It is currently Wed Jun 18, 2025 9:26 pm

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Re: Litt av min historie
PostPosted: Thu Jul 12, 2007 12:53 pm 

(Flyttet herfra http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=12791#12791 / Admin)

orm wrote:
Jeg har virkelig oppført meg uansvarlig og gjort mange feil, men jeg er fortsatt mammaen til barnet mitt, og pr i dag fullt i stand til at ho kan bo heime att

Jeg forstår fortvilelsen din, har selv 2 gutter som blir 5 til jul, og jeg får ikke se dem, ikke så mye som i 5 minutter. Barnevernet tok barna mine fra meg da de ble født, jeg fikk ikke engang se dem. Unskyldningen de brukte overfor meg var at jeg var psykisk ustabil, og ikke istand til å ta meg av 2 små barn. Jeg har sloss i 5 år, men føler at jeg ikke kommer noen vei. Barnevernet kommer bare med dumme grunner til hvorfor jeg ikke kan få se barna mine.
Vet ikke hva man skal gjøre for å vinne over overmakta...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 12, 2007 2:22 pm 
Rang: Ivrig bruker

Til Christine- og alle andre! Ikke gi deg! Jeg vet det er tøft, og at man opplever perioder der man er 'nede' og at det føles som om kreftene er borte.. Hvil deg når du føler for det. Da kommer du sterkere tilbake.

Jeg sender deg lys, kjærlighet og ønske om styrke til å fortsette!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 12, 2007 10:38 pm 

Inkompetente, selvmotsigende og dumme grunner er det barnevernet er flinkest til å bruke. Særlig for å hindre at barn og foreldre får møtes. At det skal være mulig å benytte så idiotiske argumenter er ufattelig.

Orm, alle foreldre gjør feil av og til. Og noen av oss er tragisk naive i møte med barnevernet. At du inneser feil og har vært villig til å gjøre noe med dem, viser veldig stor styrke. Bare barnevernet fortsetter å bruke slikt mot deg, i steden for å hjelpe deg og barnet ditt til å få god og stabil kontakt igjen. Jeg håper du får en god advokat og at du har folk rundt deg som minner deg om hvor sterk du er. Barnevernet vil at vi skal være svake. Ikke gi deg!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 14, 2007 1:25 pm 

Tusen takk for støtten, Sint.

Jeg har et til problem med barnevernet... Eller rettere sagt søsteren min har et problem med barnevernet... Hun ble antastet av sin fosterfar, men da hun fortalte dette, ble hun ikke hørt. Hun er kun 14 år gammel, og bor fremdeles hos sin fosterfar... Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne, når hun ikke får lov til å treffe meg? Barnevernet sier at jeg er ute etter å skade min egen søster...

Hater barnevernet - De er IKKE rettferdige i det hele tatt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 14, 2007 1:28 pm 

Hente henne?- Det er andre med mer erfaring som kan svare deg her.

De kan jo ikke mene at hun skal gå som fritt vilt hos en fosterfar som ikke klarer å holde seg unna,som klår på henne? Anmeld ham til politiet. Skaff advokat!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 14, 2007 10:06 pm 
Site Admin

SINT wrote:
...De kan jo ikke mene at hun skal gå som fritt vilt hos en fosterfar som ikke klarer å holde seg unna,...

Jo, slik fungerer det i Norge. Men man må jo prøve å gjøre noe!

I Sverige var det en dom hvor man mente at det kunne ikke være farlig med litt "kos" fra fosterfar. Hadde det derimot vært biologiske foreldre... Da hadde det blitt barnevernsak og bortføring av barna uansett om det det var noe i beskyldningene eller ikke.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 15, 2007 8:52 am 

Jeg kan ikke hente henne, barnevernet mener at jeg farer med løgn. De vil ikke tro på henne, og de vil ikke tro på meg. Jeg har kranglet med barnevernet i 7 lange år nå for søsteren min. :twisted:
Jeg vet at jeg står helt alene med denne saken, foreldrene våre gjør det barnevernet ber de om - kanskje fordi jeg har en lillesøster til, men som får bo hjemme...

Har gått til advokat, han ble anmeldt, saken ble henlagt i vinter. Hva mer kan jeg gjøre?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 15, 2007 9:52 am 
Rang: Storbruker

Det burde bli ordnet med advokat for din søster,om alt dette hadde vært ordnet på forhånd,så burde hun kanskje ha rømt om hun blir utsatt for overgrep i fosterhjemmet,prøvd å latt det bli en mediasak.

De som stikker av blir vel etterlyst via media av bv,bare en tanke,de fleste har jo en de kan gjemme seg hos,noen som fosterforeldrene ikke vet om.

Meget mulig at foreldrene dine er redde for å miste minstejenta,men når din søster er bortplassert så har de vel samvær med hu og de har vel fått vite hva som foregår,burde ta affære uansett.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 15, 2007 2:04 pm 

FREDRIKSTADSAKEN wrote:
Det burde bli ordnet med advokat for din søster,om alt dette hadde vært ordnet på forhånd,så burde hun kanskje ha rømt om hun blir utsatt for overgrep i fosterhjemmet,prøvd å latt det bli en mediasak.De som stikker av blir vel etterlyst via media av bv,bare en tanke,de fleste har jo en de kan gjemme seg hos,noen som fosterforeldrene ikke vet om.

Fosterforeldrene er venner av foreldrene, så det blir vanskelig å finne noen som hun kan være hos uten at fosterforeldrene får vite det. Du skriver at hun kan rømme, det har hun prøvd, og da kom politiet og hentet henne.

