It is currently Wed Jun 18, 2025 11:55 am

Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Sep 04, 2007 12:12 am 
Site Admin

Bestemamma wrote:
Jeg har da ikke bedt dem om å bringe ham til meg, har jeg vel?

Forventer du at rettsvesenet skal agere så logisk, så brenner du deg fort på fingrene. Når politiet og barnevernet har gjort sitt for å forvrenge og forkludre, så kan det være en ganske merkelig virklighetsoppfattelse retten skal ta stilling til.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 04, 2007 7:33 am 
Superposter

Bestemamma wrote:
Jeg kan ikke komme i fengsel om min sønn blir fraktet hjem til meg av noen andre, noen han ikke vet hva heter engang.......

Jo, det kan du, hvis du ikke omgående bringer ham tilbake til barnevernet. Les Skjulte 16-årig pike på flukt fra barnevernet, som nevnes ovenfor. Myndighetenes aksjoner med å stille folk for retten med påstand om fengselsstraff hvis de bistår flyktninger fra barnevernet (enten det er egne barn eller andres), ser for meg ut til også stadig å øke på. Hvis et barnevernsbarn forsvinner fra sitt fengsel, er foreldrenes hjem og andre steder som barnets egen familie har forbindelse med, de første stedene barnevernet får politiet til å lete.

Jeg skjønner deg godt, men du resonnerer om hvordan Norge burde være – ifølge lover, regler, fornuft og humanitet – mer enn om hvordan det er. Hvis du har noe å tape i ditt liv, så vil myndighetene sannsynligvis kaste seg over nettopp dette hvis du hjelper barnevernsbarn på flukt. Tror du ikke mange har tenkt "fluktnettverk" for lenge siden?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 04, 2007 8:22 am 
Superposter

Jeg glemte visst å nevne at også for barnet kan flukt få negative følger. Restriksjonene på barnets bevegelsesfrihet vil bli intensivert, det blir øket forbud mot å ha kontakt eller samvær med foreldrene, barnet kan bli truet med at hvis det gjør noe sånt igjen, vil det bli flyttet enda lenger bort og plassert på institusjon med låste dører.

Noen barn klarer å motstå sånt press, men for mange er det nok fryktelig. Skal barnet klare det, må det være forberedt på å flykte igjen og igjen og ikke gi seg, og heller ikke høre på barnevernets trusler eller føye seg. Det fordrer vel at barnet orker og klarer å tenke langsiktig, og noen få år i et barns liv er svært lang tid for barnet.

All ære til både barn og voksne som står oppreist i en sånn storm. Det fins noen av dem. Men jeg tror ikke det er lett.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 04, 2007 12:41 pm 
Rang: Storbruker

Så da er det bare å legge seg skinnflat og bare akseptere at myndighetene har lov til å overkjøre deg da, er det det du sier?

Jeg gir meg i alle fall ikke. Myndighetene skal få erkjenne at det begås overgrep fra "barnevernets" side om det så er det siste jeg gjør her i verden!

Profile  

Post subject: Å ikke gi seg.
PostPosted: Tue Sep 04, 2007 1:32 pm 

Selvsagt bør man ikke gi seg. Men tenk taktisk, og ikke vær urealistisk. Bruk loven og offentlighten mot barnevernet for alt de er verdt, men man bør også samtidig gardere seg mot overgrep fra myndightene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 04, 2007 1:50 pm 
Site Admin

Bestemamma wrote:
Så da er det bare å legge seg skinnflat og bare akseptere at myndighetene har lov til å overkjøre deg da, er det det du sier?

Verken Skånland eller vi andre legger oss flate. Vi kjemper knallhart.

http://rettsaken.r-b-v.net/forelegg_s1.jpg
http://rettsaken.r-b-v.net/forelegg_s2.jpg
http://rettsaken.r-b-v.net/forelegg_s3.jpg

Sendt Alstadhaug tingrett 23. aug
http://rettsaken.r-b-v.net/bevisoppgave.jpg

I løpet av få måneder skal min kone og jeg i retten kun fordi vi ytrer oss krast mot overgreperne i det såkalte barnevernet.

