It is currently Thu Jun 19, 2025 7:23 pm

Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Presentasjon av meg
PostPosted: Wed May 30, 2007 4:04 pm 

Det er på tide at jeg endelig får presentert meg. Jeg er først og fremst her for å kunne hjelpe.

Jeg har selv heldigvis aldri blitt utsatt for overgrep fra barnevernet da de heldigvis har holdt seg unna.

Jeg har noe psykiske problemer og det vil sikkert vært nok til at jeg hadde mistet barnet mitt hvis barnevernet hadde fått snusen.

Ettersom mor og jeg ikke lever sammen, ser jeg som de fleste fedre i tilsvarende situasjon lite til mitt barn. Men jeg vet jeg er heldig som ser barnet mitt annenhver uke.

Men jeg har til de grader kjent på smerten av det å ikke ha sitt barn hos seg. Det er derfor jeg er her.

Jeg er utdannet sosionom (og diakon). Har jobbet på et sosialkontor (sannynligvis nesten like ille som i barnvernet), så jeg vet hvordan det kan være.

Ellers ville det ha vært en ære å få komme inn i supporterklubben.

Jeg slutter meg 100% til saken som motstander av barnevernet og jeg er gjerne med på å få det lagt ned.

Min lojalitet til det offentlige er nå null.

Last edited by X-barnevernsoffer on Fri Apr 24, 2009 6:14 pm, edited 3 times in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 30, 2007 5:40 pm 
Rang: Ivrig bruker

Hei!
Supporterklibben du mener, er sikkert den som GFSR (Gruppen til Femiliens Selvstendige Rett) har. Hvis du er ny her på forumet, kan du vel ikke skrive på den seksjonen ennå, men du kan ringe Mona Lygre: 53 51 02 11.

Selv om det er en avdeling tråder for GFSR her i forumet, er det der du finner det grunnleggende. Se isteden gjerne på rubrikken GFSR i menyen til venstre på BarnasRett hvis du ikke allerede har gjort det (du har jo skrevet i gjesteboken der :) ). Kanskje Mona får frysninger av en sosionom (men John Alvheim var også det, samt diakon og anestesi-sykepleier), men trolig sier hun velkommen!

Last edited by r-b-v on Wed May 30, 2007 6:24 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject: Sosionomer
PostPosted: Wed May 30, 2007 6:07 pm 
Superposter

r-b-v wrote:
Kanskje Mona får frysninger av en sosionom (men John Alvheim var også det), men trolig sier hun velkommen!

Personlig får jeg frysninger av mennesker som sier at de er her for å hjelpe, men det er sikkert en innlært talemåte for en sosionom. Barnevernet har dessverre pervertert uttrykket "hjelpe" og gitt det betydningen "kontrollere og undertrykke".

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 30, 2007 6:31 pm 

Torkill, hvis du for eksempel kan skrive leserbrev og sende til avisene, ville det være en fin hjelp. Leserbrevene bør også settes inn her, med opplysning om hvilke aviser de er sendt til eller hvilke som har tatt dem inn eller avslått. Du kan også sende dem til BarnasRett. Har du sett på Samfunnsmagasinet, www.sfm.no eller Forum for Menn og Omsorg, www.krisesenter.org ? Samfunnsmagasinet tar inn mange artikler som går i "vår lei" og blir mye lest.

Profile  

Post subject: Har Mona mobil?
PostPosted: Wed May 30, 2007 8:28 pm 

Har Mona mobll man kan nå henne på? Har bare mailet henne.

Ellers beklager jeg at jeg forulerte mitt ønske som at jeg ønsker å hjelpe. Jeg gjør det bokstavelig talt. Men ikke noe ovenfra ned - holdning, men som et medmenneske.

Jeg vet alt om hva det offentlige såkalt hjelpeapparatet har gjort. De har pervertert hele begrepet hjelpe.

Jeg trodde jeg kunne hjelpe gjennom det offentlige. Det fikk jeg smertelig erfare at jeg ikke kunne.

Men nå har jeg iallfall kunnskap og erfaring om hvordan det fungerer. OG det håper jeg å kunne bruke.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 30, 2007 11:54 pm 

Går ut fra at denne er fra deg. :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 31, 2007 4:56 am 
Superposter

Når det gjelder innlegget i Samfunnsmagasinet lenket til ovenfor: Det kan godt hende Erna Solberg og Høyre har gode idéer om sosialpolitikk generelt, men vi kjenner til mer enn nok om Erna Solberg og hennes nærmeste meningsfeller til å vite at hun og partiet hennes vil ha mer og mer ubegrenset barnevernsmakt. De er helt ustoppelige og vil ikke høre noe som helst mot barnevernet.

