It is currently Mon Aug 04, 2025 10:37 pm

Post new topic Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Next

Er Bergen Mødrehjem = Et kvinnefengsel
Ja 100%  100%  [ 3 ]
Ja 0%  0%  [ 0 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 3
Author Message
 Post subject: 18 uke Bergen mødrehjem
PostPosted: Thu Jul 05, 2007 9:35 pm 
Superposter

Det er fortsatt mye snakk om hvorfor jeg ikke vil levere inn anmeldelse på SM, og hva er årsak til at jeg "forsvarer" han. Jeg blir informert om at 2 andre alt har levert anmeldelse og at politiet vil komme og vise meg bilder og filmer som er slike "sikre" bevis. Noe de ikke gjør for jeg ender opp med å forklare årsaken til den videoen de omtaler som "dop voldtekt".

Bakgrunn har intet å gjøre med SM eller OTO, men tvert om det som sjedde etter at Solli psykolog, med min far, tvang meg til å ta disse "psyko pillene" jeg ikke tålte og hvordan min min far drev meg inn i den ene situasjon etter den andre i våren 1991, noe som til sist fikk meg inn i det som faktisk kunne blitt en meget farlig situasjon i England, der jeg ble gravid med med faren til OT. Selv om dette var ingen hyggelig situasjon å bli gravid på, så så jeg på gravideteten som en lykke og heldig utfall, fordi jeg slik unnslapp videre tur nedover med psykratri og "psykomedikamenter" som gjorde meg veldig lett å utnytte for menn der kun ønsket sex. Selv ser jeg ikke den gang og heller ikke nå ser på OTO som noe "hemmelig", det er mulig å kjøpe bøker om det som her blitt lært i bokhandlere og i dag kan man også finne det på internett, lett tilgjengelig http://www.oto-usa.org/

Det var heller ikke OTO jeg hadde problemer med, det var den frimurerlosje som var på min mor sin side av familien (mormors familie). I og med at jeg er kvinne så får jeg selvfølgelig ikke vite noe om den formelt fra egen familie og mine foreldre nekter på dette tidspunkt plent at noe slikt eksisterer i vår familie, når dette blir drøftet med hovedkontakter på mødrehjemmet i fellesmøte. Min mor forklarte seg på nytt omkring dette ved fylkesnemda i 2004, fordi hun først i ettertid hadde fått vite at dette var tilfelle ved hennes mors brors frimurerbegravelse.

Som følge av at mitt forhold til egne foreldre blir ved å være så dårlig og hovedkontakter begynner å gi opp tanken på at mine foreldre skal endre holdning omkring meg og min sønn, er det mye snakk om at jeg trenger et "weekendhjem" ved utskrivelse fra mødrehjemmet, slik at jeg kan få noe avlastning som helt alene om omsorgen for min sønn. Dette hisser mine foreldre seg voldsomt opp over og sier at de vil være dette weekendhjemmet. Mine hovedkontakter forsøker å forklare at dette handler om et avlastningstilbud til meg som alenemor, og ikke slik de ser det - at jeg skal være på besøk hjemme hos dem en weekend i måneden med min sønn.

18 uke Bergen mødrehjem

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

30.05.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: lørdag, 30.05.1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Natt:

Agnethe satt på stuen og pratet/så på TV frem til kl 23. Gikk da til ro for natten. Kl 00.30 kom hun ned igjen for å ta seg en røyk. Hun hadde ikke fått sovet, mente selv hun var overtrett. Gikk til ro etter røyken. Kl 07:30 matet hun OT.

ET

31.05.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: søndag, 31.05.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe var oppe kl 8:30. OT fikk mat 10:30 og 14. Han har hatt litt mageknip, vært trøtt og urolig. Han sovnet kl 12:45 og sov til 14. Agnethe har hatt malt i melkeblandingen. Han hadde ikke avføring i dag, men fikk ut en har klump i ettermiddag. Agnethe er i godt humør og har vært på terrassen og solt seg innimellom øktene med OT.

AIT

Kveld:

Agnethe vært på huset og puslet rundt OT, fikk besøk av sin mor i 19-tiden. Hun er gått. Agnethe ser film med Wenche.

THE

Natt:

Jeg bar opp OT kl 23, da var han sovnet på mors fang i stuen. Agnethe gikk til ro for natten like etter filmen. Kl 24 tok seg bare en røyk. Var på kjøkkenet kl 05 for å hente flaske til OT.

ET

01.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 01.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe kom på stuen kl 8:30, ikke spist frokost, sa hun hadde sovet dårlig i natt. OT fikk flaske kl 9:15, på lekestuen etterpå. Agnethe på husmøte. OT på tur i lekestuen ca 1 time, sov da de kom tilbake og ble vekket kl 12:15 og fikk flaske kl 12:30. OT er veiet i dag, lagt på seg 400 gram på 14 dager. Agnethe og OT reiste til byen kl 13, tilbake til kvelds.

Vigdis

Ettermiddag:

Agnethe kom tilbake fra byen kl 15, for hun hadde glemt å ta med mat til OT. Han fik flaske kl 15:30 og kl 16:00 kjørte hun med Gerd til sparkjøp, Kokstad. OT var med. Tilbake kl 18:30. Agnethe spiste kveldsmat med oss andre. Hun fikk besøk av sin mor ca 19.15. Agnethe, OT og mor til Agnethe er nå på rommet.

MK

Natt:

Agnethe’s mor gikk kl 21:30. Agnethe gikk på altanen og ble værende der mens hun røykte og kokte flasker. Agnethe i seng kl 23:30. Agnethe gav OT mat ca kl 20:30, hunn var da nede for å ta seg en røyk etterpå.

KG

02.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: tirsdag, 02.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe kom til frokost ca 9:30. OT kom på lekestuen ca 9:30 og Agnethe hadde husmordag. I 10-tiden blei OT urolig, og hadde gjort seg ut. Han fikk stell og mat av Agnethe. Agnethe var senere ute på trilletur.

Tone Aga

Ettermiddag:

Agnethe gav OT flaske kl 17:00. Stelte og badet OT. Laget påsmurt mat til kvelds i stuen – koselig. Vi så Dagsrevyen. Mormor på besøk kl 18:50. oldeforeldre kom 19:30. Ellers pratet Agnethe om at foreldrene hadde problemer med at hun ønsket weekendhjem. Hun ville ha de til besteforeldre. Ellers skulle hun ønske at hun klarte å si til foreldrene en dag at akkurat i kveld ønsker jeg ikke besøk. Men, hun var redd hun skulle få dårlig samvittighet. Irritert over at bosset på barnekjøkken ikke var tømt, ville ikke selv tømme.

TS

Natt:

Agnethe sin mor gikk kl 21:45. Agnethe har ryddet kjøkkenet, vasket opp og satt på plass. Hun vasket også opp alle koppene etter møtene i da selv om det ikke var hennes jobb. Har satt på stuen og sett en film frem til kl 24. OT har sovet.

Usignert

03.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 03.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe kom på stuen kl 8:30, ga OT mat. Hun hadde hodepine og ville ikke ha frokost. Tok kaffe og røyk på altanen. OT ble med meg på lekestuen 9:20 så Agnethe fikk dusje før undervisningen. OT koste seg i lekegrinden til han ble lagt ut og sovnet kl 10:40-11:20. Fikk mat igjen kl 11:30 og har etter det vært med mor på kjøkkenet. Hun har laget hønsefrikassé.

MK

Ettermiddag:

Agnethe og OT har vært på huset i ettermiddag. OT fikk flaske kl 15, var våken til kl 17, ble da lagt i sengen og sov ca 1 time, fikk flaske igjen kl 18. Agnethe spiste kvelds, gikk på rommet etter kvelds, OT ble da badet. Mor til Agnethe kom hit kl 19:15, de har vært på rommet siden da.

Vigdis

Natt:

Agnethe ga OT flaske kl 21:30. Han spiste bare halvparten og sovnet underveis. Agnethe så på TV mens hun ga han flasken. Hun var ikke særlig opptatt av han under måltidet la jeg merke til. OT ble lagt i lekegrinden etterpå, der våknet han og var veldig blid når vi snakket til han. Mor og barn gikk opp ca kl 22:30.

Mette

04.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: torsdag, 04.06.1992

Navn på

Formiddag:

Var oppe kl 7:30 og fant flaske. OT var på lekestue fra 9:30 og sov i vognen fra 10:45 til 11:15. Agnethe matet han kl 11:15. Agnethe har vært til Orion i formiddag. Agnethe og OT reiste til byn kl 12:30 og er tilbake til kvelds.

Tone Aga

Ettermiddag:

Agnethe kom tilbake kl 18. OT fikk mat og etterpå spiste hun kvelds, OT ble badet.

MK

Natt:

Agnethe så antenne ti før hun sa godnatt. OT fikk flaske kl 04:30. Etterpå tok hun seg en blås på altanen.

IMM

05.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: fredag, 05.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe kom til frokost ca 09:00. OT var stelt og påkledd. Agnethe dro til fysioterpaut ca kl 10:00 og var tilbake ca 12:15. Jeg gav OT flaske kl 9:30. Han drakk hele flasken og virket fornøyd etter måltidet. OT var på lekestuen. Agnethe spiste middag med de andre. Var storlig fornøyd med rominspeksjonspremien. Agnethe og OT blir hentet etter kl 17:00 for å dra på pinsetur med Agnethes foreldre.

GG

Ettermiddag:

Agnethe reiste kl 17, hun kommer tilbake mandag ettermiddag/kveld. Fikk låne et sikkerhetsnett til bil. Agnethe ble hentet av sin far.