Bestemamma wrote:
Jeg gir meg i alle fall ikke. Myndighetene skal få erkjenne at det begås overgrep fra "barnevernets" side om det så er det siste jeg gjør her i verden!

Helt enig! Hadde jeg ikke hatt 10 barn, hvorav kun 3 er så voksne at de kan klare seg selv, så hadde jeg sikkert ment kampen kunne vert verd fengsel. Nå må jeg imidlertid ta hensyn til at bv kan forsøke knuse kona og familien mens jeg "sitter inne".

Så da unngår jeg fengsel.

Men det kampen mot barnefjernsmonsteret trenger, er folk som ikke gir seg, samme hva myndighetene finner på av amoralske handlinger og fanteri. Og vær du sikker - de fengsler folk som tar seg av sine barn, når de har sagt nei.

Likevel skal vi elske våre barn i praktisk handling, men tenke taktisk, og forholde oss til at motstanderen ofte ikke følger verken logikk eller etikk.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 04, 2007 2:36 pm 
Superposter

Det er ikke spørsmål om å mene at myndighetene har rett. I majoriteten av barnevernsspørsmål har ikke myndighetene rett, men de får det. De kjører videre uansett, og domstolene støtter dem selv når barnevernet begår klare lovbrudd. Det er altså spørsmål om hvorvidt man er klar over hva som kan bli resultatet av ens handlinger, og om man aksepterer det som da kommer.

Det ville være galt å unnlate å si fra, synes jeg, når man som jeg har sett myndighetenes aksjoner mot barnevernsofre over en årrekke, og også har sett mennesker knekke uansett hva de har gjort for å kjempe. Jeg har sett konkrete mennesker fengslet og/eller drevet til økonomisk ruin i konkrete barnevernssaker. Jeg har sett på relativt nært hold noen dusin fortvilete mennesker kjempe i retten, slite seg ut med å påvise barnevernets løgn og skadeverk, og komme ingen vei, selv når de gjør og sier lutter fornuftige ting som er fullt lovlige. Å gi seg ut på ulovlige handlinger er enda mere slitsomt og farefullt.

Jeg ville iallfall ikke ha samvittighet til, og heller ikke selv ha mot til, å si "Ja, ja, gå på med aksjoner som myndighetene har stemplet som klart ulovlige!" Hva skulle jeg da gjøre hvis det førte i fengsel og den fengslede sa: "Du oppmuntret meg jo til det."

Da får jeg heller bære at Bestemamma lar sin tolkning av det jeg skriver, og muligens sin vrede, gå ut over meg når jeg advarer. Sånt er jeg vant til. Det fins vel nesten ikke den idé, det forslag, den taktikk, den metode, som noen foreslår som jeg ikke har sett prøvet før. Stadig nye mennesker kommer med velkjente forslag. Det betyr ikke at man ikke skal prøve igjen på de måter som er mulige og fornuftige. Men dessverre: I dagens situasjon er det bare 2 ting jeg har tro på en viss effektivitet i:
1) Emigrere – flykte – men da må det gjøres FØR det er kommet så langt som til en fylkesnevndssak.
2) Offentliggjøring – men da må folk skrive om sakene sine under fullt navn. Man kan gjerne skrive klager til fylkesmannen og til politikere, men da må man legge ut kopi av klagen og av svaret på internett.

MHS

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 04, 2007 9:16 pm 
Superposter

Bestemor skrev:

Quote:

nei, du kan gjøre det du synes er rett, men du må være forberedet på å gå i fengsel for det. Er du ikke klar for en slik erfaring, bør du se etter alternative løsninger. Som å besøke barnet når du kan, skrive brev både til gutten og til myndighetene. Du må finne din egen vei gjennom dette, men tenk nøye på hva som skader gutten minst.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 04, 2007 10:16 pm 

Jeg har ikke sagt at det er jeg som skal bringe og hente. Jeg har folk som faktisk ikke kan tenke seg noe bedre enn å kjøre land og strand rundt, og å tilbringe tid i fengsel vil være som den rene ferie for disse.

