It is currently Wed Jun 18, 2025 3:46 pm

Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: sjokket
PostPosted: Thu Feb 15, 2007 1:23 am 

etter mange år på jakt etter rettferdighet,har det gått opp for meg at jeg ennå er i sjokk.
Det sjokket jeg fikk når jeg v et møte med barnevernet og min advokat,fikk beskjeden: -"vi har nå vært på skolen og hos dagmamma å hentet dine barn,de er fraktet til hemmelig adresse".
D E T sjokket,har vært en del av meg i over 6 år.
Jeg har skrevet brev,og vært i utallige rettsaker. I sjokk!
Og barneværnet har ikke bidratt til å gjøre sjokket mindre.
Allt jeg har tilegnet meg av kunnskap, er ikke det sakkyndige er ute ,etter når de tilbyr meg, under frivillig tvang til å fylle ut skjemaer fra minnesota:- om jeg har smerter oppå(!) hodet og om jeg tror at folk flest gifter seg av andre grunner enn kjærlighet.........rett eller galt!!! sammen med 565 andre spørsmål av mer eller mindre paranoid art.
At jeg kommer fra en ort i norge hvor minnesota ikke engang er hørt om kvier en seg allikevell for å si til mr eller frøken/fru psykolog (kansje en IQ-test blir det neste,-og jeg som ikke orka å lære meg hovedsdaden i katmandu,selv etter svanhild-saken)
Sjokket var så stort at jeg ikke fikk med meg alle de sjokkene jeg kunne ha fått ,når jeg ser tilbake på den behandlingen jeg har vært utsatt for.
"Det må være vanskelig å være et slikt følelsesmenneske som du!",sa den fjerde advokaten min, etter at barneværn og deres medskuespillere hadde fått "så hatten passet"....-inne i rettslokalet,med dommere til stede.
Jeg kan ikke si at jeg opptrådte korrekt. Jeg skylder idag på sjokket.
-Og den gangen fosterforeldrene,løy i retten,klarte jeg heller ikke å holde kjeft. Ikke ovenfor dommer,og ikke i barneværnets sakkyndiges "eventyr-stund" heller.
Jeg husker godt når bvs kuratorer satt å sendte post-it lapper til hverandre i rettslokalet og kniste når
min sønns oldemor var vitne. og bvs advokat "grillet" henne.
kansje jeg skulle ha fått sjokk når en meddommer sovna?
Og tenk at retten tok pause midt i et vitnes setning,da ja/nei listene til disse sidene ble lagt ut;dommere,advokater og sakkyndige var alle nyskjerrig på hvilken side de var oppført. 3 av 4 var på nei-siden.
Vel, jeg er ikke død, jeg har god galgenhumor i behold, noen venner,og litt av slekta. ungene vil enda hjem , og det synes jeg de kan få, så neste innstans er im 14 dager og denne gangen har jeg lært, ok,T hard way, men jeg har opplevd allt og er sterk, barneværnet har ikke gjort det spøtt.
Og da sliter de uten dokumentstabelen,advokaten er dyktig og ny av året.

jeg vil gjerne vite litt om andres sjokker

klem til hele verden !-Også til te slemme,
NB; ( men j ville ikke oppfordre andre til å faktisk prøve å gi en bvs annsatt en klem i fare for at det kan bli misforstått, som forsøk på angrep på offentlig tjenestemann ;)

hilsen mor-vilje

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 15, 2007 4:58 am 
Site Admin

Du har nå tilgang til å skrive over det meste av forumet!

Ja, hvem får ikke sjokk av fylkesnemnder? Stort sett alle som en kommer sjokket derfra med utsagnet:
- De lyver jo! :shock:

Vi er jo opplært med at rettsvesenet er redeligheten selv. Det lærte vi i første instans at det ikke er. Fordi...

:evil: De lyver jo :!:

De lyver, forvrenger, overdriver, mistolker etc. Mens sløve dommere lar seg bruke som nyttige idioter.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 15, 2007 10:00 am 
Superposter

Hallo, mor-vilje, velkommen med innlegg. Jeg husker deg godt, og er så glad for at du er begynt å skrive her.

Hilsen
Marianne Skånland

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 15, 2007 1:22 pm 

MH Skånland wrote:

Hallo, mor-vilje, velkommen med innlegg. Jeg husker deg godt, og er så glad for at du er begynt å skrive her.

Hilsen
Marianne Skånland

Takk for at du husker meg. men kan jeg spørre fra hvor. Du skjønner,j he prata med 100 vis om dette dilemma j har kommet i.
J he ikke egen maskin til å være så mye på nettet som j ønsker.
Men j vet det er mange søm burde vite at barneværnet kun ser på seg selv som kontoransatte. Jo fortere dette kommer ut til menig mann, så tenker folk seg om de virkelig trenger en så høyt utdannet sekretær.
Jeg vil mer enn gjerne formidle hva jeg har lært i denne sammenhengen. Slik at ferre begår de samme feilene som meg selv. Klem

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 15, 2007 1:34 pm 

Arild Holta wrote:
Du har nå tilgang til å skrive over det meste av forumet!

