemmet.

Folk i mengder kommer sjokket ut av fylkesnemnden og sier: -De lyver jo!

Hjemmebesøk gir mulighet for flere overdrivelser, forvrengninger og løgner.

Det såkalte barnevernet bryr seg veldig lite om sannhet og lover, men finner det viktigere å få viljen sin. I deres forestillingsverden er sannhet og lover hinder for at de skal få redde barn. Dermed behandler de sannhet og lover på en tilfeldig og respektløs måte.

Dette er det viktig at leserne forstår, slik at de holde det såkalte barnevernet mest mulig fra seg og barna.

Ingen kontakt gir det såkalte barnevernet lite å fare med. Så derfor er DET normalt tryggest.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Last edited by Arild Holta on Fri Sep 28, 2007 4:17 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 12:19 pm 
Superposter

Det har vært fremmet holdninger her som, hvis de blir fulgt, kan være til skade for mennesker som dessverre har fått kontakt med barnevernet. Eksempel:

Kris (Tir Sep 25, 2007 9:44 pm) wrote:
Kanskje jeg er litt "rar", men... Jeg har ikke noe å skjule i det hele tatt, så jeg åpner døra :lol:

og
Bestemamma (Man Sep 24, 2007 4:43 pm) wrote:
Ta det med ro Aleksandra 1Q=)

Vask og rydd. Inviter dem hjem til deg når det passer deg, ikke vent på at de sender deg brev med dato for når de kommer.
Lyv om alt om du må. Skryt og fortell hvor bra dere har det. Kom ikke med en eneste klage og la barna gjøre nesten som de vil. Dermed har de ingenting å utsette på dere. Smil og smisk alt dere kan... det vinner dere på.

Ps. De har lov til å komme på hjemmebesøk èn gang. Der går i allefall min grense.

Det er ikke utenkelig at jeg har misforstått intensjonen bak innleggene, så jeg har forholdt meg til det som står skrevet. Jeg er ikke ute etter å tråkke på noen, men måtte likevel "slå ned på" praksis som blir anbefalt og vanlig naiv fremgangsmåte. Dette er tema som ikke egner seg for pm'er, all den tid det står åpent i forumet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 12:51 pm 

Nina wrote:
Det har vært fremmet holdninger her som, hvis de blir fulgt, kan være til skade for mennesker som dessverre har fått kontakt med barnevernet. Eksempel:

Kris (Tir Sep 25, 2007 9:44 pm) wrote:

og
Bestemamma (Man Sep 24, 2007 4:43 pm) wrote:
Ta det med ro Aleksandra 1Q=)

Vask og rydd. Inviter dem hjem til deg når det passer deg, ikke vent på at de sender deg brev med dato for når de kommer.
Lyv om alt om du må. Skryt og fortell hvor bra dere har det. Kom ikke med en eneste klage og la barna gjøre nesten som de vil. Dermed har de ingenting å utsette på dere. Smil og smisk alt dere kan... det vinner dere på.

Ps. De har lov til å komme på hjemmebesøk èn gang. Der går i allefall min grense.

Det er ikke utenkelig at jeg har misforstått intensjonen bak innleggene, så jeg har forholdt meg til det som står skrevet. Jeg er ikke ute etter å tråkke på noen, men måtte likevel "slå ned på" praksis som blir anbefalt og vanlig naiv fremgangsmåte. Dette er tema som ikke egner seg for pm'er, all den tid det står åpent i forumet.

Barnevernet har lovhjemmel til å komme på hjemmebesøk. Dermed kan vi ikke nekte uten at det er fare for at de sender et akuttvedtak om overtagelse av barna.
Men jeg presiserer nok en gang at ett besøk er nok. Et besøk der en MÅ ha med vitner, dvs. advokat, familie, venner. En MÅ også ta opptak av alt som foregår. Med dagens teknologi er det en smal sak...

Om du, Nina, har informasjon som kan dokumentere for alle HER OG NÅ og uten den ringeste tvil at barnevernet IKKE har en lovhjemlet rett til dette MÅ du vise til den, straks!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 1:16 pm 
Superposter

Bestemamma wrote:
Barnevernet har lovhjemmel til å komme på hjemmebesøk. Dermed kan vi ikke nekte uten at det er fare for at de sender et akuttvedtak om overtagelse av barna.
Men jeg presiserer nok en gang at ett besøk er nok. Et besøk der en MÅ ha med vitner, dvs. advokat, familie, venner. En MÅ også ta opptak av alt som foregår. Med dagens teknologi er det en smal sak...