Partienes syn på barnevern lar seg ikke plassere i noen vanlig politisk motsetningsskala. Barnevernsovergrepene lukker både høyre- og venstre-sidens politiske partier øynene godt igjen for, og iler til med å pøse flere og flere millioner – faktisk milliarder – inn i galskapen. Det å ha politisk makt ser ut til å gjøre et menneske redd: redd for ikke å være trendy, redd for å kunne mistenkes for ikke å ville "barns beste". De tror piskadausen alle mann at det norske barnevernet verner barn og hjelper familier.

PS: Partiet Høyre i Bergen var de aller verste til å prøve å hindre den åpne barnevernshøringen for ca 5 år siden, de ville avbryte den, de sørget for at den offisielle rapporten fra høringen ble begravet i en skuff. Journalisten Marianne Røiseland, god venninne av Erna Solberg, skrev sjikanøs rapport fra høringen, hun sørget blant annet for at det jeg hadde sagt ved høringen, ble godt forvridd. Grunnen var at jeg hadde sagt "Ikke nå" til henne da hun ville forstyrre innlegget til et barnevernsoffer som fortalte om saken sin, ved at hun halv-hviskende ville drive "intervju" med Adele Johansen, som da satt på en av tilhører-radene mens det pågikk. Adele var plaget av denne avsporingen, men Røiseland mente visst at hun som journalist var den selvskrevne til å forstyrre høringen så mye hun ville. Jf forøvrig hva jeg skrev om den høringen i innlegget "Barnehjem før og nå" i Noen debattinnlegg i kjølvannet av rapporten om Bergens barnehjem.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 31, 2007 12:43 pm 

Fyrifora skrev:

"Går ut fra at denne er fra deg.
"Dem som aldri har gjort en feil har aldri prøvd noe nytt." (Einstein)
Fyrifora er stadig pappa i nye situasjoner.
Fariseiske "barnevernere" har glemt sine fe"

Fra meg?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 31, 2007 12:45 pm 

Gladpappa wrote:
Fyrifora skrev:

Fra meg?

Meningen var nok det innlegget i Samfunnsmagasinet som du kan klikke deg inn på under ordet "denne". Spørsmålet var altså om det ikke var du som har skrevet det innlegget. Det var sikkert bare vennlig ment, i forbindelse med spørsmålet lenger oppe om du kjente til Samfunnsmagasinet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 31, 2007 12:57 pm 

r-b-v wrote:
Gladpappa wrote:
Fyrifora skrev:

Fra meg?

r-b-v skrev:
"Meningen var nok det innlegget i Samfunnsmagasinet som du kan klikke deg inn på under ordet "denne". Spørsmålet var altså om det ikke var du som har skrevet det innlegget. Det var sikkert bare vennlig ment, i forbindelse med spørsmålet lenger oppe om du kjente til Samfunnsmagasinet."

Ja, ja. Tok det absolutt ikke noe negativt ment. Bare at jeg ikke skjønte at "denne" refererte" til noe.

Veldig morsomt at det innlegget ble funnet. Hadde fullstendig glemt det. Jeg står for det jeg skrev da.

Men vær ikke det minste i tvil om at jeg skulle være noen Høyre-tilhenger. Jeg aner meg Ernas Solberg og Høyres baktanker. Det er iallfall ikke å hjelp folk. Men forslaget i seg selv var bra.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 31, 2007 1:00 pm 

Du kan formatere innlegget ditt ferdig ved å sette inn opphevelse av quote til slutt etter sitatet. Slik som dette, men uten mellomrommene: [ / q u o t e ].

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 31, 2007 1:04 pm 

r-b-v wrote:

Du kan formatere innlegget ditt ferdig ved å sette inn opphevelse av quote til slutt etter sitatet. Slik som dette, men uten mellomrommene:

Takk. Skal prøve.

