Jeg er begynt å se meg om etter egen bolig i aviser og det blir oppdaget, dermed vil hovedkontakt Vigdis med ett ringe boligkontoret (slik det var avtalt fra første dag på mødrehjemmet) og skaffe meg saksbehandler her. HUn mener jeg ikke kan leie egen leilighet - selv påpeker jeg at de 6 måneder på ontakten er snart over og at jeg ike vil være der en dag lengre, jeg har i øvrig forlengst oppfattet at hjelp til praktiske ting som egen bolig ikke er noe man får fra dem som jobber der.
Kanskje Vigis har litt antiklimaks situasjon, hun var jo så overbevist om at jeg løp rundt på natten og brente ned kirker i fritiden, og nå da Stavkirken i Bergen er brent ned mens jeg er under full overvåkning og på Tysnes med mine foreldre, blir det vaskelig for henne å skrive at jeg har hatt noe med dette å gjøre i rapporten - i motsetning til psykologene på Solli og Haukeland sykehus, som mener at dette er noe jeg gjør via tankeoverføring...
Når min søster er på besøk blir det litt snakk mellom meg og Wenche (en annen mor på mødrehjemmet) etterpå. HUn mener min søster utnytter meg da hun kun kommer på besøk på mødrehjemmet for å låne penger av peger av meg, noe jeg er enig i. Dette blir overhørt og rapportert ned.
Jeg er fortsatt pålagt å ha utekvelder (etter skjema) og egentlig føler jeg lite behov for det, ikke har jeg penger til det heller...
20 uke Bergen mødrehjem
13.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport
Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: lørdag, 13.06.1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt
Navn på
mor: Agnethe
barn: OT
Formiddag:
Agnethe kom til frokost kl 9. OT lå i lekegrinden mens mor spiste. Han fikk mat kl 10. Agnethe reiste til byen kl 11.20.
MK
Ettermiddag:
Agnethe og OT kom tilbake kl 17:30. De hadde kost seg i byn, hun hadde vært sammen med broren. Agnethe badet OT kl 18, hun spiste pizza med oss kl 19. De gikk ned kl 19:30 for å se TV, OT fikk flaske på stuen kl 19.45. Agnethe gikk opp med OT kl 21:15, for å prøve å legge han. Hun kom ned kl 21:45 for å se filmen på TV. OT var lagt.
Vigdis
Natt:
Agnethe satt inne på stuen og så på TV en stund i går kveld, hun gikk til ro for natten kl 00:30 etter litt prat og røyk med Wenche.
Mette
14.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport
Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: søndag, 14.06.1992
Navn på
Formiddag:
Agnethe og OT kom på spisestuen kl 9:30, OT fikk flaske kl 9.45. Han hadde våknet kl 06:30 og fått flaske, sa Agnethe. OT ble lagt ca kl 10:30 i sengen. Agnethe har kokt flasker, laget melkeblanding, tatt en dusj i formiddag. OT sov til kl 13, fikk flaske kl 13:15. Agnethe spiste middag, OT satt i babystolen. De gikk ned på stuen kl 14:15.
Vigdis
Ettermiddag:
Agnethe fikk besøk av sin søster kl 15.30. de var og leide filmer. Jeg så etter OT. Agnethe og søsteren satt i TV stuen og så video fra kl 17:00 – 19.00. Agnethe gav OT flaske kl 17:00. Hadde han på fanget og i lekegrinden under filmen. Ved kveldsbordet beklaget Agnethe seg til Wenche over søsteren som bare tenkte på seg selv. Agnethe mente at søsteren burde vært her lengre å slappet av og kost seg sammen med henne, men nei hun måtte fyke av gårde. Hun var jo bare så egoistisk. Agnethe satt ved kveldsbordet fra kl 19:00 – 20.00. etter kveldsen stelte hun OT. Varmet så flaske til han, som hun tok med ned i TV stuen hvor de skulle se film.
SK
Natt:
Agnethe har sett film i kveld. OT sov nede i lekegrinden, men ble lagt opp kl 22:00. Er lattermild i kveld. Ser på film fram til 24:00, så til køys. Oppe 05:30, varmet flaske til OT.
Torill
15.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport
Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 15.06.1992
Navn på
Formiddag:
Jeg vekket Agnethe kl 9:20, OT sov. Hun stod opp med en gang, skulle dusje, men fant ut at hun måtte lage melkeblanding først. Agnethe skulle til fysioterapeut kl 10:30, men rakk ikke bussen. OT på lekestuen. Agnethe var med litt på husmøte. Kl 12:30 kom Agnethe med OT på armen og Rose og Inger Lise ned i peisestua. Agnethe leitet etter Hege og Rene fordi Rose trengte pass da hun skulle vaske gangen.
AIT
Ettermiddag:
Agnethe satt nede i stuen med OT. Hun drakk kaffe med oss andre. OT lå i lekegrind mens hun tok en røyk etter kaffen. De gikk opp på rommet kl 16:30 og kom til kvelds kl 18. Foreldrene kom kl 18.30 og er her ennå.
Grete
Natt:
Foreldrene gikk kl 21:30. Agnethe satt og såg video sammen med Wenche til 01:30 i natt. Observerte at hun ikke hadde ryddet etter seg.
