It is currently Sun Jun 22, 2025 12:17 pm

Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon May 14, 2007 3:49 pm 
Superposter

Det er vel ikke blitt en formalisert og legalisert "returordning", men det er tydelige tendenser i den retning.
I det hele tatt er tendensen til å se på mennesker som en hver annen vare påtrengende. Noe mange samfunnsøkonomer hilser velkommen med glede.
Slik kan de nemlig passe inn i bokførerenes modeller, og ved det bli en del av virkeligheten også for økonomene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 14, 2007 4:18 pm 

Åja, jeg tror du misforstod meg, at jeg var litt utydelig. Det jeg mener er at når tendensen ved abort av syke fostre er så akseptert som det er idag, så er det trist, men logisk, at også adoptivforeldre vil ha friske barn, og kan reagere hvis barnet de har fått er sykt uten at d visste om det. De dreper ikke sine adoptivbarn, men det hender jo, tragisk nok, at enkelte adoptivforeldre vil oppheve adopsjonen

http://www.thehungersite.com/clickToGiv ... s?siteId=1

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 14, 2007 9:01 pm 
Superposter

Når det gjelder adopterte så er det litt ulik praksis, men jeg vet at i vårt foregangsland - USA - er det vanlig, med eller uten erstatningssøksmål.

Det begynner å bli mer vanlig igjen her også å kreve at det offentlige tar omsorgen for sterkt handicappede barn. Mens de er små. Foreldrene må jo jobbe, det er mangel på arbeidskraft. Og de små gir mange stillinger i omsorgssektoren.
Det er kanskje ikke så rart, for det er mye jobb, og lite avlastning. Ingen famile som har tid, alle jobber -det er jo mangel på arbeidskraft, og det ville ta i fra mange muligheten til å livnære seg etter gjeldende standard.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 14, 2007 9:03 pm 

På tide man øker satsene i omsorgslønn kanskje?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 14, 2007 9:46 pm 
Superposter

Selvfølgelig, dersom alt skal måles i kroner og øre.

Men det beste hadde vært å jobbet mindre for andre og mer for en selv og sine. Hus er en menneskerett og det skulle vært mulig å skaffe rimelige boliger til alle, uten at det medførte livslangt gjeldslaveri. Mange hadde trengt litt mindre duppe-dingser og litt mer tid.

Det er flere enn oss som hadde tjent på det. Miljøet, våre barn og barnebarn, de som har mindre enn oss og de som ikke har noe.

De som hadde tapt, er kleptokratene som må stikke de grådige fingrene sine bort i en hver transaksjon og derfor gjerne ser at alt får en pris.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 14, 2007 9:51 pm 

Ja, det er jo et paradoks at for 40 år siden, så var vi et mye fattigere land egentlig, likevel klarte man seg på en inntekt. Det husker jeg bare fra jeg var barn det, mor var hjemme hele tiden, mens pappa jobbet. Idag jobber begge, og ikke alltid de har så mye da heller.

Samfunnsutviklingen har ikke vært heldig for barn og familier

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 14, 2007 11:09 pm 
Rang: Ivrig bruker

Dersom du får barn i Norge vil du være i en svært farlig og rettsikkerhetsløs situasjon.Jeg håper at du ikke får psykopater etter deg som er kapable til å angi deg til barnevernet.
Jeg reagerer forøvrig på at psykologen du går hos delvis diskvalifiserer deg som mor selv før du har fått barn.Du burde slutte hos vedkommende.
Det er allikevel forferdelig at du skal nekte deg selv en soleklar menneskerett.Jeg synes at du skal stifte familie og få barn.Dersom du velger å ikke få barn p.g.a bv så lar du disse psykopatene vinne.
Men du må ikke være naiv.
Unngå alt som heter helsestasjon og helsesøster.Bruk fastlege.
Dersom privatpersoner skulle utsette deg for falske meldinger, eller dersom såkalte bekymringsmeldinger knyttet til informasjon om din helsehistorikk skulle tikke inn til bv så må du gjøre journalen/e utilgjengelig for dem.
Jeg er ikke sikker på hvordan du skal få gjort dette.Dersom du bytter lege så sender vel den gamle fastlegen din journalen til den nye tror jeg?
Du bør ikke svare bekreftende dersom de spør om du har vært pasient i psykiatrien eller har gått hos psykolog.Du bør ikke snakke med bv eller ha kontakt med bv i det hele tatt.Du bør forøvrig gjøre alt du kan for å unngå siviltilstanden enslig mor.Kombinasjonen psykiatrisk diagnose-enslig mor er helt katastrofal å være i besittelse av i et overvåkningsdiktatur.I tillegg vil du som enslig forsørger være lite motstandsdyktig mot falske rykter skapt av ondsinnethet og andre sosiale angrep.Du vil sannsynligvis ikke være helt trygg som gift eller samboende heller men sikkerheten kan kanskje økes noe.Ikke finn deg en samboer/ektemann som staten kan herje med.Vedkommende bør med andre ord være svært samfunnsorientert og ha øynene på vid gap i forhold til bv og instansene rundt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue May 15, 2007 6:35 am 