KH

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/

Profile  

Post subject: 19 uke Bergen mødrehjem
PostPosted: Sun Jul 08, 2007 12:12 pm 
Superposter

Det er pinsehelg og jeg har for første gang "fri-helg" fra kvinnefengselet Bergen Mødrehjem siden jeg kom hit. Det er deilig å være på hytten til mine foreldre på Tysnes, tross dårlig forhold til dem. Når jeg kommer tilbake har jeg litt overskudd for å møte fengselhverdagen igjen. Det er i øvrig igjen mye diskusjoner omkring kirkebranner, da Stavkirken i Bergen brenner ned denne helgen.

Ellers er det sommer og fint vær ute så mødrene sitter mye ute på terrasen i andre etasje og soler seg mellom arbeidsøktene som er pålagt av personalet å mødrehjemmet.

Hovedkontakt Vigdis er av den oppfatning at jeg utover de plikter jeg alt har vedrørende oppvask og måltider, også skal vaske opp alle personalmøtenes oppvask - noe jeg nekter. Dette er noe man kan få mye kritikk og det blir sure miner av. Men jeg er møkk lei deres evindelige herse metoder og sier at de de kan ta deres egne oppvask og at jeg driter i hva som står i rapportbok omkring dette. Det er ikke underlig at mennesker som arbeider på slike steder er feit som en låvedør, de sitter stort sett i sofaen med mine til en slavedriver og herser med sine underståtte.

Det har vært mye snakk om at jeg MÅ bruke prevansjon, selv spøker jeg litt med at det er noe sent nå da, men får denne uke satt inn spiral av fastlege for å stanse den diskusjonen. P piller kan jeg ikke bruke pga faren for blodpropp og uten kjæreste eller mulighet til å dyrke sex (menn er forbudt på mødrehjemmet etter kl 19) ser jeg ikke helt poenget med å være så hysterisk angående prevansjon - men dersom det skal til for å stanse formaningene, så er det det som skal til. Ellers har jeg vært hos frisør og klippet håret - noe jeg er fornøyd med.

19 uke Bergen mødrehjem

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

08.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 08.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe og OT ble kjørt tilbake av Agnethe sin far og kom hit ca 18:30. Agnethe gav uttrykk for at de hadde hatt en fin pinsehelg på hytten. OT hadde sovet 12 timer om natten i følge mor. Agnethe gav OT flaske med en gang de kom tilbake, og selv tok hun en dusj etter måltidet. Agnethe satt på altanen med oss andre og koste seg med gillmat. Mor og barn i fin form.

GG

Natt:

OT fikk mat kl 21.45, han ble deretter lagt og sovnet greit. Agnethe ble sittende på altanen fram til leggetid kl 23:30. Agnethe holder på ute på barnekjøkkenet nå kl 06:15.

KG

09.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: tirsdag, 09.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe kom til frokost kl 9:30. OT kom på lekestuen kl 10:30, ble lagt ut og sovnet kl 10:40.

Hilde

Ettermiddag:

Agnethe kom på spisestuen kl 16:15, hun hadde sovnet, OT sov til kl 16:30, han fikk flaske kl 17:30. OT låg i lekegrinden mens Agnethe dekket kveldsbordet, og spiste kvelds. Agnethe badet OT før hun tok kveldsbordet (alle hadde ikke spist) Vi fikk beskjed av Agnethe at hun ikke skulle vaske koppene etter personalmøte. Vigdis setter de få koppene i vaskemaskinen, + andre kopper, fikk beskjed at maskinen skulle vært sett på. Agnethe mente hun hadde fått all kveldsoppvasken i en maskin, viss vi hadde satt på koppene etter personalmøte. Nå måtte hun bruke to maskiner og det skulle hun ikke. OT var urolig mens Agnethe dekket av kveldsbordet, han satt i barnestol på kjøkkenet. Vigdis hørte ikke at Agnethe snakket til han mens hun ryddet av bordet og setter i maskinen, gikk på rommet etterpå, kom på kjøkkenet med OT kl 20, OT skrek da han ble plassert i stolen. Vi tilbudte oss å holde OT mens hun tok ut av maskinen, men det skulle hun ikke, hun gikk på barnekjøkkenet med OT for å varme flaske. De gikk på rommet kl 20:15, OT skulle da få flaske. Maskinen er ikke ryddet ut og det står mer kjørler som skal vaskes.

Vigdis

Natt:

Agnethe sa god natt kl 22:00, da jeg konfentrerte henne med oppvasken som ikke var klarert for kvelden reagerte hun svært surt og barnslig og ville ikke ta den. Har ikke hørt fra henne siden i natt.

Mette

10.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 10.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe var opp og gav flaske kl 06:30. Agnethe gikk kl 8:15. skulle til fysioterapeut. Jeg passet OT. Han fikk flaske kl 9:30. lagt i vognen kl 10:00. Agnethe kom tilbake kl 11:45. Gikk igjen kl 12:00. Skulle til legen. Har OT med.

SF

Ettermiddag:

Agnethe kom med OT kl 18:40. Ble kjørt av far. Hun var i godt humør. Fornøyd med ny frisyre og fortalte om ny spiral!

Jeddin

Natt:

Agnethe satt og pratet med Ingrid på rommet hennes da jeg kom. De hadde det koselig. Vi satte oss alle tre ut på altanen, kikket først inn til OT, han sov godt i deilig avkjølt rom. Pratet om løst og fast på altanen. Var lyttende og svært sosial. Agnethe gikk til ro 22:30. Ikke hørt fra henne i natt.

TS

Journalutskrift – utskrift 04.08.05 – Fastlege

10.06.92 LEGE ROLF ARNE LØVØY
ANAMNESE: Kommer for IUD, ingen gynplager nå.
FUNN: GU: VV ua, erythroplaci portio, uterus rv/rf, normal adnexa ua, pas er nokså anspent ved us. Sondemål 7,5 cm, setter inn Multiload Cu 375 ukoml,
BEHANDL.: Ktr. GU/cyt 3 mdr.
DIAGNOSE: PREVANSJON.

11.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: torsdag, 11.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe kom inn med OT kl 8:00, han fikk mat kl 9. Agnethe hadde hodepine i dag. OT var på lekestuen. Agnethe deltok på undervisning.

KH

Ettermiddag:

OT fikk mat kl 15:30. Han ble badet og stelt etterpå. OT sovnet ca kl 17 og sov til 19:30. Agnethe har vært på altanen med oss, kost seg, men sier hun er sur og trøtt i varmen. Agnethe for til byen kl 19, tilbake kl 23. Hun skulle ned til broren og høre om han ville være med ut en tur. OT fikk 180 ml melk kl 20, brukte 20 minutter på flasken, fikk ny bleie etterpå og sitter nå i stolen sin på vaktrommet.

AIT

Natt:

OT ble lagt kl 22:00 og roet seg. Agnethe kom tilbake fra byen kl 23:00 og var i et strålende humør. Hun hadde hatt det kjempegøy! Hun gikk og la seg først kl 00:30.

Mone Aga

12.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: fredag, 12.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe oppe ca 7:00. Gikk til fysioterapeut kl 8:30. OT sov litt etter frokost. Vært på lekestuen. Fikk mat av Synnøve på lekestuen.

Ledde

Ettermiddag:

OT sov til han fikk mat kl 15:30. Etter det har han hatt noen ”smålurer”. Fikk mat og ble lagt for natten kl 19. Agnethe og Inger Lise vasker nå røykerommet og vil ta det i bruk i kveld.

MK

Natt:

OT sov hele kvelden og det var rolig til jeg la meg ca kl 03. Agnethe så på TV hele kvelden, var oppe for å se til OT 4 ganger før hun gikk opp kl 0.50. Agnethe var i godt humør hele kvelden.

MK

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...

Last edited by Ama on Tue Jul 10, 2007 12:58 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 08, 2007 6:59 pm 
Rang: Ivrig bruker

Denne "journalføringen" som jeg leser om her er jo regelrett spytting på din integritet og ditt personvern.
Nå var tråden så hinsides lang at jeg ikke orket å lese hele,men jeg ser jo at de noterer alt.Spiralinsettinger,når du drikker kaffe,hvilken tv-serie du ser på,om brystvortene dine er såre :shock:,hvor mye du hoster,om du er lei eller"glad"osv..
Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at de som tar seg jobb på slike steder må være perverse.
Jeg fikk assosiasjoner til tv-konseptet Big-Brother,men selv deltagerne der har jo større personvern en du har hatt.De slipper jo at det gjøres notater om spiraler og brystvorter i det minste.

Profile  

Post subject: jounalføringen
PostPosted: Sun Jul 08, 2007 8:23 pm 
Superposter

Ja, jeg er helt enig i at man har mer personvern i Big Brother konseptet - der blir alt filmet og her sitter noen å skriver som de vil. Det de skriver er subjektivt og selvfølgelig ikke objektivt, og kun skrevet for at den det gjelder skal ydmykes og for at rapportene kan brukes mot deg sener i barnevernsaken og av andre offentlige etater - noe de også gjør. Ut over det er det de har utlevert kun den "jounalskriving" som er innlevert til fylkesarkivet - her blir det oppbevart i 60 år. :roll:

De har selvfølgelig også sitt eget "hemmelige arkiv" i et hvelv på mødrehjemmet - her ligger det som ikke er utlevert til den det gjelder, kun formidlet og diskutert mellom sakbehandlere, pykologer, politi og fylkesnemd før sak om omsorgovertakelse i 2004.

Profile  

Post subject: 20 uke Bergen mødrehjem
PostPosted: Tue Jul 10, 2007 1:29 pm 
Superposter

Jeg er begynt å se meg om etter egen bolig i aviser og det blir oppdaget, dermed vil hovedkontakt Vigdis med ett ringe boligkontoret (slik det var avtalt fra første dag på mødrehjemmet) og skaffe meg saksbehandler her. HUn mener jeg ikke kan leie egen leilighet - selv påpeker jeg at de 6 måneder på ontakten er snart over og at jeg ike vil være der en dag lengre, jeg har i øvrig forlengst oppfattet at hjelp til praktiske ting som egen bolig ikke er noe man får fra dem som jobber der.