Ja, hvem får ikke sjokk av fylkesnemnder? Stort sett alle som en kommer sjokket derfra med utsagnet:
- De lyver jo! :shock:

Vi er jo opplært med at rettsvesenet er redeligheten selv. Det lærte vi i første instans at det ikke er. Fordi...

:evil: De lyver jo :!:

De lyver, forvrenger, overdriver, mistolker etc. Mens sløve dommere lar seg bruke som nyttige idioter.

Tja. Vi burde ikke la oss hisse oss så mye opp mere m det barneværnet. Det er opplest å vedtatt at de fleste under den etaten ikke har samme oppfatning av sin rolle som vi fleste andre.
En nemdsleder har ingen innsyn i de overgrepene som blir gjort.
Vi vet, de ferreste vet ingenting om hvordan vi kan anskaffe oss en lik bunke med dokumenter.Ikke har vi de mulighetene for en slik produksjon ,ikke får vi lønn for det heller. Men vi ser og lever og LÆRER. Vi kommer til å vinne til slutt. Javisst kunne j ha tenkt mæ å ;ta en barneværnsarbeider å banke en anna med, Men det blir liksom en kortvarig glede.
Det vi kan gjøre er å fortelle hvordan vi synes et barneværn burde arbeide. Hvordan de kan gå fram for å få bedre miljø for barna. Det er for enkelt å mislike det opphavet barnet er selv en del av.
På sikt vinner vi. Klem

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 15, 2007 2:56 pm 
Superposter

Det er bra at du snakker med folk. Både bra for deg, og bra for alle du opplyser om hvordan bv-virksomheten i virkeligheten foregår.

Jo, hvorfra jeg husker deg? Du ringte til meg for en god stund siden, like etter at jeg prøvet å informere noen politikere i Finnmark om Den Europeiske Menneskerettighetskonvensjon og la ut en artikkel Skyldes Karasjok-saken diskriminering av samer? i "Mariannes hjørne" her på forumet.

Hilsen
Marianne HS

Profile  

Post subject: Re: sjokket
PostPosted: Thu Feb 15, 2007 3:13 pm 
Superposter

mor-vilje wrote:
"Det må være vanskelig å være et slikt følelsesmenneske som du!",sa den fjerde advokaten min, etter at barneværn og deres medskuespillere hadde fått "så hatten passet"....-inne i rettslokalet,med dommere til stede.
Jeg kan ikke si at jeg opptrådte korrekt. Jeg skylder idag på sjokket.
-Og den gangen fosterforeldrene,løy i retten,klarte jeg heller ikke å holde kjeft. Ikke ovenfor dommer,og ikke i barneværnets sakkyndiges "eventyr-stund" heller.

Barnevernet og deres medløpere gledet seg sikkert over at de klarte å fremprovosere en reaksjon hos deg. Å se deg miste kontrollen bekrefter det bildet de har tegnet av deg som en person med manglende impulskontroll med mer.

De som angir foreldre til barnevernet tenker at årsaken til at det ble en sak var at moren eller faren ikke klarte å kontrollere sinnet sitt. Men barnevernet trenger ikke annet påskudd enn en falsk bekymringsmelding for å iverksette undersøkelse. Foreldrene kan være rolig og beherskede og likevel oppleve at saken blir verre og verre etter som "undersøkelsen" skrider frem, for barnevernet kan ha besluttet fra første stund at famillien skal ha tiltak.

Likevel tror jeg det er en fornuftig strategi å forholde seg rolig overfor barnevernet. Følelsesmessige utbrudd, også gråt, vil kun skade foreldrene, for barnevernet vil tolke det som psykisk ustabilitet.

Helst bør man unngå all direkte kontakt med barnevernet. La all kommunikasjon være skriftlig, og la den gå gjennom advokat. Da vil ikke barnevernet så lett klare å bringe deg ut av psykisk balanse. De vil ihvertfall ikke få anledning til å studere deg etter at de har sendt avsted giftpilene sine.

Barnevernet går langt i sine bestrebelser på å bringe foreldre ut av fatning. Ifølge Kari Killen skal foreldre frustreres bevisst for å finne ut hvor lav frustrasjonsterskel de har.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 15, 2007 4:11 pm 

MH Skånland wrote:

Det er bra at du snakker med folk. Både bra for deg, og bra for alle du opplyser om hvordan bv-virksomheten i virkeligheten foregår.

Jo, hvorfra jeg husker deg? Du ringte til meg for en god stund siden, like etter at jeg prøvet å informere noen politikere i Finnmark om Den Europeiske Menneskerettighetskonvensjon og la ut en artikkel Skyldes Karasjok-saken diskriminering av samer? i "Mariannes hjørne" her på forumet.