Ja, det er helt vanvittig at man skal være redd for at barnevernet kommer bare pga en evt uttalelse fra sin egen behandler:( Jeg tror ikke at journaler automatisk går fra den ene legen til den andre når man bytter. Det skjedde ihvertfall ikke da jeg byttet fastlege.

og jo, det kjipe er at jeg har en person som kan finne på å anmelde meg til bv på dritt, hvis det blir nye konflikter, nemlig min mor. l En ting er helt sikkert, slik som hun fucka opp mitt liv skal hun ikke få fucke opp mine barns liv. Mine barn skal aldri være aleine med min mor.

Profile  

Post subject: Noen logikk her?
PostPosted: Thu May 17, 2007 10:49 am 
Superposter

agrippa wrote:
Det er sannsynligvis en sammenheng mellom det høye antallet aborter og det høye antallet barn som blir tvangsfjernet fra sine foreldre. Man skulle nesten tro det ville vært omvendt, men slik er det ikke. Grusomhet/likegyldighet overfor fostre forplanter seg videre til grusomhet/likegyldighet overfor barn og foreldre, som blir adskilt med tvang. Det er lav terskel for å ta livet av et foster, og det er lav terskel for å "omsorgsoverta" et barn. Disse to tingene henger sammen. Både selvbestemt abort før 12. svangerskapsuke samt tvungen omsorgsovertagelse har samfunnets velsignelse. :idea:

Stater (USA) som praktiserer dødsstraff, topper drapsstatistikken. Stater som ikke praktiserer dødsstraff, har dårligst score på drapsstatistikken.

Er det noen logikk her?

Profile  

Post subject: Kjære Ama,
PostPosted: Thu May 17, 2007 11:13 am 
Superposter

Kjære Ama,

jeg kjenner deg, og jeg har også snakket med deg på telefonen, jeg leser det du skriver, og jeg vil bare si at jeg synes du er en oppvakt og klok kvinne, og du er kjærlig og engasjert og jeg tviler ikke et sekund på at du er verdens beste mamma!

I tillegg er alle andre mammaer også de beste i verden.

Ama sin mamma har også gjort så godt hun kunne ut ifra det hun vet og mener er riktig. Om det har blitt rett for Ama, er en helt annen sak. Av sin mamma har Ama ihvert fall lært hvordan og hva hun ikke skal gjøre mot sine barn, og således har denne mammaen vært en god læremester for Ama.

Og hva er så kjennetegnet på en god lærer? -Ja, det skal jeg fortelle deg; når eleven overgår læreren.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 17, 2007 1:21 pm 
Superposter

Jeg er helt enig med Mona. Det viktigste er å lære av de erfaringer en gjør seg, ikke å unngå erfaringen.

Samtidig er det lurt å lytte til andres erfaringer, når de er relevante. Men aldri å tro påstander som ikke er godt begrunnet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri May 25, 2007 8:47 am 
Superposter

Fra gjesteboken:

Nå har jeg vært her en stund, kanskje blitt litt avslørt av å ha snakket for mye om mishandling, men jeg er da Sørlandsjente og har bare vært her og sagt det motsatte av hva jeg mener. Du kan gjerne slette mine innlegg her. Og jeg beklager overfor enkeltpersoner her, for min ufine oppførsel

At du beklager tyder på at du kanskje har fått noe å tenke på?

Jeg er ikke sår i hvertfall, vi er alle her av egen fri vilje, i motsetning til hva som er tilfelle for tema her.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat May 26, 2007 11:49 pm 

Vet du hva, sørlandsjente? Når jeg leser det du har skrevet i gjesteboken blir jeg faktisk forbannet. Jeg klarer ikke være like overbærende eller åpen som Anne Brit Raaen her.

Det er mer enn ufin oppførsel når man lurer og gjør narr av mennesker som allerede ligger nede. Det er stygt, nedrig. Jeg antar du har hørt om mobbing. Du vet, når noen som er sterke er fryktelig ekle og utspekulerte mot noen som er svakere enn seg? Mobbere er noe av det feigeste, usleste jeg vet om.