Nei, jeg lar ikke min vrede gå utover noen, ei heller Skånland, skulle bare mangle. Istedenfor bruker jeg min tid på å finne ut hvordan maktpakket skal settes på plass.
I dag har jeg for eksempel hatt møte med andre mennesker som barnevernet prøver å tråkke ned i grusen, jeg har snakket med politikere som har kommet på døra og gjort sine hoser grønne og delt ut roser.....
Jeg har tatt telefoner rundt omkring og snakket med illsinte "barneverns"- ofre for å roe dem ned så de ikke skal forgripe seg på "vernere" og dermed miste barna......hint, hint **** du hvet hvem jeg mener :wink:

Jeg har stor tro på diplomatiet, men det skader ikke om diplomatiet får en del hjelp og påtrykk fra rette hold.......om dere er med :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 05, 2007 5:55 am 
Superposter

Det høres meget bra ut at du gir politikerne inn når de kommer med roser. Jeg håper du også sa at du ikke kommer til å stemme på dem, og at du forteller alle andre det samme.

Med hensyn til "kidnapping av barn" – det er slik myndighetene klassifiserer hjelp til barnet til å komme hjem – er det imidlertid fortsatt slik at myndighetene ikke bare vil ta dem som foretar transporten, men også foreldrene, og ødelegge dem så godt de kan med arrestasjoner og rettssaker og bøter. Og de vil ta deg også, selv i saker hvor du ikke er hverken transportør eller forelder, hvis de finner ut (og det gjør de nok) at du deltar i en slags organisering av slike opplegg.

For tiden er det populært for myndighetene å bekjempe kriminelle nettverk, og som sådant kommer de til å regne det. All myndighets-opposisjon som har med barn å gjøre regnes forøvrig som meget alvorlige forbrytelser.  

Hvis du for eksempel er i en situasjon hvor du av praktiske grunner ikke kan forlate landet sammen med dine barn/barnebarn, må du vel overveie om det blir lettere, eller snarere enda vanskeligere, for deg og familien hvis du risikerer å komme i fengsel. Er barna ikke tatt allerede, så blir de det nok ihvertfall da.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 05, 2007 7:14 am 

MH Skånland wrote:

Skal barnet klare det, må det være forberedt på å flykte igjen og igjen og ikke gi seg, og heller ikke høre på barnevernets trusler eller føye seg. Det fordrer vel at barnet orker og klarer å tenke langsiktig

I tillegg vil dette ofte føre med seg en del andre ting etterhvert dessverre.
Barn og unge som til stadighet prøver å rømme for å komme seg hjem havner som regel opp i trøbbel og ofte rusmisbruk o.l. Det er det så alt for mange eksempler på. Og da kommer det såkallte bv på banen igjen med at " det var ikke annet å vente med så ille foreldre"

MH Skånland wrote:
Det ville være galt å unnlate å si fra, synes jeg, når man som jeg har sett myndighetenes aksjoner mot barnevernsofre over en årrekke, og også har sett mennesker knekke uansett hva de har gjort for å kjempe. Jeg har sett konkrete mennesker fengslet og/eller drevet til økonomisk ruin i konkrete barnevernssaker. Jeg har sett på relativt nært hold noen dusin fortvilete mennesker kjempe i retten, slite seg ut med å påvise barnevernets løgn og skadeverk, og komme ingen vei, selv når de gjør og sier lutter fornuftige ting som er fullt lovlige. Å gi seg ut på ulovlige handlinger er enda mere slitsomt og farefullt.

Dessverre har Marianne rett igjen. Og hvordan skal du klare å kjempe videre etter økonomisk ruin fra et fengsel? Noe å tenke over....

Rinna wrote:

Selvsagt bør man ikke gi seg. Men tenk taktisk, og ikke vær urealistisk. Bruk loven og offentlighten mot barnevernet for alt de er verdt, men man bør også samtidig gardere seg mot overgrep fra myndightene.

Dette er det eneste som nytter og etterhvert har det blitt så mange som jobber med samme sak at det er nødt til å bli ei forandring etterhvert. Det sier seg vel selv at noe er riv ruskende galt i systemet når det såkallte bv mener at barna i hvert tredje hjem burde vært i deres varetekt. Ifølge deres opplysninger lever 100.000 barn med grov vold og 200.000 barn barn lever i konstant redsel for foreldrenes omfattende rusmisbruk. Til opplysning har vi ca 1 million barn under 15 år i Norge så de tall de opererer med utgjør ca 1/3 av disse kanskje enda fler.

