It is currently Thu Jun 19, 2025 9:16 pm

Post new topic Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post subject: Utdanning
PostPosted: Tue May 22, 2007 6:22 pm 
Rang: Ivrig bruker

Jeg har spurt mang en barnefjerner: hva slags utdanning de har...Men ingen har gitt meg ett svar jeg har forstått....

Noen som vet?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue May 22, 2007 7:31 pm 
Site Admin

Fratrekksutdannelse! Mens andre lærer på skoler, så blir disse systematisk fratatt lærdom og sunn fornuft mens de "utdanner" seg i tre år, vanligvis til barnefjernspedagog. Noen ganger er den treårige "utdannelsen" sosionom. De ender opp som sosionister - sosiologisk troende (til det meste...)

Disse merkverdighetene pågår på høyskoler. Oftest kreves gymnas først. Ikke rent sjeldent er det sladrekjerringer som etterutdanner seg i desentraliserte utdanningsopplegg. Dvs opplegg for folk så er så lite motiverte og lite kompetente at de verken vil eller kan konkurrere om skoleplasser andre steder.

Realkompetansen deres er så lav at spør du dem litt om molekyler, enkel matematikk eller forventer logisk forståelse, så tror de du er mentalt syk.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Last edited by Arild Holta on Tue May 22, 2007 8:08 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject: :)
PostPosted: Tue May 22, 2007 7:39 pm 

Jeg ble egentlig ikke noe kloker nå jeg da:)

Det du sier er at de egentlig er sosionomer? Kun det...? Jobber ikke de på sosialkontoret, da?? Eller de kan bli sosialsjefer i kommunene?

Og så kan de gå på gymnaset...og der lærer de hvor mye mer om hva? Og blir læt opp av lærere som har lest samme boka?

Har ingen offisiell utdanning, jeg skjønner du....og har ikke brydd meg så mye med å få det heller...

Jeg var heller mamma på heltid...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue May 22, 2007 7:52 pm 
Site Admin

Å ville være noe så naturlig som mamma på heltid, tror de også skyldes merkelige mentale tilstander. Jeg undrer noen ganger om de er blitt syke av utdannelsen sin, eller om de valgte utdannelsen fordi de hadde et sykelig behov for å rakke ned på- og herse med andre.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue May 22, 2007 7:57 pm 
Superposter

Barnevernspedagogene og sosionomene har en 3-årig høyskole-utdannelse etter videregående (studiekompetanse): sosialhøyskolen.

På barnevernkontorene jobber også noen som blir kalt barneverns-konsulenter. Disse har annen bakgrunn; noen er lærere, andre er hjelpepleiere, ungdomsarbeidere osv. Her hvor jeg bor har vi en tidligere snekker til å vurdere foreldre...

Profile  

Post subject: Hva?!!?!
PostPosted: Tue May 22, 2007 8:08 pm 

Har jeg virkelig blitt lurt av ett par snekkere, lærere og andre folk jeg har kranglet med ang. dysleksi og feil læremåte?!?!

Det er ikke mulig! Og jeg som hadde såååååå stor respekt for noen jeg trodde hadde en ordentlig utdanning i det å være den perfekte oppdrager og vite hvordan andre mennesker er (les: psykolog)!!!

Neineinei! Min verden bare raser sammen...

og det er virkelig sant...

(P.S: Det å være webdesigner er i følge sakkyndig ingen utdanning)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue May 22, 2007 10:29 pm 
Rang: Storbruker

Du har kanskje også blitt lurt av en gullsmed med eget verksted uten andre ansatte! Det ble jeg :evil:

Å være utdannet web designer er altså ingen utdannelse :?: Sier ikke det mye om den som uttaler slikt enn om deg? (Jeg antar at det er du som har det faget) Ellers kan kompetansen være å bli så gammel at du kvalifiserer til å være bestemor, forutsatt at du ikke er blitt professor i linvistikk, da, for de vet jo lite eller intet om barns utvikling ut fra språk, må vite! Den har Marianne blitt møtt med noen ganger av slike "kloke" mennesker som vet alt så mye bedre enn oss som faktisk kan ha to tanker i hodet på en gang!

Jeg forstår din forvirring og oppgitthet. De fleste av oss her inne har vært der.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 4:23 pm 

Nei, sakkyndiges rapport: Hun har ikke tatt en utdannelse av ukjent grunn...

Av de jeg kjenner, er det jeg som har den høyeste utdannelsen og en haug med forskjellige kurs...

Bla. barns vekst og utvikling...og webdesign...

Men er det noen som har spurt, utenom denne såkalte sakkyndig...nei...

Og han bare blåste av det..Og jeg føler meg mindreverdig...igjen. Ikke rart jeg aldri har giddi å tatt eksamen i de fleste kursene. Det betyr jo ikke no likevel...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 6:36 pm 
Superposter

En sakkyndig i barnevernssaker er ofte psykolog eller psykiater.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 6:46 pm 
Superposter

Alt kan brukes i mot deg, bare det har fått et stempel av en eller annen med offesiell godkjenning til å sette stempel på andre.
Det har ikke noe med vett og forstand å gjøre, selv om de kaller det legal-rasjonelt som skal bety nettopp det.