Jeg tillater meg å håpe at du får smake din egen medisin. Om du har barn, eller får dem en gang i fremtiden, kan du jo foreslå for noen venner at de melder bekymring til barnevernet på deg. Da kan du jo selv få oppleve hvordan det er. Helt gratis!

Personlig har jeg vunnet mye på kontakten med barnevernet. Jeg har gått ned ti kilo på seks uker. Jeg har fått en fantastisk rynke i panna, hvilket er litt av en prestasjon, rynkefri som jeg har vært hittil. Jeg har fått masse kunnskap om den totale mangelen på rettsikkerhet i dette landet. Jeg har fått oppleve å gråte meg i søvn kveld etter kveld. Jeg har fått oppleve å være så redd at jeg nesten besvimer. Jeg har fått oppleve å være så rasende at halsen og nakken kjennes som en tømmerstokk. Jeg har fått oppleve å være totalt maktesløs og måtte tåle å se barnet mitt oppløst i tårer, hylende i protest, mens barnevernet bærer henne bort fra meg. Og jeg garanterer at jeg ikke er alene om å oppleve dette i møte med barnevernet.

Jeg kan garantere deg, Sørlandsjente, at dersom du ønsker spenning i hverdagen er det ingen grunn til å melde seg på noe reality-program på tv. Bare meld deg selv til barnevernet. I mellomtiden kan du og alle andre dobbeltmoralske mobbere tie stille.

Pir

Profile  

Post subject: Kryp tilbake til ormebolet
PostPosted: Sun May 27, 2007 7:26 am 
Superposter

Sørlandsjente skrev i Gjesteboken:

Quote:
Nå har jeg vært her en stund, kanskje blitt litt avslørt av å ha snakket for mye om mishandling, men jeg er da Sørlandsjente og har bare vært her og sagt det motsatte av hva jeg mener. Du kan gjerne slette mine innlegg her. Og jeg beklager overfor enkeltpersoner her, for min ufine oppførse

Så du kom inn her for å lure og manipulere oss til å tro at du "var på vår side"? Det å lyve og bedra er en av barnevernskonsulentenes viktigste egenskaper. Det var noe med tonen din som jeg stusset ved: Du virket så tanketom og tok våre meninger som dine øyeblikkelig. Det er vel slik de ansatte i barnevernet fungerer, også. De bare suger til seg de offisielt godkjent familiefiendtlige holdningene og nedvurderende oppfatningene om barn og foreldre. Selvstendig tankevirksomhet er det lite av, utover mer eller mindre sløve "vurderinger" av hvordan familien har det. Din nesegrus beundring for hva psykologen mener og sier, er også ganske avslørende. Tror du psykologen er et slags moderne orakel? Mange såkalt "moderne" mennesker kvier seg for å ta selvstendige avgjørelser og overlater til moderne spåkoner å bestemme for dem. Jeg er glad for at du har avslørt deg selv, for da slipper vi den servile holdningen til barnevernfantastene. Lik en slange som kryper på buken har du snoket rundt på forumet vårt for å spre barnevernsgiften din.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun May 27, 2007 8:49 am 

En del kjedelig plapring fra Sørlandsjente: "nei, du misforstår meg, nei jeg mente" ... Det virket uvanlig og distanserende. Som om personen selv ikke hadde særlig substans.

Men på dette forumet blir det lett slik: Nye som kommer inn, må nok vente seg at de blir sett an, at dette ikke er et hvilket som helst nettsted hvor folk plaprer i vei for å underholde seg selv, at de blir motsagt i mange av meningene sine og motsagt i sin tro på Norge som velferdsland. Og de faste på forumet må nok vente seg at nye er av alle slag, og at til og med de som kommer inn fordi de er ekte bvofre, har diverse meninger og en tiltro til systemet som ikke stemmer med fakta. Så de faste må nok igjen og igjen presentere alternativer til det som er populær tro i samfunnet. I det lange løp viser det seg hvem som er hvordan. Forumet må regne med infiltratører. At barnevernsentusiaster ikke har annet å bruke tiden til enn prøve å skade bvofre, er jo tydelig eksempel på hvor dårlig det står til med deres holdninger til andre mennesker.

Det kan også være verdifullt for folk her i forumet å se ett og annet eksempel på hvor ondskapsfulle barnevernere og deres entusiaster faktisk er, hvor selvgode, hvor ensidig selvopptatte av bare sin egen "interessante situasjon".

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next