Heldigvis er det nå et gruppesøksmål i gang og det er vel bare å anbefale for flest mulig som har vært utsatt for løgn og terror fra halvfabrikatene (les bv) å melde seg på.

Quote:
Anne Brit Raaen og r-b-v skrev:
Å gjøre det en mener er rett er alltid forbundet med en viss risiko. Vi vil ikke bli skutt eller bli påført alvorlig men, bare ubehaget med å bli etterforsket.
Vi vil bli satt i fengsel og ødelagt økonomisk.

Skal vi ta en slik risiko bør vel dette også gjøres i gruppe :twisted: :twisted: Kunne vært et spennende eksperiment bare for å se hvordan de ville forklart "gruppefengsling i opprør mot bv"
Tenker det ville blitt noe slikt som " storaksjon mot terrorgruppe med planer om å sprenge det gode barnevern. Flere av disse personene har tilknytning til Al-Qaida"

Nei det er bedre å bruke taktikk som Rinna sa og bruke loven og offentligheten mot de. Dette vil nok ta noe lengre tid men resultatet vil bli desto mye bedre :!:

Profile  

Post subject: For min del
PostPosted: Wed Sep 05, 2007 9:00 am 
Superposter

Oisann, dette er mitt innlegg nr. 1000:

For min del gjelder det å være taktisk. Eh, vel, så langt det lar seg gjøre da, i henhold til den elendige diagnosen jeg har fått trykt på meg...

Nina bruker et godt uttrykk: SOFISTIKERT.

Jeg regner med at pressefolk leser og saumfarer alt vi skriver. Om de skulle få snusen i at vi på noen som helst måte "tar loven i egne hender", så vil de ikke nøle med å begynne å nøste, og angi oss til politiet,

for så i neste øyeblikk å dikte storyer på oss og fremstille oss som kriminelle forbrytere og pedofile og det som verre er,

det har de gjort før.

Og det kommer de til å gjøre igjen.

Og foreløpig har jeg ikke anledning til å sitte i buret, for jeg har så mye arbeid på meg som må gjøres.

Derfor, det er ikke jeg og vi og mine folk som forgriper oss mot loven, men barnevernsfolket.

Tenk at her sitter jeg og otter på storyen min som jeg legger ut på nettet,

jeg legger ut og legger ut, og kopierer og kopierer og får aldri nok minnepinner, jeg skal kjøpe enda en til i dag, nummer ørten i rekken, for sikkerhets skyld, og parkere den på atter et nytt hemmelig sted, ikke hjemme hos meg selv, selvfølgelig,

og det er min aller største hemmelighet,

alt mulig annet skal PUBLISERES!

Mens egentlig så er det psykologene og bv-folket som bør begynne å brenne sine papirer,

men, slik situasjonen vår er i dag, regner jeg med at de vil få hjelp av sine gode venner her og der til å finne på en usakelig unnskyldning for å beslaglegge min maskinen og kaste meg på glattcelle.

Så jeg sier bare; la oss holde oss til loven, for da har de ikke noe på oss, og da vil bv-folket i fremtiden også bli nødt til å fortsette å bryte alt som heter lover og regler for god etikk i sitt iherdige forsøk på å kneble oss.

Forresten, så seiret faktisk Mahatma Gandhi over engelskemennene med sin passive motstands-taktikk....

Men, som Marianne sier til meg, så var jo engelskmennene til en stor forskjell gentlemen da....

og de som vi kjemper mot kan til en forveksling ligne på Stasi-folket og de som stod bak HOLOCAUST....

men, men,

ved at vi oppfører oss etter alle kunstens regler,

vil vi få bv-folket til å fremstå slik som de i virkeligheten er:

SADISTISKE TORTURISTER.

Profile  

Post subject: Jippi!
PostPosted: Wed Sep 05, 2007 9:05 am 
Superposter

Jippi! Eg må bare si det: Dåkkar, no e' eg blitt SUPERPOSTER! (1000 innlegg.) Eg brukte nøyaktig ett år på å bli det. :D

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2