Kanskje Vigis har litt antiklimaks situasjon, hun var jo så overbevist om at jeg løp rundt på natten og brente ned kirker i fritiden, og nå da Stavkirken i Bergen er brent ned mens jeg er under full overvåkning og på Tysnes med mine foreldre, blir det vaskelig for henne å skrive at jeg har hatt noe med dette å gjøre i rapporten - i motsetning til psykologene på Solli og Haukeland sykehus, som mener at dette er noe jeg gjør via tankeoverføring... :roll:

Når min søster er på besøk blir det litt snakk mellom meg og Wenche (en annen mor på mødrehjemmet) etterpå. HUn mener min søster utnytter meg da hun kun kommer på besøk på mødrehjemmet for å låne penger av peger av meg, noe jeg er enig i. Dette blir overhørt og rapportert ned.

Jeg er fortsatt pålagt å ha utekvelder (etter skjema) og egentlig føler jeg lite behov for det, ikke har jeg penger til det heller...

20 uke Bergen mødrehjem

13.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: lørdag, 13.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe kom til frokost kl 9. OT lå i lekegrinden mens mor spiste. Han fikk mat kl 10. Agnethe reiste til byen kl 11.20.

MK

Ettermiddag:

Agnethe og OT kom tilbake kl 17:30. De hadde kost seg i byn, hun hadde vært sammen med broren. Agnethe badet OT kl 18, hun spiste pizza med oss kl 19. De gikk ned kl 19:30 for å se TV, OT fikk flaske på stuen kl 19.45. Agnethe gikk opp med OT kl 21:15, for å prøve å legge han. Hun kom ned kl 21:45 for å se filmen på TV. OT var lagt.

Vigdis

Natt:

Agnethe satt inne på stuen og så på TV en stund i går kveld, hun gikk til ro for natten kl 00:30 etter litt prat og røyk med Wenche.

Mette

14.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: søndag, 14.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe og OT kom på spisestuen kl 9:30, OT fikk flaske kl 9.45. Han hadde våknet kl 06:30 og fått flaske, sa Agnethe. OT ble lagt ca kl 10:30 i sengen. Agnethe har kokt flasker, laget melkeblanding, tatt en dusj i formiddag. OT sov til kl 13, fikk flaske kl 13:15. Agnethe spiste middag, OT satt i babystolen. De gikk ned på stuen kl 14:15.

Vigdis

Ettermiddag:

Agnethe fikk besøk av sin søster kl 15.30. de var og leide filmer. Jeg så etter OT. Agnethe og søsteren satt i TV stuen og så video fra kl 17:00 – 19.00. Agnethe gav OT flaske kl 17:00. Hadde han på fanget og i lekegrinden under filmen. Ved kveldsbordet beklaget Agnethe seg til Wenche over søsteren som bare tenkte på seg selv. Agnethe mente at søsteren burde vært her lengre å slappet av og kost seg sammen med henne, men nei hun måtte fyke av gårde. Hun var jo bare så egoistisk. Agnethe satt ved kveldsbordet fra kl 19:00 – 20.00. etter kveldsen stelte hun OT. Varmet så flaske til han, som hun tok med ned i TV stuen hvor de skulle se film.

SK

Natt:

Agnethe har sett film i kveld. OT sov nede i lekegrinden, men ble lagt opp kl 22:00. Er lattermild i kveld. Ser på film fram til 24:00, så til køys. Oppe 05:30, varmet flaske til OT.

Torill

15.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 15.06.1992

Navn på

Formiddag:

Jeg vekket Agnethe kl 9:20, OT sov. Hun stod opp med en gang, skulle dusje, men fant ut at hun måtte lage melkeblanding først. Agnethe skulle til fysioterapeut kl 10:30, men rakk ikke bussen. OT på lekestuen. Agnethe var med litt på husmøte. Kl 12:30 kom Agnethe med OT på armen og Rose og Inger Lise ned i peisestua. Agnethe leitet etter Hege og Rene fordi Rose trengte pass da hun skulle vaske gangen.

AIT

Ettermiddag:

Agnethe satt nede i stuen med OT. Hun drakk kaffe med oss andre. OT lå i lekegrind mens hun tok en røyk etter kaffen. De gikk opp på rommet kl 16:30 og kom til kvelds kl 18. Foreldrene kom kl 18.30 og er her ennå.

Grete

Natt:

Foreldrene gikk kl 21:30. Agnethe satt og såg video sammen med Wenche til 01:30 i natt. Observerte at hun ikke hadde ryddet etter seg.

Tone Aga

16.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: tirsdag, 16.06.1992

Navn på

Jeg gikk inn til Agnethe kl 10, da sov hun, OT lå våken i sengen. Agnethe stod opp, byttet på OT. Jeg varmet flaske for henne. Agnethe gav OT flaske kl 10:10, han le levrt på leestuen kl 10:30. Agnethe tok seg en røyk på altanen. Vi har ringt boligkontoret i dag, Agnethe skal få et brev fra dem der det står hvem som er saksbehandler og når hun kan få time. Besteforeldrene kom på besøk her kl 11 var ca 1 time. Agnethe la OT i sengen kl 12:30. Hun har vasket korridoren, men ville vente med å ta barnekjøkkenet. Agnethe hadde gitt OT flaske kl 05:30 i dag tidlig.

Vigdis

Agnethe og OT kom på stuen og drakk kaffe etter at hun var ferdig med å rydde middagsoppvasken. OT koste seg i lekegrinden og fikk mat på stuen kl 17. Ble lagt opp etterpå og sovnet. Agnethe laget i stand kveldsmat og ryddet bordet etterpå. Hun sa at husmordagen gikk så mye lettere når OT var rolig, slik hadde det vært i dag. Hun fikk besøk av sin mor kl 19. Agnethe har utført alle husmorplikter.

Usignert

Natt:

Agnethe satt i stuen sammen med Wenche og meg og så antenne to og pratet. Gikk til ro kl 23:10

Tone Aga

17.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 17.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe til fysioterapeut 8:30, Marit passet OT Han sovnet kl 9:20, ble vekket av sin mor 10:45 og fikk melk av mor. Agnethe har hatt samtale med Gerd.

AIT

Ettermiddag:

OT sov i flere timer i ettermiddag. Agnethe satt i stuen og spådde i kort. Hun var oppe og så til OT flere ganger. Etter kveldsmaten vekket hun OT, og han fikk mat og ble badet. Han var blid og fornøyd. Agnethe lå OT i lekegrinden i stuen mens hun tok en røyk. Etterpå gikk de opp på rommet.

Liv H

Natt:

Har dusjet. Gikk til køys 22:30. OT sovet. Han hadde sovet seinere enn vanlig i kveld.

Torill

18.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: torsdag, 18.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe kom på vaktrommet og spurte etter kaffe kl 7. OT hadde fått mat, og hun tok en røyk før hun gikk opp og la seg igjen. Kom til frokost kl 8:50. OT satt i stolen mens mor spiste. Han var på lekestuen til kl 10. Ble da overlat til Agnethe for han var så våt i bleie og bukse. Han fikk mat av Agnethe etterpå, sovnet mens han spiste. Agnethe bar han ned på lekestuen til Tone, som kledde på han og la han ut i vognen. Agnethe kokte melkeblanding før hun gikk til AAN senteret kl 10:45. Jeg fant Agnethes romnøkkel i vasken. De henger på hyllen på vaktrommet.

MK

Ettermiddag:

Agnethe kom hjem kl 17:00. Ga OT melk i TV stuen. Satt på røykerommet med Wenche og Frode fra 17:30 til 18:00. OT lå i lekegrinden. Fikk besøk av moren i syvtiden.

Lisbeth

Natt:

Agnethe satt på stuen og så på video i går kveld. Gikk til ro for Natten kl 23:00, rolig hos familien i natt. OT våken kl 06:30, får nå mat.

KG

19.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: fredag, 19.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe kom på spisestuen kl 07:15, tok seg kaffe. Kom inn igjen kl 07:30, ba om pass til OT da hun skulle dusje. Anne Lise passet han i 5 minutter. Mor reagerte at han lå i lekegrinden uten å sutre. ”Har du fått han til å ligge der?” sa Agnethe. Agnethe til fysioterpaut kl 8:30. OT passet av Anne Lise fram til lekestue. Han sovnet i sengen kl 8.40, gråt ca kl 9.00, hadde tydelig grått en stund, sovnet i vognen kl 9:15, sov til kl 10:45 da fikk han mat av Agnethe. Jeg passet OT da Agnethe var til Orion med Kari. Han sovnet i armene mine kl 12:45, sov til 13:30, da var Agnethe ferdig med Orion.

Hilde

Ettermiddag:

Agnethe seg på rommet i ettermiddag, var opptatt med å stelle og pynte seg for kvelden. Agnethe gav OT flaske på rommet kl 17:00. Han ble så badet. Agnethe gikk kl 19:00. har utekveld til kl 01.30. Ringte hjem kl 20:30 for å høre hvordan det var med Ole t. Ole t fikk flaske kl 20:00. Ble lagt og sovnet fint kl 21:00.

SF

Natt:

Agnethe har ringt to ganger for å høre hvordan det stod til med OT. Han har sovet hele tiden, alt OK. Agnethe kom hjem 01:30 med taxi. Vi pratet ca 1 ½ time på røykerommet. Først at kvelden hadde vært sånn passe, men likevel OK. Vært på kino + Cafe opera. Se også eget ark. Gikk til sengs kl 03:00, takknemlig for at hun hadde fått prate med meg. Alt rolig hos mor og barn fremdeles nå kl 07:00.

Torill

Profile  

Post subject: Et dikt
PostPosted: Wed Jul 11, 2007 9:42 pm 
Superposter

Følsomhet

Følsom, nærmest overfølsom,
er den gjennomsiktige vandringsmann.
Han som i et bilde farer gjennom meg.

