It is currently Thu Jun 19, 2025 4:32 pm

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: ett lite spørsmål:
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 11:40 am 
Rang: Storbruker

Kjenner til flere i barnefjernet som har stor omsorgssvikt i egne familier..... HVOR LEGGER MAN DA INN BEKYMRINGSMELDING? HELST ANONYMT..... :twisted:

Profile  

Post subject: barnefjerneres omsorgsvikt
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 12:25 pm 
Rang: Ivrig bruker

slike av dem som har omsorsvikt vet jeg også av.det skal vel meldes til bv.eller levere det en instans opp men da må du navngi deg.vet også av ei som meldte dette,da ble det vanskelig for henne med undersökelser til henne,fordi barnefjernerne dekker seg å sine,å de tar ikke like hardt på anonyme tips når det gjelder dem selv,da er det hevnaksjoner fra dårlige foreldre.tipser du med navn,da går de til frontalangrep for å diskreditere melderen. ikke lur vei dette.. :evil:

Last edited by m.paulsen on Sun Nov 19, 2006 12:34 pm, edited 4 times in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 12:28 pm 
Superposter

Man gjør det ikke. Absolutt ikke må man synke ned til å begynne med anonyme meldinger. Det er jo nettopp sånt angiveri vi er imot.

Det er viktig, synes jeg, at vi ikke skal la oss lokke til å vurdere og bedømme og fordømme andres foreldre-egenskaper.

Det at vi ikke skal blande oss i bv-ansattes privatliv, gjelder generelt. Ellers kan vi ikke som prinsipp kreve at de ikke skal blande seg i vårt.

Når det gjelder deres foreldre-egenskaper, faller det inn under et annet prinsipp: Vi skal ikke akseptere den holdningen at noen skal drive og "vurdere" alle andre, at vi skal si at "Jo i DEN familien burde barnevernet gripe inn, men hos MEG er det FEIL at de gjør det." eller "men hos meg ville det ALDRI skje."

Vi bør ikke synke ned på barnevernets nivå med å hakke på andre, fordømme andre som foreldre, mobbe andre og bestemme hvordan de skal leve sine liv. Det er nettopp det barnevernet driver med, og det er nettopp det som har skapt tragediene for mange generasjoner av barn som samfunnsstøttene har synes de skal oppdra, for eksempel barn av tatere, kriminelle, mentalt svakt utrustede, "usedelige" unge piker.

Profile  

Post subject: enig
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 12:49 pm 
Rang: Ivrig bruker

Kunne ikke sagt det bedre selv.man kan ikke godta hverken barnevernet eller angiveri.man kan heller arbeide for å få dem fjernet.de trengs ikke.man må få lovene endret å sikre oss foreldre samme rettssikkerhet som i kriminelle straffesaker.man begynner i det små.
1)nevn disse sidene.
2)spre budskapet til alle man kjenner
3)bli mange,da vil noen begynne å lytte
4)stå frem med navn å bli en plage som dukker opp overalt.
4 er tilegnet deg mona.hadde jeg ikke sett deg på nyhetene er det ikke godt å si hva som hadde skjedd.
:twisted:

Profile  

Post subject: Re: enig
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 1:45 pm 
Superposter

m.paulsen wrote:
4) stå frem med navn å bli en plage som dukker opp overalt. 4 er tilegnet deg mona. hadde jeg ikke sett deg på nyhetene er det ikke godt å si hva som hadde skjedd. :twisted:

Der kom den igjen, tusen takk for den du!, ja, der ser du / dere hvor viktig punkt nr. 4) er!!!

Og neste gang er det en annen som kommer til å takk deg, fordi at du stod frem med ditt navn!!!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ]