MH Skånland wrote:
Skal barnet klare det, må det være forberedt på å flykte igjen og igjen og ikke gi seg, og heller ikke høre på barnevernets trusler eller føye seg. Det fordrer vel at barnet orker og klarer å tenke langsiktig
I tillegg vil dette ofte føre med seg en del andre ting etterhvert dessverre.
Barn og unge som til stadighet prøver å rømme for å komme seg hjem havner som regel opp i trøbbel og ofte rusmisbruk o.l. Det er det så alt for mange eksempler på. Og da kommer det såkallte bv på banen igjen med at " det var ikke annet å vente med så ille foreldre"
MH Skånland wrote:
Det ville være galt å unnlate å si fra, synes jeg, når man som jeg har sett myndighetenes aksjoner mot barnevernsofre over en årrekke, og også har sett mennesker knekke uansett hva de har gjort for å kjempe. Jeg har sett konkrete mennesker fengslet og/eller drevet til økonomisk ruin i konkrete barnevernssaker. Jeg har sett på relativt nært hold noen dusin fortvilete mennesker kjempe i retten, slite seg ut med å påvise barnevernets løgn og skadeverk, og komme ingen vei, selv når de gjør og sier lutter fornuftige ting som er fullt lovlige. Å gi seg ut på ulovlige handlinger er enda mere slitsomt og farefullt.
Dessverre har Marianne rett igjen. Og hvordan skal du klare å kjempe videre etter økonomisk ruin fra et fengsel? Noe å tenke over....
Rinna wrote:
Selvsagt bør man ikke gi seg. Men tenk taktisk, og ikke vær urealistisk. Bruk loven og offentlighten mot barnevernet for alt de er verdt, men man bør også samtidig gardere seg mot overgrep fra myndightene.
Dette er det eneste som nytter og etterhvert har det blitt så mange som jobber med samme sak at det er nødt til å bli ei forandring etterhvert. Det sier seg vel selv at noe er riv ruskende galt i systemet når det såkallte bv mener at barna i hvert tredje hjem burde vært i deres varetekt. Ifølge deres opplysninger lever 100.000 barn med grov vold og 200.000 barn barn lever i konstant redsel for foreldrenes omfattende rusmisbruk. Til opplysning har vi ca 1 million barn under 15 år i Norge så de tall de opererer med utgjør ca 1/3 av disse kanskje enda fler.
Heldigvis er det nå et gruppesøksmål i gang og det er vel bare å anbefale for flest mulig som har vært utsatt for løgn og terror fra halvfabrikatene (les bv) å melde seg på.
Quote:
Anne Brit Raaen og r-b-v skrev:
Å gjøre det en mener er rett er alltid forbundet med en viss risiko. Vi vil ikke bli skutt eller bli påført alvorlig men, bare ubehaget med å bli etterforsket.
Vi vil bli satt i fengsel og ødelagt økonomisk.
Skal vi ta en slik risiko bør vel dette også gjøres i gruppe

Kunne vært et spennende eksperiment bare for å se hvordan de ville forklart "gruppefengsling i opprør mot bv"
Tenker det ville blitt noe slikt som " storaksjon mot terrorgruppe med planer om å sprenge det gode barnevern. Flere av disse personene har tilknytning til Al-Qaida"
Nei det er bedre å bruke taktikk som Rinna sa og bruke loven og offentligheten mot de. Dette vil nok ta noe lengre tid men resultatet vil bli desto mye bedre