For jeg lever i et krystallglass, som hvert øyeblikk,
kan briste og knuse i tusen biter.
Bare du tar på meg…

Jeg lar meg bli fanget inn i isolasjon.
Bak fire tykke vegger.
Ikke kom nær meg.
Da skriker jeg…

Dette dikt er skrevet mens jeg bodde på mødrehjemmet og hentet ut av dagboken, det forteller litt om hva følelser man har i denne situasjon. Isolasjonen der man stenger alle sine innerste følelser inni seg selv, livredd for at personalet eller mine foreldre skal se hvordan jeg har det.

Profile  

Post subject: 21 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Thu Jul 12, 2007 7:19 pm 
Superposter

Den store kasserolle som mødrene bruker til å koke flasker i står i full brann på barnekjøkkenet, jeg oppdager dette og får flammene slukket med et ullteppe når Marit kommer. Hun beklager seg over at jeg har ødelagt teppet, men setter pris på at vi slipper å tilkalle brannvesenet. Hun er enig i at det er merkelig at ikke brannalarmen går og skal få dette sjekket.

Selv er jeg nå meget opptatt av å få meg egen leilighet og sjekker daglig i aviser på utleieleigheter. Hovedkontaktene er meget bekymret over dette og mener jeg slett ikke er i stand ti å ta vare på meg selv og min sønn, det er jo så mange problemer mellom meg og mine foreldre og de tidligere venner jeg har må jeg love å holde meg unna - de mener alle tilhører det farlige OTO miljø (noe som selfølgelig ikke stemmer) og at alle tilhører et farlig rusmiljø, noe som i hvertfall ikke stemmer. (Mange av de mennesker de beskylder her for å ruse seg er totalt avholdene og drikker ikke engang alkohol). Noen røyker imidlertid hasj, noe jeg bekrefter at også jeg har gjordt med enkelte av dem. Jeg er imidlertid dypt uenig at de skal si at alle tilhører et rusmiljø, men begrunnelsen til hovedkontaktene her, er at de ikke vil skrive OTO i rapportboken, da dette vil medføre at jeg mister omsorgen for min sønn med øyeblikkelig virkning. Det er i øvrig ikke mulig å forklare eller nekte dem å skrive det de vil skrive uansett hvor feilaktig det er. De informerer om at de begrunner hva dette egentlig handler om (OTO) i egne rapporter som de vil legge privat i eget hvelv inntil de er helt trygge på at jeg ikke vil ha noe som helst å gjøre med tidligere venner.

De tror også at skuespiller Helge Jordal tilhører dette farlige miljø, men her klarer jeg heldigvis å få dem til å forstå hvor langt ute de er med sine beskyldninger og foklarer hvordan vi kjenner hverandre via mitt eget ønske om ¨bli skuespiller. Han er nå den eneste fra tidligere omgangskrets jeg får tilatelse til å ha okntakt med fremover. Alt annet er fy og negativt og grunn for omsorgsovertagelse av min sønn.

Mine foreldre er nå meget opptatt av at jeg skal beholde min sønn og av at de skal være weekendhjem - de vil ikke ha noe mer med barneverntenesten å gjøre, uten at de vil fortelle den egentlige årsaken til at de nå mener at de ikke har noe ok samarbeid med dem lenger...

Uansett mener nå hovedkontaktene at jeg kvalifiserer til å bo i deres "treningsleilighet" utenfor selv institiusjonen, og bruker dette som begrunnelse på at jeg må slutte å søke etter leilighet på egen hånd - jeg vil ikke få bo der allikavel...

Alle deres bekyldinger og stress fra alle sider medfører at det går ut over min nattesøvn og får tilbakevendende mareritt, i disse mareritt gjennopplever jeg tvangsinnleggelsen min foreldre utsatte meg for i København 1991, der jeg blir bedøvet ned og bunnet fast med remmer og voldtatt av "pleiere" på sykehuset Glostup i Dannark. Jeg fortelle om dette og min generelle angst for psykratrien og deres medikamenter. Selv mener jeg at alle de nåværende problemer bunner i denne opplevelse og beskyldningen om at jeg her skal ha vært psykotisk fordi jeg i min dagbok skriver mine tanker omkring Gud (Se eks første dikt Aborten).

21 uke Bergen mødrehjem

20.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: lørdag, 20.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe var nede og røykte kl 8, Ole T mat 7:30, og la seg igjen. Stod opp i 10 tiden og gav OT flaske kl 11. Agnethe har skiftet til smokker med 3 hull og måltidet gikk raskt unna. OT virket fornøyd. Agnethe og OT ble filmet (Orion) på lekerommet kl 12:15. Har ellers vært på stuen og pratet med meg og Ingrid fram til middag. OT fikk mat igjen kl 14. alt ok med mor og barn.

Kari Aa

Ettermiddag.

Agnethe og jeg satt lenge og pratet på stuen i forbindelse med kaffen. OT sov ute i vognen under taket. Ca kl 17:30 fikk Agnethe besøk av sine foreldre. De var sammen med mor og barn på rommet mens Agnethe gav OT mat. Foreldrene gikk 18:30. Agnethe spiste kveldsmat med oss andre 18.30. etter måltidet gikk Agnethe ned sammen med OT. Kl 20:30 fikk han måltid igjen og ble lagt etter dette. OT har vært rolig etter måltidet. Agnethe er på stuen, ser film og lager fotoalbum.

Natt:

Agnethe satt på TV stuen i går kveld, gikk til ro kl 23:10. Agnethe kom ned kl 03:30 for å ta seg en røyk, hun hadde da hatt mareritt. Gikk til ro igjen like etterpå. OT fikk mat ca kl 06:30 og Agnethe har vasket flasken etter at OT var lagt igjen.

KG

21.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: søndag, 21.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe og OT kom til frokost kl 09:00. Agnethe var trøtt etter en litt urolig natt (hun hadde hatt mareritt). Mor og barn gikk og la seg etter frokost og etter at OT fikk mat kl 10:00. Begge to sov ca 1 ½ time. Agnethe oppdaget tilfeldig på kjøkkenet at det stod en panne på komfyren som det var brann i. I felleskap med Marit fikk de slukket det hele. Agnethe kom dusjet og mer opplagt til middag. OT satt i stolen og så på mens vi spiste! Han har smilt mye og laget og lyder i dag.

GG

Ettermiddag:

Agnethe og OT var med til kaffe 15:30. OT har sittet i stol på gulvet 14:30-16:30. han har fått lite oppmerksomheten fra Agnethe i ettermiddag, men har vært rolig. Agnethe sier at hun er trøtt og vil legge seg tidlig. OT fikk melk kl 17 og kl 20. han var litt i lekegrinden kl 19 –19:30. ble badet av Agnethe 18:30.

Kari A

Natt:

Agnethe satt på stuen fram til leggetid kl 23:00, OT sov godt i sengen sin. Jeg har ikke hørt fra mor og barn i natt.

KG

22.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 22.06.1992

Navn på

Formiddag:

Opp kl 7:30. Ole T fikk flaske. Jeg passet OT 15 minutter etter frokost mens Agnethe tok en røyk. OT var på lekestue og ble lagt ut kl 10:30. Agnethe var på husmøte. OT ble tatt inn igjen 11:30, skulle da få mat.

Grete

Ettermiddag:

Agnethe og OT tilbake fra byen kl 18. de hadde bl.a. sittet på uteresturanten på Maxime og så hadde hun vært og betalt husleie. Agnethe spiste kvelds. OT fikk melk 18:30. Agnethe var nede og så dagsrevyen, OT var da litt sutrete, ble bysset av Agnethe.

AIT

Natt:

Stort sett vært på røykerommet i kveld bl.a. med Kjersti. Stelte seg, men kom ned igjen litt før 23:00 for å røyke. Satt og pratet med meg ca 1 time. Av samtalen kommer igjen frem lengselen etter venner, at hun tiltrekkes av rusmiljøet og vennene der, men ikke rusen, og at hun føler at hun ikke mestrer det å være mor, synes det er kjedelig. Kan for eksempel ikke glede seg over at OT for eksempel. Smiler/pludrer til henne mer enn akkurat i øyeblikket. Hun føler det er mye arbeid, lite igjen til seg selv og annet. Hun ønsker samtidig mer ansvar her på huset ovenfor OT og seg selv. Lage måltid selv, ikke bare til alle andre, 6.1.

Jeg sa at bekymringene mine er da etter hva hun sier: hvor mye ansvar makter, vil Agnethe ha ovenfor OT. Hun ønsker jo først og fremst weekendhjem. Og ikke minst dragning mot rusmiljøvennene, er det bare vennene der, eller er det også rusen. Det siste benekter Agnethe at det er. Hun hadde forresten truffet tilfeldig noen av disse venne utenfor Maxime i går. Gikk til sengs 24:00. Ikke hørt fra de i natt.

Torill

23.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: tirsdag, 23.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe kom inn på kjøkken 7.30, spiste frokost kl 8:30, OT lå i stolen mens mor spiste. Agnethe mener OT ser så alvorlig ut, vi prater litt om at OT smiler og lager lyder når mor smiler og prater til han. Agnethe prøvde litt med å få OT til å smile. Sier han ikke lar seg lure så lett. Ser at hun anstrenger seg for å smile til han. Agnethe kom ned med han 9.30, OT sutret litt i armene til mor, Agnethe mente det var knip. Han sovnet rett etter da Hilde la han i vognen. Agnethe har vasket gang/barnekjøkken.

Usignert

Ettermiddag:

Agnethe satt på stuen sammen med oss i ettermiddag. OT sov i lekegrinden til ca 16:30 og fikk mat ca kl 17. ble lagt i grinden. Han fikk mat igjen kl 19:30 og ble lagt. Agnethe badet OT kl 19, så hun fikk hjelp til å bære ned kveldsmaten av oss.

MK

Natt:

Agnethe og Inger Lise satt på røykerommet til kl 22.

Liv H

24.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 24.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe kom til frokost kl 08:45. Var blid og fornøyd. Fortalte om OT som hadde sovet til kl 09:00. Han hadde vært smilende og fornøyd fra han våknet. OT har vært på lekestuen. Han har gitt god respons ved øyekontakt og pludring. Agnethe har vært på trilletur. Søsteren til Agnethe kom hit kl 13:00.

SF

Ettermiddag:

Agnethe og OT var hos Davidsen i dag. OT sov fra kl 16:30 til kl 18:30, da måtte Agnethe vekke han til måltid. Han ble stelt og lagt kl 20:00. Agnethe satt seg da i TV stuen for å se film.

Hilde

Natt:

Så filmen og vært på røykerommet. Agnethe prøvde å få Wenche til å se positivt med urinprøvetakingen. Kom strålende i natttøyet og fortalte at OT hadde strålt mot henne, da hun hadde bøyd seg over sengen. Koselig at hun ville dele den gleden. Gikk til ro i 24:00 tiden.

Torill

24.06.92 Telefonsamtale Mødrehjem og Fana BVT
Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392

Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

Dokument 3

Telefonsamtale 24.06.92
Vedrørende: AMA/OT.

Gerd Gåskjenn – Bergen mødrehjem
Unni Grønås – Barnevernet

Agnethe ønsker ikke å flytte for seg selv ennå, og mødrehjemmet mener hun trenger oppfølging fremdeles. Moren strir følelsesmessig ovenfor gutten, i perioder ønsker hun ikke ha gutten, men så kan hun ikke adoptere han bort på grunn av hennes foreldre.

Forslag til tiltak: Treningsleilighet. Mor ønsker dette, og mødrehjemmet vil vurdere om de kan gi henne det tilbudet.

Mødrehjemmet mener at guttten er understimulert. Han er snill, krever lite og får også lite. Motorisk er han sent utviklet. Det er vanskelig å få blikkkontakt med gutten. Moren holder han ikke tett opptil seg. Moren sier også at hennes tidligere miljø, hvor hasj er en viktig del, er fristende for henne i perioder.

Mødrehjemmet og mor skal førstkommende mandag ha en samtale med besteforeldrene i forhold til weekendhjem. Mor trenger avlastning og å ha en familie å støtte seg til. Besteforeldrene er veldig negative til barnevernet og til weekendhjem.

Unni Grønås

Signert

25.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: torsdag, 25.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe kom inn på vaktrommet ca 07:10. skulle ta seg en røyk. OT og Agnethe var på helsestasjonen kl 10.50. OT fikk vaksine. Skrek mye da vi skulle spise middag. Han var rød og hissig rundt vaksinestikket, virket som han hadde det vondt. Tok tid før Agnethe og jeg fikk roet han. Agnethe byttet på han og gav han flaske. Roet seg en del da han fikk flaske.

GG

Ettermiddag:

Agnethe satt ute på altanen og drakk kaffe og spiste kort sammen med oss. OT sov til kl 16:30, han gråt, men roet seg da han fikk flasken. Agnethe sovnet med OT i sengen. Vi ringte til kveldsmat og banket på døren hennes. Hun kom inn kl 19. Er nå med på hobbykveld, OT sover.

MK

Natt:

Agnethe var med på hobbykveld til 2:00. Hun var litt bekymret for sønnen pga trippelvaksinen. Hun gikk til sengs ca kl 23:00.

TT

25.06.92 Kontaktregister, helsestasjon

Mottatt av Slåtthaug skolehelsetjeneste etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven den 10.05.06

Dato for undersøkelse: 25/6-92
Barnets alder: 3 mnd
Helsestasjonens initialer: MHP
Legens initialer: LW
Ledsager: mor

Barnet

Sykdom: V
Aktivitet:
Søvn: V
Morsmelk: T
Ernæring: T
Fluor:
Generell utvikling: V
Bekymring/problem: V

Familien

25/6-92
Trivsel/helse: V
Kontakt familie/venner: V
Bekymring/problem: V

Helsesøsters vurdering

Trivsel: V
Generell utvikling: V

Oppfølgingsgruppe

Gruppe 0-1-2-3 (se veiledning)

14/5-92: V-1

26.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: fredag, 26.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe og OT fikk sove til de våknet selv i dag. Da var kl 9:30. Han fikk mat kl 10:00, ble deretter levert til lekestuen. Ble lagt av mor kl 11:20. Reiste til byn kl 13:40. Tilbake før kvelden sa Agnethe.

Hilde

Ettermiddag:

Agnethe og OT kom fra byen med Runhild og Daniel kl 20:15. De hadde hatt det kjempefint og var i godt humør. OT fikk mat kl 20:45.

AIT

Natt.

Agnethe hadde lagt seg når jeg kom. Hun kom ned kl 02:30 for å ta seg en røyk, hadde hatt mareritt. Hun satt og pratet litt og klaget over hvor kjedelig det var å bo her, før hun gikk og la seg igjen.

Tone Aga

Profile  

Post subject: 22 uke Bergen mødrehjem
PostPosted: Sat Jul 14, 2007 6:57 pm 
Superposter

Det straffer seg å prøve å få egen leilighet og komme seg ut av det omfattende grep barnefjernindustrien nå har omkring meg og min sønn. Jeg begynner å bli overbevist om at de kommer til å ta han fra meg straks jeg flytter ut av mødrehjemmet - for det er hva jeg hele tiden blir fortalt. Jeg kan jo ikke ha omsorg for et barn når jeg er helt alene (min famile har overbevist dem alle om at de langt i fra er til støtte for oss og ikke vil mitt beste). Denne observasjon er korrekt.

De mener det handler igjen om det at jeg er blitt seksuelt misbrukt som barn (deres påstander) og forsatt er det SM de har utpekt som årsak til alle mine problemer. Dette er jeg selvfølgelig dypt uenig i, og i ettertid vil jeg si at om det er slik at det er tatt barnepornografiske bilder av meg som barn er det høyst sannsynlig min far som har gjordt dette. Det kan jo være et motiv for hvorfor han i alle år har så til de grader vært opptatt av å få meg umyndiggjordt ved å erklære meg sinnsyk og narkoman i hele hans omgangskrets (inkludert hele min famile). Ut over det har jeg ingen slik minner om at slikt skal ha skjedd i min tidlige barndom.

Hekseopraen som jeg går på denne uken er Witch Witch som spiller på håkonsvern og som jeg har fått billeter til via venner som er med i denne. Var selv med i urpremieren en del år tidligere via danskolen (Inger Nilsen) som jeg har gått på i alle ungdomsår.

Orion prosjekter fortoner seg som ett mareritt. De er kun opptatt av å filme når jeg og min sønn er trøtt og sliten og generelt uopplagt, og da med spesielt fokus på amme og stell situasjon hvor all fokus på kamaralinsen er intime kroppsdeler mm. Deretter blir jeg fortalt at dette er bevis på at jeg ikke er egnet som mor. Jeg ser at det i rapporten omkring det at jeg etter slike samtaler har en følelsesmessig reaksjon (gråter) mener at årsaken er at jeg ikke liker husmordagene (dager hvor du i ett skal lage mat og vaske deler av mødrehjemmet uten tid til deg selv eller barn som selvfølgelig reagerer på stresssituasjonen). Noe som forteller mer om den der skriver rapporten enn meg. Sannsynligvis handler dette om at de klipper og limer det de vil av setninger senere i sin barnevernsrapport som skal sendes fylkesnemda etter endt opphold.

22 uke Bergen mødrehjem

27.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: lørdag, 27.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe sto opp kl 10:20, ga OT mat. Hun har deltatt på hobbyaktivitet med Evy. OT har vært i stol på gulvet ved siden av mor.

AIT

Ettermiddag:

Agnethe kom ned i stuen kl 16:30. Ole t ble lagt i lekegrinden. Agnethe var i telefonen, røykerommet og i stuen. Når hun gikk forbi lekegrinden, stoppet hun og smilte til OT. Agnethe sa at hun ikke klarte å gå forbi han uten å prate til han. Dette fordi han var så smilende og blid når hun pratet til han. OT begynte å sutre etter å ha ligget 45 minutter i lekegrinden. Agnethe tok han da opp og gikk inn på lekerommet. Ba meg om å være med da hun ville vise meg hvor sterk OT var blitt. Hun trente og stimulerte OT i 15 minutter. Agnethe gav OT flaske kl 18:30 på rommet. Han ble så badet. OT satt i stolen på spisestuen fra kl 18:30 – 19:30. Agnethe satt ved bordet. OT ble lagt kl 20:00. Agnethe kom da ned i tv-stuen.

SF

Natt:

(Ikke notert noe)

28.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: søndag, 28.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe kom til frokost kl 9:20. hentet OT inn i spisestuen kl 10.15. Agnethe gav han da flaske. Agnethe sammen med Wenche hadde en lang beklagelse over hvor fælt det var å bo på mødrehjemmet. Etter deres mening var det helt unormale regler og boforhold. Agnethe satt i spisestuen og gav Ole T flaske kl 12:30. pratet om at hun synest OT var det skjønneste og greieste barnet hun visste om. Hadde ikke trodd dette før han var født. Da hadde hun bare tenkt på barn som skrikerunger. Katinka kom hit kl 13:00. Hun skal fotografere Agnethe og OT.

SF

Ettermiddag.

Agnethe var nede til kaffe 15:30, OT fikk mat kl 16 og de gikk ut på tur 16:30. agnethe kom tilbake sammen med en venn kl 17:30. Agnethe har besøk av denne vennen fremdeles kl 20.30. De har oppholdt seg på rommet. Agnethe fikk telefon fra Helge Jordal i 20 tiden, de gjorde avtale angående konserten i morgen.

