It is currently Sat Apr 27, 2024 3:55 am



Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Grov vannskjøtsel/omsorgssvikt kontra glade og fornøyde barn
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 7:29 am 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
----------------------------------------------

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Last edited by Sinnamor on Tue Sep 02, 2008 1:37 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 7:38 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det er selvsagt ikke dere som har gjort noe galt. De som gjør noe galt er pakket som dikter opp skrøner om foreldrene og psyko-bablerne som trekker billige konklusjoner og tjener seg rike på dette.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 9:26 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Slik er det i alle sakene vi ser: Barna vil hjem, det er ikke foreldrene eller forholdet til dem det er noe galt med. Det er barnevernet alt er galt med.

Jeg tror ikke du skal si til din datter at dere ikke KAN komme. Da tror hun at det er opp til dere, at dere prioriterer andre ting, at dere ikke vil.

Du skal si at barnevernet nekter dere å komme. Ikke vær redd for å si at barnevernet har skylden, og at de er slemme mot barn.

Barnevernet driver naturligvis og hjernevasker dine barn til å tro at det er dere som ikke vil ha dem hos dere. De kommer nok til å true og presse dere hvis dere sier sannheten til barna, men situasjonen kan jo knapt bli verre enn den er allikevel, de bruker jo trusler og press og tortur uansett.
  
Marianne HS
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 2:05 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
-------------------------------------

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Last edited by Sinnamor on Tue Sep 02, 2008 1:36 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 2:14 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
[--------------------

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Last edited by Sinnamor on Tue Sep 02, 2008 1:35 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 3:25 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Man bør selvsagt ikke finne seg i slike overgrep. Om det er mulig, så vil jeg anbefale at man oppsøker ungene uten maktpakkets/overgripernes tillatelse.

Og for all del: Informer titt og ofte om hvem overgriperne er!

Det er heller ikke dumt å lage en internettside for barna. En "vi-er-glad-i-dere-side". Der kan man fortelle sannheten om hvem som hindrer og uttrykke kjærligheten til barna. Når barna blir større, kan de lese denne siden og få vite foreldrenes side av saken. Legg gjerne ut identiske sider flere plasser.

Eksempel på gratisplass: www.freewebs.com

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 3:48 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
----------------------------

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Last edited by Sinnamor on Tue Sep 02, 2008 1:34 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 4:20 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
En annen viktig ting: Skaff opptaksutstyr, gjør opptak av alle telefonsamtaler med barna. Og annet opptaksustyr til å ha i en snor om halsen, som gjør opptak av samtalene dere har med dem når dere treffer dem.

Få med alt dere sier om hvem som hindrer, og alt barna sier om at de vil hjem og at det ikke er sånn som bv sier.

Sørg for kopier, lagret på sikkert sted.

----

Legg ut på nettet referater av alle slike urimeligheter og grusomheter bv sier, og navn på dem som sier det.

----
  
Sør også for å gjøre slike opptak når dere er i retten. Ha båndopptager som et smykke hengende under jakken/blusen.

Forlang også åpen rett, og få så mange som mulig til å være tilstede.

Legg ut på nettet eventuelle urimeligheter og usannheter fra dommere og hvem de er. Legg ut alle urimeligheter og usannheter kommuneadvokater og kommunens vitner kommer med.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 4:45 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Sinnamor wrote:
Samtalene vi har hatt med vår datter på tlf blir alltid lyttet på. Har prøvd og forklare henne at vi ikke får lov til og komme når ho ønsker det. men det har jeg fått klar beskjed om fra BV at jeg ikke får lov til og si. Forekommer slike uttalelser fra vår side blir samtalen avbrutt. Vi har fått klar ordre fra BV at vi blir frattatt samtalene vi har hatt hver uke om vi sier noe som helst som har med det temaet og gjøre.
Vi til nå hatt samvær sammen med barna to timer pr uke i beredskapshjemmet. Heldigvis har vi fått være mest for oss selv uten tilsyn under besøkene. All ære til beredskapsahjemmet for det for de har vært suverene helt fra den dagen de så hvordan vi virkelig var.
Under samværene derimot har vi kunnet snakke mer fritt med Sara. Ho spør oss hver gang: Kan vi få bli med dere hjemmat idag da mamma? Og da svarer jeg at dere kan nok ikke det i dag heller.Sara Sier da hvorfor det da? Og jeg sier at det er ikke fordi at mamma og pappa ikke vil ha dere med hjem men fordi Siri ( vår saksbehandler hos BV) sier dere ikke får lov. Fordi Siri mener at vi ikke er bra nok som mamma og pappa for dere at vi ikke er bra nok for dere. Sara sier da Jammen dere er det mamma dere er bra dere, jeg vil til dere jeg og Maren og Stina og vil det.
Og etter det starter ho og gråte. Sånn er det hver gang vi er der. Og nå har vi bare et par samvær igjenn før dommen fra fylkesnemda skal tre i kraft. Vi ble tildelt 4 samvær i året under tilsyn. Det er overgrep det .Ikke at vi som voksene foreldre mister kontakten med de for vi klarer og gi uttrykk for våre følelser og meninger: Men det er et stort overgep mot barna som ikke får sjansen til og si noe som helst. Og som slettes ikke blir hørt på noe som helst. De sitter og har det vondt og Skjønner ikke hvorfor det må være sånn.