At du trodde på det er ikke noe rart, hele systemet er basert på at mange nok tror de lever i et slikt samfunn. Ikke minst utøverene - noen skjønner til sist at det bare er en bløff - de blir gjerne sjuke - "går på en smell".
De andre lar seg lydig bruke, i troen på paradiset - det friksjonsfrie samfunn- der alle lykkelig kjenner sin plass og deltar med liv og lyst i å lure seg selv og alle andre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 10:07 pm 

Det er helt forferdelig å se hvordan barnevernet "markedsføres". De fremstilles som familienes beste venn og støttespillere og som eksperter på barn. Jeg trodde på det selv. Til og med når de tok fra meg barnet mitt trodde jeg de satt på en viss kompetanse. Det måtte finnes en logikk, tenkte jeg...

Når man da oppdager at de aller fleste i barnevernet har tre års utdanning for å lære å bruke landets tyngste juridiske virkemidler, forstå samspill mellom foreldre og barn, få en solid oversikt over psykologiske diagnoser, varselsignaler og hvordan disse skal tolkes, eksperthjelp til familier med så vidt forskjellige problemer som rus, vold, sykdom, død, incest, funksjonshemning, skillsmisser... Det sier seg selv at det ikke er mulig. Det sier seg selv at enhver som tar denne utdanningen må bli et menneske med middelmådig, for ikke å si elendig, kunnskap om en rekke tema - men med et selvbilde som overmenneskelig ekspert!

Det er galskap. Hele systemet. Utdanningen, lovverket, teoriene, praksisen. Barnevernet er, kort sagt, en samling inkompetente synsere med enorm makt over enkeltmennesker, familier og barn.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 7:43 am 
Superposter

Pir wrote:
Når man da oppdager at de aller fleste i barnevernet har tre års utdanning for å lære å bruke landets tyngste juridiske virkemidler, forstå samspill mellom foreldre og barn, få en solid oversikt over psykologiske diagnoser, varselsignaler og hvordan disse skal tolkes, eksperthjelp til familier med så vidt forskjellige problemer som rus, vold, sykdom, død, incest, funksjonshemning, skillsmisser... Det sier seg selv at det ikke er mulig. Det sier seg selv at enhver som tar denne utdanningen må bli et menneske med middelmådig, for ikke å si elendig, kunnskap om en rekke tema - men med et selvbilde som overmenneskelig ekspert!

Denne såkalte tre-årige høyskoleutdanningen er ingen akademisk utdannelse. I våre dager oppnås studiekompetanse bare man kommer seg igjennom videregående skole, hvor det ikke stilles spesielt høye krav. De som velger å bli såkalt barnevernspedagoger er høyst sannsynlig de som trenger en lettvint utdannelse hvor de er sikret jobb. Det dreier seg vel stort sett om det som må betegnes som skoletapere. Dette vises i barnevernspedagogenes dårlige sprog, vansker med å uttrykke seg, klippe- og limeteknikk og dårlige vurderingsevne. De innbiller seg likevel at de besitter høy kompetanse og at de har full rett til å bestemme over foreldres privatliv. Mange av lærebøkene som benyttes i opplæringen av barnevernspedagogene er dessuten fulle av menneskeforakt.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 7:49 am 

Anne Brit Raaen wrote:
Alt kan brukes i mot deg, bare det har fått et stempel av en eller annen med offesiell godkjenning til å sette stempel på andre.

Stempel: Etter, var det 4 gang, sa jeg: Nå vil jeg ha ett rødt stempel i rapporten om at jeg er en god mor!!! Nå er jeg lei av beskyldningene og krever stempel på det!

Jeg fikk det, mendet var blått....

2 år senere: da er jeg psykisk mishandler...
1 år senere: de nekter for å ha sagt det
Mellom der: jeg vet ikke hva og hvordan jeg skal oppdra barna mine i frykt for å skade dem der og da og med senskader...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 9:47 am 
Rang: Storbruker

Har lagt inn denne tidligere,men uansett her er utdannelsen til de såkallte "vernere":

Profesjonsutdanninger som halvfabrikata

10.sep 2006 05:00
Av: Sigrun Dancke Skaare, Rådgiver

Utakt mellom krav og kvalifikasjoner

Ett av forskernes hovedfunn er at det i over halvparten av tilfellene er alvorlige utakter mellom praksisfeltets krav og profesjonsutdanningenes vektlegging når det gjelder basale kunnskaper, ferdigheter og yrkesetiske verdier.

http://www.forskning.no/Artikler/2006/s ... 7356413.46

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 5:52 pm 

Nina wrote:
På barnevernkontorene jobber også noen som blir kalt barneverns-konsulenter. Disse har annen bakgrunn; noen er lærere, andre er hjelpepleiere, ungdomsarbeidere osv. Her hvor jeg bor har vi en tidligere snekker til å vurdere foreldre...

Det er en "konsulent" som har hovedansvaret i saken min. Hun jobbet riktignok sammen med en "sosionom" i to måneder, noe som førte til at de "dokumenterte" at jeg var psykisk syk (uvisst hvilken diagnose), og at det var grunnlag for akuttvedtak. Uten lovpålagte forsøk på tiltak. Uten noe som helst, egentlig. Sosionomen har vært sykemeldt fra uken etter jeg leverte klage og fram til i dag. Konsulenten også, så i praksis har vi ikke engang hatt saksbehandler de siste månedene...

Jeg har aldri fått brakt på det rene hva slags utdanning konsulenten har. Det virket bare som om hun hadde høyere rang enn sosionomen, så jeg gikk ut i fra at hun satt på mer kompetanse... Jeg ble ganske målløs da jeg oppdaget dette. Konsulenten kan faktisk være tidligere sekretær. Eller flyvertinne? Og ta sånne vanvittige beslutninger?

Dette systemet er galskap!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next