AIT

Natt:

Gjesten til Agnethe gikk 22:30. etterpå var Agnethe på røykerrommet og i stuen. Hun og Kjersti snakket om at det er urettferdig at Wenche sluntret unna pliktene sine med hensyn til ryddig av røykerom. Dette ville Agnethe ta opp på husmøte. Kl 23:30 gikk Agnethe opp og laget melkeblanding og la seg.

Tine Aga

29.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 29.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe var oppe kl 07:00 gav OT flaske. Agnethe kom til frokost kl 08:45. Hadde med seg Ole T. Han satt i stolen. Agnethe spurte meg 3-4 ganger mellom kl 09:00 og 09:30 om jeg kunne ta med meg OT og gå ned på lekestuen. Hun selv skulle dusje. Da jeg sa nei, sa hun at hun ville dusje når lekestuen begynte, så kunne hun bare komme for sent til husmøte. Agnethe hadde besøk av sin mor og tante mellom kl 10:30-11:15. Agnethe hentet OT på lekestuen da de kom. Han fikk flaske kl 11:00. Agnethe kom ned på vaktrommet med en skrikende OT på armen. Agnethe sa hun var blitt så redd og lurte på hva det kunne være. OT var ikke til å roe. Jeg fikk beroliget Agnethe og OT roet seg når han ble bært rundt av A.

SF

Natt:

Jeg var oppom OT diverse ganger. Kl ca 22:00 låg han våken, men rolig i sengen, ellers har han sovet. Agnethe kom tilbake kl 01:15. hun var i godt humør. Hadde drukket 2 halvlitere før konserten. Helge Jordal kjørte henne hjem. Hun satt en stund på røykerommet og pratet. Gikk til ro kl 02:00.

Tone Aga

30.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: tirsdag, 30.06.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe sov da jeg var inne hos henne 8:30 i dag. OT lå våken i sengen. Agnethe var på kjøkkenet og hentet seg kaffe 9.30. OT fikk mat kl 4:30 i natt og 9:30 i morges. Han var på lekestuen fra 10 – 11:30. Han lå på magen i 4x4 minutter. OT viser liten aktivitet når han ikke får oppmerksomhet. Ikke noe spesielt med Agnethe i formiddag.

Kara Aa

Ettermiddag:

Agnethe og OT kom på kjøkkenet kl 18:00. Begge hadde sovet et par timer. OT fikk da flaske, Agnethe holdt han slapt nede på fanget sitt og satt og stirret ut i luften. Etter måltidet stelte hun han og kom og spiste kvelds sammen med oss andre. Kl 19:00 kom Agnethe’s foreldre på besøk, er nå på rommet sammen. Foreldrene reiste kl 20:40.

Hilde

Natt:

Agnethe satt og pratet med I.L på røykestuen. Hun fortalte meg fra hekseoperaen og diverse, hun var i godt slag. OT sov. Kom ned i 22:30 tiden, tok en ny røyk, gikk til køys. Agnethe kom ned 05:15. Hun hadde hatt mareritt. Hun hadde drømt at hun hadde nektet å gi OT mat, og at han hadde pustet mindre og mindre. Snakket litt teater når drømmen var bearbeidet. Gikk til køy igjen 05:30.

Torill

01.07.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 01.07.1992

Navn på

Formiddag:

OT og Agnethe var oppe til frokost. OT satt i stolen sin under frokosten, mens mor røykte og mens hun bar ut av frokostbordet. OT ble levert på lekestuen kl 9:30, sovnet i vognen kl 10.30. Agnethe tok husmordag i dag i stedet for fredag og vasket gangen mens OT var på lekestuen. OT sov nesten helt frem til middag. Agnethe skal på Orion med Kari Aa etter middag.

Grete

Ettermiddag:

Agnethe var på Orion rommet md Kari Aa til kl 15:00. Kari hadde pratet med Agnethe om hva hun synes ikke var bra i forholdet til OT og henne. Agnethe lå ute og solte seg mellom kl 15.00 og 16:15. OT som lå i vognen til 16:00, ble da tatt opp av Agnethe. OT ville ikke roe seg på mors fang, så kl 16:15 gikk Agnethe opp for å gi han flaske. Agnethe dekket kveldsbadet i en fykende fart. Nesten slang maten på bordet, uten å ta av plasten. Da hun var ferdig gikk hun på rommet. Kari Aa var inne til henne og spurte om hun ikke skulle spise. Agnethe satt da febrilsk og brettet sammen klær. Hadde tårer i øynene. Tror dette var en reaksjon over husmorsdagens plikter, som hun synes er et ork? Agnethe kom ned på stuen kl 19:00. satt med OT på fanget, som var urolig. Han roet seg etter 10 minutters tid. Ble lagt i lekegrinden kl 19:30. Så Agnethe pratet til han med gjevne mellomrom. Agnethe tok OT opp av lekegrinden og gav ham flaske kl 20:00. søsteren til Agnethe var innom med bilder ca kl 20:00. Agnethe satt i stuen og så film kl 20:30. hadde lagt OT og spurte om jeg kunne gå opp å høre etter han, OT lå våken i sengen. Så på leken som hang over sengen. Han reagerte ikke da jeg kom inn i rommet.

SF

Natt:

Agnethe satt og såg film sammen med Wenche, kl 21:30 hentet hun OT og satt med han på fanget og så videre på filmen. OT gjorde seg ut og gulpet litt. Etter filmen 22:15 spurte hun om jeg ville holde ham mens hun tok en røyk. OT blei da urolig og grinete og etter et par minutter tok hun ham opp på rommet. Etter å ha byttet på han og lagt han kom hun ned igjen for å røyke, gikk så til ro ca 22:40. kl 02:30 traff jeg Agnethe på vei for å varme flaske og hørte at OT gråt på rommet.

Tone Aga

02.07.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: torsdag, 02.07.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe kom opp kl 7:00, tok kaffe og røyk på altanen. Hun var trøtt på grunn av at OT hadde vært våken og fått mat kl 02:30. OT kom opp kl 8.00 og satt i stol da Agnethe spiste frokost og røykte etterpå. OT på lekestuen kl 9.30, ble stimulert og aktivisert av Synnøve ¾ timene, sovnet etterpå. Agnethe og OT dro til byen kl 12:20, hadde ingen ærend, skulle gå litt rundt. Tilbake til kvelds.

AIT

Ettermiddag:

Agnethe kom tilbake kl 15:30. Hun ga OT mat og kom ned i stuen til kaffe. OT var litt i lekegrinden og litt på mors fang. Han sov fra 18:00-19:00. Han var oppe en stund ved kveldsmåltid.

TT

Natt:

Agnethe kom ned til meg for å spørre om vi hadde sort sytråd. Hun skulle sy noe. Vi lette overalt, men fant ikke sort tråd. Agnethe ga opp sy prosjektet og gikk til sengs. Stille hos mor og barn i natt.

Mette F

03.07.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: fredag, 03.07.1992

Navn på

Formiddag:

Kom til frokost kl 09:00. OT var blid som en sol, Agnethe sa at hun hadde fortalt han at de skulle på hytten i dag, derfor smilte han sånn. OT var på lekestuen, sov ute fra kl 11.00-11:30.

Hilde

Ettermiddag:

Agnethe satt på verandaen med Ingrid i 15 tiden i dag. Da jeg spurte henne om hvor tid hun skulle reise på landet begynte hun å grine. Hun sa at hun var deprimert og da var det så vanskelig å være alene med foreldrene fordi hun måtte forestille seg sånn ovenfor dem. Det hadde vært lettere hvis søsteren skulle vært med. Jeg sa at hun trengte jo ikke å reise, men hun ville ikke ta dette opp med foreldrene. Kl 17 kom foreldrene og de dro med en gang. Agnete fikk låne med seg kjørenett nr 2 til vognen. Kommer tilbake mandag formiddag.

Grete

Profile  

Post subject: Re: 22 uke Bergen mødrehjem
PostPosted: Wed Jul 18, 2007 7:36 pm 
Superposter

Ama wrote:
Agnethe var på Orion rommet md Kari Aa til kl 15:00. Kari hadde pratet med Agnethe om hva hun synes ikke var bra i forholdet til OT og henne.

Barnevernsansatte formelig nyter å kritisere mødre, for da hever de seg selv. Det er en form for sadomasochisme hvor den barnevernsansatte sitter og nedpsyker den som skal "hjelpes". Hvilken hjelp det er å høre om sin egen angivelige udugelighet, vites ikke.

Ama wrote:
Agnethe dekket kveldsbadet i en fykende fart. Nesten slang maten på bordet, uten å ta av plasten. Da hun var ferdig gikk hun på rommet. Kari Aa var inne til henne og spurte om hun ikke skulle spise. Agnethe satt da febrilsk og brettet sammen klær. Hadde tårer i øynene. Tror dette var en reaksjon over husmorsdagens plikter, som hun synes er et ork?

Etter å ha blitt fortalt hvor lite dugandes man er som mor, er det ikke merkelig at det kommer en reaksjon. At de mødrehjemsansatte ikke forstår dette, viser hvor liten innsikt og empati de har.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: re:
PostPosted: Sun Jul 22, 2007 12:30 pm 
Superposter

Du har så rett så rett

Profile  

Post subject: Kjære Ama,
PostPosted: Tue Jul 24, 2007 12:04 pm 
Superposter

Kjære Ama, denne tråden er unik!

Og det hender rett som det er at jeg henviser folk til denne seksjonen.

Men, historien din er dessverre ikke unik.

Folk, dvs. mødre, går rett på limpinnen så det suser etter...

Jeg kan bare ikke få advart mødre hardt nok om hvor farlig det er å akseptere et slikt "tilbud".

Du er kjempeflink og jeg håper og ønsker at din historie vil bidra til å legge ned samtlige mødrehjem i hele verden.