FREDRIKSTADSAKEN wrote:
Meget mulig at foreldrene dine er redde for å miste minstejenta,men når din søster er bortplassert så har de vel samvær med hu og de har vel fått vite hva som foregår,burde ta affære uansett.

Foreldrene våre tar ikke beskyldningene på alvor, nettopp fordi fosterfar/mor er venner av dem. De tror mer på voksne mennesker som har løyet før, enn på jenta deres som aldri har løyet.

Søsteren min kommer til meg, men jeg er helt tom for ideer til hva jeg kan gjøre så lenge jeg ikke kommer frem noen plass i det offentlige systemet...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 15, 2007 4:29 pm 
Superposter

Christine skrev:

Quote:
Foreldrene våre tar ikke beskyldningene på alvor, nettopp fordi fosterfar/mor er venner av dem. De tror mer på voksne mennesker som har løyet før, enn på jenta deres som aldri har løyet.

Det er dessverre virkeligheten for de fleste som blir utsatt for seksuell trakassering. Ikke kast bort kreftene på å overbevise de andre. Gjør noe selv!
Si til henne at hun for en hver pris må unngå å være alene med fyren. Hvis hun allikevel må det, fortell henne at hun må si klart i fra at han skal holde labbene unna. respekterer han ikke det, må hun bruke de midler hun har til rådighet -ta opp på telefon hvis hun kan - ikke være redd for å rope høyt til han eller på hjelp. rømme huset og da fortelle hvorfor. Som siste utveg - skjære redskapen av han.

Det hun ikke må gjøre er å gi han noe som helst oppmuntring, ikke passiv engang. Slike folk lever i sin egen verden- det blir vår jobb å tvinge dem til å se våres. Vi har bare oss selv å stole på!

Profile  

Post subject: Re. Christine, opptak av samtale
PostPosted: Thu Jul 26, 2007 10:13 am 

:idea: Jeg har en sony ericsson w810i (kostet meg 1000 i 2006 med chess gold abonnement) Med den tok jeg opp hele min rettsak des-06. Fra 9-16 (utenom pausene) :D Lydkvaliteten er grei, må bare få tak i et redigeringsprogram/lydrenseprogram for å få det tydeligere. Men i denne stakkars jenta sitt tilfelle hadde det jo vært fint om storesøs el andre som tror henne, hadde kjøpt den til henne? el tilsvarende tlf.(mindre sjanse for å bli oppdaget med mobil tlf, en en lydopptaker?). Den kan og ta opp lange klare video opptak. Men for å få dette ut av tlf må man ha data.
Håper dette rådet hjelper.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 26, 2007 2:49 pm 
Site Admin

Gratis lydprogram
http://dinside.no/php/art.php?id=279682

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 27, 2007 9:10 am 

Søsteren min ar desverre ikke noenting som hun kan bruke til å ta opp lyd med. Hun kan ikke kjøpe det heller, da kontoen hennes - med konfirmasjonspengene - blir kontrollert. Jeg ga henne en mp3spiller, men den tok de da de fant ut at det gikk an å ta opp på den. Og da jeg spurte henne om hun ville ha en ny mobil, sa fosterfar nei.

Takk, men jeg tror ikke det går. Hun blir såpass kontrollert med hva hun har, at det blir enormt vanskelig å få til...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 27, 2007 11:04 am 
Superposter

Da har hun egentlig ikke noe valg. Hun må komme seg vekk! Ikke for at det løser saken, men det er nødvendig for henne å forsøke å ta kontrollen tilbake. Blir hun bare gående der blir hun ødelagt - kanskje for livet.

Hvis hun skriver et brev til fylkesmannen, med kopi til media, om hvorfor hun ikke ser noen annen mulighet enn å rømme, som hun kaster i postkassen når hun har kommet seg vekk. Har hun/du noen som kan ta i mot henne for en periode? det kan være skremmende å være på rømmen, men jeg er sikker på at det ikke finnes noe der ute som er verre enn det hun går gjennom nå! Og da kan hun få en mulighet til å tvinge sin historie fram i offentligheten.

For dere som bor i nærheten, det finnes andre måter å se rett og galt på enn gjennom norsk lov - å ta i mot jenta i en slik situasjon, vil nok kunne føre til bråk, men det er det eneste rette å gjøre.
[/i]

Profile  

Post subject: re: litt av min historie. re:svar til pir
PostPosted: Mon Aug 13, 2007 10:00 pm 

Pir wrote:
Inkompetente, selvmotsigende og dumme grunner er det barnevernet er flinkest til å bruke. Særlig for å hindre at barn og foreldre får møtes. At det skal være mulig å benytte så idiotiske argumenter er ufattelig.

Orm, alle foreldre gjør feil av og til. Og noen av oss er tragisk naive i møte med barnevernet. At du inneser feil og har vært villig til å gjøre noe med dem, viser veldig stor styrke. Bare barnevernet fortsetter å bruke slikt mot deg, i steden for å hjelpe deg og barnet ditt til å få god og stabil kontakt igjen. Jeg håper du får en god advokat og at du har folk rundt deg som minner deg om hvor sterk du er. Barnevernet vil at vi skal være svake. Ikke gi deg!

Tusen takk for støtte Pir. Har heldigvis et bra nettverk rundt oss, og har nok fått endel styrke og erfaring på kjøpet. Er vel dette som er dyrekjøpt erfaring?!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ]