Kris wrote:
Kanskje jeg er litt "rar", men... Jeg har ikke noe å skjule i det hele tatt, så jeg åpner døra
(Misforstå meg rett nå da er dere snille

)
Hvordan man skal forstå dette utsagnet, er umulig å vite. Setning nummer to kan virke til å motsi setning nummer en. På hvilken måte, er umulig å vite.
Å uttrykke seg klart, skriftlig, er en treningsak. Ofte blir man misforstått.
Dette
kan oppfattes som om man kan slippe inn barnevernet, om man mener man ikke gjør noe galt. Siden det
kan oppfattes slik, så finner meddebattanter det naturlig å protestere.
Problemet med det såkalte barnevernet, i slike situasjoner, er at de drar alle mulige forskrudde konklusjoner. Om barnet tilfeldigvis ser lite på moren under besøket, så har barnefjernerne "bevis" for manglende tilknytning. Leker barnet med ord og lyder, kan de konkludere med mangelfull språklig stimulans. Tar barnet kontakt med barnefjernsfjolsene, kan de tolke det som at barnet ikke får dekket sine følelsesmessige behov. At foreldre gir uttrykk for at de ikke setter pris på innblanding i hjemmet, kan oppfattes som overdrevent sårbart. Etc etc.
I fy-nemnden kan de si: -Vi har selv sett hvordan det er.
Siden de såkalte barnevernerne ikke er saklige, objektive eller faktaorienterte, så kan de få mye merkelig utav besøk i hjemmet.
Folk i mengder kommer sjokket ut av fylkesnemnden og sier: -De lyver jo!
Hjemmebesøk gir mulighet for flere overdrivelser, forvrengninger og løgner.
Det såkalte barnevernet bryr seg veldig lite om sannhet og lover, men finner det viktigere å få viljen sin. I deres forestillingsverden er sannhet og lover
hinder for at de skal få redde barn. Dermed behandler de sannhet og lover på en tilfeldig og respektløs måte.
Dette er det viktig at leserne forstår, slik at de holde det såkalte barnevernet mest mulig fra seg og barna.
Ingen kontakt gir det såkalte barnevernet lite å fare med. Så derfor er DET normalt tryggest.