Hun har siden april 2004 gått til ca 30 samtaletimer hos psykolog Edmond Lyle ved distriktspsykiatrisk senter i Kongsvinger.
Og så tar ikke fylkesnemnda hans vitnemål til etterettning? Han sa da visseligen i fylkesnemnda at min omsorgsvne var tilstrekkelig.Han beskriver mors barndom som preget av store omsorgsmangler og forvirrende opplevelser, uten gode rollemodeller og tilknytningsfigurer.
Kan det han noe med at jeg ikke bodde hos min mor men hos en stemor? Men det er da ikke mulig siden barnevernet mener jo så bestemt at barn har det best hor steforeldre eller fosterforeldre som de velger å kalle de.
Hun har ifølge Lyle liten selvtillit,
Forårsaket av barnevernets evige kritikk og trakasering.store problemer med å forstå eget følelsesliv og reaksjoner,
Ja, bv er flinke til å få følk til å miste fotfestet. Etter at bv var ute av livet mitt, har både selvtillit og forståelsen av mitt eget følelsesliv blitt betraktelig bedre. Se bare på hva jeg tør å gjøre her inne........og kan handle impulsivt som følge av oppsamlet frustrasjon.
Lyle bekreftet at mor har en del personlighetstrekk som er forenlig med en Borderline personlighetsforstyrrelse.
Han sa også at jeg ikke lå noe høyere enn resten av befolkningen på dette området, men det velger fylkesnemnda bevisst å overse.Hun blir lett mistroisk og isolerer seg.
Ovenfor barnevernet ja, ikke alle andre, og ivertfall ikke barna.Mor har gjennomgått forberedende samtaler til et 18 ukers opplegg med gruppesamtaler på Sannerud sykehus. Hun valgte imidlertid ikke å starte samtakene, da hub heller ville ha et tilsvarende opplegg i Kongsvinger.
Nå må vi være litt realistiske her og se på hvilken belastning dette opplegget hadde blitt for meg fysisk og ikke mindst økonomisk. Hamar er trods allt nesten 20 mil en vei ifra meg og denne strekningen skulle jeg da kjøre 2 ganger om dagen, vinterstid! Samt at jeg måtte være på hamar kl 09.00 om morgenen! Tenk på hvor sliten jeg skulle ha blitt etter meget kort tid. Jeg er trods allt ikke frisk fysisk, medfødt sykdom, men tror du at de tok hensyn til det? Nei her så fylkesnemnda en til mulighet til å "trøkke" meg lenger ned og grep den begjerlig.Jeg er sikker på at de kjente en lystfølelse når de får muligheten til å gjøre sånt.Lyle mente at hun på bakgrunn av sine personlighetstrekk med følelsesmessig usikkerhet og identitetsproblemer, trenger et behandlingsopplegg med flerårig perspektiv.
Her har faktisk fylkesnemnda tillagt psykologen sin forklaring ting han ikke har sagt. At slikt kan foregå i norsk rett er for meg helt uforståelig. Det er totalt uakseptabelt at "dommere" plusser på usanneheter til vitneutsagnene til folk. Jeg satt i fylkesnemnda og hørte på hva som ble sagt og Lyle sa ikke dette. "Beviset" jeg har for at min versom er den riktige er nettopp at Lyle friskmeldte meg før det hadde gått 2 år etter fylkesnemndssaken var oppe.