Er du medlem av GFSR?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 31, 2007 2:38 pm 

r-b-v er et nick som brukes av flere i administreringen av forumet såvel som for noen innlegg. Det kan derfor ikke forbindes med bare ett menneske. Det er akkurat jeg som er på nå, men ikke nødvendigvis neste gang. Men det er flere på forumet, under forskjellige nick, som er medlem av GFSR. (Men hva har formatering med GFSR å gjøre? Det var bare et praktisk råd. Gå inn på "endre" i innlegget ditt, og føy til oppheving av sitat rett etter -- kjente til Samfunnsmagasinet." Det er så vanskelig å lese innlegg når det er så uklart hvem som har skrevet hva.)

Når det gjelder hvem som er hvem og hvem som er hva:

Du vil se av andre tråder på forumet at noen ikke gir seg til kjenne og andre gjør det. Det er helt i orden. En skal ikke måtte si om man er medlem av hverken GFSR eller Høyre! eller noe annet, på forumet. Men like lite som noen skal presses til å gi seg til kjenne eller skrive konkret om sin egen sak her på forumet, som hele tiden blir lest av myndighetene for å se om de kan ødelegge oss, like lite heldig er det å "reklamere for anonymitet" med henvisning til at en selv har det og det spesielle forhold. Det har nylig vært en slik "debatt" her, og den bringer ikke fremgang i informasjonen som forumet er til for.

Slike spesielle forhold, med press, trusler, og hevnaksjoner fra barnevernet, det opplever alle barnevernsoffer, det får man se håndfast hvis man søker direkte kontakt med dem og de blir overbevist om at de kan stole på en. For ofrene ligger det en viktig styrke i å gå offentlig ut med sin sak. På forumet er det som sagt ikke nødvendig, men i GFSR er prinsippet at medlemmene ikke kan være anonyme for hverandre. Det er nok det eneste som fører noen vei hvis man vil ha praktiske råd og virkelig engasjement fra folk som vil stå ved en også når en opplever motgang. Hvem som helst kan gi "råd" når ingen kjenner dem så de slipper å stå ved dem.

Du vil nok gå i noe motvind blant barnevernsoffer, ettersom du arbeider for det "systemet" som har ødelagt så mange tusen barnevernsoffer i landet vårt. Om du er å stole på, kan man jo ikke vite på lenge ennå. Det viktigste bidrag du kan gi, er antakelig å lese grundig om saker og så skrive leserinnlegg og slikt. Men at du får inn noe kritisk som rammer barnevernets virkelige handlemåte i noe sosio-blad, er umulig å tenke seg. Og det kan gjøre deg selv utsatt, for alle som skriver mot barnevernet eller opponerer er i myndighetenes hat-og-hevn-kikkert.

Hilsen øyeblikkets r-b-v

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 31, 2007 3:01 pm 

Jeg må si jeg føler meg litt opprørt av innlegget fra den som skrev for r-b-v i siste innnlegg. Jeg føler jeg blir misforstått. Men da har jeg kanskje ikke vært tydelig nok.

For det første:

1. Jeg jobber absolutt IKKE for systemet. Tvert imot. Det er jeg ferdig
med. Fordelen jeg har er at jeg nå har gått til den andre siden av
bordet og kan fortelle nettopp hvordan systemet begår overgrep. Det
bør tale til fordel for saken og ikke imot den. Jeg kan fortelle at mens
jeg jobbagikk jeg ut i Dagbladet og kritiserte et sosialkontor med full
navn og adresse holdt på å si. Jeg har dessuten flere ganger etterlyst at
sosionomer skulle på banen der kritikk har gått på at klienter ikke
møter vanlig menneskelighet, skikk og bruk. Det er taust.

2. Ettersom jeg mottar medlemsbladet fra FO (var medlem en gang) har
jeg full mulighet til å skrive innlegg. Men det blir neppe med fullt navn
som kan være forståelig. Men jeg kommer ikke til å holde skjult at jeg
er sosionom og har jobbet i systemet

3. Jeg har også tenkt til å raide barnevernskontoren rundt her og henge
opp plakter og legge igjen brosjyrer. Så vær aldri i tvil om hverken
min lojalitet eller til at jeg er til å stole på.

Denne saken må gjøres noe med. Da virker det ikke med snillisme og fromme ord.

Håper dette var litt mer oppklarende.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 31, 2007 5:59 pm 
Superposter

Hei Gladpappa.

Jeg ønsker deg velkommen og venter på at lakmustesten skal slå ut.

Tips - det har med viljen til å funne ut hvordan forumet virker, starte debatter der de hører hjemme og å lære seg praktisk bruk av forumet.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next