MH Skånland wrote:
Jeg vil faktisk si at det er en smule oppmuntrende hvis noe som helst tærer på barnevernsarbidernes krefter til å herse med familier.
Leder av Sveio "barneverntjeneste", Anne Beth Tofte, er en annen truet martyr:
Leder for barnevernet i Sveio, Anne Beth Tofte, henges ut på internett i forbindelse med kidnappingssaken.
Tofte blir utsatt for grove og ensidige beskyldninger på flere internettsider.
– Dette er baksiden av ytringsfriheten og internett. En kan henge ut folk uten å stille krav til sannhet, sier Tofte.
Er det noen som er ekspert på å henge ut folk, så må det være de ansatte i "barnevernet". Der stilles det ingen krav til sannhetsgestalten i alle de løse påstandene og subjektive vurderingene som skrives i sakspapirene, som siden blir oppbevart i åresvis til skade for barna.
– Jeg er anmeldt fem ganger i år. I brevene jeg har fått fra politiet står det at saken er henlagt som åpenbart grunnløs anmeldelse, sier Tofte oppgitt.
Når foreldre blir anmeldt til "barnevernet" blir sakene aldri henlagt som åpenbar grunnløs anmeldelse, selv om det er det de burde vært. Åpenbart falske anklager mot foreldrene fører til årelange prosesser, og foreldrene klarer aldri å renvaske seg for mistanken som "barnevernskonsulentene" har mot dem. Derfor må familiene alltid leve med trusselen om nye angrep.
– Det er forferdelig ubehagelig for dem som blir utsatt, og det senker også terskelen for hvordan personer føler de kan oppføre seg ovenfor ansatte i barnevernet, sier Reese, som også selv er blitt hengt ut.
Jeg vil som Marianne Skånland si at det er positivt at det oppleves som ubehagelig for de ansatte i "barnevernet" å bli hengt ut. Det bør ikke være behagelig å gå på jobb for å stjele andres barn og ødelegge barnas barndom og fremtid.
Kampen mot hunndjevelene i "barnevernet" må fortsette, selv om Anne Beth Tofte har lav frustrasjonstoleranse og synes det er svært ubehagelig at noen kritiserer henne for den organiserte menneskehandelen hun er leder for i Sveio kommune.