Vår Kristoffer har spurt og mast i alle år om å få komme hjem, og hvorfor ikke. Hans mor har hele tiden vært fast bestemt på at det er SANNHETEN han skal høre (noe hun har måttet forsvare i retten og overfor barnevernet).
Hun sier f.eks.:
- Jeg vil at du skal være hos meg og bo hos meg, men vi får ikke lov av barnevernet.
- Barnevernet nekter meg å ringe til deg oftere, men jeg vil det.
- Jeg skal spørre barnevernet og dommeren om du får komme hjem. Jeg skal aldri slutte med å spørre.

Forresten: Det er IKKE adgang for fosterforeldre å overvåke telefonsamtaler mellom foreldre og bortplasserte barn.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 31, 2006 6:34 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sun Oct 15, 2006 6:25 pm
Posts: 50
Location: Østfold
Quote:
Forresten: Det er IKKE adgang for fosterforeldre å overvåke telefonsamtaler mellom foreldre og bortplasserte barn.


Jeg har telefonsamtale med min datter 1 gang i mnd. Hun bor på Sarpsborg barne og ungdomshjem. Barnevernet har gitt de ansatte på barnehjemmet tillatelse til og avlytte samtalene. Jeg kunne jo komme til og si noe "som jenta kunne reagere" på i etterkant


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 1:08 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Vi ble også overvåket under telefonsamtalene med Marcus mens han var på Tune barnehjem i Sarpsborg.Vi skaffet en mobil til ham og hadde kontakt med ham hver dag via mobil,det gikk greit det,han pleide å gå opp på rommet sitt når vi snakket.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 9:03 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Vi blir også avlyttet når vi skal snakke med Margareth og Hannah-Miranda på 12 og 10 år.Sånn har vi hatt det i 5 år og hun får ikke lov å ha mobil før hun er 13 om et år,gleder meg til det.Jeg skal begynne å si i telefonen det samme som moren til Kristoffer.Vi får bare ringe 3 ganger i året. på bursdagene og julaften.Det er vondt og hjerterått jeg tenker på dem hverdag når jeg våkner og før jeg sovner spesiellt da.DET ER ET MARERITT I LIVET MITT.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 9:31 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg tviler på om de har lov å nekte barna å ha mobiltelefoner. Og bare vent, hvis de får det når de blir 13, kommer det nok til å legges alle mulige hindringer i veien allikevel. For eksempel vil barnevernet finne på at "i denne spesielle saken er det ikke til barnets beste at ..".

Dommen ved Menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg i saken Margareta og Roger Andersson mot Sverige finner spesielt at det offentlige ikke har rett til å hindre foreldres kontakt med barn som er plassert av barnevernet. Det faller under artikkel 8 av Europakonvensjonen.

Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernsbarn og telefon
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 11:16 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
may-britt tysnes wrote:
Vi blir også avlyttet når vi skal snakke med Margareth og Hannah-Miranda på 12 og 10 år.Sånn har vi hatt det i 5 år og hun får ikke lov å ha mobil før hun er 13 om et år,gleder meg til det.Jeg skal begynne å si i telefonen det samme som moren til Kristoffer.Vi får bare ringe 3 ganger i året. på bursdagene og julaften.Det er vondt og hjerterått jeg tenker på dem hverdag når jeg våkner og før jeg sovner spesiellt da.DET ER ET MARERITT I LIVET MITT.



Har dere nemndsvedtak på at dere skal ha så begrenset telefonkontakt med Margareth og Hannah-Miranda? Hvis ikke så er det ulovlig. Jeg har fått en avgjørelse fra fylkesmannen på det.

**

Se også: http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID= ... 6348317238
Og: http://www.siste.no/Innenriks/itmagasin ... 828801.ece


Men: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=104262


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Grov vannskjøtsel/omsorgssvikt kontra glade og fornøyde
PostPosted: Wed Nov 01, 2006 12:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Sinnamor wrote:
Jeg har en problem stilling jeg gjerne ønsker andres meninger om.
Tre av mine 4 barn (tre jenter fra fire år og nedover)ble tvangsflyttet i januar i år grunnet bl.a. grov omsorgssvikt og vanskjøtsel.


Det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest alle disse utrolige og tragiske beretningene er at barnevernet er nødt til å smøre på tykt for å rettferdiggjøre sine egne monstrøse handlinger. Jentene dine skulle aldri ha blitt flyttet fra familien, men det har blitt gjort fordi vi har en lovgivning som tillater slikt. Den var ment å skulle beskytte barn men blir grovt misbrukt til å ta barna fra helt normale og gode familier. Vi trengte aldri en slik spesiallov, men sosionomene overbeviste lovgiverne om at barnevern måtte få rett til å frata foreldrene barna på grunnlag av skjønnsmessige, "faglige" avgjørelser. Resultatet er et uhyre urettferdig system som mest av alt rammer barna, de som skulle beskyttes. Det er foreldrene som er barnas viktigste beskyttere. Derfor skulle foreldreretten ha langt bedre rettslig vern enn den har idag.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]