Tone Aga
16.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport
Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: tirsdag, 16.06.1992
Navn på
Jeg gikk inn til Agnethe kl 10, da sov hun, OT lå våken i sengen. Agnethe stod opp, byttet på OT. Jeg varmet flaske for henne. Agnethe gav OT flaske kl 10:10, han le levrt på leestuen kl 10:30. Agnethe tok seg en røyk på altanen. Vi har ringt boligkontoret i dag, Agnethe skal få et brev fra dem der det står hvem som er saksbehandler og når hun kan få time. Besteforeldrene kom på besøk her kl 11 var ca 1 time. Agnethe la OT i sengen kl 12:30. Hun har vasket korridoren, men ville vente med å ta barnekjøkkenet. Agnethe hadde gitt OT flaske kl 05:30 i dag tidlig.
Vigdis
Agnethe og OT kom på stuen og drakk kaffe etter at hun var ferdig med å rydde middagsoppvasken. OT koste seg i lekegrinden og fikk mat på stuen kl 17. Ble lagt opp etterpå og sovnet. Agnethe laget i stand kveldsmat og ryddet bordet etterpå. Hun sa at husmordagen gikk så mye lettere når OT var rolig, slik hadde det vært i dag. Hun fikk besøk av sin mor kl 19. Agnethe har utført alle husmorplikter.
Usignert
Natt:
Agnethe satt i stuen sammen med Wenche og meg og så antenne to og pratet. Gikk til ro kl 23:10
Tone Aga
17.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport
Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 17.06.1992
Navn på
Formiddag:
Agnethe til fysioterapeut 8:30, Marit passet OT Han sovnet kl 9:20, ble vekket av sin mor 10:45 og fikk melk av mor. Agnethe har hatt samtale med Gerd.
AIT
Ettermiddag:
OT sov i flere timer i ettermiddag. Agnethe satt i stuen og spådde i kort. Hun var oppe og så til OT flere ganger. Etter kveldsmaten vekket hun OT, og han fikk mat og ble badet. Han var blid og fornøyd. Agnethe lå OT i lekegrinden i stuen mens hun tok en røyk. Etterpå gikk de opp på rommet.
Liv H
Natt:
Har dusjet. Gikk til køys 22:30. OT sovet. Han hadde sovet seinere enn vanlig i kveld.
Torill
18.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport
Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: torsdag, 18.06.1992
Navn på
Formiddag:
Agnethe kom på vaktrommet og spurte etter kaffe kl 7. OT hadde fått mat, og hun tok en røyk før hun gikk opp og la seg igjen. Kom til frokost kl 8:50. OT satt i stolen mens mor spiste. Han var på lekestuen til kl 10. Ble da overlat til Agnethe for han var så våt i bleie og bukse. Han fikk mat av Agnethe etterpå, sovnet mens han spiste. Agnethe bar han ned på lekestuen til Tone, som kledde på han og la han ut i vognen. Agnethe kokte melkeblanding før hun gikk til AAN senteret kl 10:45. Jeg fant Agnethes romnøkkel i vasken. De henger på hyllen på vaktrommet.
MK
Ettermiddag:
Agnethe kom hjem kl 17:00. Ga OT melk i TV stuen. Satt på røykerommet med Wenche og Frode fra 17:30 til 18:00. OT lå i lekegrinden. Fikk besøk av moren i syvtiden.
Lisbeth
Natt:
Agnethe satt på stuen og så på video i går kveld. Gikk til ro for Natten kl 23:00, rolig hos familien i natt. OT våken kl 06:30, får nå mat.
KG
19.06.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport
Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: fredag, 19.06.1992
Navn på
Formiddag:
Agnethe kom på spisestuen kl 07:15, tok seg kaffe. Kom inn igjen kl 07:30, ba om pass til OT da hun skulle dusje. Anne Lise passet han i 5 minutter. Mor reagerte at han lå i lekegrinden uten å sutre. ”Har du fått han til å ligge der?” sa Agnethe. Agnethe til fysioterpaut kl 8:30. OT passet av Anne Lise fram til lekestue. Han sovnet i sengen kl 8.40, gråt ca kl 9.00, hadde tydelig grått en stund, sovnet i vognen kl 9:15, sov til kl 10:45 da fikk han mat av Agnethe. Jeg passet OT da Agnethe var til Orion med Kari. Han sovnet i armene mine kl 12:45, sov til 13:30, da var Agnethe ferdig med Orion.
Hilde
Ettermiddag:
Agnethe seg på rommet i ettermiddag, var opptatt med å stelle og pynte seg for kvelden. Agnethe gav OT flaske på rommet kl 17:00. Han ble så badet. Agnethe gikk kl 19:00. har utekveld til kl 01.30. Ringte hjem kl 20:30 for å høre hvordan det var med Ole t. Ole t fikk flaske kl 20:00. Ble lagt og sovnet fint kl 21:00.
SF
Natt:
Agnethe har ringt to ganger for å høre hvordan det stod til med OT. Han har sovet hele tiden, alt OK. Agnethe kom hjem 01:30 med taxi. Vi pratet ca 1 ½ time på røykerommet. Først at kvelden hadde vært sånn passe, men likevel OK. Vært på kino + Cafe opera. Se også eget ark. Gikk til sengs kl 03:00, takknemlig for at hun hadde fått prate med meg. Alt rolig hos mor og barn fremdeles nå kl 07:00.
Torill