Hilsen
Marianne HS

Vet ikke om jeg gjør helt riktig for å sitere.....
å ja ,nu husker jeg . Tusen takk du, men j må være ærlig å si at etter den saken kom i media har j kviet meg for å lese aviser
_vilje

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 15, 2007 4:28 pm 

jeg prøver virkelig å forstå motivet til barneværnet.
Jeg har gått i gjennom temaer fra prevansjons-hysteriet til at eldre mennesker blir sperret inne ,uten mulighet til å påvirke sine egne etterkommere. og aborttallene og en besteforeldre-generasjon som ikke orker små barn.
Jeg har tenkt på økonomiske og følelsesmessige kostnader,(hvor en ungdom sammenlignet en tåres verdi med verdens dyreste campagne)
Jeg har hørt krangel imellom foreldre som truer hverandre m bv og foreldre som er enige om å gå nettopp dit.
Jeg har blitt klar over at ressurser er et matrielt ord.
Det er skrevet bøker opp og ned, men det er visst ikke bv som leser disse.
Men jeg finner ikke svaret på hvorfor mine barn er bedre skikket som fosterbarn enn som barn i deres biologiske familie.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 15, 2007 6:29 pm 
Rang: Ivrig bruker

mor-vilje wrote:
_vilje

Nei, du hadde klikket galt et sted på profilen din. Du hadde de-aktivert BBCode, og da fungerer ikke innrykk for sitater. Nå har jeg rettet det på innleggene dine, og forandret det på profilen for deg, så nå skal du ikke forandre det igjen.

Admin

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 15, 2007 7:22 pm 

r-b-v wrote:
mor-vilje wrote:
_vilje

Nei, du hadde klikket galt et sted på profilen din. Du hadde de-aktivert BBCode, og da fungerer ikke innrykk for sitater. Nå har jeg rettet det på innleggene dine, og forandret det på profilen for deg, så nå skal du ikke forandre det igjen.

Admin

takk. j kommer på nett igjen om 14 dager eller så.

Profile  

Post subject: -
PostPosted: Wed Sep 26, 2007 1:04 pm 

..

Last edited by bente on Tue Oct 09, 2007 11:55 am, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject: Til Bente og dere andre:
PostPosted: Wed Sep 26, 2007 2:16 pm 

Og nettopp når man tror at det ikke går an å oppleve et enda større sjokk, så... Er DET hva som skjer: Man får enda mer sjokk. Fullstendig hakeslepp.

Selv rister jeg så ofte og mye på hodet for tiden (av sjokk, oppgitthet over alle løgnene og påfunnene til barne"verns"tjenesten" og annet) at jeg er redd det er i ferd med å utvikle seg til... Kronisk hoderysting :wink:

HELDIGVIS har man selvironien og kamplysta i behold. Iallfall tidvis.

*varme tanker og klemmer til alle som måtte behøve det*

Profile  

Post subject: Re: sjokket
PostPosted: Sat Sep 29, 2007 3:04 pm 
Superposter

bente wrote:
slik at tyveri av andres barn går lettere å gjennomføre...?

Ja, tyveri av andres barn er den "tjenesten" barnevernet tilbyr.

Hvis du ønsker at noen skal bli fratatt barna sine, så kan du kontakte barnevernet og be dem om å stjele barna. De er ikke vonde å be, det kan jeg garantere.

Barn i Norge er fritt vilt. De kan taes under offentlig omsorg når som helst. Dette sies å være til barnas beste, for det beste et barn kan få, ifølge barnevernskonsulentene, er et liv hos fremmede, som får betalt av staten for å ha barna boende hos seg.

Hva barna selv mener om å bli fratatt sine foreldre er uinteressant for barnevernerne. Barna betraktes som gjenstander hvis eneste funksjon er å skaffe arbeid og lønn til barnevernerne selv. Er barna triste og lei seg, så legger barnevernet skylden på foreldrene uten minste tegn til blygd.

Det biologiske prinsipp vektlegges i liten grad. En "omsorgsperson" må i henhold til barnevernet kvalifisere seg for å ta seg av egne barn, og det er barnevernet som bestemmer om personen er kvalifisert eller ikke. At barnet er ditt, stiller barnevernet seg likeglad til. Foreldre kan ikke ha ansvaret for barn som barnevernet mener de ikke er kvalifiserte til å ta seg av.

Snart må foreldre søke om autorisasjon for å få lov til å ta seg av egne barn. Autorisasjonen må fornyes annet hvert år, og dersom foreldrene ikke får fornyet autorisasjonen, så fratas de barna. Velkommen til Brave New Worldi Norge anno 2007.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 10:10 am 

....

Last edited by bente on Tue Oct 09, 2007 11:49 am, edited 4 times in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next