Om du, Nina, har informasjon som kan dokumentere for alle HER OG NÅ og uten den ringeste tvil at barnevernet IKKE har en lovhjemlet rett til dette MÅ du vise til den, straks!

Hva hver og en av dere/oss SKAL gjøre har jeg ingen rett til å avgjøre. Jeg skal heller ikke bære konsekvensen av andres disponeringer. Hva som kan oppmuntres til, derimot, er en annen sak... Her gjelder det å holde barnevernet unna; nekte besøk, nekte å samtykke til å innhente opplysninger, flytte utenlands mm.

Jeg har kommentert dette tidligere: Når det gjelder barnevernets "Rett og plikt for barneverntjenesten til å foreta undersøkelser", og av dette følger vår "plikt" til å la dem det, så står det i barnevernloven § 4-3: "Dersom det er rimelig grunn til å anta at det foreligger forhold som kan gi grunnlag for tiltak etter dette kapitlet, skal barneverntjenesten snarest undersøke forholdet. (...) Foreldrene eller den barnet bor hos, kan ikke motsette seg at en undersøkelse som nevnt i første ledd blir gjennomført ved besøk i hjemmet." Kilde.
Barnevernets "rett og plikt" avhenger altså av forhold ved hjemmet (og "rimelig grunn til å anta..."). Har man ikke slike forhold, så har man heller ikke plikt til å åpne dørene sine for dem. Og uansett kan vi ikke her på forumet anbefale folk å samarbeide med barnevernet, men må tvert imot advare mot enhver kontakt med etaten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 2:12 pm 

La oss anta at du får et brev fra "BV" der det står at de har besluttet at det er rimelig grunn til å anta at det foreligger forhold som kan gi grunnlag til å iverksette tiltak etter § 4-3. Da kan du ikke bare si til barnevernet at det IKKE foreligger slike forhold.
De har plikt til å undersøke om det virkelig foreligger slike forhold (F. eks ut ifra en bekymringsmelding eller lignende).
Om vi hindrer dem i å gjøre en slik undersøkelse vil saken ikke bli henlagt, men vil eskalere og politiet vil bli koblet inn om bekymringsmeldingen er seriøs nok.

Jeg ville ikke risikere å få politiet på døra for å hente mine barn fordi jeg ikke lot "BV" komme på hjemmebesøk.....

Last edited by Bestemamma on Thu Sep 27, 2007 2:42 pm, edited 2 times in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 2:14 pm 
Site Admin

Barnevernsloven er mildt sagt på tynn is, da det står følgende i Grunnloven § 2:

Hus-Inkvisitioner maa ikke finde Sted, uden i kriminelle Tilfælde.

Norsk lov er altså i strid med seg selv. Grunnloven gjelder mer enn de andre lovene. I praksis så forsøker barnefjernere og politi å ignorere Grunnloven.

Det er altså lovløse tilstander i det såkalte barnevernet og i politiet. Altså "den sterkestes rett" - politiet er flest og har mest våpen, så de gjør som de vil.

Dette er et dramatisk forfall av rettsstaten. Men all den tid det står som det står i Grunnloven, så kan vi i det minste forsøke å protestere. Ofte kan ikke barnefjernerne loven. Da kan de bli usikre og være forsiktige når de møter grunnloven.

Jeg har forøvrig mistet oversikten over antall ganger politi i mengder, sammen med det såkalte barnevernet, trengte seg inn i vårt hjem.

Men de er altså kjeltringer og lovbrytere. Det være seg fagleder Anne Lise Bangsund, sosialleder, etterforskningsleder Snorre Bogfjellmo og de mange nyttige idioter som var på "besøk" hos oss.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 2:16 pm 

Jeg ser dette, men vi må først prøve barnevernsloven opp imot grunnloven og få støtte for det i rettspraksis før vi kan verge oss med grunnloven. Er det noen som har prøvd det?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 2:28 pm 

Nina wrote:

Beklager, Nina. Men du har ikke forholdt deg til det som står skrevet, all den tid du blant annet har påstått at jeg har gitt uttrykk for at det er trygt å slippe BVT inn i ens hjem.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 121 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Next