Profile  

Post subject: Takk
PostPosted: Thu Jul 26, 2007 7:23 am 
Superposter

Ja hadde det ikke vært deilig om det var mulig å få til. Mødrehjem bør nedlegges og det bør også det eksisterende barnevernet. I dag driver de på slik de sikkert altid har holdt på, ingen tilsyn og ingen erstatningsordning for de det gjelder (er ikke innunder de erstatningsordninger som frem til i dag er satt frem fra f.eks bernhjemsbarn mm)...

Takk for at du leser og finner bloggen verdifull, vi kjemper samme sak og tror det er mye du vil gjenkjenne i min historie - for den er ikke unik, tvert om, dessverre er den nok en svært vanlig barnevernssak og hets mot spesielt alenemødre (fordommer, sladder mm)...

Profile  

Post subject: 23 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Fri Aug 03, 2007 4:56 pm 
Superposter

Etter en liten pause med sommerferie fortsetter jeg nå fortløpende fremover med å legge ut det jeg inntil i dag har mottatt av innsyn fra Bergen Mødrehjem.

Det er også sommerferie på Bergen Mødrehjem, noe som innebærer mange nye "vikarer". Et kurator møte der jeg blir informert om at jeg ikke skal søke egen leilighet, da jeg er utpekt til å bo i mødrehjemmets treningsleilighet etter at de 6 måneder jeg alt har skrevet kontrakt på er utløpet. Jeg ønsker ikke å skrive ny kontrakt med mødrehjemmet - påpeker den totale mangel og fravær av de hjelpetiltak (som egen bolig er) i løpe av den tid jeg alt har bodd der. Men når barnevernspedagoger har bestemt seg er det umulig å si nei, de fremhever hvor store problemer jeg har - ingen familie som støtter meg, ingen sosialt nettverk mm.

Mine foreldre har meg og min sønn med over weekenden på deres hytte. Dette på den ene siden for å vise at de kan fungere som "weekendhjem" for min sønn (jeg må altså være med og ta meg av daglig stell) og på den andre siden få meg overtalt til å legge vekk mine fremtidsplaner om å reise tilbake til Danmark og fortsette min skuespiller utdannelse. Min mor og far mener dette er årsaken til at jeg ble så psykisk syk...

Jeg har da alt forstått at å reise tilbake til høsten slik jeg først hadde tenkt er utelukket, men har fått beskjed fra min teaterinstruktør at jeg kan komme neste år - altså høsten 1993, noe jeg gjerne vil...

Utover dette blir jeg også anklaget av min far for å lage problemmer i ekteskapet mellom han og min mor...

23 uke Bergen Mødrehjem

Bergen mødrehjem

06.07.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 06.07.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe kom tilbake til mødrehjemmet kl 11:00. Hun ble kjørt av sin far. OT var blid og i fin form. Agnethe dusjet og har siden sittet på terrassen og lest en bok. Hun spiser middag nå kl 14:00 og har OT med i babystol.

TT

Ettermiddag:

Agnethe ga OT flaske i spisestuen kl 16.00. De kom ned til kaffe kl 16:30. OT lå i lekegrinden det meste av tiden, var på morens fang et kvarters tid, før han ble lagt i vognen på gangen, han sov fra 17:15 til 18:30. Agnethe spiste kveldsmat, og OT fikk risgrøt (2 to + melk) kl 18:45. Agnethes bror kom kl 19:15, er her ennå kl 21.

MK

Natt:

Agnethe spurte om jeg ville høre etter OT som sov, mens hun og broren gikk en tur på kiosken. Jeg sa det var ok. De var tilbake etter ca 15 minutter. Broren til Agnethe gikk kl 22.00 og Agnethe satte seg for å se film. Hun spurte meg om jeg ville se etter OT kl 22.20, da sov han. Da Ingrid gikk for å legge seg bad Agnethe henne si ifra om hun hørte at OT gråt. Ingrid kom ned igjen og sa at OT gråt. Agnethe hentet han ned og gav ham flaske mens hun såg på tv. 23:30 gikk hun opp og la ham. Kom ned igjen og tok seg en røyk og gikk og la seg 23:50.

Tone Aga

07.07.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: tirsdag, 07.07.1992

Navn på

Formiddag:

Jeg vekket Agnethe kl 8:40. OT var da våken og blid i sengen sin. Hun kom til frokost kl 9. OT satt i stolen sin, Agnethe viste han ingen oppmerksomhet i løpet av frokosten. OT fikk flaske 9.20. Agnethe ville være med på tur til aboret, men ombestemte seg da hun så at hun kun hadde 1 flaske til OT. OT var på lekestue og Agnethe vasket gangen. Etter det har hun lest bok, tegnet og solt seg mens OT har ligget i vognen. Kl 12.30 ble hun ”orionfilmet” av Kari Aa.

Grete

Ettermiddag:

OT og Agnethe sov ca 1 time i ettermiddag. Jeg har hatt samtale med Agnethe og foreldrene i ettermiddag.

GG

Natt:

Agnethe så på TV i går kveld, ellers ikke noe spesielt med mor og barn i natt.

MF

08.07.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 08.07.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe kom på kjøkkenet etter kaffe, og tok seg en røyk kl 7:15, OT hadde fått mat. Etterpå vasket og kokte hun flaskene, hadde OT med. Kom til frokost kl 8:20, OT satt i stolen. Kom på lekestuen og sovnet i vognen kl 10:30. Agnethe var på kuratormøte med Gerd.

Ettermiddag:

Agnethe og OT reiste til byen ca kl 14:00. De kom tilbake kl 19. Agnethe fortalte at de hadde vært på Peppes med Agnethes bror. OT fikk grøt og melk da de kom hjem og ble lagt, men ville ikke sove og kom opp igjen kl 20:00. OT var våken og ”pratsom” da han fikk komme opp. Fin kontakt ”prat” mellom Agnethe og OT oppe på spisestuen. Agnethe koker melkeblanding nå kl 21.

Kari Aa

Natt:

Agnethe har sittet og malt på røykerommet Hun gikk og la seg kl 24:00. Hun hadde ringt til Helge Jordal i kveld og han skulle ringe tilbake angående de kanskje kunne finne på noe i helgen. I så fall ville Agnethe spørre om barnevakt når/dersom det ble aktuelt. Jeg sa hun burde nevne det allerede i morgen og undersøke om det var mulig.

Tone Aga

09.07.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: torsdag, 09.07.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe var til frokost, OT bli og fornøyd i sittestolen. Agnethe med barn var en tur på Oasen kom tilbake kl 13:30.

Usignert

Ettermiddag:

Agnethe sydde på buksen til hun hentet OT inn på stuen kl 16:30. begge to var i strålende humør, og de hadde en fin stund. OT fikk grøt og melk kl 17.30. Agnethe drev med klessvask og flaskevask, og vi passet OT. Han ble badet etter kvelds, og kl 18:45 kom Agnetes foreldre, og de gikk kl 20:45.

MK

Natt:

Agnethe har sydd på busken. Hun kom ned og røykte kl 23:00 og gikk deretter og la seg.

Tone Aga

10.07.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: fredag, 10.07.1992

Navn på

Formiddag:

Agnethe satt på røykerommet kl 7:45, OT hadde fått mat. De sov til kl 9:30, da OT kom på lekestuen. Han ble med på tur ut og sovnet i vognen kl 10:45 til kl 11:30. Ble tatt opp av Agnethe. Han fikk mat og satt i stolen mens Agnethe sydde ferdig buksen sin. Den ble riktig flott. De har sovet 1 time nå før middag.

MK

Ettermiddag:

Agnethe satt i hagen i ettermiddag. Leste om isfolket. OT satt i stolen. Agnethe med OT var med Trond og leide videofilm. Agnethe gav OT grøt pluss melk kl 18:00. Agnethe badet ham så. Ble lagt kl 19:30. Agnethe kom da ned på stuen, sittet og sett film.

Usignert

Natt.

Agnethe så på video deretter gikk hun for å røyke før sengetid. Alt stille hos mor og barn i natt.

MF

Profile  

Post subject: 24 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Mon Aug 06, 2007 4:33 pm 
Superposter

Etter 24 uker på mødrehjemmet begynner kvinnefengselet å bli et mareritt. Du må ikke ditt, du må ikke datt. Du er en dårlig mor og en fallen kvinne - først og fremst - DU ER ALENEMOR og har ingen som bryr seg katten, hverken omkring hvordan du selv har det, eller hvordan din sønn har det. Du er helt alene. På mødrehjemmet prøver de nå å fremstille min sønn som funksjonshemmet fordi han er mer aktiv mot høyre side enn venstre.

Jeg har mottatt fødselspnger og vil bruke dem til depsitum slik at jeg kan leie egen leilighet, det mener de ansatte på mødrehjemme og Fana sosialkontor/barnefjernkontor at jeg ikke kan gjøre. Pengen skal brukes til alt mulig tenkeligog utenkelig utsyr til min sønn, inkludert bilstol til tross for at jeg hverken har sertvikat eller bill. Til sist klarer jeg å overtale mine foreldre til å selv kjøpe bilstolen.

Vi skal på hytten deres i sommerferie og selv om det er deilig å komme seg vekk fa instituasjonen kvinnefengselet Bergen Mødrehjem, så er ikke det å være sammen med mine foreldre med min sønn på hytten deres noe jeg ser spesielt frem til. Her blir det nye press situsjoner omkring hvordan de mener jeg nå må leve livet mitt. Jeg understreker de vil ikke gi meg noen som helst hjelp - hverken økonomisk til egen leilighet eller reel avlastning.

Tvert om er jeg fortsatt deres syndebukk i ett og alt. I øyeblikket er jeg årsaken til at de har ekteskapelig problemer - noe jeg må høre mye på. Og, jeg er fortsatt ikke mulig å være glad i, men de forsikrer at de er glad i min sønn - i hvertfall om det er andre til stede (f.eks fra mødrehjemmet)...

24 uke Bergen Mødrehjem

11.07.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: lørdag, 11.07.1992
Navn på
Formiddag:

Var innom til Agnethe kl 09:00. Mor og barn sov da i mors seng. Gikk inn igjen kl 10:00. OT lå da våken i sin seng, Mor sov i sin seng. Agnethe og OT kom i spisestuen kl 10:10, Agnethe sa hun ville helst ligget i sengen resten av dagen, så jeg kunne få låne OT. Agnethe gav OT flaske kl 11:00. Han sov fra kl 11:30-13:00. Agnethe satt da på altanen og leste isfolket. OT lå i lekegrinden fra kl 13:00-14:30. Agnethe spiste middag, satte seg så på altanen for å lese igjen. Agnethe gav OT flaske kl 14:30.

SF

Ettermiddag:

Agnethe hadde OT med i vognen ute til kaffen. De var ute til kl 18:00, da fikk OT grøt og melk. Søsteren til Agnethe var innom en liten tur kl 18:45. Agnethe er nå på TV stuen med de andre mødrene.

TT

Natt:

Agnethe koste seg på stuen fram til sengetid kl 23:30, stille hos mor og barn i natt.

MF

12.07.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: søndag, 12.07.1992
Navn på
Formiddag:

Agnethe var ute på terrassen før frokost. OT sov i lekegrinden. Han hadde vært våken kl 04:00 i natt, men sovnet igjen etterpå. Agnethe har oppholdt seg for det meste på terassen, avtalt av mating og stell av OT.

TT

Ettermiddag:

Agnethe satt på altanen og leste mellom kl 15:00 og 16:00. OT lå og sov i lekegrinden. Agnethe satt i spisestuen og gav OT flaske kl 16:00. Gikk etterpå og badet OT. Agnethe med OT kom ned på stuen kl 17:00. OT ble lagt i lekegrinden. Agnethe vasket røykerommet, og satte seg så til å lese. OT sovnet i lekegrinden kl 18:00, sov så til kl 19:00. Agnethe tok han da med opp i spisestuen, hvor hun gav ham grøt pluss melk. Gikk så ned igjen på stuen, kl var da 19:30. Agnethe så på tv og OT lå i lekegrinden, hvor han sovnet kl 20:15. Ble da bært opp i sengen av sin mor.

SF

Natt:

Agnethe var på røkerommet kl 22:45. har ellers ikke sett noe til henne.

Tone Aga

13.07.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 13.07.1992
Navn på
Formiddag:

Agnethe var oppe 07:15. Ole Toias hadde vært våken kl 03:00 i natt. Han var i lekestuen og sovnet i vognen kl 10:15. Agnethe hentet han kl 11:20, hun skulle da dusje og stelle seg. Agnethe var på husmøte i dag.

TT

Ettermidag:

Agnethe kom ned til ettermiddagskaffe med OT. Hun lå han i lekegrinden mens vi drakk kaffe. Etter en stund tok hun han opp, sa at hun hadde reagert på at OT sin venstre arm stod rett ut bak. Han brukte og høyre ben mindre enn venstre. Jeg så på han og observerte det samme. Agnethe og OT fikk besøk av Agnethe sin far og sine besteforeldre. Agnethes besteforeldre gikk 20:20. Agnethe er nå i stuen og ser film. Jeg var på trilletur med OT ca 1 time i ettermiddag. Agnethe sa at hun ikke orket å gå ut med sinn sønn. Hun var lei.

GG

Natt:

Agnethe gikk til sengs kl 23:30, men kom ned igjen for å ta en blås kl 24. da hun la seg kom hun på at un hadde glemt å lage melkblanding. Ikke hørt fra henne siden.

IMM

14.07.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: tirsdag, 14.07.1992
Navn på
Formiddag:

Agnethe kom til frokost kl 8:30. OT satt i stolen. OT på lekestuen. Ble lagt i vognen og sovnet kl 10:30. Agnethe vasket gangen i lekestuetiden. OT våknet kl 13:00. Agnethe gav ham da en flaske melk.

SF

Ettermiddag:

Agnethe har vært en tur på butikken i ettermiddag med Runhild. Tilbake ca kl 16:00. Agnethe har husmordag i dag. Hun har dekket kveldsbordet med det aller nødvendigste i ”camping-stil” (osten satt på bordet). Hun organiserte seg bra med OT, og ga han mat og oppmerksomhet innimellom husmorpliktene. Grøt pluss melk kl 18. OT spiste med god appetitt og det var fin kontakt mellom mor og barn under måltidet. OT ble lagt inn i sengen mens Agnethe spiste kvelds med oss andre. Agnethe hadde ikke tid til å se orion film i ettermiddag på grunn av husmordagen. Agnethe og OT var på lekestuen ca ½ time i ettermiddag. De pratet koselig sammen. Agnethe og Gerd har forbredt seg til møtet med kuator i morgen.

Kari Aa

Natt:

Agnethe gikk til ro kl 22:15. Ikke noe spesielt i natt. OT fikk flaske kl 05. Agnethe sitter nå på røykerommet og leser.

IMM

15.07.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 15.07.1992
Navn på
Formiddag:

Agnethe stod opp kl 9. Hun spiste en rask frokost og overlot OT til meg kl 09:10. Hun dusjet og dro til sosialkontoret kl 09:45. OT var da ikke stelt. Jeg stelte han og gav han flaske 09:30. På lekestuen så jeg litt på OT sin venstre arm. Den er passiv, men han bruker den når han oppfordres til det. Støtter seg med den når han ligger på magen hvis jeg legger armen frem. Ellers er OT veldig skjev mot høyre. OT sovnet ute kl 11 og sov til kl 13. Han fikk da ny flaske. Agnethe kom tilbake 13:15. Hun tok OT med seg for å skifte på han.

Grete

Ettermiddag:

Agnethe og OT var på stuen da det var kaffe. OT var i lekegrinden fra 15:30-16:00, da hun fikk flaske. Jeg hadde OT på fanget en ½ time. Han lå i lekegrinden en ½ time etterpå igjen. OT ble badet kl 17:45. Faren til Agnethe var på besøk fra 18:00-19:00. OT fikk grøt og melk kl 19:30.

TT

Natt:

Agnethe var inne på røykerommet hele kvelden, hun var oppe for å se til OT i løpet av kvelden. Gikk til sengs kl 0:30, kom ned kl 05:30 for å røyke.

MF

16.07.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: torsdag, 16.07.1992
Navn på
Formiddag:

Agnethe og OT var til frokost 08:30. Ole T har vært på lekestuen. Han har vært på tur i lekestuen. Agnethe har sett orion-film med meg. Hun gikk en tur til oasen med OT nå i ettermiddag. Hun trodde hun skulle være tilbake til kvelds.

Kari Aa

Ettermiddag:

Agnethe kom tilbake fra Oasen 16:45. OT fikk mat 17.15. Agnethe var i godt humør, hadde kjøpt nye klær yil OT. Var litt sur fordi det var så dyrt. Hun hadde snakket med faren på telefon og avtalt at han skal hente dem i morgen. Ellers har Agnethe vasket klær og flasker og kokt melkeblanding. OT har vært med henne. Han er i godt humør.

Grete

Natt:

Agnethe satt på røykestuen og leste/pratet fram til leggetid kl 01:00. så til OT et par ganger.

Ingunn

17.07.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: fredag, 17.07.1992
Navn på
Formiddag:

Agnethe gav OT mat kl 7. Hun var på røykerommet og leste fra 07:00-08:00. OT lå da våken i sengen og pludret. Agnethe og OT kom til frokost 08:30. Ole T på lekestuen fra kl 09:30. Han fikk flaske på lekestuen av personalet og sovnet i vognen kl 11:15.

Kari Aa

Ettermiddag:

Agnethe sat på stuen. Pratet med Kari Eltvik som var her på besøk. Agnethe og OT ble hentet av sin far kl 16:30. De kommer tilbake søndag 2/8.

SF

Profile  

Post subject: 25 uke Bergn Mødrehjem
PostPosted: Thu Aug 09, 2007 2:53 pm 
Superposter

Min sønn og jeg er på hytten og vi har en deilig varm sommer. Mine foreldre krangler som vanlig, men tar seg også trilleturer ut med sitt barnebarn, mens mor (jeg) får litt tid for meg selv - og jeg liker forsatt å lese. Ellers er de deilig å få være sammen med min sønn i ro og fred, uten at noen fra mødrehjemmet kikker bak skulderen din i ett og alt hva du gjør eller sier, for at de gjennom sin "observasjon" kan skrive onskapsfulle notater omkring deg som mor eller barnet ditt.

Dog er det tidspunkt jeg ikke setter pris på sommerferie med mine foreldre, og man kan også stille spørsmålet hvem er mest onskapsfull. Mennesker som via sitt arbeid i Norsk helse og omsorg som benytter seg av sin stilling til å trakkasere og mobbe sine klienter til selvmord, eller mine foreldre som er opptatt av å erklære meg sinnsyk og umyndigjør meg ovenfor enhver persom i deres omgangskrets (her er det mange tilknyttet lege yrket). Min far som er så opptatt av at jeg er psykisk syk kan til tider også utale at han ikke har noen tro på psykologer - men vet godt hvordan man blir behandlet av andre mennesker rundt enn, om en blir stemplet psykisk syk. Med andre ord bruker han ikke psykologer i henstilling å hjelpe, kun for å lage livet til et helvete for den det gjelder. Jeg er ikke det eneste barn han har ødelagt, og det er også mistenkelig mange som er ansett hos han i DMA som ender opp med tunge og vanskelige barnevernsaker - jeg tror det er grunn til å advare om å bli ansatt i hans firma utelukket av denne årsak.

25 Uke Bergen Mødrehjem

22.07.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: 22.07.1992
Navn på
Agnethe sin far var her og hentet dyne til OT pluss husleieregningen.

Liv

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Next